15 - Alex Oxlade-Chamberlain

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Kasper88 » onsdag, 30. aug, 2017 19:37

Mads T. skrev:I forhold til homegrown spillere, så har vi kun 6 i førsteholdstruppen inkl. Ings efter salget af Stewart. Så set i det lys, virker det jo som en god idé med en god engelsk midtbane, når truppen maks. må bestå af 17 udlændinge ud af de 25 i PL truppen (U21-spillere ikke indeholdt i de 25).
Har vi ikke 8?

Ward, Flanagan, Clyne, Henderson, Lallana, Milner, Sturridge, Ings.

Og reglen er vel i øvrigt også snarere, at et hold kun må bestå af 17 udlændinge som sagt ud af de 25. Med alle vores unge under 21 år, er vi dækket fint ind.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Mads T. » onsdag, 30. aug, 2017 19:44

Kasper88 skrev:
Mads T. skrev:I forhold til homegrown spillere, så har vi kun 6 i førsteholdstruppen inkl. Ings efter salget af Stewart. Så set i det lys, virker det jo som en god idé med en god engelsk midtbane, når truppen maks. må bestå af 17 udlændinge ud af de 25 i PL truppen (U21-spillere ikke indeholdt i de 25).
Har vi ikke 8?

Ward, Flanagan, Clyne, Henderson, Lallana, Milner, Sturridge, Ings.
Jo, jeg havde glemt Ward. Jeg er ikke sikker på, at Flanagan bliver en del af 25 mandstruppen og derfor havde jeg ikke ham med. Ings kan jeg også have mine tvivl omkring, men har ikke lige gennemgået truppen..

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af sjampen » onsdag, 30. aug, 2017 19:49

Mads T. skrev: Jo, jeg havde glemt Ward. Jeg er ikke sikker på, at Flanagan bliver en del af 25 mandstruppen og derfor havde jeg ikke ham med. Ings kan jeg også have mine tvivl omkring, men har ikke lige gennemgået truppen..
Til gengæld ser vi allerede nu at Joe Gomez, Solanke og TAA er en stor del af planerne. Det samme kan vel i mindre grad siges om Woodburn, Ojo, Wilson, Kent og Ejarue og måske strakt lidt om Brannagan. Det er nok ikke dem alle der ender med at få en plads i truppen når de er gamle nok til at tælle, men mon ikke at et par af dem gør. Jeg tror ikke det er på homegrown fronten at vi får problemer, med eller uden Ox.

Tæller Andrew Robertson som skotte i øvrigt som home grown?
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 30. aug, 2017 19:54

Uhhh. Jeg har været splittet angående den her transfer hele sommeren.

Han har helt klart potentialet til at blive en rigtig god spiller for os. Han har et rigtig godt mix af teknik, gode afleveringer, fart og fysik.
Han er kun 24. Han kommer fra en af vores konkurrenter og vil gerne vores klub. Det tæller da lidt op at han er englænder.

Det store minus er at vi er godt besat på midten og selvom Oxen kan spille kant, tror jeg ikke rigtigt han passer ind på vores kanter.

Men jeg glæder mig da til at se hvad planen er med ham. Sidste år havde vi trods alt nogle dårlige perioder med skader til Hendo, Cou og Lallana og i sådan en periode er Ox god at have i forhold til en Wijnaldum, som jeg tror er manden Ox skal kæmpe med om pladsen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Kasper88 » onsdag, 30. aug, 2017 19:59

Filos of Isk skrev:Uhhh. Jeg har været splittet angående den her transfer hele sommeren.

Han har helt klart potentialet til at blive en rigtig god spiller for os. Han har et rigtig godt mix af teknik, gode afleveringer, fart og fysik.
Han er kun 24. Han kommer fra en af vores konkurrenter og vil gerne vores klub. Det tæller da lidt op at han er englænder.

Det store minus er at vi er godt besat på midten og selvom Oxen kan spille kant, tror jeg ikke rigtigt han passer ind på vores kanter.

Men jeg glæder mig da til at se hvad planen er med ham. Sidste år havde vi trods alt nogle dårlige perioder med skader til Hendo, Cou og Lallana og i sådan en periode er Ox god at have i forhold til en Wijnaldum, som jeg tror er manden Ox skal kæmpe med om pladsen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg er nød til at påpege, den taktiske forståelse Wijnaldum besidder. Hans helt store styrke mod Arsenal var, at han forstår at løbe i de rigtige rum og presse op når der skal presses op. Vi spillede jo netop ikke højt pres angreb mod Arsenal, men afventede derimod og pressede kun op når en af deres spillere havde ryggen mod vores mål, fx når de fik et opspil fra målmanden, så pressede Henderson op. Wijnaldum er vital i den del, fordi han læser spillet som han gør. Oxlade ude på wingbacken viste derimod manglende spilforståelse. Arsenal dækkede zone (nej, ikke på dødbolde, men generelt) og Ox forlod sin zone konstant ligesom Ramsey i øvrigt gjorde. Arsenal blev meget bedre da Ramsey og Ox gik ud. Det er altså faktum fra søndagens kamp. Jeg er i tvivl om Ox har den taktiske forståelse for spillet, der skal til. Den sidder til gengæld på Wijnaldum og jeg synes ikke, hans betydning bør undervurderes, selvom han rigtig nok ofte bliver usynlig i kampe mod de mindre hold. Men ligesom med Firmino, så er hans løb og arbejde vitalt for vores taktik.
Senest rettet af Kasper88 onsdag, 30. aug, 2017 20:49, rettet i alt 2 gange.
Corner taken quickly...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af texy » onsdag, 30. aug, 2017 20:02

mawope skrev:Som jeg har skrevet tidligere, forstår jeg ikke dette køb, medmindre han er tiltænkt som i første omgang back-up på fløjene (hvor vi bestemt kan bruge det) og dernæst breddespiller centralt. Han overskinner i mine øjne ikke nogen af vores nuværende startere på midten. At han vælger os over Chelsea kan vel næsten kun være fordi, han er blevet lovet spilletid centralt. Og viser det sig, han er købt, fordi vi ikke kunne lande Lemar, gør det skuffelsen ekstra stor, hvor der lige nu stadig er et lille håb om, den handel ikke er helt død. Håber Klopp har en smart plan med Ox'en.
Jeg tror at Ox er købt for at kæmpe på lige fod med alle de andre. Han vil starte nogle kampe, sidde på bænken i andre og generelt indgå i den rotation, som alle vel har påstået/forudset vil være nødvendig for at kunne kæmpe om trofæer på flere fronter.

Lige nu har vi alle en idé om, at Salah, Mané og Firmino skal være startere. Men dem opfattelse er jo kun kommet, fordi vi ikke har behøvet at forholde os til konkurrence fra Coutinho og Lallana her i sæsonstarten. Med Ox som en del af truppen har vi en vanvittig offensiv bredde.

Jeg tror, at Klopp sætter stor pris på Ox's speed, fysik og ikke mindst alsidighed. Han vil kunne aflaste på kanterne uden at vi mister fart. Men han vil også kunne spiller på den offensive centrale midt.

At Ox vælger Liverpool over Chelsea (og muligvis til en mindre løn, tænker jeg) er for mig et glimrende udtryk for, at vi som klub bevæger os opad. Og så er jeg helt sikker på, at han ikke ender som back hos os.
Kloppite

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 30. aug, 2017 20:03

Kasper88 skrev:
Mads T. skrev:Sjovt som Conte (£40 mil. bud accepteret) og nu Klopp rater ham, men der er så stor utilfredshed med ham herinde hos nogen.

Ox er en spiller som kommer til at skabe god konkurrence om pladserne over hele midtbanen og fløjene. Lidt høj pris taget kontraktsituationen i betragtning, men vel i tråd med markedet som det har været i dette vindue.

Vi skulle i øvrigt stadig være ude efter Lemar går meldingerne på.
Klopp rater ham jo netop ikke. Melissa Reddy, der nærmest fungerer som et journalistisk talerør for klubben, ligesom James Pearce, har lige skrevet, at Oxlade slet ikke var en prioritet. Conté og Wenger har begge ratet ham som RWB, ikke som CM.

Prisen ville rigtig nok være i tråd med markedet ja, hvis Ox havde mange år tilbage af sin kontrakt, men hans kontrakt udløber til næste sommer. Det er altså overpris og godt gået af Arsenal.

Apropos Lemar, gud forbyde, at Arsenal nu har råd til at byde det på ham, Monaco ønsker. Paniiik. :aliboronz5:
Selvfølgelig har Klopp sagt god for dette køb, hvorfor han også anser Chamberlain for at være en god spiller. Alt andet ville da være utopi. Chamberlain har været nævnt som et alternativ helt tilbage fra maj måned. Så der er ikke tale om en hovsa løsning, om man Lan lide det eller ej.

Der er ingen tvivl omkring, at Oxlade-Chamberlain ikke står øverst på den liste af spillere Klopp og den sportslige ledelse har identificeret. Keita var førstevalget på den centrale midtbane til denne sæson.

I øvrigt står det efterhånden skrevet i måner og stjerner, at Ox ikke er et alternativ til Lemar. Lemar er er spilleren som er tiltænkt at skulle erstatte Coutinho. Formentlig i dette vindue, hvis det lykkedes at hente ham.

Jeg har også mine forbehold overfor Chamberlain, da jeg synes han har klare taktiske mangler. Men han er alsidig, hurtig og kæmper forbilledligt, hvilket er egenskaber Klopp vægter højt. Jeg kunne sagtens se Ox'en fungerer som en langsigtet erstatning for James Milner - om han så vil tage sig til takke med det, må vi vente og se.
Senest rettet af Robbie_God_Fowler onsdag, 30. aug, 2017 20:04, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Sivi » onsdag, 30. aug, 2017 20:04



:D :D
Justice for the 96! <3

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 30. aug, 2017 20:08

Kasper88 skrev:
Filos of Isk skrev:Uhhh. Jeg har været splittet angående den her transfer hele sommeren.

Han har helt klart potentialet til at blive en rigtig god spiller for os. Han har et rigtig godt mix af teknik, gode afleveringer, fart og fysik.
Han er kun 24. Han kommer fra en af vores konkurrenter og vil gerne vores klub. Det tæller da lidt op at han er englænder.

Det store minus er at vi er godt besat på midten og selvom Oxen kan spille kant, tror jeg ikke rigtigt han passer ind på vores kanter.

Men jeg glæder mig da til at se hvad planen er med ham. Sidste år havde vi trods alt nogle dårlige perioder med skader til Hendo, Cou og Lallana og i sådan en periode er Ox god at have i forhold til en Wijnaldum, som jeg tror er manden Ox skal kæmpe med om pladsen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg er nød til at påpege, den taktiske forståelse Wijnaldum besidder. Hans helt store styrke mod Arsenal var, at han forstår at løbe i de rigtige rum og presse op når der skal presses op. Vi spillede jo netop ikke højt pres angreb mod Arsenal, men afventede derimod og pressede kun op når en af deres spillere havde ryggen mod vores mål, fx når de fik et opspil fra målmanden, så pressede Henderson op. Wijnaldum er vital i den del, fordi han læser spillet som han gør. Oxlade ude på wingbacken viste derimod manglende spilforståelse. Arsenal dækkede zone (nej, ikke på dødbolde, men generelt) og Ox forlod sin zone konstant ligesom Ramsey i øvrigt gjorde. Arsenal blev meget bedre da Ramsey og Ox gik ud. Det er altså faktum fra søndagens kamp. Jeg er i tvivl om Ox har den taktiske forståelse for spillet, der skal til. Den sidder til gengæld på Wijnaldum og jeg synes ikke, hans betydning bør undervurderes, selvom han rigtig nok ofte bliver usynlig i kampe mod de mindre hold. Men ligesom med Firmino, så er hans løb og arbejde vitalt for vores taktik.
Det er fuldstændigt rigtigt og derfor jeg har været så splittet. Og min første impuls var at han var at vi ikke havde brug for ham og at hverken bredden eller start 11'eren ville blive nævneværdigt styrket.

Hvis jeg skal forsvare Oxen:
Jeg tror at Oxen vil være bedre på midten fordi han er mere motiveret og han har været midtbane/kant en stor del af sin karriere.


Sent from my iPhone using Tapatalk

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af mawope » onsdag, 30. aug, 2017 20:17

texy skrev: Jeg tror at Ox er købt for at kæmpe på lige fod med alle de andre. Han vil starte nogle kampe, sidde på bænken i andre og generelt indgå i den rotation, som alle vel har påstået/forudset vil være nødvendig for at kunne kæmpe om trofæer på flere fronter.

Lige nu har vi alle en idé om, at Salah, Mané og Firmino skal være startere. Men dem opfattelse er jo kun kommet, fordi vi ikke har behøvet at forholde os til konkurrence fra Coutinho og Lallana her i sæsonstarten. Med Ox som en del af truppen har vi en vanvittig offensiv bredde.

Jeg tror, at Klopp sætter stor pris på Ox's speed, fysik og ikke mindst alsidighed. Han vil kunne aflaste på kanterne uden at vi mister fart. Men han vil også kunne spiller på den offensive centrale midt.

At Ox vælger Liverpool over Chelsea (og muligvis til en mindre løn, tænker jeg) er for mig et glimrende udtryk for, at vi som klub bevæger os opad. Og så er jeg helt sikker på, at han ikke ender som back hos os.
Jeg er helt enig, texy. Han er rigtig god for vores bredde. Jeg er bekymret for hans begrænsninger i det hurtige småspil og hans evner som skarp playmaker, når han skal spille centralt. At han har sagt nej til flere penge fra de to London-klubber lugter lidt af, han er blevet stillet sportslige lovninger i sigte.

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af MP » onsdag, 30. aug, 2017 20:24

Sivi skrev:

:D :D
Ovenstående øger positiviten en smule. Det må alt andet lige betyde han er motiveret og vil være en del af det her projekt.

Jeg ser det dog mest af alt dette transfervindue som et seriøst skridt fremad. Synes man kan se 'klopp effekten' som har været efterspurgt på transfermarkedet og ikke kun på banen. Spillerne vælger nu os frem for konkurrenterne (Salah, VVD, Keita, Chamberlain). Vi skal ikke mange år tilbage før vores transfers faldt i vandet hver gang konkurrenterne meldte sig på banen; Sanchez, Willian, Dempsey osv. Vi har nu atter en seriøs tiltrækningskræft i Europa, som øger optimismen for fremtiden. (Der mangler bare lige at klubberne vil sælge)

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 30. aug, 2017 20:28

mawope skrev:
texy skrev: Jeg tror at Ox er købt for at kæmpe på lige fod med alle de andre. Han vil starte nogle kampe, sidde på bænken i andre og generelt indgå i den rotation, som alle vel har påstået/forudset vil være nødvendig for at kunne kæmpe om trofæer på flere fronter.

Lige nu har vi alle en idé om, at Salah, Mané og Firmino skal være startere. Men dem opfattelse er jo kun kommet, fordi vi ikke har behøvet at forholde os til konkurrence fra Coutinho og Lallana her i sæsonstarten. Med Ox som en del af truppen har vi en vanvittig offensiv bredde.

Jeg tror, at Klopp sætter stor pris på Ox's speed, fysik og ikke mindst alsidighed. Han vil kunne aflaste på kanterne uden at vi mister fart. Men han vil også kunne spiller på den offensive centrale midt.

At Ox vælger Liverpool over Chelsea (og muligvis til en mindre løn, tænker jeg) er for mig et glimrende udtryk for, at vi som klub bevæger os opad. Og så er jeg helt sikker på, at han ikke ender som back hos os.
Jeg er helt enig, texy. Han er rigtig god for vores bredde. Jeg er bekymret for hans begrænsninger i det hurtige småspil og hans evner som skarp playmaker, når han skal spille centralt. At han har sagt nej til flere penge fra de to London-klubber lugter lidt af, han er blevet stillet sportslige lovninger i sigte.
Men sportslige lovninger kan jo også være andet end bare spilletid.
Jeg tror helt klart at hans alsidighed bliver mindre benyttet, det lyder til at han er lidt træt af at være altmuligmand. En stor kritik af ham er hans taktiske forståelse, så i min verden giver det mega meget mening at sige at han er midt-midt og ikke andet.
En anden er at han ikke er målfarlig, så jeg syntes heller ikke han skal spille på kanten.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 30. aug, 2017 20:29

mawope skrev:
texy skrev: Jeg tror at Ox er købt for at kæmpe på lige fod med alle de andre. Han vil starte nogle kampe, sidde på bænken i andre og generelt indgå i den rotation, som alle vel har påstået/forudset vil være nødvendig for at kunne kæmpe om trofæer på flere fronter.

Lige nu har vi alle en idé om, at Salah, Mané og Firmino skal være startere. Men dem opfattelse er jo kun kommet, fordi vi ikke har behøvet at forholde os til konkurrence fra Coutinho og Lallana her i sæsonstarten. Med Ox som en del af truppen har vi en vanvittig offensiv bredde.

Jeg tror, at Klopp sætter stor pris på Ox's speed, fysik og ikke mindst alsidighed. Han vil kunne aflaste på kanterne uden at vi mister fart. Men han vil også kunne spiller på den offensive centrale midt.

At Ox vælger Liverpool over Chelsea (og muligvis til en mindre løn, tænker jeg) er for mig et glimrende udtryk for, at vi som klub bevæger os opad. Og så er jeg helt sikker på, at han ikke ender som back hos os.
Jeg er helt enig, texy. Han er rigtig god for vores bredde. Jeg er bekymret for hans begrænsninger i det hurtige småspil og hans evner som skarp playmaker, når han skal spille centralt. At han har sagt nej til flere penge fra de to London-klubber lugter lidt af, han er blevet stillet sportslige lovninger i sigte.
Det kan jo være, at han ved lidt mere om Coutinho's fremtid end os.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 30. aug, 2017 20:30

mawope skrev:
texy skrev: Jeg tror at Ox er købt for at kæmpe på lige fod med alle de andre. Han vil starte nogle kampe, sidde på bænken i andre og generelt indgå i den rotation, som alle vel har påstået/forudset vil være nødvendig for at kunne kæmpe om trofæer på flere fronter.

Lige nu har vi alle en idé om, at Salah, Mané og Firmino skal være startere. Men dem opfattelse er jo kun kommet, fordi vi ikke har behøvet at forholde os til konkurrence fra Coutinho og Lallana her i sæsonstarten. Med Ox som en del af truppen har vi en vanvittig offensiv bredde.

Jeg tror, at Klopp sætter stor pris på Ox's speed, fysik og ikke mindst alsidighed. Han vil kunne aflaste på kanterne uden at vi mister fart. Men han vil også kunne spiller på den offensive centrale midt.

At Ox vælger Liverpool over Chelsea (og muligvis til en mindre løn, tænker jeg) er for mig et glimrende udtryk for, at vi som klub bevæger os opad. Og så er jeg helt sikker på, at han ikke ender som back hos os.
Jeg er helt enig, texy. Han er rigtig god for vores bredde. Jeg er bekymret for hans begrænsninger i det hurtige småspil og hans evner som skarp playmaker, når han skal spille centralt. At han har sagt nej til flere penge fra de to London-klubber lugter lidt af, han er blevet stillet sportslige lovninger i sigte.
De bekymringer forstår jeg godt. Der er klare mangler i pasningsspillet og generel taktisk forståelse.

Der kan dog skabes balance på midtbanen ved at inkludere en spillertyper som Lallana eller Coutinho, som påtager sig rollen som spilfordeler og bindeled mellem midtbane og angreb.

Sælges Coutinho og hentes denne spiller ikke ind, bliver Chamberlain's mangler mere udtalte. Vi må vente og se hvad der sker.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Mads T. » onsdag, 30. aug, 2017 20:48

Hvilke mangler mener i at han har i pasningsspillet? Så vidt jeg kan se, har han en passing succesratio på ca. samme % som vores midtbanespillere (Coutinho skiller sig lidt ud), men han leverer flere key passes end vores midtbaner, Cou undtaget. Og så skal man tage med i betragtning, at Ox er blevet flyttet rundt på banen i sidste sæson, men at han stadig har leveret solide præstationer.

Besvar