26 - Andy Robertson

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 26 - Andy Robertson

Indlæg af Cynwal » fredag, 24. nov, 2017 10:59

Hvem er det? ;)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 26 - Andy Robertson

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 27. nov, 2017 15:22

Hvis vi går ud fra at Robertson har været fornuftig, men ikke fantastisk eller forfærdelig til træning.
Så tror jeg det er absolut livsnødvendigt for januar og februar måned at Robertson får spilletid i december.

Moreno er blevet kørt hårdt og han har også gjort det godt, for det meste, så Klopp har gjort det fornuftige, han har prioriteret at rotere mere på højre back hvor vi har to unge talentfulde spillere og konsekvent spillet Moreno for stabilitetens skyld. Men hvis han skal holde hovedet ovenvande i foråret 2018 SKAL han have nogle pauser og det er det vi har købt Robertson for.

Samtiddig er Robertson jo intet værd som reserve hvis han slet ikke er spillet ind på holdet eller har nogen reel kampform når/hvis han kommer ind og spiller.

Jeg foreslår han får kampen imod Brighton på lørdag, der er desværre/heldigvis ikke rigtig nemme kampe i PL længere, slet ikke på udebane, så vi vinder ikke over Brighton hvis vi ikke stiller i en nogenlunde stærk opstilling, men samtiddig må vi ikke spare så meget som en 25 øre imod Moskva den følgende onsdag og heller ikke imod Everton lørdagen efter (selvom opstillingerne måske er forskellige af taktiske årsager).

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 26 - Andy Robertson

Indlæg af nikand » onsdag, 29. nov, 2017 12:46

Filos of Isk skrev:Hvis vi går ud fra at Robertson har været fornuftig, men ikke fantastisk eller forfærdelig til træning.
Så tror jeg det er absolut livsnødvendigt for januar og februar måned at Robertson får spilletid i december.

Moreno er blevet kørt hårdt og han har også gjort det godt, for det meste, så Klopp har gjort det fornuftige, han har prioriteret at rotere mere på højre back hvor vi har to unge talentfulde spillere og konsekvent spillet Moreno for stabilitetens skyld. Men hvis han skal holde hovedet ovenvande i foråret 2018 SKAL han have nogle pauser og det er det vi har købt Robertson for.

Samtiddig er Robertson jo intet værd som reserve hvis han slet ikke er spillet ind på holdet eller har nogen reel kampform når/hvis han kommer ind og spiller.

Jeg foreslår han får kampen imod Brighton på lørdag, der er desværre/heldigvis ikke rigtig nemme kampe i PL længere, slet ikke på udebane, så vi vinder ikke over Brighton hvis vi ikke stiller i en nogenlunde stærk opstilling, men samtiddig må vi ikke spare så meget som en 25 øre imod Moskva den følgende onsdag og heller ikke imod Everton lørdagen efter (selvom opstillingerne måske er forskellige af taktiske årsager).
Der er mange lette kampe i PL for de 6 tophold, dog Liverpool undtaget. Men ellers er PL top 6 dem der får flest point mod de resterende hold, set ift. andre ligaer.
We need a new Fowler...

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 26 - Andy Robertson

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 29. nov, 2017 14:31

nikand skrev:
Filos of Isk skrev:Hvis vi går ud fra at Robertson har været fornuftig, men ikke fantastisk eller forfærdelig til træning.
Så tror jeg det er absolut livsnødvendigt for januar og februar måned at Robertson får spilletid i december.

Moreno er blevet kørt hårdt og han har også gjort det godt, for det meste, så Klopp har gjort det fornuftige, han har prioriteret at rotere mere på højre back hvor vi har to unge talentfulde spillere og konsekvent spillet Moreno for stabilitetens skyld. Men hvis han skal holde hovedet ovenvande i foråret 2018 SKAL han have nogle pauser og det er det vi har købt Robertson for.

Samtiddig er Robertson jo intet værd som reserve hvis han slet ikke er spillet ind på holdet eller har nogen reel kampform når/hvis han kommer ind og spiller.

Jeg foreslår han får kampen imod Brighton på lørdag, der er desværre/heldigvis ikke rigtig nemme kampe i PL længere, slet ikke på udebane, så vi vinder ikke over Brighton hvis vi ikke stiller i en nogenlunde stærk opstilling, men samtiddig må vi ikke spare så meget som en 25 øre imod Moskva den følgende onsdag og heller ikke imod Everton lørdagen efter (selvom opstillingerne måske er forskellige af taktiske årsager).
Der er mange lette kampe i PL for de 6 tophold, dog Liverpool undtaget. Men ellers er PL top 6 dem der får flest point mod de resterende hold, set ift. andre ligaer.
dertil kan man så sige at der f.eks. i Spanien er to tophold og derfor vil der være 4 hold der trækker ned.

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: 26 - Andy Robertson

Indlæg af JTN » søndag, 31. dec, 2017 10:28

Det har været fedt at se Robertson få et længere run, selvom det er på baggrund af Morenos skade. Umiddelbart ligner det vi har fået en habil venstreback, som uden at være den næste Marcelo kan agere fornuftigt fremadrettet og defensivt. Hvis han udvikler sig i begge facetter af spillet, ser det ganske lovende ud. Især er det rart med lidt ekstra højde og drøjde. Er det egentlig ikke ved at være lidt tid siden vi har indkasseret et mål på en standardsituation?
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 26 - Andy Robertson

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 31. dec, 2017 11:18

Han har været solid, ja, men jeg synes, han for ofte slår sine indlæg i blinde. Han kan jo godt sparke til en bold, men flere gange er han i favorable positioner til at lave assists, men så slår han den netop i blinde og det ender ud i ingenting.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 26 - Andy Robertson

Indlæg af Oomph242 » søndag, 31. dec, 2017 11:30

Tom_Jorsal skrev:Han har været solid, ja, men jeg synes, han for ofte slår sine indlæg i blinde. Han kan jo godt sparke til en bold, men flere gange er han i favorable positioner til at lave assists, men så slår han den netop i blinde og det ender ud i ingenting.

Nærmest alle hans indlæg i feltet er til hovedet og det kan vores 165cm høje spillere ikke bruge til meget.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 26 - Andy Robertson

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 31. dec, 2017 11:38

Oomph242 skrev:
Tom_Jorsal skrev:Han har været solid, ja, men jeg synes, han for ofte slår sine indlæg i blinde. Han kan jo godt sparke til en bold, men flere gange er han i favorable positioner til at lave assists, men så slår han den netop i blinde og det ender ud i ingenting.

Nærmest alle hans indlæg i feltet er til hovedet og det kan vores 165cm høje spillere ikke bruge til meget.
Er det 165 cm høje Firmino du mener? :dontknow:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 26 - Andy Robertson

Indlæg af Mads T. » søndag, 31. dec, 2017 17:10

Nu så jeg ikke kampen mod Leicester, hvor mange åbenbart mener, at han ikke var god offensivt. I de kampe jeg har set med ham, har han dog været glimrende offensivt og tilbudt ca. det samme som Moreno gør. Så forstå ikke umiddelbart den store kritik og folk der nu mener at han ikke kan noget offensivt.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 26 - Andy Robertson

Indlæg af Oomph242 » søndag, 31. dec, 2017 17:21

Sledgehammer skrev:
Oomph242 skrev:
Tom_Jorsal skrev:Han har været solid, ja, men jeg synes, han for ofte slår sine indlæg i blinde. Han kan jo godt sparke til en bold, men flere gange er han i favorable positioner til at lave assists, men så slår han den netop i blinde og det ender ud i ingenting.

Nærmest alle hans indlæg i feltet er til hovedet og det kan vores 165cm høje spillere ikke bruge til meget.
Er det 165 cm høje Firmino du mener? :dontknow:

Hvor god du synes Firmino er med hovedet i feltet på høje indlæg på skala fra 1 til 100?

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 26 - Andy Robertson

Indlæg af Bojangles » mandag, 01. jan, 2018 13:05

Mads T. skrev:Nu så jeg ikke kampen mod Leicester, hvor mange åbenbart mener, at han ikke var god offensivt. I de kampe jeg har set med ham, har han dog været glimrende offensivt og tilbudt ca. det samme som Moreno gør. Så forstå ikke umiddelbart den store kritik og folk der nu mener at han ikke kan noget offensivt.
Problemet er vel, at da han kom til og fik et par kampe, var der en dicideret had holdning til Moreno hvor han nærmest blev betragtet som den værste fodboldspiller i historien. Så kom Robertson og spillede nogle ganske ok kampe, og så blev han sat op på en pedistal som det vildeste pis. Så kom Moreno tilbage og spillede fremragende og pludselig så skal Robertson sammenlignes med det, og vi kan se at han ikke er det nye sort. Han gør det fint, men der er masser af arbejde med og han er ikke den frelser, der er langt bedre end Moreno som folk troede.

Men under alle omstændigheder, så skal vores backs først og fremmest kunne forsvare - og det gør han godt (så desværre ikke kampen imod Leicester, da jeg var midt i at flytte, så kan ikke personligt vurdere ham på den kamp, men ud fra hvad jeg har set tidligere og kan læse mig til, så er han ganske ok til det) så lad os glæde os over, at vi pt. har to backs der faktisk gør det ganske godt defensivt (+Milner som backup) og som tilbyder sig offensivt.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 26 - Andy Robertson

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 02. jan, 2018 08:16

Jeg syntes Robertson har gjort det rigtig fint i Morenos fravær, især defensivt fylder han mere end Moreno.
Han har ikke Morenos fart og teknik og derfor bliver han aldrig det samme offensive våben som Moreno er, men det er også ok. Robertson kan slå et godt indlæg, men han mangler stadig at lære sine holdkammarater godt nok at kende til at han kan finde dem i feltet når han er presset på fløjen, det er ekstremt svært når han har et vindue på et sekundt til at slå indlægget at have fuldt overblik over hvor alle er i feltet, men når han har gjort det 200 gange så begynder han at kunne læse hvordan Mané og Salah gerne vil løbe og om det er Gini eller Can der tager løbet ind i feltet og alt sådan noget.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 26 - Andy Robertson

Indlæg af TG12 » tirsdag, 02. jan, 2018 11:15

Filos of Isk skrev:Jeg syntes Robertson har gjort det rigtig fint i Morenos fravær, især defensivt fylder han mere end Moreno.
Han har ikke Morenos fart og teknik og derfor bliver han aldrig det samme offensive våben som Moreno er, men det er også ok. Robertson kan slå et godt indlæg, men han mangler stadig at lære sine holdkammarater godt nok at kende til at han kan finde dem i feltet når han er presset på fløjen, det er ekstremt svært når han har et vindue på et sekundt til at slå indlægget at have fuldt overblik over hvor alle er i feltet, men når han har gjort det 200 gange så begynder han at kunne læse hvordan Mané og Salah gerne vil løbe og om det er Gini eller Can der tager løbet ind i feltet og alt sådan noget.
Jeg mindes ikke at have set ham slå et indlæg der ramte nogen af sine medspillere..

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 26 - Andy Robertson

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 02. jan, 2018 11:48

TG12 skrev:
Filos of Isk skrev:Jeg syntes Robertson har gjort det rigtig fint i Morenos fravær, især defensivt fylder han mere end Moreno.
Han har ikke Morenos fart og teknik og derfor bliver han aldrig det samme offensive våben som Moreno er, men det er også ok. Robertson kan slå et godt indlæg, men han mangler stadig at lære sine holdkammarater godt nok at kende til at han kan finde dem i feltet når han er presset på fløjen, det er ekstremt svært når han har et vindue på et sekundt til at slå indlægget at have fuldt overblik over hvor alle er i feltet, men når han har gjort det 200 gange så begynder han at kunne læse hvordan Mané og Salah gerne vil løbe og om det er Gini eller Can der tager løbet ind i feltet og alt sådan noget.
Jeg mindes ikke at have set ham slå et indlæg der ramte nogen af sine medspillere..
men han mangler stadig at lære sine holdkammarater godt nok at kende....

Det skal nok komme, han er stadig ny på holdet og har ikke spillet frygteligt meget endnu.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 26 - Andy Robertson

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 02. jan, 2018 15:44

TG12 skrev:Jeg mindes ikke at have set ham slå et indlæg der ramte nogen af sine medspillere..
Det er også kun sket 4 gange ud af 44 mulige, hvilket giver en succesrate på 9 %. Moreno har ramt en medspiller på 21 % af sine 43 indlæg, så der er klart mulighed for forbedring på denne front. Jeg synes dog ellers, at jeg har set Robertson slå nogle rigtig gode indlæg flere gange, hvor løbende bare ikke har passet med indlægget. Det skal dog nok blive bedre, når Robertson lære sine medspillere bedre at kende.

Ashley Young har i øvrigt ramt en medspiller (Lukaku formentlig) 30 % af gangen på sine i alt 77 indlæg.

Statistikken er hentet fra www.premierleague.com.

Besvar