15 - Alex Oxlade-Chamberlain

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Kasper88 » torsdag, 31. aug, 2017 13:43

Det er overhovedet ikke billigt, for han kunne fås gratis til næste sommer. Havde han 3-4 år igen, kunne jeg godt gå med til at kalde det acceptabelt i dagens marked, men det er ikke billigt, når man har en sæson tilbage. Arsenal har fået vredet kluden gevaldigt, taget i betragtning af, de ville miste ham uanset hvad. Fornuftigt af dem.

Men ja, nu håber vi, at han går ind og viser sit værd. Men billigt, aaarh.
Corner taken quickly...

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Aggerdoo » torsdag, 31. aug, 2017 13:54

Thommo skrev:
richs skrev:Ikke mit drømme køb, men en udemærket bredde spiller . Engelske landsholdsspiller til den beskedne pris af ca. 285 mill dkk - utroligt at der handles spillere til under en halv milliard.

Håber vi når Lemar også , Van Dijk tror jeg ikke på (måske til Vinter).
Ja rimeligt billigt i dette marked, og god fodbold alder tilmed. Jeg er rimeligt begejstret :dance:
Billigt? :D Hold da op. Selv i det her vanvittige marked synes jeg, at Arsenal har gjort en virkelig god handel.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Thommo » torsdag, 31. aug, 2017 14:02

Aggerdoo skrev:
Thommo skrev:
richs skrev:Ikke mit drømme køb, men en udemærket bredde spiller . Engelske landsholdsspiller til den beskedne pris af ca. 285 mill dkk - utroligt at der handles spillere til under en halv milliard.

Håber vi når Lemar også , Van Dijk tror jeg ikke på (måske til Vinter).
Ja rimeligt billigt i dette marked, og god fodbold alder tilmed. Jeg er rimeligt begejstret :dance:
Billigt? :D Hold da op. Selv i det her vanvittige marked synes jeg, at Arsenal har gjort en virkelig god handel.
Det er reelt ligegyldigt om han var ude af kontrakt om et år, vi har jo brug for ham nu, og når Dijk koster over 75 mill £, så må dette da beregnes som et røverkøb, men er med på flertallet er gået en anden vej.Lidt ligesom Naby, var værdiløs inden vinduet åbnede, og nu den eneste ene. Det var det der blev givet udtryk for masser af gange i den transfer affære, her på forum. Holdninger skifter ligesom vinden blæser.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Hagman
Indlæg: 679
Tilmeldt: torsdag, 02. aug, 2012 19:52

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Hagman » torsdag, 31. aug, 2017 14:21

Jeg holder kun med to hold... Liverpool, og dem der spiller mod Mancs !

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 31. aug, 2017 14:29

bum bum. Så skete det.

Jeg tror også endelig jeg har belsuttet mig for at være glad for at vi har hentet ham, sidste år mistede vi et par kreative folk til skader og pludselig stod Lucas, Can og Wijnaldum og lave noget kreativt for at dirke en solid defensiv op. Der ville jeg gerne have haft Oxen.
Han har hele pakken jeg tror han bliver rigtig god at få ind i kampen om pladserne på midten. Jeg tror stadig han er for meget midtbanespiller til at være rigtig god som wingangriber, så er det godt vi har Sturridge og Ings til backups.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Surf » torsdag, 31. aug, 2017 14:53

Jeg er glad for det her køb. Jeg ser ham som en erstatning for Lallana indtil han er tilbage fra skade, og som mulig arvtager hvis han præsterer tilfredsstillende (givet Lallanas alder). Samtidig kan han udgøre back-up til kantspillerne, og i yderste nød på en back.

Mit bud er, at vi kan se ham en startplads få en af de tre positioner på midtbanen mod hold, der pakker sig. I kampe, hvor Salah eller Mané skal have en hviler, vil han givetvis også få spilletid på kanten fordi han har farten der betyder, at vi ikke behøver lægge vores spillestil for meget om.

Han kommer næppe til at score mange mål for os, men jeg tror han får et pænt antal assists. Mit bud er også, at han vil blive kritiseret for manglende end-product, ligesom Lallana er blevet det, på trods af at hans rolle bliver mere i at åbne forsvar op med sine løb, være på den tredje-sidste aflevering inden et mål eller i assistsrollen.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Scherwin » fredag, 01. sep, 2017 21:46

Liverpool > Money

Welcome to the Ox!

Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Kasper88 » fredag, 01. sep, 2017 22:29



Oh no, he didn't! Jeg tager al min kritik af Ox tilbage, hvis han vitterligt har udtalt dette. :laughin:
Corner taken quickly...

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af jensemand » lørdag, 02. sep, 2017 00:46

https://www.redandwhitekop.com/forum/in ... c=336415.0

Hvis folk har 10-20 minutter til rådighed ville jeg anbefale at læse første post i denne tråd på RAWK. Det er et super skriv og analyse af oxen hvor der i mine øjne bliver gået i dybden med hvad han kan tilbyde vores hold :) jeg nød i hvert fald at læse det, så det håber jeg da også at andre måske vil gøre.
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Niche » lørdag, 02. sep, 2017 08:57

Super analyse af Ox'en Jensemand, og det giver vel et meget godt indblik i, hvorfor 4 af verdens bedste managers er vilde med ham.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Niels K » lørdag, 02. sep, 2017 09:28

jensemand skrev:https://www.redandwhitekop.com/forum/in ... c=336415.0

Hvis folk har 10-20 minutter til rådighed ville jeg anbefale at læse første post i denne tråd på RAWK. Det er et super skriv og analyse af oxen hvor der i mine øjne bliver gået i dybden med hvad han kan tilbyde vores hold :) jeg nød i hvert fald at læse det, så det håber jeg da også at andre måske vil gøre.
Fedt indlæg - han bliver super :army7:

Det bliver svært at sætte en defensiv taktik op mod os både i denne sæson men også, når Keita og Lemar ankommer :dance:

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af YNWA! » mandag, 04. sep, 2017 10:53

Nogen der ved om jeg kan rykke denne tråd og Andy Robertsons tråd over i spillertråde, eller om det kun er Mugge?
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Niche » mandag, 04. sep, 2017 11:11

sjampen skrev:
pingel skrev: Jeg siger ikke at du ikke får ret i dine dystre forudsigelser, men du har malet dig godt og grundigt op i et hjørne. Og jeg håber at vi kommer i en situation hvor du kommer til at æde en endog meget gammel hat ;-)

Det er ihvertfald en spiller der vil klubben, og så må jo se hvor og hvor meget han kommer på banen...
Succes er jo relativt, men i betragtning af at Mané blev køb for samme beløb, for mindre i løn og at han ikke blev solgt under samme omstændigheder(Ox vil væk fra Arsenal, der ikke vil have ham og i øvrigt har han kontraktudløb om 9 måneder. Det er endda uden at nævne at Ox ind sandsynligvis betyder Can til Juventus), så er banen jo godt og grundigt kridtet op til hvad der efter min mening er realistisk at forvente af sådan en signing. Indtil videre har Salah også leveret fra start med 3 basser i 5 kampe, han kostede også en lignende pris.

Men jeg håber da også Oxlade bliver en succes og jeg er sådan set relativt ligeglad med om det så betyder jeg tog fejl. Det har jeg gjort før i langt vigtige situationer end når en klub jeg holder med køber en breddespiller. Min negative holdning til handlen går jo ikke på at han er et forfærdeligt menneske, men på hans evner som fodboldspiller. At folk er uenige i min vurdering må de selv om. Jeg kom i modvind herinde fordi jeg tilbage i 13/14 sommertransfervinduet efter salget af Suarez skrev et langt indlæg om at vores vindue efter min mening var katastrofalt ringe, i hvert fald for den kommende sæson. Det var sq ikke populært skal jeg hilse og sige, men det vendte igen da jeg fik ret.

Paradoksalt nok var min favoritsigning den sommer Alberto Moreno, som jeg var overbevist om ville blive en ufattelig god spiller for os i mange år, hvis vi ellers kunne holde ham fra at ryge tilbage til Spanien og enten Real Madrid eller Barca. Jeg har tydeligvis ikke altid ret og det overlever jeg nok.
Jeg tror faktisk flertallet herinde er fuldstændig ligeglade med om du har ret eller ej. Det, jeg tror, der opponeres imod er, at du virker mere sur end en galde blære, over Alt der sker i klubben. Du sviner jo folk til gang på gang, og hvis du overhovedet har et positivt syn på noget af dét, der er ved ar blive bygget op i klubben, så kommenterer du ikke på det. Det er mærkeligt, at du ikke kan se noget som helst positivt i hverken FSG, Klopp eller vores trup synes jeg. Og kan du så ikke lige smide et link på, at Arsenal ikke ville have Chamberlain? Det har jeg nemlig ikke kunnet finde. Tværtimod har jeg kunnet finde artikler, der siger at både Arsenal og Chelsea endog rigtig gerne ville have ham.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Kasper88 » mandag, 04. sep, 2017 18:17

Arsenal tilbød Ox £180.000 om ugen.
Chelsea tilbød Ox £220.000 om ugen.
Liverpool tilbød Ox £120.000 om ugen.

Haps.
Corner taken quickly...

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Niche » mandag, 04. sep, 2017 18:57

Kasper88 skrev:Arsenal tilbød Ox £180.000 om ugen.
Chelsea tilbød Ox £220.000 om ugen.
Liverpool tilbød Ox £120.000 om ugen.

Haps.
Det er også hvad jeg har kunnet finde, men det er nemt nok at skrive usandheder for at få sin egen dagsorden frem...

Besvar