8 - Naby Keita

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af texy » torsdag, 22. mar, 2018 21:18

Jesper skrev:Hvad er det nu blevet af det gode danske ord 'fibersprængning '? Billede

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Det ord gør lige så ondt i ørerne på mig, som en gaffel hen ad tallerkenen. Har haft for mange....
Kloppite

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Jesper » torsdag, 22. mar, 2018 21:51

texy skrev:
Jesper skrev:Hvad er det nu blevet af det gode danske ord 'fibersprængning '? Billede

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Det ord gør lige så ondt i ørerne på mig, som en gaffel hen ad tallerkenen. Har haft for mange....
Også mig, det var sprogpolitiet der kom forbi. Jeg hader unødvendig brug af engelske ord.
Til gengæld så er der altså masser af eksempler på, at man også sagtens kan komme sig over muskelskader.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Mads T. » torsdag, 22. mar, 2018 21:57

Har alle professionelle fodboldspillere ikke haft en muskelskade på et eller andet tidspunkt? Jeg tror/håber ikke man skal lægge særligt meget i denne skade.

Den kommer jo i øvrigt meget belejligt lige op til en landsholdspause, hvor han så i stedet kan få lidt pause og unge unødige rejser.

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af YNWA96 » torsdag, 22. mar, 2018 22:13

Mon ikke han er klar igen om 14 uger....-:) !

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 23. mar, 2018 06:10

Ikke for at lege sprogpoliti - det job er i kvalificerede hænder her på forum ;) - men "tear" betyder vel ikke nødvendigvis "sprængning"? I mine øren kan det også forstås som en forstrækning, og i så fald behøver han næppe nogen lang pause.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Emmy » fredag, 23. mar, 2018 07:26

Hvis det bare er en lille fibersprængning så går der 2-3 uger med det og så er han klar igen. Rolig nu. Han spiller sikkert igen efter landskampspausen.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Jesper » fredag, 23. mar, 2018 09:02

Sledgehammer skrev:Ikke for at lege sprogpoliti - det job er i kvalificerede hænder her på forum ;) - men "tear" betyder vel ikke nødvendigvis "sprængning"? I mine øren kan det også forstås som en forstrækning, og i så fald behøver han næppe nogen lang pause.
En fibersprængning dækker over en sprængning i muskelfibrene eller at fibrene rives over. Disse fibre er bittesmå, så ofte føles det bare som om at musklen er forstrukket, deraf det lidt misvisende ord 'forstrækning'. Det vil sige, at en lettere fibersprængning kaldes en muskelforstrækning. Og ordene bruges i flæng, lige såvel som ordet 'hamstring' bruges i flæng. Deraf forvirringen.
Personligt har jeg prøvet massevis af de små forstrækninger til to gange, hvor musklen føles som den eksploderer. Den sidste type skade tager lang tid at komme sig over, og de følgeskader som Sturridge oplever, har jeg også prøvet - simpelthen fordi kroppen kompenserer for et svagt område.
De små forstrækninger vil typisk være af kort varighed og behøver ikke at betyde noget.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Xick
Indlæg: 140
Tilmeldt: tirsdag, 20. mar, 2018 08:24

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Xick » søndag, 25. mar, 2018 13:42

Jeg ved, at mange glæder sig til Naby Keita ankommer, jeg selv inklusiv.

Men hvis man ikke har fulgt med i Bundesligaen, og kun lige nået at se en halv video af vores rekordindkøb, og er lidt i tvivl om hvad han egentlig kan. Så kan jeg varmt anbefale denne.

https://www.youtube.com/watch?v=3GRzZf8ij8Y

Nouman laver nogle ganske gode analyse videoer, hvis man er til sådan noget.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Emmy » søndag, 25. mar, 2018 15:40

Jeg glæder mig helt vildt. Han smadre PL og passer perfekt ind på holdet og den måde Klopp spiller midtbanen.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Niels K » søndag, 25. mar, 2018 17:47

Xick skrev:Jeg ved, at mange glæder sig til Naby Keita ankommer, jeg selv inklusiv.

Men hvis man ikke har fulgt med i Bundesligaen, og kun lige nået at se en halv video af vores rekordindkøb, og er lidt i tvivl om hvad han egentlig kan. Så kan jeg varmt anbefale denne.

https://www.youtube.com/watch?v=3GRzZf8ij8Y

Nouman laver nogle ganske gode analyse videoer, hvis man er til sådan noget.
Fed video. Jeg ser egentlig svaret på Cou's fravær blive håndteret med ankomsten af Keita. Ikke på samme måde naturligvis, men Keita ryster sig jo også fri af 1-2-3 mand uden de store problemer, så man kommer i overtal og skaber plads og åbninger, og man kan levende forestille sig samspillet med vores 3 forreste på de små områder og med Keita's blik for en god, præcis stikning med den rigtige fart.

I princippet er han vel også løsningen på en defensiv spiller, hvis Henderson er ude, eller mod stærk modstand, hvor vi måske vil stille med 2 mere defensive typer på midten, hvor Keita vil være dødbringende på modstanderne med hans drive med bolden og de 3 raketter foran.

Det bliver rigtig godt, og jeg er sikker på, at vi bliver løftet med flere procenter med hans ankomst, og vores offensiv vil få langt flere strenge at spille på, og vores presspil vil blive endnu mere effektivt og særdeles ubehageligt for modstanderne.

Xick
Indlæg: 140
Tilmeldt: tirsdag, 20. mar, 2018 08:24

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Xick » søndag, 25. mar, 2018 20:14

Niels K skrev:Fed video. Jeg ser egentlig svaret på Cou's fravær blive håndteret med ankomsten af Keita. Ikke på samme måde naturligvis, men Keita ryster sig jo også fri af 1-2-3 mand uden de store problemer, så man kommer i overtal og skaber plads og åbninger, og man kan levende forestille sig samspillet med vores 3 forreste på de små områder og med Keita's blik for en god, præcis stikning med den rigtige fart.

I princippet er han vel også løsningen på en defensiv spiller, hvis Henderson er ude, eller mod stærk modstand, hvor vi måske vil stille med 2 mere defensive typer på midten, hvor Keita vil være dødbringende på modstanderne med hans drive med bolden og de 3 raketter foran.

Det bliver rigtig godt, og jeg er sikker på, at vi bliver løftet med flere procenter med hans ankomst, og vores offensiv vil få langt flere strenge at spille på, og vores presspil vil blive endnu mere effektivt og særdeles ubehageligt for modstanderne.
Ja, det er en dejlig video. Går man ligesom jeg, og glæder sig til d. 4/4, så er der også en fin video fra den kamp af samme youtuber.

Jeg tror også, at han kommer til at løfte vores spil en del. Han er i mine øjne en fantastisk central midt. Jeg synes, at der er noget Pogba-agtigt over ham. Han virker meget arrogant på den måde han bevæger sig på, men jeg tror ikke, at det er for at være arrogant, men fordi han er så teknisk og atletisk, så det ser let ud for ham. Et super adræt boldgeni.

Jeg synes ikke, at han er svare på Coutinhos fravær, jeg kan se, at han kan bringe os noget af vejen. Men der er stor forskel på deres position på banen, Keita er langt mere defensiv orienteret. Jeg synes ikke, at de dækker de samme områder.

https://imgur.com/86ret5w
Venstre er Keita i 1-4 sejren mod Monaco og højre Coutinho 0-4 mod Bournemouth. Begge heatmaps er relativt repræsentative for de to spillere.

Men under alle omstændigheder, så er det en fantastisk spiller, vi får ind. Jeg kan kun prise mig lykkelig over, at det er en done deal.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af YNWA! » torsdag, 05. apr, 2018 18:46

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Niels K » onsdag, 11. apr, 2018 16:18

Phil Thompson mener, at Keita, er lige den vi har brug for som den offensive midt bag de 3 forreste, eller i hvert fald til at fodre dem:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... l-14518152

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Niels K » fredag, 11. maj, 2018 21:49

Den sidste kamp mod Hertha Berlin kan netyde +/- 15 mille for Liverpool:

https://www.independent.ie/sport/soccer ... 98073.html

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 11. maj, 2018 21:54

Niels K skrev:Den sidste kamp mod Hertha Berlin kan netyde +/- 15 mille for Liverpool:

https://www.independent.ie/sport/soccer ... 98073.html
Heja Hertha! :) :flag5: :clap:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Besvar