15 - Alex Oxlade-Chamberlain

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 27. jun, 2017 20:59

Bojangles skrev:Hvad er det for nogen skader han døjer med? De sidste tre sæsoner har han spillet 37-33-45 kampe for Arsenal - Pænt godt af en spiller, der er skadet halvdelen af sæsonen? Wenger har mange gange lovprist ham, og har også flere gange udtalt, at de meget gerne vil forlænge med ham - så uønsket i Arsenal, er vist ikke den rette betegnelse. Samtidigt hører man kæmpe frustrationer fra Arsenalfans over risikoen for at miste ham. Jeg ser ingen grund til at snakke ham ned?

Ox har alt det vi skal bruge i en spiller: Styrke, fart, arbejdsom, teknisk dygtig, alsidighed + han har masser af PL og CL erfaring og er stadig bare en purk med alle de bedste år foran sig. 25min£ er i disse tider et røverkøb for en spiller af hans kvalitet. - og så får vi jo lige en spiller, der kan dække ind for Mané og Salah. Jeg vil elske, hvis vi får ham købt.

Hvis vi skal gøre os gældende i fremtiden, så er det sådanne spillere, der skal sidde på rotationsbænken - ikke 17årige uden kamperfaring på højeste niveau.
Han har været en del skadet. Sidste sæson var lidt en undtagelse. Samt er det ikke specielt mange minutter han har spillet, selvom han har været med i mange kampe.

https://www.transfermarkt.com/alex-oxla ... ler/143424
Senest rettet af Oomph242 tirsdag, 27. jun, 2017 22:49, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Niels K » tirsdag, 27. jun, 2017 21:45

Bojangles skrev:Hvad er det for nogen skader han døjer med? De sidste tre sæsoner har han spillet 37-33-45 kampe for Arsenal - Pænt godt af en spiller, der er skadet halvdelen af sæsonen? Wenger har mange gange lovprist ham, og har også flere gange udtalt, at de meget gerne vil forlænge med ham - så uønsket i Arsenal, er vist ikke den rette betegnelse. Samtidigt hører man kæmpe frustrationer fra Arsenalfans over risikoen for at miste ham. Jeg ser ingen grund til at snakke ham ned?

Ox har alt det vi skal bruge i en spiller: Styrke, fart, arbejdsom, teknisk dygtig, alsidighed + han har masser af PL og CL erfaring og er stadig bare en purk med alle de bedste år foran sig. 25min£ er i disse tider et røverkøb for en spiller af hans kvalitet. - og så får vi jo lige en spiller, der kan dække ind for Mané og Salah. Jeg vil elske, hvis vi får ham købt.

Hvis vi skal gøre os gældende i fremtiden, så er det sådanne spillere, der skal sidde på rotationsbænken - ikke 17årige uden kamperfaring på højeste niveau.
Jeg er sådan set meget enig. En utrolig dygtig spiller, der har Gerrard som sit forbillede spillemæssigt. Jeg tager gerne chancen med skader for 25 mio. £.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Kasper88 » tirsdag, 27. jun, 2017 22:38

Bojangels:

Blot fordi du måtte dele en anden mening, behøver du ikke påstå, vi andre snakker ham ned. Det var da noget arrogant noget at skrive. Bedrevidende much?

Det er efter min mening ikke en spiller som Oxlade-Chamberlain, der gør, at vi kan gøre os gældende i fremtiden eller nu. Hvis vi snakker ham ned, så snakker du ham da i den grad ligeså meget op, vil jeg mene.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 27. jun, 2017 23:06

Hvad er det lige Neves har vidst i den forgangne sæson, som gør at folk foretrækker ham frem for Ox?

Jeg synes Ox er en god spiller, som ville forstærke vores hold på midtbanen og fløjene. Han er måske ikke starter pt. men tror sagtens han ville kunne udvikle sig til det i fremtiden. Jeg tror han kunne blive fremragende på den centrale midtbane, hvis han fik lov til at spille, ligesom han har været god for Arsenal på fløjene i sidste sæson.

Men ok, Neves lyder selvfølgelig mere eksotisk og så taler vi ikke om, at han ikke kan komme på holdet i Porto.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 27. jun, 2017 23:41

Mads T. skrev:Hvad er det lige Neves har vidst i den forgangne sæson, som gør at folk foretrækker ham frem for Ox?

Jeg synes Ox er en god spiller, som ville forstærke vores hold på midtbanen og fløjene. Han er måske ikke starter pt. men tror sagtens han ville kunne udvikle sig til det i fremtiden. Jeg tror han kunne blive fremragende på den centrale midtbane, hvis han fik lov til at spille, ligesom han har været god for Arsenal på fløjene i sidste sæson.

Men ok, Neves lyder selvfølgelig mere eksotisk og så taler vi ikke om, at han ikke kan komme på holdet i Porto.

Neves er kun 20år. Så en fremtidens mand. Men jeg tror han bliver rigtig rigtig god. Danilo Pereira som han deler plads med er heller ikke en dårlig spiller og langt mere erfaren...

Neves har også i flere af de kampe, han har spillet været anfører. Lederevner er også noget vi i den grad kunne bruge. Samt er han ala Kieta en balance spiller som binder gelederne sammen.

Men Kieta må være vores foretrukne. Han kan kun gøre både vores offensiv og defensiv bedre ala Kante.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Kasper88 » onsdag, 28. jun, 2017 00:34

Mads T. skrev:Hvad er det lige Neves har vidst i den forgangne sæson, som gør at folk foretrækker ham frem for Ox?

Jeg synes Ox er en god spiller, som ville forstærke vores hold på midtbanen og fløjene. Han er måske ikke starter pt. men tror sagtens han ville kunne udvikle sig til det i fremtiden. Jeg tror han kunne blive fremragende på den centrale midtbane, hvis han fik lov til at spille, ligesom han har været god for Arsenal på fløjene i sidste sæson.

Men ok, Neves lyder selvfølgelig mere eksotisk og så taler vi ikke om, at han ikke kan komme på holdet i Porto.
Så har ham og Ox'en jo noget til fælles. I øvrigt har vi drøftet, at han er bag Pereira i køen under den nye manager i Porto.
Corner taken quickly...

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Bojangles » onsdag, 28. jun, 2017 10:37

Kasper88 skrev:Bojangels:

Blot fordi du måtte dele en anden mening, behøver du ikke påstå, vi andre snakker ham ned. Det var da noget arrogant noget at skrive. Bedrevidende much?

Det er efter min mening ikke en spiller som Oxlade-Chamberlain, der gør, at vi kan gøre os gældende i fremtiden eller nu. Hvis vi snakker ham ned, så snakker du ham da i den grad ligeså meget op, vil jeg mene.
Når folk skriver han er uønsket og ikke kan komme på holdet i Arsenal, så er det jo direkte løgn. Ox'en var i den netop overståede sæson blandt de første på holdkortet og både Wenger og fans vil i høj grad gerne beholde ham. Så at købe en start 11'er fra en direkte konkurrent, som passer perfekt ind i vores spil, men som ikke er tiltænkt en fast startplads her, er da genialt.

Fair at være bekymret om hans skader, ønske en anden type spiller, eller stille spørgsmålstegn ved hans evner, men det er ikke det der bruges af argumenter imod Ox.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 28. jun, 2017 12:59

Jeg så lige denne.
http://rushthekop.com/2017/06/27/alex-o ... lain-case/

Fik mig til at hælde lidt mere over imod køb-siden, men er stadig skeptisk. Det er uklart hvad hans rolle på holdet ville være. Jeg syntes det frister lidt fordi han kun er 23(snart 24), det er en meget naturlig alder at stagnere lidt fordi hans fysik er stoppet med at vokse med lynfart, men han har stadig meget at lære. Så tager det også tid at vænne sig til at spille oftere, skulle håndtere større ansvar på banen og træne hårdere og det kan meget vel være at manden pludselig får et fysisk overskud igen.

Mange medier siger han er plan B hvis Keita handlen fejler og jeg er ikke enig i at man behøver en plan B hvis handlen fejler, vi har masser af box-to-box/offensiv midtbaner, vi har kun Henderson som en dybtliggende playmakertype, der også har nogle defensivmidtbane kvaliteter(derfor er jeg mere lun på Neves ideen) og personligt vil jeg gerne have Henderson længere frem på banen igen.

Jeg tvivler på at vi sidder tilbage om fem år og peger på Oxlade-Chamberlain handlen(hvis det sker) og siger at det var der Liverpool FC genvandt mesterskabet, men derimod er jeg bange for at vi sender folk som Wijnaldum og Grujic ud på et sidespor uden at det egentlig gør os bedre.

Men hvis Klopp tror på ham, så er jeg da ikke helt afvisende overfor ideen.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Ind: Alex Oxlade Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 30. aug, 2017 16:56

dp
Senest rettet af Sledgehammer onsdag, 30. aug, 2017 17:54, rettet i alt 1 gang.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Ind: Alex Oxlade Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af ilusio » onsdag, 30. aug, 2017 16:59

Jeg er overbevist om at han kommer.

Ok handel. Ikke noget jeg er oppe i skyerne over, men han kan godt overraske positivt.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Ind: Alex Oxlade Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 30. aug, 2017 17:04

ilusio skrev:Jeg er overbevist om at han kommer.

Ok handel. Ikke noget jeg er oppe i skyerne over, men han kan godt overraske positivt.
Ja, Oxen er solid uden at være überragend - det afspejles også i den efter dagens standard lave pris - og jeg håber ikke, at det betyder, som det antydes i artiklen, at Lemar-handlen bliver lagt på is.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Ind: Alex Oxlade Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af MP » onsdag, 30. aug, 2017 17:07

Sledgehammer skrev:Er det mon på tide at Oxen får sin egen tråd?

http://www.90min.com/posts/5470122-repo ... _aid=35322
Ox'en har allerede sin egen tråd tilbage fra slut-juni ;)

Hvor der spøjst nok bliver sagt at £25M for ham (som var den rygtede pris på det tidspunkt) ville være alt for meget :D Puha hvor er priserne stukket af igennem dette vindue.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Ind: Alex Oxlade Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Kasper88 » onsdag, 30. aug, 2017 17:19

Sledgehammer skrev:
ilusio skrev:Jeg er overbevist om at han kommer.

Ok handel. Ikke noget jeg er oppe i skyerne over, men han kan godt overraske positivt.
Ja, Oxen er solid uden at være überragend - det afspejles også i den efter dagens standard lave pris - og jeg håber ikke, at det betyder, som det antydes i artiklen, at Lemar-handlen bliver lagt på is.
Lave pris? Hvordan er £35-40 mio. for en marginalspiller med kontraktudløb til næste sommer en lav pris? Selv efter dagens standarder, som jeg er enig med dig i, er stukket af, så er det altså overpris for en spiller, der snart kan hentes gratis.

Max £20 mio. for Ox, taget hans kontraktudløb in mente og selv det er meget.

Der er meltdown på Twitter, fordi ingen gider have ham. Det er lidt crazy.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Mads T. » onsdag, 30. aug, 2017 18:33


Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Sivi » onsdag, 30. aug, 2017 18:33

Mads T. skrev:
Fin handel imo. Så skal alt fokus lægges på VVD. Jeg kommer til at sidde og vente spændt imorgen aften.
Justice for the 96! <3

Besvar