8 - Naby Keita

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af texy » søndag, 12. nov, 2017 12:25

jørgen lk skrev:
jensemand skrev:En fin artikel om vores kommende 8'er :) nogen gange glemmer man lidt spillernes fortid og hvad de har været igennem. Jeg glæder mig virkelig til at se ham i vores flotte røde trøje !

http://www.goal.com/story/naby-keita-go ... index.html
Spændende..
Og så var der billedet af ham i en Liverpool udetrøje fra sæsonen 2007-8.
Her skulle han så være 11-12 år, det passer meget godt med at han i dag er 22.
(jeg har altid været mistroisk med alderen af spillere fra det afrikanske kontinent, men den skulle altså være OK her). :)
Jeg vil ikke starte nogle konspirationer eller lignende. Men de spillere på det billede i Liverpool-trøjerne ser i mine øjne meget ældre ud end 12 år. Det er jo også et gammelt og semi-utydeligt billede og spillerne er vel ikke nødvendigvis alle på samme alder, men et par af dem ligner granvoksne mænd.
Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Oomph242 » søndag, 12. nov, 2017 13:13

texy skrev:
jørgen lk skrev:
jensemand skrev:En fin artikel om vores kommende 8'er :) nogen gange glemmer man lidt spillernes fortid og hvad de har været igennem. Jeg glæder mig virkelig til at se ham i vores flotte røde trøje !

http://www.goal.com/story/naby-keita-go ... index.html
Spændende..
Og så var der billedet af ham i en Liverpool udetrøje fra sæsonen 2007-8.
Her skulle han så være 11-12 år, det passer meget godt med at han i dag er 22.
(jeg har altid været mistroisk med alderen af spillere fra det afrikanske kontinent, men den skulle altså være OK her). :)
Jeg vil ikke starte nogle konspirationer eller lignende. Men de spillere på det billede i Liverpool-trøjerne ser i mine øjne meget ældre ud end 12 år. Det er jo også et gammelt og semi-utydeligt billede og spillerne er vel ikke nødvendigvis alle på samme alder, men et par af dem ligner granvoksne mænd.

Vi er igang med at handle den nye Freddy Adu:)

YNWA-1892
Indlæg: 104
Tilmeldt: lørdag, 26. okt, 2013 15:44

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af YNWA-1892 » lørdag, 25. nov, 2017 17:35

Keita har scoret for Leipzig igen i aften :-)
“We have to change, from doubters to believers — now.”

Brugeravatar
jørgen lk
Indlæg: 2933
Tilmeldt: tirsdag, 05. jun, 2007 17:55
Geografisk sted: silkeborg

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af jørgen lk » lørdag, 25. nov, 2017 20:27

YNWA-1892 skrev:Keita har scoret for Leipzig igen i aften :-)
Yep, det blev til en fordobling i Bundesligaen..
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Niels K » fredag, 15. dec, 2017 11:33

Keita ser ud til at kunne gøre en forskel:

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... l-11694702

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Cynwal » fredag, 15. dec, 2017 18:10

Niels K skrev:Keita ser ud til at kunne gøre en forskel:

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... l-11694702
Har ikke læst artiklen, men ellers gir´ vi vel ikke op til £ 66 mill. ?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 18. dec, 2017 14:32

Cynwal skrev:
Niels K skrev:Keita ser ud til at kunne gøre en forskel:

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... l-11694702
Har ikke læst artiklen, men ellers gir´ vi vel ikke op til £ 66 mill. ?
altså hvis du modregner fodboldinflation så er 66 mill vel et godt stykke under hvad vi gav for Aquaman, Carroll og Keane...

Men det ser godt ud med de stats, hvis vi ignorerer at de færre minutter skyldes karantæner og ikke et mildere kampprogram i Bundes Ligaen. Vores midtbane har været lidt hverken eller i denne sæson(desværre også tidligere), og har hverken været god til at støtte angrebet eller forsvaret. Jeg kunne bedre leve med at midten ikke hjalp så meget til i angrebet hvis den så til gengæld gjorde defensiven kompakt eller at de til tider solgte forsvaret, hvis de så til gengæld var genialt dygtige til at flytte bolden rundt på banen, men ak.

Men, men der er lys forude, Lallana er på vej tilbage, Oxlade er ved at spille sig ind på midten og både Gini og Can har vist at de kan præstere bedre end de gør og det niveau genfinder de måske hvis balancen på midten bliver genoprettet(/oprettet).

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 18. dec, 2017 19:41

Hvor meget gav vi for de tre du nævner, hvis du medregner fodbold inflation?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 19. dec, 2017 09:48

Hr. Drejer skrev:Hvor meget gav vi for de tre du nævner, hvis du medregner fodbold inflation?
hehe, det er jo svært at sige, havde jeg ikke prøvet at regne på, det var bare en joke.
Men lad os da bare prøve et hurtigt overslag:

Keane gav vi vel 20 mill for i 2008, afhængig af kilder, i 2008 var PL rekorden 32,5 mill for Robinho(det skete vel senere på året, men lad os bare tage den med). Lad os sige at Keita koster 66 mill og Pogba er stadig rekorden til den til på 89,7.

Keane kostede f.eks 58% af Robinhos pris og Keita koster 74 % af Pogbas pris.
https://en.wikipedia.org/wiki/Progressi ... fee_record

Der er ikke nogen god måde at udregne sådan noget eksakt, det kan vel næsten ikke gøres. Jeg tog den dyreste spiller i øjeblikket som baseline fordi det var nemmest, men det kan sagtens være at hvis man tager middeltransfer summen i ligaen vil det være et andet billede. Man kunne også prøve at gætte på hvad en 24 årig Oxlade ville have kostet med et år tilbage på kontrakten i 2008.

anyways 66 mill. er mange penge uanset hvordan du forsøger at få dem ud af sparegrisen.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 19. dec, 2017 11:21

Filos of Isk skrev:
Hr. Drejer skrev:Hvor meget gav vi for de tre du nævner, hvis du medregner fodbold inflation?
hehe, det er jo svært at sige, havde jeg ikke prøvet at regne på, det var bare en joke.
Men lad os da bare prøve et hurtigt overslag:

Keane gav vi vel 20 mill for i 2008, afhængig af kilder, i 2008 var PL rekorden 32,5 mill for Robinho(det skete vel senere på året, men lad os bare tage den med). Lad os sige at Keita koster 66 mill og Pogba er stadig rekorden til den til på 89,7.

Keane kostede f.eks 58% af Robinhos pris og Keita koster 74 % af Pogbas pris.
https://en.wikipedia.org/wiki/Progressi ... fee_record

Der er ikke nogen god måde at udregne sådan noget eksakt, det kan vel næsten ikke gøres. Jeg tog den dyreste spiller i øjeblikket som baseline fordi det var nemmest, men det kan sagtens være at hvis man tager middeltransfer summen i ligaen vil det være et andet billede. Man kunne også prøve at gætte på hvad en 24 årig Oxlade ville have kostet med et år tilbage på kontrakten i 2008.

anyways 66 mill. er mange penge uanset hvordan du forsøger at få dem ud af sparegrisen.
Der var en artikel fra et af de mere troværdige medier i sommers, der havde lavet et grundigt regnestykke på det, hvor alle mulige faktorer var regnet med - ikke mindst de stigende tv-penge, hvor det faktisk kom frem, at priserne reelt ikke er steget, set i det perspektiv.
Syntes jeg kan erindre noget med, at Alan Shearer faktisk var verdens dyreste spiller i det perspektiv. med hans skifte fra Blackburn til Newcastle i 1996.
Jeg er desværre ret sikker på, jeg ikke kan finde frem til artiklen igen :-/

Edit: https://tomkinstimes.com/2017/07/shock- ... inflation/

Der var noget der, måske var det den?

Brugeravatar
CVLiverpool
Indlæg: 679
Tilmeldt: mandag, 16. dec, 2013 10:43
Geografisk sted: Aarhus

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af CVLiverpool » tirsdag, 19. dec, 2017 15:31

Sad lige og tænkte:

Vil indkøbet af Keita gøre at vores opstilling til sommer kommer til at hedde:

..........Firmino
.Mané ..............Salah
Oxlade - Keita - Lallana

Det lyder jo pænt giftigt.
Køber vi Van Dijk og beholder Coutinho, ser det pludselig rigtig godt ud.
Sendt fra min Samsung Android m. intel processor, Gorilla skærm, touchscreen, opkaldsfunktion, sms-funktion, dataforbindelse og sort cover

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Surf » tirsdag, 19. dec, 2017 15:43

CVLiverpool skrev:Sad lige og tænkte:

Vil indkøbet af Keita gøre at vores opstilling til sommer kommer til at hedde:

..........Firmino
.Mané ..............Salah
Oxlade - Keita - Lallana

Det lyder jo pænt giftigt.
Køber vi Van Dijk og beholder Coutinho, ser det pludselig rigtig godt ud.
Tror nærmere Keita går ind for Gini. Således, at vores midtbane bliver konstellationer af følgende, med hvad jeg tror bliver førstevalget først (ukendt ift. ny og antaget at Can smutter):

Keita/Gini - Lallana/Oxlade
Hendo/Ny
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af texy » tirsdag, 19. dec, 2017 15:47

Surf skrev:
Tror nærmere Keita går ind for Gini. Således, at vores midtbane bliver konstellationer af følgende, med hvad jeg tror bliver førstevalget først (ukendt ift. ny og antaget at Can smutter):

Keita/Gini - Lallana/Oxlade
Hendo/Ny
Sådan ser jeg det også. Dog håber jeg på, at der er et valg mere til Lallana/Oxlade pladsen i form af Coutinho.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 19. dec, 2017 15:57

Hvad med Grujic? Af en eller anden mærkelig grund, har jeg tro på ham.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af texy » tirsdag, 19. dec, 2017 17:30

Hr. Drejer skrev:Hvad med Grujic? Af en eller anden mærkelig grund, har jeg tro på ham.
Jeg tror, at Grujic' bedste mulighed for at spille sig ind i vores startopstilling er, hvis han udvikler sig til en lidt mere disciplineret og defensivt orienteret spiller. Men det er vel heller ikke udelukket. Vi kan bestemt godt bruge en spiller med hans højde på midten. Især når Keita næste år formentlig bliver rimelig fast starter.
Kloppite

Besvar