15 - Alex Oxlade-Chamberlain

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Oomph242 » søndag, 15. okt, 2017 12:53

Må indrømme jeg har svært ved, at se Oxlade`s kvaliter. Hvad er det præcis han kan og hvilke spids kompetencer er han kan byde ind med?

Han er det dyreste LFC spiller i historien, han kan ikke være ment som en breddespiller.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Niels K » søndag, 15. okt, 2017 15:26

Oomph242 skrev:Må indrømme jeg har svært ved, at se Oxlade`s kvaliter. Hvad er det præcis han kan og hvilke spids kompetencer er han kan byde ind med?

Han er det dyreste LFC spiller i historien, han kan ikke være ment som en breddespiller.
Er han den dyreste LFC spiller i historien ? Hvordan det ?

Hans hurtighed er da åbenbar for enhver, og det er i sig selv en spidskompence.

Hans drible/finte repertoire ligger absolut også i den høje ende.

Han er god med begge fødder, og det giver dig en stor fordel, når du udfordrer, og det gør det væsentligt vanskelligere at forsvare sig imod.

Han driver bolden frem i utrolig stor hastighed, og bolden sidder ganske godt klistret til hans fødder.

Han har en rigtig god fysik, så han er ikke sådan lige at slå ud af kurs.

Mon det er Emre Can's afløser, vi ser her, da han ønsker en central plads på midten, og ambitionen er at følge i Gerrard's fodspor:

http://www.independent.ie/sport/soccer/ ... 87619.html

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af AJJ » søndag, 26. nov, 2017 14:17

Jeg synes, AOC spillede en rigtigt fin kamp i går. Han lignede faktisk en rigtig Klopp spiller. Mindes ikke at have set ham kæmpe så meget for Arsenal. Jeg kunne godt tænke mig at se ham på midten i stedet for Milner.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 27. nov, 2017 14:41

AJJ skrev:Jeg synes, AOC spillede en rigtigt fin kamp i går. Han lignede faktisk en rigtig Klopp spiller. Mindes ikke at have set ham kæmpe så meget for Arsenal. Jeg kunne godt tænke mig at se ham på midten i stedet for Milner.
Meget enig, jeg syntes også at han dumpede ned på midten fra tid til anden. Jeg tror hans hurtighed gør at han næsten er for vigtig på kanten, så hvis han skal spille på midten skal det være en dag hvor Mané og Salah begge er klar.

f.eks. på onsdag kunne man starte med:
Mignolet
4-backkæde
-------Hendo------------
---Gini-----Oxlade-----
Salah-Firmino-Mané

Det er en lidt eksperimentel opstilling, jeg ved det godt. Det der taler for er at Coutinho muligvis er træt(han har spillet meget siden han kom tilbage fra skader og virker ikke til at sprudle af overskud) og Lallana er næppe klar til at starte inde endnu, derfor kunne ovenstående være en mulighed fordi Oxlade er bedre kreativt end Can, Milner og Gini, men samtiddig arbejder godt og har en fysik som kun Can kan hamle op med og han bruger den også, ok Gini i kampen imod Scum var mega stærk fysisk, men det var så en engagns forestilling er jeg bange for :dontknow: . Man kan være lidt fræk og sige at Can alligevel ikke har været så god når han har spillet på den der Gini plads og derfor har Miner fået et par chancer og derfor giver det mening at Oxlade også får et par chancer efterhånden som han falder bedre til i systemet, for der er ingen tvivl om at det er en svær plads at spille rent taktisk. Noget andet er at Lallana/Coutinho kan sættes ind i løbet af 2. halvleg, så hvis Oxlade falder igennem på pladsen, så har vi et kort at spille og så må vi stole på at Stoke ikke er stærke nok til at udnytte hvis han falder igennem og hans hårde arbejde og gode fart og råstyrke er jeg også forholdsvis sikker på at han aldrig ville falde helt igennem defensivt.

Mere realistisk er det dog at Oxlade spiller 3. wing-angriber for os sæsonen ud, måske enkelte midtbane kampe i FA cuppen, men vi er bare så godt besat på midten og skidt på kanten at jeg efterhånden har svært ved at se ham spille på midten lige nu. Og så har han vist sig bedre på kanten end jeg turde håbe på.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Thommo » torsdag, 14. dec, 2017 23:20

Åh ha da hvor jeg da bare snart håber han får 25-130 kampe i træk, for synes faktisk ikke han har spillet sig af når han har fået sekunder hist og pist. Can, Hendo, Milner, Gini har jo haft flere minutter og sågar masser af timer til at spille sig af i forhold til Ox, og de har udnyttet den mulighed.....Altså for at spille sig af, ingen kan bruges, hvis 1. pladsen er målet, måske som 7. mand på bænken, men der er ikke plads til alle 4 på den usle plads, at de alle næsten er selvskrevne i Klopps 11´er er frygteligt for mine nethinder. Brug da Ox for fanden Klopp :dontknow: Specielt Can bør bænkes med tanke på kontrakt, og da 1. pladsen er long gone, Grujic bør også få starter men det hører nok til i en anden tråd
Verden er smask fuld af hyklere....

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af mortenbak » torsdag, 14. dec, 2017 23:46

Thommo skrev:Åh ha da hvor jeg da bare snart håber han får 25-130 kampe i træk, for synes faktisk ikke han har spillet sig af når han har fået sekunder hist og pist. Can, Hendo, Milner, Gini har jo haft flere minutter og sågar masser af timer til at spille sig af i forhold til Ox, og de har udnyttet den mulighed.....Altså for at spille sig af, ingen kan bruges, hvis 1. pladsen er målet, måske som 7. mand på bænken, men der er ikke plads til alle 4 på den usle plads, at de alle næsten er selvskrevne i Klopps 11´er er frygteligt for mine nethinder. Brug da Ox for fanden Klopp :dontknow: Specielt Can bør bænkes med tanke på kontrakt, og da 1. pladsen er long gone, Grujic bør også få starter men det hører nok til i en anden tråd
Med 4-6 ændringer fra uge til uge er det jo ikke utænkeligt at Jørgen bruger "hatten"..... :D

Ok dårlig joke.... Jeg har stadig tiltro til Klopp.. Undskyld!

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Thommo » fredag, 15. dec, 2017 00:15

mortenbak skrev: Ok dårlig joke.... Jeg har stadig tiltro til Klopp.. Undskyld!
Jeg har fået mere tiltro til Klopp de sidste par måneder, selv om det stadig går op og ned. Men bliver aldrig enig(garanteret) med en manager, for er jo sofa ekspert . Men var dog mere enig med Brendan end Klopp, men synes der ser nogenlunde ud, for sene udskiftninger, er åbenbart en del af at være fodbold hersker, JEG FATTER DET IKKE!!!!!!!!!!skift ud efter 5 min. hvis der er et skvat på banen. hvis der er 2-3 skvat på banen så lad være med at spil dem 3 dage senere, det gør Klopp non stop på midten, men det går hæderligt, men vi ville ligge 10 point højere hvis jeg stillede holdet( ;) ), men sådan er det bare. Ox og Sturr(er med på Sturr er skadet,men har været klar i 4-5 mdr non stop ffs!) var i så fald i 11´eren, i 4-2-3-1 line up...Naturligvis, for det er det holdet er til, når en af englands stærkeste angribere er klar. Dog mangler den naturlige 6´er men det er jo som Klopp ønsker naturligvis.

Jeg er kommet mig over Sturr nok bliver solgt, eller endnu værre syltet endnu mere. Nu er turen kommet til OX, og det fatter jeg heller ikke....Hvis 35 mill brændte så meget i lommen , så kunne Simon kjær måske have været et bud, for han havde nok spillet hver gang, hvis han kan slå Klavan af, og det tror jeg er muligt, selv med en amputeret venstre fod.

Nå nu endte det i et minimalt angreb på den folkekære tysker alligevel, men ikke så aggressivt endda
Verden er smask fuld af hyklere....

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 15. dec, 2017 09:23

Thommo skrev:
mortenbak skrev: Ok dårlig joke.... Jeg har stadig tiltro til Klopp.. Undskyld!
Jeg har fået mere tiltro til Klopp de sidste par måneder, selv om det stadig går op og ned. Men bliver aldrig enig(garanteret) med en manager, for er jo sofa ekspert . Men var dog mere enig med Brendan end Klopp, men synes der ser nogenlunde ud, for sene udskiftninger, er åbenbart en del af at være fodbold hersker, JEG FATTER DET IKKE!!!!!!!!!!skift ud efter 5 min. hvis der er et skvat på banen. hvis der er 2-3 skvat på banen så lad være med at spil dem 3 dage senere, det gør Klopp non stop på midten, men det går hæderligt, men vi ville ligge 10 point højere hvis jeg stillede holdet( ;) ), men sådan er det bare. Ox og Sturr(er med på Sturr er skadet,men har været klar i 4-5 mdr non stop ffs!) var i så fald i 11´eren, i 4-2-3-1 line up...Naturligvis, for det er det holdet er til, når en af englands stærkeste angribere er klar. Dog mangler den naturlige 6´er men det er jo som Klopp ønsker naturligvis.

Jeg er kommet mig over Sturr nok bliver solgt, eller endnu værre syltet endnu mere. Nu er turen kommet til OX, og det fatter jeg heller ikke....Hvis 35 mill brændte så meget i lommen , så kunne Simon kjær måske have været et bud, for han havde nok spillet hver gang, hvis han kan slå Klavan af, og det tror jeg er muligt, selv med en amputeret venstre fod.

Nå nu endte det i et minimalt angreb på den folkekære tysker alligevel, men ikke så aggressivt endda
Jeg syntes egentlig at Oxlade har bevæget sig op i hierakiet de sidste to måneder. Er enig i at han har noget de andre midtbaner mangler. Ok så kan det godt være han ikke kan slå Milner eller Gini i skak, og det er også det Klopp forsøger at forbedre(antager jeg), men alt det andet har han. Det kan godt være jeg bare er naiv, men jeg var imod købet af Oxen, men han imponerer mig virkelig med sin indstilling og villighed til at kæmpe noget Gini især, men også Hendo og Can( Surf har ret i at han er for længe om at starte sine returløb) kunne lære lidt af.


Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af texy » fredag, 15. dec, 2017 10:07

Jeg var for et køb af Ox. Og mon ikke han på et tidspunkt får en mere etableret rolle.

Men for mig er Ox's store udfordring lige nu, at vi har spillere der pt. er bedre på alle de positioner, hvor han er bedst eller helst vil spille.

På kanterne er Coutinho, Mané og Salah ganske enkelt bare bedre. De er mere direkte og målsøgende, hvilket gør dem mere kampafgørende. Ox er en god backup til dem. Men han har endnu ikke nok ærgerrighed i sit spil i forhold til at VILLE score mål, til at han for alvor kan presse dem i startelveren på de positioner.

Centralt bag angriberen er Coutinho og Lallana igen i mine øjne også bare bedre end Ox. De har et langt bedre overblik og en bedre spilforståelse. De iscenesætter spillet langt bedre.

Så er der de to 8er positioner. Her kan det da godt være, at Ox på sigt kan finde sin rolle. Men det vil jo være en helt ny rolle, så jeg forestiller mig, at det vil køres langsomt ind med cameo-optrædener i denne sæson og så en fuld pre-season, hvis det er planen. Men ankomsten af Keita vil gøre det yderst svært. at blive førstevalg på en af disse to positioner, da spilleren ved siden af Keita nok skal være i stand til at vinde nogle hovedstødsdueller også, hvilket jeg ikke er sikker på Ox har i sit repetoire.

Jeg tror mest af alt, at Ox bliver den nye Milner. En spiller, som kan smides ind på alle positioner. Alternativt skulle man måske tage glemme alt om, hvor man tror han skal spille, og så prøve at lave en angriber ud af ham? Der kunne jeg godt se ham fungere.
Senest rettet af texy fredag, 15. dec, 2017 10:19, rettet i alt 1 gang.
Kloppite

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Surf » fredag, 15. dec, 2017 10:12

Ox er imø. ikke målfarlig nok til at spille angriber, ej heller kantspiller. Det er da også grunden til, at jeg tror han er tænkt som en lang-sigtet erstatning for Lallana.

Se f.eks. hans gennemsnitlige position på banen (ift. boldberøringer) mod Everton. Mané, Solanke og Salah er alle længere fremme end ham, og han ligger mere centralt end Milner.

"Anybody who plays for me should be a bad loser."

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af texy » fredag, 15. dec, 2017 10:22

Surf skrev:Ox er imø. ikke målfarlig nok til at spille angriber, ej heller kantspiller. Det er da også grunden til, at jeg tror han er tænkt som en lang-sigtet erstatning for Lallana.

Se f.eks. hans gennemsnitlige position på banen (ift. boldberøringer) mod Everton. Mané, Solanke og Salah er alle længere fremme end ham, og han ligger mere centralt end Milner.

Det var også min tanke.

Men så begyndte man at spille Coutinho på positionen (også når Lallana ikke var skadet). Og hvis man skulle hente en angriber på niveau med Aubameyang på et tidspunkt, så forestiller jeg mig, at Firmino også ville komme i betragtning til positionen (eftersom han spillede den i Hoffenheim).

Men stadig enig. Det er nok Ox's bedste position. Man kan dog forhåbentlig ikke afvise, at han kan udvikle sig. Også i forhold til målfarlighed.
Kloppite

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Surf » fredag, 15. dec, 2017 11:01

texy skrev:Man kan dog forhåbentlig ikke afvise, at han kan udvikle sig. Også i forhold til målfarlighed.
Det håber jeg bestemt også. Han bliver nok aldrig topscorer, men han burde have teknikken til at putte 8-10 ind om året.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Oomph242 » fredag, 15. dec, 2017 13:35

Personligt tror jeg ikke Oxlade er en spiller som bringer os nærmere PL titlen. Jeg har lidt svært ved, at se hvad han kan give truppen. En så dyr spiller er vel købt ind for, at gøre en forskel eller kraftig forbedring på en given plads..

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Mads T. » fredag, 15. dec, 2017 13:47

Oomph242 skrev:Personligt tror jeg ikke Oxlade er en spiller som bringer os nærmere PL titlen. Jeg har lidt svært ved, at se hvad han kan give truppen. En så dyr spiller er vel købt ind for, at gøre en forskel eller kraftig forbedring på en given plads..
Jeg synes da netop han har forbedret truppen. Han giver god konkurrence til en masse pladser på holdet. Han er ikke nødvendigvis en fast starter, men han er alsidig og kan spille mange pladser uden at svække vores hold i stærkeste opstilling. Med hans fart kan han ligeledes gøre en forskel når han kommer ind fra bænken.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Cynwal » mandag, 15. jan, 2018 10:45

Hmmm...... er Ox'en ved at fylde hullet efter Coutinho? Ikke ved at spille på samme måde eller kunne det samme som Phil, men ved et sandt arbejdsraseri både offensivt og defensivt? Dette er skrevet ovenpå Man City kampen (4-3) hvor han var outstanding! Skal der dryppes lidt malurt i bægeret, så er det at han stadig en gang i mellem har nogen underligt virkelig kiksede boldberøringer og afleveringer. Det er som om hans grundteknik ikke er god nok til at følge med i det tempo, han spiller i. ...i stærk kontrast til Coutinhos teknik.

Så hvis vi får en spiller ind, som kan være en trussel direkte på dødbolde i afstanden 16-25 meter fra kassen (eller kan Salah og Mané som hhv venstre og højrefodede tage den rolle?) så er vi godt på vej til ikke at savne den lille Magician.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar