15 - Alex Oxlade-Chamberlain

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Kasper88 » onsdag, 30. aug, 2017 18:41

Fin handel for Arsenal. Vi betaler overpris for en spiller, vi kunne få gratis om en sæson. Arsenal skummer fløden og får kapital i lommen til at investere i nye spillere. Der er lidt glæde i det for dem i en svær tid. Twitter er i øvrigt i et meltdown af utilfredshed over, at vi henter Ox'en, mens Arsenals fans glæder sig. Ikke en crowd pleaser.

Melissa Reddy udtaler tilmed, at Ox ikke var en prioritet i vinduet. Jeg håber, at vi får vores prioriteter snart!
Senest rettet af Kasper88 onsdag, 30. aug, 2017 18:45, rettet i alt 1 gang.
Corner taken quickly...

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af sjampen » onsdag, 30. aug, 2017 18:43

Forfærdeligt hvis det er sandt. Forhåbenligt kommer VvD, samt at Lemar stadigvæk er på blokken, så kan vi placere Ox nede hos ungdomsspillere hvor han hører til, for han lever stadig på det potentiale han havde da han var 18, for siden da har han været middelmådig og ordinær at best. Men PL proven!!!!

Havde det været en fri transfer, så fair nok at tage chancen på at Klopp kan fortsætte sin grænsende alkymiske magi ved spillere der er temmelig middelmådige. Vi henter ham så til en pris der for 1 måned siden havde matched Salah som vores dyreste indkøb nogensinde, hvilket uagtet et vanvittigt transfervindue, er håbløst. Så mangler vi bare han er erstatningen for Coutinho, så er fiaskoen total. Mon ikke også vi ret faktisk giver ham den kontrakt der er rygter omkring at han søger. Jeg gætter på omkring £150.000 om ugen og at det pisser Emre Can af at vi ikke giver ham samme beløb, hvilket jeg så godt kan forstå og ønske ham held og lykke i Juventus.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Scherwin » onsdag, 30. aug, 2017 18:49

Mener ikke Ox er en spiller som forstærker liverpool men Klopp kan gøre ham til en stjerne

Han er homegrown, englander hvilket også betyder noget.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 30. aug, 2017 18:50

£40m for Oxeladen. Det er sku også en pris.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Scherwin » onsdag, 30. aug, 2017 18:51

Oomph242 skrev:£40m for Oxeladen. Det er sku også en pris.
35 og højest sansynligt ikke upfront. men sådan en deal.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

pingel
Indlæg: 993
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af pingel » onsdag, 30. aug, 2017 18:52

Så du ser positivt på fremtiden @sjampen, eller har jeg misforstået noget? Arj, er det sarkasme? Sig hvis det er...

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af DAGGER! » onsdag, 30. aug, 2017 18:52

James Pearce ✔ @JamesPearceEcho
Done deal. Alex Oxlade-Chamberlain joining #LFC from Arsenal. He will undergo a medical at St George's Park tonight. Fee around £35m

Lækker engelsk (stabil) landsholdspiller, som har noget fart og lækre assists i sig.
Spændende om det er til midten COM eller RWB?




Yderlige er rygterne på, at Liverpool IKKE har budt på Virgin Van Djik.
Det skal have fuld fokus NU!!!!!, men Melissa Reddy melder det her:
Anfield HQ ✔ @AnfieldHQ
@MelissaReddy_ No bid has yet been made for Southampton's Virgil van Dijk. (@MelissaReddy_)
:army5: :alcohol:
You'r Never Walk Alone. ///

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Mads T. » onsdag, 30. aug, 2017 18:53

Sjovt som Conte (£40 mil. bud accepteret), Wenger og nu Klopp rater ham, men der er så stor utilfredshed med ham herinde hos nogen.

Ox er en spiller som kommer til at skabe god konkurrence om pladserne over hele midtbanen og fløjene. Lidt høj pris taget kontraktsituationen i betragtning, men vel i tråd med markedet som det har været i dette vindue.

Vi skulle i øvrigt stadig være ude efter Lemar går meldingerne på.
Senest rettet af Mads T. onsdag, 30. aug, 2017 18:55, rettet i alt 1 gang.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Kasper88 » onsdag, 30. aug, 2017 18:54

Wormie skrev:Mener ikke Ox er en spiller som forstærker liverpool men Klopp kan gøre ham til en stjerne

Han er homegrown, englander hvilket også betyder noget.
Det betyder ikke meget for LFC. Vi er fint dækket ind med homegrown spillere i truppen allerede. Men jeg håber da, at Klopp kan gøre ham til en stjerne. Jeg var også skeptisk med Mané, og det er jo gået meget godt.
Corner taken quickly...

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Scherwin » onsdag, 30. aug, 2017 18:58

Kasper88 skrev:
Wormie skrev:Mener ikke Ox er en spiller som forstærker liverpool men Klopp kan gøre ham til en stjerne

Han er homegrown, englander hvilket også betyder noget.
Det betyder ikke meget for LFC. Vi er fint dækket ind med homegrown spillere i truppen allerede. Men jeg håber da, at Klopp kan gøre ham til en stjerne. Jeg var også skeptisk med Mané, og det er jo gået meget godt.
Det derfor chelsea vil have ham Homegrown englander, landsholdspiller = 20 mil, uden at vide hvem det er. :)
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Kasper88 » onsdag, 30. aug, 2017 18:59

Mads T. skrev:Sjovt som Conte (£40 mil. bud accepteret) og nu Klopp rater ham, men der er så stor utilfredshed med ham herinde hos nogen.

Ox er en spiller som kommer til at skabe god konkurrence om pladserne over hele midtbanen og fløjene. Lidt høj pris taget kontraktsituationen i betragtning, men vel i tråd med markedet som det har været i dette vindue.

Vi skulle i øvrigt stadig være ude efter Lemar går meldingerne på.
Klopp rater ham jo netop ikke. Melissa Reddy, der nærmest fungerer som et journalistisk talerør for klubben, ligesom James Pearce, har lige skrevet, at Oxlade slet ikke var en prioritet. Conté og Wenger har begge ratet ham som RWB, ikke som CM.

Prisen ville rigtig nok være i tråd med markedet ja, hvis Ox havde mange år tilbage af sin kontrakt, men hans kontrakt udløber til næste sommer. Det er altså overpris og godt gået af Arsenal.

Apropos Lemar, gud forbyde, at Arsenal nu har råd til at byde det på ham, Monaco ønsker. Paniiik. :aliboronz5:
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Mads T. » onsdag, 30. aug, 2017 19:07

I forhold til homegrown spillere, så har vi kun 6 i førsteholdstruppen inkl. Ings efter salget af Stewart. Så set i det lys, virker det jo som en god idé med en god engelsk midtbane, når truppen maks. må bestå af 17 udlændinge ud af de 25 i PL truppen (U21-spillere ikke indeholdt i de 25).

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af sjampen » onsdag, 30. aug, 2017 19:17

pingel skrev:Så du ser positivt på fremtiden @sjampen, eller har jeg misforstået noget? Arj, er det sarkasme? Sig hvis det er...
Jeg ser meget positivt på fremtiden, i hvert fald dele af den. Kan vi holde på fronttrioen, så er vi ufattelig langt. Købet af Keita er fremragende. Der er selvfølgelig en chance for at Coutinho bliver ombestemt, og ellers er det selvfølgelig en chance for at vi rent faktisk erstatter ham ordenligt. Hvis vi så denne gang bare kunne erstatte vores stjernespiller hurtigt og ikke efter et par år som vi plejer, også må kæmpe med den nye stjerne der er utilfreds, så har vi måske chancen for at nå vores mål. Det ville fandme være skidt hvis vi gik nærmest direkte fra Torres til Suarez til Coutinho også Mané om et år eller 2, hvor spillerene der købes for eventuelle Coutinho penge, endelig er ved at nå deres niveau og vi har holdet til at konkurrere.

Midtbanen ser OK ud, men der er godt nok potentiale til at den bliver totalt smadret i fremtiden. Højre forsvarsside ser god ud, venstre noget tvivlsom omend selv jeg, der var noget negativt omkring Robertson, synes han viste rigtig gode tegn i sin første kamp. Klopp er træner, vi har en god økonomisk situation og FSG er trods alt ikke katastrofale ejere, omend jeg har mine alvorlige tvivl om de er ejere der medfører at der ligger et mesterskab til Liverpool i fremtiden.

Jeg ser ingenlunde Oxlade Chamberlain være i nærheden af den fremtid, og hvis man tyder tegnene med Can, så er han væk. Vi ved også allesammen godt at Coutinho er her på lånt tid, hvis vi overhovedet kan holde ham et par dage endnu. Det er mange spillere Naby Keita skal til at erstatte. Hvis rekorddyre Oxlade-Chamberlain er erstatningen for at Emre Can skrider gratis, så kan enhver sq da se at vi har lavet et ufatteligt ringe bytte. Også selvom Emre Can også stadigvæk er mere potentiale end konsistent gode optrædener. Det peger efter min mening ret meget på, at den her drønstærke drømmemidtbane vi er ved at samle, men nyindkøb der viser ambitioner som Keita og spillere vi har gået og udviklet på i årevis som Hendo, Coutinho, Lallana og Emre Can, kan gå hen og smuldre mellem fingrene på os lige netop når vi skulle høste frugterne af vores hårde arbejde. Også er løsningen fandme Oxlade Chamberlain som Arsenal er decideret glade for at smide ud og deres fans er godt og grundigt trætte af, fordi det at kæmpe altså ikke kan opveje for manglende talent. Men ja, homegrown og en englænder, for der er jo massere tegn på at engelsk fodbold, engelske fodboldspillere og den stil de kører med er i massiv succes. Det er derfor stort set samtlige profiler i PL ikke er engelske, at det engelske landshold og ungdomslandshold er dårlige og at engelske klubber i stor stil må se sig overhalet af rigtig mange klubber på rigtig mange parametre, selvom de sidder tungt på pengene.

Naturligvis er der en chance for Oxlade Chamberlain bliver en succes, men jeg ser den chance om ufattelig lille. Havde det så været til en pris som Robertson, eller endnu bedre på en fri transfer, så ja, så tag endelig chancen på at Klopp er magisk og kan gøre en spiller der ikke er specielt godt . Stol på Klopp... Ja det gør jeg sq også på banen. Endda siden han blev ansat i Dortmund fra Mainz hvor de imponerede mig i UEFA cuppen, men han har altså aldrig stået for indkøb, det må folk fandme snart forstå at der var andre der varetog. Og hvor Dortmund har folk som Watzke ansat, er det hos os rigtig meget der tyder på at vi har folk ansat der kort sagt er dårligere til deres arbejde.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

pingel
Indlæg: 993
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af pingel » onsdag, 30. aug, 2017 19:31

@sjampen: Det læser jeg så som et nej...

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af mawope » onsdag, 30. aug, 2017 19:35

Som jeg har skrevet tidligere, forstår jeg ikke dette køb, medmindre han er tiltænkt som i første omgang back-up på fløjene (hvor vi bestemt kan bruge det) og dernæst breddespiller centralt. Han overskinner i mine øjne ikke nogen af vores nuværende startere på midten. At han vælger os over Chelsea kan vel næsten kun være fordi, han er blevet lovet spilletid centralt. Og viser det sig, han er købt, fordi vi ikke kunne lande Lemar, gør det skuffelsen ekstra stor, hvor der lige nu stadig er et lille håb om, den handel ikke er helt død. Håber Klopp har en smart plan med Ox'en.

@sjampen
Jeg forstår ikke helt dit ræsonnement med Can. Han ryger vel næppe i dette vindue, eller er der blusset nye rygter op, jeg har overset? Skulle det ske næste sommer har vi vel en fuldgod erstatning i Keita. Ser selvsagt selvfølgelig helst at Can forlænger med os.

Besvar