26 - Andy Robertson

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af AJJ » onsdag, 19. jul, 2017 09:25

texy skrev:
AJJ skrev:
texy skrev: Paradoksalt nok, så lyder han utroligt meget som Moreno i denne korte analyse/vurdering.

http://www.anfieldhq.com/exclusive-bbc- ... robertson/
Fordi ham BBC-fyren siger, at Robertson skal udvikle sit defensive spil og er "a little positionally naïve in the defensive areas"? Skal vi nu ikke lige...

Derudover siger han jo så fx også, at han har set fremskridt hos Robertson hver sæson (i modsætning til Moreno kan man så tilføje).
Jeg siger jo ikke noget negativt om Robertson? Blot at beskrivelserne af ham minder meget om, hvordan man ville beskrive Moreno. Og det lader til at være rimeligt generelt. Her er endnu et eksempel.

http://anfieldindex.com/28411/scouting- ... lback.html

Og så synes jeg i øvrigt, at mange Liverpool fans gør Moreno markant dårligere end han reelt er. Som jeg flere gange har påpeget, så har han det sværeste udgangspunkt for at forsvare på hele banen, da han mange gange i løbet af kampene er at finde ved modstanderens hjørneflag, når der pludselig skal forsvares. Heldigvis er han hurtig nok til at nå hjem, selvom han som venstrebenet har været med oppe og give os offensiv bredde (noget Milner ikke gør i samme grad). Ja, han laver fejl. Om det er decideret taktiske fejl, dårlige forsvarevner, træthed efter de utroligt mange aggressive løb i begge retninger, eller manglende evne til at lære af sine fejl der er årsag, ved jeg ikke. Jeg ved helle ikke, om han reelt laver flere fejl end andre backs. Ofte har han i min optik også fået skylden for defensive problemer, som reelt burde tilskrives en af vores andre spillere.

Så når jeg påpeger, at analyserne af Robertson godt kan minde mig om Moreno (en spiller der har været god nok til at vinde en EL-titel og være med til at spille os i en finale også), så mener jeg det ikke negativt. Jeg tror, at fart og bredde fra vores backs vil være en nøgle-ingrediens i forhold til at åbne de kompakte modstanderes forsvar, og er derfor glad for at vores nye target lader til at besidde kvaliteter, der kan bruges til dette formål. Jeg håber blot, at der vil være forståelse for, hvis manden af den årsag ikke altid vil være at finde i en optimal position i forhold til at forsvare sit område. Med vores spillestil tilfalder det i lige så høj grad vores midtbanespillere og midterforsvarere at hjælpe til med at dække af i backområderne på omstillinger.
Synes bare du bevægede dig lidt på overskriftsniveau i den sammenligning. Noterer mig også dette i dit link (tak for det!):

"With that bravery comes the potential to make mistakes, though, and he’s certainly culpable of a few. That being said, the brain-fades of Alberto Moreno are well-and-truly not an issue when it comes to the Scot: he doesn’t dive into tackles as if he’s employing some sort of karate move, and he’s not prone to errors inside the box."

Ift. Moreno så kan jeg faktisk godt følge dig et stykke ad vejen. Det var et køb, som på papiret virkede super godt. Ung, teknisk stærk og lynhurtig spanier med potentiale - og fast mand på Sevillas EL-vinderhold. Men af en eller anden grund er det aldrig rigtigt kommet til at fungere for ham i Liverpool. Husker han startede med et flot mål mod Tottenham efter en sprint op af venstreflanken.

De to store fejl i EL mod først Villareal og derefter Sevilla (begge kostede mål) fulgt op af en katastrofal 1. halvleg på Emirates tilbage i august 2016, står tilbage som det negative vendepunkt.

Mabapo
Indlæg: 269
Tilmeldt: tirsdag, 05. jun, 2007 20:26
Geografisk sted: Aarup
Alder: 48

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af Mabapo » onsdag, 19. jul, 2017 09:46

Hvis vi prismæssigt kan bytte Steward for Robertson er det da en god forretning. https://www.thisisanfield.com/2017/07/k ... city-move/

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 20. jul, 2017 17:51

Mabapo skrev:Hvis vi prismæssigt kan bytte Steward for Robertson er det da en god forretning. https://www.thisisanfield.com/2017/07/k ... city-move/
Spørgsmålet er så om truppen forstærkes, svækkes eller om den er status quo. Jeg læste en artikel i Echo, hvor en lokal Hull journalist tvivlede på om han har niveauet til Liverpool og CL bold. Ikke just opmuntrende læsning.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af Kelly » fredag, 21. jul, 2017 07:13

Jeg syntes ikke han er god nok til Liverpool. Jeg håber han viser sig at udvikle sig positivt. Men seriøst jeg ser ingenting i ham.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af AJ » fredag, 21. jul, 2017 09:20

Hr. Drejer skrev:Spørgsmålet er så om truppen forstærkes, svækkes eller om den er status quo. Jeg læste en artikel i Echo, hvor en lokal Hull journalist tvivlede på om han har niveauet til Liverpool og CL bold. Ikke just opmuntrende læsning.
Uanset hvad kan jeg nærmest ikke forestille mig, at han kan bidrage med mindre end Stewart. Det kan være fint med en venstreback. Om ikke andet så for at presse Milner lidt.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 21. jul, 2017 11:31

Hr. Drejer skrev:
Mabapo skrev:Hvis vi prismæssigt kan bytte Steward for Robertson er det da en god forretning. https://www.thisisanfield.com/2017/07/k ... city-move/
Spørgsmålet er så om truppen forstærkes, svækkes eller om den er status quo. Jeg læste en artikel i Echo, hvor en lokal Hull journalist tvivlede på om han har niveauet til Liverpool og CL bold. Ikke just opmuntrende læsning.
Men hvis han hævet over enhver tvivl havde CL niveau så ville han jo ikke koste 8 mill og hvis han var så god, så ville han jo heller ikke skifte velvidende at han kan komme til at bruge rigtig meget tid på at sidde på bænken. han får en chancen, han er forhåbnetlig godt klar over at det er en lang og hård kamp der venter forude, hvis han skal blive andet end en fodnote i LFCs historie. Men den slags spillere kan også blive guld værd, hvis det lykkedes dem at slå til. han er stadig kun 23, der kan sagtens være meget fremgang gemt i ham.
Jeg syntes det lugter lidt af at vi holder muligheden åben for at hente et større navn til pladsen, hvis Keita og/eller VvD handlerne går endegyldigt i stå. Jeg syntes det er okay. Han er næppe en bedre spiller end Moreno, men Moreno bør vi vel kun bruge hvis vi begynder a spille 3-5-2 igen og det ser jeg ikke lige for mig når vi kan se frem til Mané-Salah duoen på kanterne.

Så Moreno ud og Robertson ind, så har vi da tjent lidt på den handel, må man gå ud fra og lønnen er nok også mindre for Robertson. Men vi har en VB og det må give noget ro på.

Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af Sivi » fredag, 21. jul, 2017 17:11

Velkommen til. Fremragende business imo. Stewart skifter til hull for cirka samme sum. Vi får en venstreback, som vi mangler. De får en midtbane som ikke engang kan bruges på bænken.
Justice for the 96! <3

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 21. jul, 2017 17:44

Jeg har vanskeligt ved at se den sportslige værdi i dette køb.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af Callesen » fredag, 21. jul, 2017 20:43

Gik rygterne på en pris på Moreno ikke på omkring £15m?
Robertson ind til £10m. Vi får solgt Moreno til de 15.

Måske samme kvalitet og £5m i banken til... ja hvad fanden FSG nu finder på... Måske undgå et minus på £5m på salg/køb når vinduet lukker....

Brugeravatar
LR75
Indlæg: 1861
Tilmeldt: søndag, 16. dec, 2007 19:42
Geografisk sted: Gylling
Alder: 48

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af LR75 » fredag, 21. jul, 2017 21:24

Hr. Drejer skrev:Jeg har vanskeligt ved at se den sportslige værdi i dette køb.
Det kan man mene, ja. Men bytter vi ikke næsten 1:1 med en mand (Stewart), som vi med 100% sikkerhed ved, ikke har niveauet til at spille PL for os? Til gengæld får vi en ung, venstrebenet venstre back med 100 kampes PL/Championship-erfaring. Jeg tror så heller ikke, han er en åbenbaring på nogen måde, men jeg tror, han hurtigt kan vise sig at være bedre, end de alternativer vi har på en svær position. Hvad man ikke har i talent kan man af og til kompensere for ved hårdt arbejde. Og det tror jeg, Robertson vil levere. Jeg er faktisk ganske godt tilfreds med denne handel.

Og nu har jeg lige set det første interview, og han har nu en ganske fin, skotsk accent :-)

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af Callesen » fredag, 21. jul, 2017 21:30

Klopp har måske set i historiebøgerne og set vi SKAL have en skotte på holdet for at blive mestre?
De andre må ryste i bukserne - ligesom de gjorde da vi hentede Adam

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3933
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 44
Kontakt:

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af ThunderZtorm » fredag, 21. jul, 2017 22:24

Hr. Drejer skrev:Jeg har vanskeligt ved at se den sportslige værdi i dette køb.

Vi kommer af med en 23-årig overskuds-midtbanemand (som vi smed ud gratis for 2 år siden, i øvrigt), og får i stedet for en yngre, mere talentfuld venstreback.

Jeg kan ikke se hvordan det på nogen måde kan være et negativt bytte for os.

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af Mugge » fredag, 21. jul, 2017 22:46

ThunderZtorm skrev:
Hr. Drejer skrev:Jeg har vanskeligt ved at se den sportslige værdi i dette køb.

Vi kommer af med en 23-årig overskuds-midtbanemand (som vi smed ud gratis for 2 år siden, i øvrigt), og får i stedet for en yngre, mere talentfuld venstreback.

Jeg kan ikke se hvordan det på nogen måde kan være et negativt bytte for os.
Vi smed ham nu ikke ud. Hvor har du det fra?

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 22. jul, 2017 16:49

Callesen skrev:Klopp har måske set i historiebøgerne og set vi SKAL have en skotte på holdet for at blive mestre?
De andre må ryste i bukserne - ligesom de gjorde da vi hentede Adam

Jeg tror faktisk at Adam havde været et perfekt køb et år eller to tidligere. Vi manglede i den grad en god mand til at være backup for Alonso og senere rigtig meget for Aquilani.

Men Nah det er ikke her vi vandt mesterskabet 2017-2018 men han kan sagtens være med til at løfte holdet og gøre truppen mere afbalanceret


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af Niels K » lørdag, 22. jul, 2017 20:30

Det er da en fin historie med Robertson. Var det 5 år siden, at han var deltidsspiller hos Queens Park og arbejdede i et supermarked ved siden af, og nu er han i en CL-klub !

Klopp skulle efter sigende være imponeret over hans mentalitet, og mener at han allerede nu besidder det nødvendige niveau, men at der er masser at at arbejde med og forbedre, og at hans indstilling er den helt rette til at kunne hæve niveauet yderligere.

Han bliver spændende at følge udviklingen på.

Fint skriv om ham her:

https://www.theanfieldwrap.com/2017/07/ ... s-starlet/

Besvar