4 - Virgil Van Dijk

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Cynwal » søndag, 13. jan, 2019 10:28

Tillader mig lige at citere mig selv og LR75 ang. betragtninger ovenpå første sejr i 2019 - Udekampen i Brighton:
Cynwal skrev:
LR75 skrev:Jeg synes, det er værd at nævne, at vi i mange, mange år har tabt denne slags kampe. Nu vinder vi dem. Vi havde en del af samme slags i starten af sæsonen.
Faldt lige over denne meget sigende konstatering i BBC's kampreportage:
BBC skrev:But the manner in which his side are grinding out results is setting a pace rarely seen at the top of the English game. They have now won all 16 games they have played against teams outside the league's top six. https://www.bbc.com/sport/football/46766860
Det er altså en helt anden verden end det vi tidligere har oplevet, og i mine øjne er det et tydeligt tegn på en efterhånden fremherskende vindermentalitet på holdet, som synes at vokse frem fra de bagerste geledder (Van Dijk + Allison) og sprede sig til resten af holdet. Uden noget at have det i, så har jeg en mavefornemmelse af, at Van Dijk og hans udstråling/karisma og væremåde har en kæmpe positiv indflydelse på mentaliteten og selvtilliden i resten af truppen.
Det er evident i klubben hvilken indflydelse købet af Kenny Dalglish i sommeren 1977 fik for historien i Liverpool FC.
Virgil Van Dijk lægger i øjeblikket sten-på-sten i skabelsen af at komme op på dette niveau for et vigtigt indkøb. Van Dijk - eller nogen anden for den sags skyld - kommer næppe på siden af Sir Kenny, når det drejer sig om den samlede betydning og vigtighed for Klubben, men jeg tøver ikke med at pege på Van Dijk som hovedbidragsyder til den resultatmæssige forbedring på grønsværen.

Så det kan jo være at vi - med 15 års forsinkelse - endelig har fået Gerard Houlliers "Final piece of the jigsaw-puzzle"
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af athomsen » søndag, 13. jan, 2019 10:42

Cynwal skrev:Tillader mig lige at citere mig selv og LR75 ang. betragtninger ovenpå første sejr i 2019 - Udekampen i Brighton:
Cynwal skrev:
LR75 skrev:Jeg synes, det er værd at nævne, at vi i mange, mange år har tabt denne slags kampe. Nu vinder vi dem. Vi havde en del af samme slags i starten af sæsonen.
Faldt lige over denne meget sigende konstatering i BBC's kampreportage:
BBC skrev:But the manner in which his side are grinding out results is setting a pace rarely seen at the top of the English game. They have now won all 16 games they have played against teams outside the league's top six. https://www.bbc.com/sport/football/46766860
Det er altså en helt anden verden end det vi tidligere har oplevet, og i mine øjne er det et tydeligt tegn på en efterhånden fremherskende vindermentalitet på holdet, som synes at vokse frem fra de bagerste geledder (Van Dijk + Allison) og sprede sig til resten af holdet. Uden noget at have det i, så har jeg en mavefornemmelse af, at Van Dijk og hans udstråling/karisma og væremåde har en kæmpe positiv indflydelse på mentaliteten og selvtilliden i resten af truppen.
Det er evident i klubben hvilken indflydelse købet af Kenny Dalglish i sommeren 1977 fik for historien i Liverpool FC.
Virgil Van Dijk lægger i øjeblikket sten-på-sten i skabelsen af at komme op på dette niveau for et vigtigt indkøb. Van Dijk - eller nogen anden for den sags skyld - kommer næppe på siden af Sir Kenny, når det drejer sig om den samlede betydning og vigtighed for Klubben, men jeg tøver ikke med at pege på Van Dijk som hovedbidragsyder til den resultatmæssige forbedring på grønsværen.

Så det kan jo være at vi - med 15 års forsinkelse - endelig har fået Gerard Houlliers "Final piece of the jigsaw-puzzle"
Jeg synes også VvD er vigtigste køb i laaaang tid. Men hvad mere er, så se på kvaliteten af indkøb Klopp har lavet sammenlignet med forrige managers. Selvfølgelig har ser været enkelte missede - men generelt set er der købt godt ind: VvD, Robertson, Mané, Salah osv osv

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Cynwal » søndag, 13. jan, 2019 10:52

athomsen skrev:Jeg synes også VvD er vigtigste køb i laaaang tid. Men hvad mere er, så se på kvaliteten af indkøb Klopp har lavet sammenlignet med forrige managers. Selvfølgelig har ser været enkelte missede - men generelt set er der købt godt ind: VvD, Robertson, Mané, Salah osv osv
I høj grad enig, Dog vil jeg tilføje, at en åbenlyst kompetent Michael Edwards også er vigtig i dette spil, og at han forhåbentlig kan være manden, der bærer dette videre, den dag Klopp vælger at stoppe. Han har det jo med at tage 7 års "turnusser" i de klubber, hvor han har været, og jeg tror ikke vi skal forvente at se en 60-årig Jürgen Klopp være manager i Liverpool.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Niels K » søndag, 13. jan, 2019 14:54

Cynwal skrev:
athomsen skrev:Jeg synes også VvD er vigtigste køb i laaaang tid. Men hvad mere er, så se på kvaliteten af indkøb Klopp har lavet sammenlignet med forrige managers. Selvfølgelig har ser været enkelte missede - men generelt set er der købt godt ind: VvD, Robertson, Mané, Salah osv osv
I høj grad enig, Dog vil jeg tilføje, at en åbenlyst kompetent Michael Edwards også er vigtig i dette spil, og at han forhåbentlig kan være manden, der bærer dette videre, den dag Klopp vælger at stoppe. Han har det jo med at tage 7 års "turnusser" i de klubber, hvor han har været, og jeg tror ikke vi skal forvente at se en 60-årig Jürgen Klopp være manager i Liverpool.
Man kunne jo håbe, at Klopp besluttede sig for, at vi skal tilbageerobre 1. pladsen for flest vundne mesterskaber, inden han takker af, og så håber jeg, at han - når han ved, at han vil slutte - inkluderer Steve det sidste år som sin højre hånd, så Steve kan få det hele ind under huden, inden han tager over.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 13. jan, 2019 17:10

Niels K skrev:
Cynwal skrev:
athomsen skrev:Jeg synes også VvD er vigtigste køb i laaaang tid. Men hvad mere er, så se på kvaliteten af indkøb Klopp har lavet sammenlignet med forrige managers. Selvfølgelig har ser været enkelte missede - men generelt set er der købt godt ind: VvD, Robertson, Mané, Salah osv osv
I høj grad enig, Dog vil jeg tilføje, at en åbenlyst kompetent Michael Edwards også er vigtig i dette spil, og at han forhåbentlig kan være manden, der bærer dette videre, den dag Klopp vælger at stoppe. Han har det jo med at tage 7 års "turnusser" i de klubber, hvor han har været, og jeg tror ikke vi skal forvente at se en 60-årig Jürgen Klopp være manager i Liverpool.
Man kunne jo håbe, at Klopp besluttede sig for, at vi skal tilbageerobre 1. pladsen for flest vundne mesterskaber, inden han takker af, og så håber jeg, at han - når han ved, at han vil slutte - inkluderer Steve det sidste år som sin højre hånd, så Steve kan få det hele ind under huden, inden han tager over.
Ja, man kan håbe det, men det er svært for alvor at tro på at vi kan vinde 3 titler MERE end Scum indenfor den årrække, Klopp vel kan forventes at blive. Bare at vinde 3 bliver såmænd svært nok, samtidig må man vel - desværre - formode, at Scum på et måske ikke så fjernt tidspunkt får vendt skuden og igen spiller med hvor det er rigtig sjovt.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Niels K » søndag, 13. jan, 2019 18:45

Sledgehammer skrev:
Niels K skrev:
Cynwal skrev:
athomsen skrev:Jeg synes også VvD er vigtigste køb i laaaang tid. Men hvad mere er, så se på kvaliteten af indkøb Klopp har lavet sammenlignet med forrige managers. Selvfølgelig har ser været enkelte missede - men generelt set er der købt godt ind: VvD, Robertson, Mané, Salah osv osv
I høj grad enig, Dog vil jeg tilføje, at en åbenlyst kompetent Michael Edwards også er vigtig i dette spil, og at han forhåbentlig kan være manden, der bærer dette videre, den dag Klopp vælger at stoppe. Han har det jo med at tage 7 års "turnusser" i de klubber, hvor han har været, og jeg tror ikke vi skal forvente at se en 60-årig Jürgen Klopp være manager i Liverpool.
Man kunne jo håbe, at Klopp besluttede sig for, at vi skal tilbageerobre 1. pladsen for flest vundne mesterskaber, inden han takker af, og så håber jeg, at han - når han ved, at han vil slutte - inkluderer Steve det sidste år som sin højre hånd, så Steve kan få det hele ind under huden, inden han tager over.
Ja, man kan håbe det, men det er svært for alvor at tro på at vi kan vinde 3 titler MERE end Scum indenfor den årrække, Klopp vel kan forventes at blive. Bare at vinde 3 bliver såmænd svært nok, samtidig må man vel - desværre - formode, at Scum på et måske ikke så fjernt tidspunkt får vendt skuden og igen spiller med hvor det er rigtig sjovt.
Ja, jeg romantiserer jo blot over tingene, og hvor fedt det kunne være, hvis alt gik op i en højere enhed, men jeg er ikke så nervøs over scum. De ligger lige præcis, hvad deres niveau berettiger til pt., hvor jeg mener, at nr. 5 har et mindst lige så godt fundament at bygge videre på - måske endda bedre, da deres manager nu har et år i PL under bæltet, og hvem skal stå i spidsen for scum ? Det er ikke let at løfte for en manager, lige som det har været svært for mange managers i Liverpool i alt for mange år.
Nr. 3 og 4 er et niveau over dem, og nr. 1 og 2, er 2-3 niveauer over dem. 2 for det spillemæssige, og så er der 1 for vores managers, hvor deres står hen i det uvisse...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Niels K » torsdag, 17. jan, 2019 09:08

Det kan man vel godt argumentere for, at han er, men der skal nok følge nogle medaljer med:

Why Virgil van Dijk is Liverpool’s most important signing of the Premier League era

https://www.thisisanfield.com/2019/01/w ... eague-era/

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 17. jan, 2019 09:45

Niels K skrev:Det kan man vel godt argumentere for, at han er, men der skal nok følge nogle medaljer med:

Why Virgil van Dijk is Liverpool’s most important signing of the Premier League era

https://www.thisisanfield.com/2019/01/w ... eague-era/
Ja, en PL pokal i skabet og så kan vi snakke om det.

Men hvem er det så ellers(det må jo næææsten være en 2005 CL vinder og Gerrard+ Carra var hjemmegroede) ?
-Xabi Alonso?
-Hyypia?
-Smicer? :dontknow:

Jeg tænker Hyypia da han dirigerede forsvaret også inden CL var han med til 2001.

og nu taler jeg om vigtigste og ikke nødvendigvis bedste. og tager udgangspunkt i titler da det er nemmest at måle på.
Man kunne også argumentere for at Suarez bragte os meget langt frem i bussen og hvis vi havde vi haft et stabilt top4 niveau da vi hentede Suarez, ville vi med stor sandsynligvis have vundet en PL titel med ham. At van Dijk ikke flyttede os længere frem end Suarez gjorde, men at vi bare var længere fremme da vi fik van Dijk.

Men jeg holder med til Hyypia - indtil videre :army8:

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af YNWA96 » lørdag, 19. jan, 2019 14:17


Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Bellamy_fever » lørdag, 19. jan, 2019 14:50

det er simpelthen ikke okay at skrive indlæg i spillertråden, på kampdage, midt i en mindre forsvarskrise :oops: :lol:
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Thommo » lørdag, 19. jan, 2019 15:19

YNWA96 skrev:Lidt fra Morten Bruun om Virgil :

https://www.bt.dk/fodbold/bruuns-blog-h ... -liverpool
og nede i målet må Allison stå og spørge sig selv om, hvordan det kan være, at han stadig har lukket færre mål ind på Anfield som Liverpool-målmand end han gjorde i sin ene kamp som Roma-målmand.
Genialt skrevet af den gæve Bruun :lol:
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Niels K » søndag, 10. mar, 2019 09:31

Virgil tilbydes tilsyneladende snart en ny og forbedret kontrakt:

http://www.football-oranje.com/liverpoo ... -new-deal/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Niels K » mandag, 11. mar, 2019 07:40

Det går godt, når Virgil er anfører:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... l-15952535

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Cynwal » mandag, 11. mar, 2019 08:04

Niels K skrev:Det går godt, når Virgil er anfører:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... l-15952535
Hmmm - Statistik er sjovt. Det man kan udlede kan jo også være, at det går godt, når både Henserson og Milner ikke er med.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Niels K » torsdag, 14. mar, 2019 14:32


Besvar