8 - Naby Keita

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af pow9199 » tirsdag, 10. dec, 2019 18:41

Niels K skrev:
tirsdag, 10. dec, 2019 08:54
pow9199 skrev:
mandag, 09. dec, 2019 17:19
AJJ skrev:
fredag, 06. dec, 2019 10:41
Hvis Keita kan holde sig skadesfri, kan han stadig nå at blive en gevinst.

I foråret var han inde i et rigtigt godt forløb og fik fortjent udekampen mod Barca fra start (3 mål i 5 kampe inden den).

Men selvfølgelig havde alle da regnet med, at han var etableret som Fabinho på nuværende tidspunkt.
This^^

Ud over skader, har han også lige sidder ude med sygdom. Han har allerede haft flere fine perioder, og spillet sig i start 11'eren i flere omgange. Holder han sig skadesfri skal han nok slå Hendo eller Gini af.
Mon ikke Klopp stadig kan finde plads til 2 så instrumentale spillere ift., hvor vi befinder os og hele rejsen dertil ? Vores Kaptajn og vores bedste balancespiller ?

Der skal sættes flueben ved mange parametre for at udfylde rollen som 8'er for Liverpool bl.a. at holde niveauet og koncentrationen hvert minut kamp efter kamp på Turf More og på Camp Nou, og man skal være bygget mere af stål end af glas.
Han er tilbage i startopstillingen i dag, mon ikke det siger tilstrækkeligt.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Niels K » tirsdag, 10. dec, 2019 21:13

Jeg håber det allerbedste for Keita og særligt, at han har fysikken til en lang sæson, men Henderson og Gini var altså også med i dag, så jeg tror ikke, at han slår dem af, som du skriver, men han kan sagtens få en stor rolle at spille over en sæson som de fleste af vores midtbanespillere.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Emmy » tirsdag, 10. dec, 2019 21:19

Jeg drømmer stadig om en en Fabinho-Ox-Keita midtbane
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 10. dec, 2019 21:57

Emmy skrev:
tirsdag, 10. dec, 2019 21:19
Jeg drømmer stadig om en en Fabinho-Ox-Keita midtbane
Den var der næsten mod Genk. De var i hvert fald alle på banen fra start, dog med Ox fremme på Firminos plads.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Niels K » onsdag, 11. dec, 2019 07:33

Ja, det nærmer sig. Det giver os virkelig mange muligheder med så forskellige typer og høj kvalitet hele vejen rundt, og så kan vi holde max. damp på midtbanekedlen hele sæsonen.

Rasputin
Indlæg: 430
Tilmeldt: lørdag, 07. jul, 2007 14:13

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Rasputin » onsdag, 11. dec, 2019 11:31

Det er bare glædeligt at Naby er ved at komme igang. Ox med for den sags skyld. Selvom Naby giver dårlige nerver når han smider bolden på småfarlige steder, så kan han noget der pynter de fleste hold. Der skal bankes noget mere rust af, men når afleveringer begynder at sidde, så bliver han virkerlig giftig. Jeg er frygtelig utålmodig, men hold kæft hvor vil jeg gerne se den spiller som vi forventede han ville blive, for så bliver det godt!

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Jesper » tirsdag, 25. feb, 2020 10:28

Er vi ikke der, hvor man sige, at han er undtagelsen der bekræfter reglen om at Edwards rammer rigtigt? Jeg synes ærligt talt at han er tæt på flop-betegnelsen, fordi krop, spillestil og måske også psyke og niveau bare ikke helt er til det hvor vi er nu.

Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af AJJ » tirsdag, 25. feb, 2020 11:05

Jesper skrev:
tirsdag, 25. feb, 2020 10:28
Er vi ikke der, hvor man sige, at han er undtagelsen der bekræfter reglen om at Edwards rammer rigtigt? Jeg synes ærligt talt at han er tæt på flop-betegnelsen, fordi krop, spillestil og måske også psyke og niveau bare ikke helt er til det hvor vi er nu.

Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk
Hvor fx Salah primært blev hentet på Edward & co's initiativ, så mener jeg, Keita primært blev hentet på Klopps initiativ. Men selvfølgelig har Edward sagt god også.

Jeg henter stadig noget tro på ham i, at han har haft forløb med 3-5 gode kampe. Jf. tidligere indlæg så var han inde i en rigtigt god periode sidste forår.

Klopps sidste citat om Keita (før A. Madrid-kampen) indrammer det sådan set meget godt:
I never doubt Naby. Of course he needs games, that’s clear, that’s why he gets games when he is fit. If you look at when he was fit and how often he played then, not so bad. That’s the situation.

Men hvis han ikke kan holde sig skadesfri i en længere periode, så kommer han selvfølgelig ikke til at indfri potentialet. Og han skal nok ikke regne med genvalg mod Watford efter Oxlaides indhop.

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1658
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Mysjkin » tirsdag, 25. feb, 2020 11:33

Jesper skrev:
tirsdag, 25. feb, 2020 10:28
Er vi ikke der, hvor man sige, at han er undtagelsen der bekræfter reglen om at Edwards rammer rigtigt? Jeg synes ærligt talt at han er tæt på flop-betegnelsen, fordi krop, spillestil og måske også psyke og niveau bare ikke helt er til det hvor vi er nu.

Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk
Det er et komplekst spørgsmål. Det er indiskutabelt, at Keita ikke har været en succes, men det er stadig svært reelt at vurdere, hvor stort hans potentiale er. Han har desværre haft en tendens til at rende ind i skader (af forskellig art), hver gang han er begyndt at vise noget. Han spillede fx rigtig godt i december (fx MoM-indsats mod Bournemouth og startede inde da vi smadrede Leicester og vandt den vigtige kamp over Salzburg) og var så småt ved at blive integreret på midtbanen, da han igen rendte ind i en skade. Rytmen har uhyre stor betydning - det ser vi fx med Fabinho nu, der selv efter en lille håndfuld kampe stadig ikke har fundet niveau'et fra efteråret. Helt tilsvarende så vi med Joe Gomez; der var længe snak om, hvorvidt han kunne nå niveauet fra forrige efterår (2018) - det har han så alligevel vist, at han kunne.

Det er ikke rimeligt at komme med en endelig dom over en spiller, hvis ikke han har fået mindst et par håndfulde kampe i træk som starter.

I mine øjne kan Keita noget unikt i kraft af en ret overlegen teknik og evnen til at spille i små rum - det er egenskaber vi i høj grad har brug for når vi møder modstandere, der står så dybt. Jeg tror stadig på, at det der mangler er kamptræning:
- for at lære medspillere og spilmønstre bedre at kende i kampsituationer (ikke bare på træningsbanen)
- for at forbedre evnen til at tage de rigtige beslutninger når tempoet er højt
- for at få mere selvtillid (han har tydeligvis ikke Milner-mentalitet - men det er ikke unormalt for spillere, hvor teknik snarere end fight er spillerens fremmeste kvalitet)

Jeg er Keita-fan og jeg ønsker sådan at han lykkes; hvis ikke det sker tror jeg snarere det skyldes skaderne der end det er fordi hans potentiale ikke er tilstrækkelig stort.

Edit: nu kan jeg se at AJJ har argumenteret i samme retning som jeg :)
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af zalcos » tirsdag, 25. feb, 2020 11:58

Jeg var vildt hypet over ham. Men jeg tror ikke man kan sige 'Fabinho skulle også lige spilles ind' som et argument, da Fabinho imo er en undtagelse til at hvis ikke man 'hit the ground running' så kommer man aldrig rigtig igang.
Man kan sige nok så meget om 'jamen hvis han nu får 5-6-7 kampe i træk, så skal han nok få rytme'. Men det får han ikke, fordi han er skadet eller ikke kommer på holdet netop pga manglende rytme.
Det er lidt det samme som med Ings - alle vidste jo han var brandgod, men det blev bare til en blanding af skader og for langt til første holdet - selvom han nu ligner en spiller vi igen ville signe.
Det samme tror jeg er tilfældet med Naby Keita - han kommer aldrig igang, men hvis han kommer til en mindre klub hvor han spiller uanset rytme og med færre kampe på programmet, så tror jeg han kan holde sig fit og nå sit gamle niveau - men jeg ser det ikke ske hos os - uanset hvor meget jeg gerne vil se den Keita som jeg har set og hørt om fra leipzig.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af AJJ » tirsdag, 25. feb, 2020 12:37

Optakten til 1-0 målet i går, var faktisk et resultat af netop Keitas evne til at spille i små rum (bevares TAA's fantastiske indlæg, hvor han igen også viste evnen til lige at tænke lidt hurtigere, var selvfølgelig det afgørende. Ingen forventede vist et indlæg på første berøring....)

Jeg synes ikke, at sammenligningen med Ings er god. Han har aldrig været og bliver aldrig dygtig nok til Klopp's Liverpool. Han er på sin helt rette hylde i Southampton - og man under ham i den grad succesen.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Niels K » tirsdag, 25. feb, 2020 12:56

Jeg har også gjort mig de samme tanker, Jesper. Jeg hælder dog også mere i retning af AJJ og Mysjkin.

Vi taler om 9 starter for Keita denne sæson, og han har gjort det bedst på udebane. Jeg har taget udgangspunkt i egen hukommelse og player ratings fra Thisisanfield.com, da jeg oftest er på linje med dem.

De har ham som MoM mod Salzburg og Bournemouth og bedste markspiller mod Monterrey. Han var rigtig god mod Genk og Leicester ude, og han var ok mod Flamengo.

Han var knap så god mod Genk hjemme, og de sidste kampe her mod Norwich og West Ham var det heller ikke for godt, men han havde heller ingen kampform at spille på.

Han havde desuden et rigtig stærkt indhop mod man utd.

Det er naturligvis alt for få kampe og minutter, men hvis ellers han kan holde sig skadesfri, så burde der ligge en god bid kampe til ham resten af sæsonen, og så kan vi jo kigge på det igen :D

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Jesper » tirsdag, 25. feb, 2020 14:35

Jo, på den anden side udgør han vel stadigvæk et salgsobjekt uden at vi bliver svagere end den grund.

Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 25. feb, 2020 20:35

Gad vide hvad man kan sælge ham for?
30 millioner ?
Måske han kan slice 40 af Havertz’ pris?

Ikke at jeg nødvendigvis syntes vi er der endnu. Det handler jo også om, om der er købere derude.
Imod Norwich syntes jeg egentlig han viste rigtig mange fine ting.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 25. feb, 2020 21:18

Filos of Isk skrev:
tirsdag, 25. feb, 2020 20:35
Gad vide hvad man kan sælge ham for?
30 millioner ?
Måske han kan slice 40 af Havertz’ pris?

Ikke at jeg nødvendigvis syntes vi er der endnu. Det handler jo også om, om der er købere derude.
Imod Norwich syntes jeg egentlig han viste rigtig mange fine ting.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tænkte også, at han måske kunne blive et godt aktiv i en Havertz handel.

Besvar