11 - Mohamed Salah

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Niels K » søndag, 25. feb, 2018 09:36

Niels K skrev:Mon ikke Salah napper rekorden for flest scorede PL-mål med venstreskøjten på en sæson ?

https://www.premierleague.com/news/622453
Så blev den slået. Suarez' rekord for 31 mål på en sæson er udlignet - og vi taler for begges vedkommende om, at vi kun er i februar :shock:

Vi var vist en enkelt kamp hurtigere om at score 100 mål i 2013/2014-sæsonen - sådan :gunfire:

https://www.foxsports.com.au/football/p ... 7209c5a1a3

PS. Vi har vist minimum gjort 2 røverkøb i sommers med Robertson og Salah :clap: :clap: :clap:

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

11 - Mohamed Salah

Indlæg af MP » søndag, 25. feb, 2018 10:46

Salah er intet mindre end fantastisk! Utroligt den impact han har haft fra dag 1.
Med hensyn til sammenligningen med Suarez, skal det dog siges at Suarez lavede 31 mål i ligaen hvor Salah har lavet det i alle turneringer. (23 i ligaen indtil videre)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Oomph242 » søndag, 25. feb, 2018 10:49

Niels K skrev:
Niels K skrev:Mon ikke Salah napper rekorden for flest scorede PL-mål med venstreskøjten på en sæson ?

https://www.premierleague.com/news/622453
Så blev den slået. Suarez' rekord for 31 mål på en sæson er udlignet - og vi taler for begges vedkommende om, at vi kun er i februar :shock:

Vi var vist en enkelt kamp hurtigere om at score 100 mål i 2013/2014-sæsonen - sådan :gunfire:

https://www.foxsports.com.au/football/p ... 7209c5a1a3

PS. Vi har vist minimum gjort 2 røverkøb i sommers med Robertson og Salah :clap: :clap: :clap:
Salah 2017/18 - kampe: 37, Mål: 31, Assist: 11...
Suarez 2013/14 - Kampe: 37, Mål: 31, Assist: 24...

Suarez lavede alle sine mål i PL....

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af YNWA96 » søndag, 25. feb, 2018 11:00


Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Jesper » fredag, 02. mar, 2018 21:30

Store ord og ret så spændende analyse af Carra:https://www.telegraph.co.uk/football/20 ... de-bruyne/
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af texy » lørdag, 03. mar, 2018 08:20

Oomph242 skrev: Salah 2017/18 - kampe: 37, Mål: 31, Assist: 11...
Suarez 2013/14 - Kampe: 37, Mål: 31, Assist: 24...

Suarez lavede alle sine mål i PL....
Ja, nu er PL jo ikke færdig. Jeg vil ikke udelukke, at Salah scorer yderligere 8 mål i ligaen og matcher Suarez på den front.

Personligt føler jeg, at Suarez var en bedre spiller og endnu vigtigere for holdet end Salah er. Mængden af assists fra Suarez er jo også vanvittig for en decideret spidsangriber.

Omvendt er antallet af mål fra Salah som en decideret kantspiller lige så vanvittig. Og hvis man skulle argumentere for, at Salahs præstation er mere imponerende end Suarez', så kunne man måske pege på, at Salah har nået de 31 mål på kortere tid i et mere presset kampprogram, der har levnet ham mindre tid til hvile og restitution. For umiddelbart er det mindst lige så imponerende at han har scoret nogle af sine mål imod Hoffenheim, Sevilla, Maribor, Spartak og Porto, som de mål Suarez scorede imod hold som Sunderland, Norwich og Cardiff.

Jeg tror bare jeg vælge at glæde mig over de minder jeg har med Suarez, mens jeg jubler over at jeg nu har mulighed for at følge Salah.
Kloppite

Brugeravatar
Spazzjack
Indlæg: 320
Tilmeldt: onsdag, 22. maj, 2013 12:46

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Spazzjack » lørdag, 03. mar, 2018 08:43

Han nåede altså "kun" 14 assists i den sæson.
Billede

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 03. mar, 2018 10:52

Spazzjack skrev:Han nåede altså "kun" 14 assists i den sæson.
https://www.transfermarkt.com/luis-suar ... aison=2013

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Mads T. » lørdag, 03. mar, 2018 11:33

Oomph242 skrev:
Spazzjack skrev:Han nåede altså "kun" 14 assists i den sæson.
https://www.transfermarkt.com/luis-suar ... aison=2013
Han lavede 12 assist i Premier League i den sæson, så transfermarkt har ikke styr på deres stats.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 03. mar, 2018 12:44

texy skrev:
Oomph242 skrev: Salah 2017/18 - kampe: 37, Mål: 31, Assist: 11...
Suarez 2013/14 - Kampe: 37, Mål: 31, Assist: 24...

Suarez lavede alle sine mål i PL....
Ja, nu er PL jo ikke færdig. Jeg vil ikke udelukke, at Salah scorer yderligere 8 mål i ligaen og matcher Suarez på den front.

Personligt føler jeg, at Suarez var en bedre spiller og endnu vigtigere for holdet end Salah er. Mængden af assists fra Suarez er jo også vanvittig for en decideret spidsangriber.

Omvendt er antallet af mål fra Salah som en decideret kantspiller lige så vanvittig. Og hvis man skulle argumentere for, at Salahs præstation er mere imponerende end Suarez', så kunne man måske pege på, at Salah har nået de 31 mål på kortere tid i et mere presset kampprogram, der har levnet ham mindre tid til hvile og restitution. For umiddelbart er det mindst lige så imponerende at han har scoret nogle af sine mål imod Hoffenheim, Sevilla, Maribor, Spartak og Porto, som de mål Suarez scorede imod hold som Sunderland, Norwich og Cardiff.

Jeg tror bare jeg vælge at glæde mig over de minder jeg har med Suarez, mens jeg jubler over at jeg nu har mulighed for at følge Salah.
Meget enig med denne sammenligning. Det er to vidt forskellige spillere.

Dog vil jeg også pege på Suarez som værende den største stjerne af de to. Hvad Suarez leverede for Liverpool i hans sidste to sæsoner, specielt sæsonen 13/14, er ikke blevet overgået af nogen Liverpool spiller mens turneringen har heddet Premier League. Vi skal tilbage til Rush & Dalglish for at finde tilsvarende præstationer. Hvilket siger en del, når man kigger på spillere som Fowler, Owen, Gerrard og Torres.

Suarez var unik for Liverpool. Målfarlig, spilintelligent, fysisk stærk, driblestærk og en fantastisk teknikker. Suarez var tæt på at være den komplette offensive spiller i sine sidste sæsoner i Liverpool.

Salah har også fremragende offensive spidskompetencer, men jeg vil stadigvæk mene, at han ikke besidder samme tekniske færdigheder og sparketeknik - han er så tilgengæld langt hurtigere end Suarez. Jeg forventer ikke, at Salah leverer 30-35 mål per sæson, da jeg tror denne sæson kommer til at være en outlier. Salah er ikke den typiske kliniske afslutter, men han kompenserer dette ved at være ekseptionel god til at finde rum i forsvarets blinde vinkler, og derefter time sine løb perfekt. Han passer perfekt til Klopp’s direkte spillestil, hvor han er et farligt våben i omstillingerne. I Klopp’s system kan Salah godt være en 20+ målscore kontinuerligt.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af texy » lørdag, 03. mar, 2018 12:51

Mads T. skrev:
Oomph242 skrev:
Spazzjack skrev:Han nåede altså "kun" 14 assists i den sæson.
https://www.transfermarkt.com/luis-suar ... aison=2013
Han lavede 12 assist i Premier League i den sæson, så transfermarkt har ikke styr på deres stats.
Jo det har de nu. Transfermarkt er som jeg oplever det uden sammenligning det bedste gratis medie med hensyn til stats. Statto var godt tidligere, men det har EPL Index ødelagt totalt.

I forhold til assists er en af forskellene dog, at transfermarkt tæller vundne straffespark med som assist, hvis der scores på straffesparket. Og så tror jeg generelt, at de giver assisten til den næstsidste Liverpool-spiller, der rører den, således at det bliver en assist, selv hvis målmanden blokerer skuddet ud til den scorende spiller. Ligeledes bliver det en assist, hvis man med sit spark fremtvinger et selvmål.

Også derfor Salah på transfermarkt står til 9 PL assists, mens han på eksempelvis bold.dk kun står til 8.
Kloppite

Brugeravatar
Spazzjack
Indlæg: 320
Tilmeldt: onsdag, 22. maj, 2013 12:46

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Spazzjack » lørdag, 03. mar, 2018 15:35

texy skrev:
Mads T. skrev:
Oomph242 skrev:
Spazzjack skrev:Han nåede altså "kun" 14 assists i den sæson.
https://www.transfermarkt.com/luis-suar ... aison=2013
Han lavede 12 assist i Premier League i den sæson, så transfermarkt har ikke styr på deres stats.
Jo det har de nu. Transfermarkt er som jeg oplever det uden sammenligning det bedste gratis medie med hensyn til stats. Statto var godt tidligere, men det har EPL Index ødelagt totalt.

I forhold til assists er en af forskellene dog, at transfermarkt tæller vundne straffespark med som assist, hvis der scores på straffesparket. Og så tror jeg generelt, at de giver assisten til den næstsidste Liverpool-spiller, der rører den, således at det bliver en assist, selv hvis målmanden blokerer skuddet ud til den scorende spiller. Ligeledes bliver det en assist, hvis man med sit spark fremtvinger et selvmål.

Også derfor Salah på transfermarkt står til 9 PL assists, mens han på eksempelvis bold.dk kun står til 8.
https://www.whoscored.com/Players/22221 ... u%C3%A1rez
Billede

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Mads T. » lørdag, 03. mar, 2018 17:44

Luis Suarez har 12 assist på Premierleague.com. Det er de offcielle og gældende tal. Transfermarkts egen udlægning af, hvad en assist er, kan jeg ærligt talt ikke bruge til ret meget.

Jeg bruger selv primært Premier League og whoscored.com til stats.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Bojangles » lørdag, 03. mar, 2018 19:30

Når man sidder og ser kampen her imod Newcastle, så ser jeg tydeligt forskellen på Suarez og Salah. Suarez kunne få bolden og så sætte tre mand og komme til en målchance. Generelt var han bare langt bedre til at lave noget på egen hånd. Salah derimod vinder så meget på at lave de rigtige løb og så er han blevet utrolig klinisk i sine afslutning. Det med de snævre driblinger, hvor han ruller rundt om 2- 3 spillere og kommer fri, ser vi ikke. Men han skal bare have et lille rum at løbe i, og så bliver han dødsens farlig.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Jesper » lørdag, 03. mar, 2018 19:45

Han har da scoret mange mål med snævre driblinger i feltet.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar