15 - Alex Oxlade-Chamberlain

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 08. mar, 2018 17:45

Bojangles skrev:
Hr. Drejer skrev:
Også utroligt, at de kun havde havde juniortrøjer til rådighed i Arsenal. :-D
Ej de der Puma trøjer er vildt stramme, det er slet ikke sjovt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Niels K » fredag, 06. apr, 2018 06:52

En fornuftig gut at høre på, og der er meget mere i vente med Oxen:

http://www.skysports.com/football/news/ ... e-from-him

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 06. apr, 2018 09:06

Jeg spurgte i et Arsenal-forum, om de stadig var glade over at vi "hjalp dem af med Ox". Ikke for at drille, men for at høre om de havde ændret mening i lyset af hvor godt han har leveret for os på det seneste.

"Gennemsnittet" af svarene var noget i retning af, at de stadig mener, at Oxen skulle væk fra Emirates, fordi han ikke (længere) fungerede i Wengers foretrukne systemer, og fordi han - Ox - og klubben simpelthen var kørt fast i deres indbyrdes forhold. Man anerkender gerne, at Ox har spillet godt hos os men ønsker ham altså ikke tilbage; skiftet har været godt for alle parter, Ox selv og begge klubber. En win-win-win situation med andre ord... :)
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Xick
Indlæg: 140
Tilmeldt: tirsdag, 20. mar, 2018 08:24

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Xick » fredag, 06. apr, 2018 12:56

Sledgehammer skrev:Jeg spurgte i et Arsenal-forum, om de stadig var glade over at vi "hjalp dem af med Ox". Ikke for at drille, men for at høre om de havde ændret mening i lyset af hvor godt han har leveret for os på det seneste.

"Gennemsnittet" af svarene var noget i retning af, at de stadig mener, at Oxen skulle væk fra Emirates, fordi han ikke (længere) fungerede i Wengers foretrukne systemer, og fordi han - Ox - og klubben simpelthen var kørt fast i deres indbyrdes forhold. Man anerkender gerne, at Ox har spillet godt hos os men ønsker ham altså ikke tilbage; skiftet har været godt for alle parter, Ox selv og begge klubber. En win-win-win situation med andre ord... :)
Det er også min erfaring, generelt virker de Arsenal fans jeg har talt med ligeglade med, at han er skiftet. Men på den anden side, så har han jo heller ikke imponeret hver kamp, han har spillet for os. Og jeg har heller aldrig spurgt dem efter en af hans dårlige kampe, der ville svaret nok være lidt anderledes.

Men jeg tror, at han har en fremtid og hans niveau er stigende, ganske som han selv siger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Cynwal » fredag, 06. apr, 2018 13:15

Xick skrev:
Sledgehammer skrev:Jeg spurgte i et Arsenal-forum, om de stadig var glade over at vi "hjalp dem af med Ox". Ikke for at drille, men for at høre om de havde ændret mening i lyset af hvor godt han har leveret for os på det seneste.

"Gennemsnittet" af svarene var noget i retning af, at de stadig mener, at Oxen skulle væk fra Emirates, fordi han ikke (længere) fungerede i Wengers foretrukne systemer, og fordi han - Ox - og klubben simpelthen var kørt fast i deres indbyrdes forhold. Man anerkender gerne, at Ox har spillet godt hos os men ønsker ham altså ikke tilbage; skiftet har været godt for alle parter, Ox selv og begge klubber. En win-win-win situation med andre ord... :)
Det er også min erfaring, generelt virker de Arsenal fans jeg har talt med ligeglade med, at han er skiftet. Men på den anden side, så har han jo heller ikke imponeret hver kamp, han har spillet for os. Og jeg har heller aldrig spurgt dem efter en af hans dårlige kampe, der ville svaret nok være lidt anderledes.

Men jeg tror, at han har en fremtid og hans niveau er stigende, ganske som han selv siger.
I starten syntes jeg, at hans driblinger - typisk dem med fremdrift forbi 2-3 modstandere - ofte lignede en "elefant i en glasbutik" hvor han ofte mistede bolden, fordi den løb fra ham. Han har jo ikke lige så "sweet feet" som Mo Salah, men hans er jo også næsten på Messi-niveau. Oxen er dog blevet langt bedre på det sidste, og det virker også som om, han er blevet bedre til at ramme de rigtige tidspunkter, hvor "den/de lange driblinger" skal sættes ind. Salget af Coutinho - som diskuteret i hans tråd - og det deraf følgende større ansvar på Oxens skuldre, har også udviklet ham, og hvis han stadig forstår at lægge på, så blir han fa....ga.... god!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Niels K » fredag, 06. apr, 2018 14:30

Ox'en med den måske største forvandling af engelske midtbanespillere:

https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 90781.html

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 06. apr, 2018 14:50

Xick skrev:
Sledgehammer skrev:Jeg spurgte i et Arsenal-forum, om de stadig var glade over at vi "hjalp dem af med Ox". Ikke for at drille, men for at høre om de havde ændret mening i lyset af hvor godt han har leveret for os på det seneste.

"Gennemsnittet" af svarene var noget i retning af, at de stadig mener, at Oxen skulle væk fra Emirates, fordi han ikke (længere) fungerede i Wengers foretrukne systemer, og fordi han - Ox - og klubben simpelthen var kørt fast i deres indbyrdes forhold. Man anerkender gerne, at Ox har spillet godt hos os men ønsker ham altså ikke tilbage; skiftet har været godt for alle parter, Ox selv og begge klubber. En win-win-win situation med andre ord... :)
Det er også min erfaring, generelt virker de Arsenal fans jeg har talt med ligeglade med, at han er skiftet. Men på den anden side, så har han jo heller ikke imponeret hver kamp, han har spillet for os. Og jeg har heller aldrig spurgt dem efter en af hans dårlige kampe, der ville svaret nok være lidt anderledes.

Men jeg tror, at han har en fremtid og hans niveau er stigende, ganske som han selv siger.
Det er nu nok også de færreste spilllere, der imponerer fra dag 1 efter skift til ny klub. Det kræver tilvænning. Jeg er ikke i tvivl om, at Oxen, desto bedre han finder sig til rette, bliver til stor fornøjelse for os i mange sæsoner fremover. Han har en power og en dynamik, som alle hold kan bruge.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 12. apr, 2018 11:23

Sledgehammer skrev:
Xick skrev:
Sledgehammer skrev:Jeg spurgte i et Arsenal-forum, om de stadig var glade over at vi "hjalp dem af med Ox". Ikke for at drille, men for at høre om de havde ændret mening i lyset af hvor godt han har leveret for os på det seneste.

"Gennemsnittet" af svarene var noget i retning af, at de stadig mener, at Oxen skulle væk fra Emirates, fordi han ikke (længere) fungerede i Wengers foretrukne systemer, og fordi han - Ox - og klubben simpelthen var kørt fast i deres indbyrdes forhold. Man anerkender gerne, at Ox har spillet godt hos os men ønsker ham altså ikke tilbage; skiftet har været godt for alle parter, Ox selv og begge klubber. En win-win-win situation med andre ord... :)
Det er også min erfaring, generelt virker de Arsenal fans jeg har talt med ligeglade med, at han er skiftet. Men på den anden side, så har han jo heller ikke imponeret hver kamp, han har spillet for os. Og jeg har heller aldrig spurgt dem efter en af hans dårlige kampe, der ville svaret nok være lidt anderledes.

Men jeg tror, at han har en fremtid og hans niveau er stigende, ganske som han selv siger.
Det er nu nok også de færreste spilllere, der imponerer fra dag 1 efter skift til ny klub. Det kræver tilvænning. Jeg er ikke i tvivl om, at Oxen, desto bedre han finder sig til rette, bliver til stor fornøjelse for os i mange sæsoner fremover. Han har en power og en dynamik, som alle hold kan bruge.

Jeg syntes han er i gang med en fantastisk udvikling og er stille og roligt blevet en bedre og bedre midtbanespiller.

Han brugte lang tid på at blive flyttet ned i den midtbanerolle, men nu begynder det også at ligne noget, men selv da han vikarierede på fløjen var han mere målfarlig end forventet, men uden at være en 1:1 erstatning for Mané og Salah.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Niels K » onsdag, 18. apr, 2018 11:26

Oxlade - en spiller til start 11 nu og mange år frem:

http://anfieldindex.com/34164/alex-oxla ... elder.html

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af YNWA! » tirsdag, 24. apr, 2018 23:16

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af sjampen » tirsdag, 24. apr, 2018 23:18

Det lignede en typisk korsbåndsskade. I så fald er han jo ude til omkring 2019.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 24. apr, 2018 23:51

sjampen skrev:Det lignede en typisk korsbåndsskade. I så fald er han jo ude til omkring 2019.
Synes nu mere, at det ligner ledbåndene på siden af knæet, der får en tur / bliver overstrukket.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af sjampen » onsdag, 25. apr, 2018 00:15

Cynwal skrev:
sjampen skrev:Det lignede en typisk korsbåndsskade. I så fald er han jo ude til omkring 2019.
Synes nu mere, at det ligner ledbåndene på siden af knæet, der får en tur / bliver overstrukket.
Måske, jeg har kun haft korsbåndsskader. Det jeg tænker er bare at det ligner en typisk NFL korsbåndsskade hvor linjemænd for en spiller ned over knæet der så bøjer samme vej som det skete for Ox. Uanset hvad, så det grimt ud.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Leth15
Indlæg: 22
Tilmeldt: fredag, 31. jan, 2014 17:09

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Leth15 » onsdag, 25. apr, 2018 10:05

Jeg har et lille håb om at det kun var et slag på knæskallen - men er sgu også bange for både korsbåndet da overstrækker knæet i selve sammenstødet, og ledbånd og mensisk da han efterfølgende lander med vægten over knæet.

Kom nu med det første!!!!!

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 25. apr, 2018 14:25

Leth15 skrev:Jeg har et lille håb om at det kun var et slag på knæskallen - men er sgu også bange for både korsbåndet da overstrækker knæet i selve sammenstødet, og ledbånd og mensisk da han efterfølgende lander med vægten over knæet.

Kom nu med det første!!!!!
Jeg er bange for, at hvis det kun havde været et slag el. lign., så ville det allerede have været meldt ud :(
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Besvar