4 - Virgil Van Dijk

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Niels K » mandag, 22. okt, 2018 12:46

Thommo skrev:Jeg var lodret imod det køb, pga prisen, og jeg er ikke enig i at nogen er de penge værd.....Men med det vanvittige marked, så er det nok en sandhed med modifikationer, altså at han ikke er 70 mill værd sådan cirka. Jeg sagde dengang at vi med det køb, kom i købe klub kategorien, det gjorde vi så, men underholdningsværdien i forsvaret , er faldet markant for den neutrale seer, forstået sådan, at vi ikke nosser rundt non stop, som jo kanb være sjovt at se på som scum fan.

Det samme kan jo siges om Allison, personligt tror jeg dog Becker har reddet flere point denne sæson, end Dijk og co. har. Svært at måle, men Alisson reddede vel 3-5 point alene i de første 3 runder.

Hvis bare angrebet var lige så godt som forsvaret, så var mesterskabet godt nok vores. Det kommer forhåbentligt snart.
Købeklub er også for mig et negativt ladet ord, og jeg ved ikke, om du bare kan putte det på Liverpool ift. klubber som PSG, Chelsea, Man City fx. En kendetegnende ting ved en købeklub, altså en ekstra ordinær økonomisk stærk klub (ejer) er vel, at de ikke sælger deres bedste spillere, og der ved vi vel ikke, om vi er endnu ?
Det er også Liverpool-midler, der har købt disse spillere og ikke vores ejeres penge ?
Jeg vil personligt også hellere betale det en verdensklasse spiller koster, som så løfter hele holdet eller et område på banen, og så kun handle en/få spillere i hver sommer vindue, end at bruge de 70 mio. £ på 2-3 spillere til 70 mio. £, hvor man håber, at den ene bliver en van Dijk.
Kan vi udvikle vores egne talenter som Gomez og Trent, finde en Robertson i ny og næ, handle en spiller ind til 30-40 mio. som vores 3 forreste kostede og så få dem rykket et niveau eller 2 op, fordi vi har Klopp som træner, så bliver der jo råd til at hente spillere som van Dijk og Alisson, som løfter det hele med to-cifrede procenter.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Niels K » torsdag, 01. nov, 2018 08:39

Foot Mercato
@Footy_Mercato

League goals conceded since Virgil van Dijk made his league debut for LFC :

Real Madrid - 44
Barcelona - 32
ManUtd - 30
Bayern - 27
ManCity - 17
Juventus - 16
Atletico - 14
Liverpool - 14

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Niels K » tirsdag, 20. nov, 2018 13:23

Rigtig fin gestus af Virgil overfor dommeren, og så er det da fint at vide, at man sætter Virgil op i angrebet, hvis vi savner et mål sidst i kampen, for han scorer jo ikke kun med hovedet :lol:

https://www.dailystar.co.uk/sport/footb ... ll+Feed%29

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af AJJ » onsdag, 28. nov, 2018 08:54

Synes, det her er meget godt set af Bischoff

https://www.bold.dk/video/?id=583381

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Niels K » lørdag, 22. dec, 2018 00:00

GAME
FantastecGAME
STAT OF THE DAY

Van Dijk has the best duel success rate of players in the 'top six' this season (min 50 duels), 6% better than any other 'top six' player

1: Van Dijk - 73.91%
2: Lovren - 67.74%
3: Stones - 65.67%
87
12:40 PM - Dec 21, 2018

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af texy » lørdag, 22. dec, 2018 10:17

Ham her. Virgil Van Dijk. Jeg kan ikke se en spiller i verden, der er kommet ind på et hold og har påvirket det i en lignende grad. Selv før Alissons ankomst havde han forvandlet et sejlende forsvar til en ø af granit. I mine øjne bør han nævnes i samme åndedrag som spillere som Messi, Ronaldo og Salah. Der er to ender i en fodboldbane. Og Virgil Van Dijk ejer i den grad sin ende lige så meget, som de andre dominerer deres.

Jeg har set Alan Hansen spille, men husker det ærligt talt ikke. Det var ikke ham, jeg kiggede på dengang. Med det sagt, så er Virgil Van Dijk den bedste forsvarsspiller (midterforsvarer) jeg har set i Liverpool nogensinde. Og ja, jeg vil måske gå skridtet videre og sige, at han er den bedste forsvarsspiller (midterforsvarer), jeg nogensinde har set. Han er langt mere komplet end min gamle favorit Baresi.

Sikke en spiller. £75M? I de her tider er det jo et røverkøb for en af verdens 5 bedste fodboldspillere.
Kloppite

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Emmy » lørdag, 22. dec, 2018 11:45

texy skrev:Ham her. Virgil Van Dijk. Jeg kan ikke se en spiller i verden, der er kommet ind på et hold og har påvirket det i en lignende grad. Selv før Alissons ankomst havde han forvandlet et sejlende forsvar til en ø af granit. I mine øjne bør han nævnes i samme åndedrag som spillere som Messi, Ronaldo og Salah. Der er to ender i en fodboldbane. Og Virgil Van Dijk ejer i den grad sin ende lige så meget, som de andre dominerer deres.

Jeg har set Alan Hansen spille, men husker det ærligt talt ikke. Det var ikke ham, jeg kiggede på dengang. Med det sagt, så er Virgil Van Dijk den bedste forsvarsspiller (midterforsvarer) jeg har set i Liverpool nogensinde. Og ja, jeg vil måske gå skridtet videre og sige, at han er den bedste forsvarsspiller (midterforsvarer), jeg nogensinde har set. Han er langt mere komplet end min gamle favorit Baresi.

Sikke en spiller. £75M? I de her tider er det jo et røverkøb for en af verdens 5 bedste fodboldspillere.
Store ord men jeg er i princippet enig. Baresi, Maldini, Canevaro og flere, det er nogle monstre af nogle forsvarsspillere han er oppe imod hvis man tænker den bedste. Men han er et monster i PL og Liverpool denne sæson og forhåbentlig de næste mange mange flere.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 22. dec, 2018 20:23

texy skrev:Ham her. Virgil Van Dijk. Jeg kan ikke se en spiller i verden, der er kommet ind på et hold og har påvirket det i en lignende grad. Selv før Alissons ankomst havde han forvandlet et sejlende forsvar til en ø af granit. I mine øjne bør han nævnes i samme åndedrag som spillere som Messi, Ronaldo og Salah. Der er to ender i en fodboldbane. Og Virgil Van Dijk ejer i den grad sin ende lige så meget, som de andre dominerer deres.

Jeg har set Alan Hansen spille, men husker det ærligt talt ikke. Det var ikke ham, jeg kiggede på dengang. Med det sagt, så er Virgil Van Dijk den bedste forsvarsspiller (midterforsvarer) jeg har set i Liverpool nogensinde. Og ja, jeg vil måske gå skridtet videre og sige, at han er den bedste forsvarsspiller (midterforsvarer), jeg nogensinde har set. Han er langt mere komplet end min gamle favorit Baresi.

Sikke en spiller. £75M? I de her tider er det jo et røverkøb for en af verdens 5 bedste fodboldspillere.
Som jeg husker Alan Hansen, så var han meget samme type som VvD. Stor, stærk som en bjørn, rolig og boldsikker og sammen med (primært) Mark Lawrenson en fuldstændig suveræn duo i midterforsvaret. Forskellen på ham og VvD er vel egentlig bare, at Hansen kom ind på et i forvejen stærkt hold og gjorde det endnu stærkere, mens van Dijk nærmest egenhændigt har transformeret et mildt sagt vaklende forsvar til et af PrL' s bedste, hvis ikke det bedste.

£75M er pebernødder ift hvad han har tilført holdet.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Jesper » lørdag, 22. dec, 2018 20:37

I nyere tid, så synes jeg han minder mig utroligt meget om Rio Ferdinand, da han var bedst. Rio Ferdinand rangerer jeg som den bedste midterforsvarer der har spillet i PL. Ikke målt i titler og den slags, men bare topniveau. Han var atletisk, hurtig, kropsstærkog forudseende. Og en leder.
Jeg synes VvD er det samme. Måske i virkeligheden endnu bedre, for - med al respekt - så gør han det med svagere spillere omkring sig.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 22. dec, 2018 22:09

Det er mega naturligt at sammenligne Van Dijk og Ferdinand. Også prisen og den måde de var alle pengene værd, selvom man syntes det var røv dyrt for en forsvarsspiller.
Van Dijk løfter måske sine partnere mere end Ferdinand gjorde med folk som Silvestre og Wes Brown.

Men i virkeligheden var vores defensive struktur allerede blevet en del bedre da Van Dijk ankom end den var bare en måned tidligere.

Uanset hvad så er Van Dijk helt oppe blandt de bedste. Han mangler nok et par år mere før hans plads i toppen af historie-hierakiet er sikret, men sålænge han tager de år i rødt, så er alt jo godt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Cynwal » søndag, 23. dec, 2018 13:29

Sledgehammer skrev:
texy skrev:Ham her. Virgil Van Dijk. Jeg kan ikke se en spiller i verden, der er kommet ind på et hold og har påvirket det i en lignende grad. Selv før Alissons ankomst havde han forvandlet et sejlende forsvar til en ø af granit. I mine øjne bør han nævnes i samme åndedrag som spillere som Messi, Ronaldo og Salah. Der er to ender i en fodboldbane. Og Virgil Van Dijk ejer i den grad sin ende lige så meget, som de andre dominerer deres.

Jeg har set Alan Hansen spille, men husker det ærligt talt ikke. Det var ikke ham, jeg kiggede på dengang. Med det sagt, så er Virgil Van Dijk den bedste forsvarsspiller (midterforsvarer) jeg har set i Liverpool nogensinde. Og ja, jeg vil måske gå skridtet videre og sige, at han er den bedste forsvarsspiller (midterforsvarer), jeg nogensinde har set. Han er langt mere komplet end min gamle favorit Baresi.

Sikke en spiller. £75M? I de her tider er det jo et røverkøb for en af verdens 5 bedste fodboldspillere.
Som jeg husker Alan Hansen, så var han meget samme type som VvD. Stor, stærk som en bjørn, rolig og boldsikker og sammen med (primært) Mark Lawrenson en fuldstændig suveræn duo i midterforsvaret. Forskellen på ham og VvD er vel egentlig bare, at Hansen kom ind på et i forvejen stærkt hold og gjorde det endnu stærkere, mens van Dijk nærmest egenhændigt har transformeret et mildt sagt vaklende forsvar til et af PrL' s bedste, hvis ikke det bedste.

£75M er pebernødder ift hvad han har tilført holdet.
Van Dijk slår Alan Hansen på hurtigheden. Han løber jo kraf.ed... med Mbappe, når det skal være :shock: 8-)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 24. dec, 2018 17:37

Jesper skrev:I nyere tid, så synes jeg han minder mig utroligt meget om Rio Ferdinand, da han var bedst. Rio Ferdinand rangerer jeg som den bedste midterforsvarer der har spillet i PL. Ikke målt i titler og den slags, men bare topniveau. Han var atletisk, hurtig, kropsstærkog forudseende. Og en leder.
Jeg synes VvD er det samme. Måske i virkeligheden endnu bedre, for - med al respekt - så gør han det med svagere spillere omkring sig.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Helt enig i ovenstående vurdering og sammenligning. Van Dijk er dog mere dominerende i luftspillet, men har nok et lidt langsommere fodskifte grundet de ekstra centimeter og kilo.

Jeg var på Anfield til Van Dijks debut og blev blæst bagover af den forsvarsgigant, der let og elegant fejede al modstand til side. Min skepsis blev på 90 minutter gjort til skamme - sikke en spiller!

Bruce
Indlæg: 193
Tilmeldt: onsdag, 29. dec, 2010 13:14
Alder: 49

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Bruce » mandag, 24. dec, 2018 17:51

Isoleret set er prisen for en enkelt spiller jo lidt "crazy". Men han har nok været med til at øge værdien markant på de andre (meget billige) forsvarsspillere betragteligt. Den samlede omkostning på vores nok bedste forsvarslinie (Robertson-Van Dijk, Gomez, Alexander-Arnold) er mig bekendt stadig noget lavere end den samlede udgift hos vores konkurrenter, som vel har givet 20-50 millioner pund pr spiller. I den kontekst har han været billig og uanset hvad et fantastisk køb.

lunderskov
Indlæg: 77
Tilmeldt: mandag, 05. jan, 2015 09:39

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af lunderskov » onsdag, 26. dec, 2018 09:47

Bruce skrev:Isoleret set er prisen for en enkelt spiller jo lidt "crazy". Men han har nok været med til at øge værdien markant på de andre (meget billige) forsvarsspillere betragteligt. Den samlede omkostning på vores nok bedste forsvarslinie (Robertson-Van Dijk, Gomez, Alexander-Arnold) er mig bekendt stadig noget lavere end den samlede udgift hos vores konkurrenter, som vel har givet 20-50 millioner pund pr spiller. I den kontekst har han været billig og uanset hvad et fantastisk køb.
+ at van dijk nok er en af grundende til en chl finale sidste sæson, og kampene efter gruppe spillet som han var en del af, har klubben tjent 400mil kr. ca. med tv og alt, (kilde BT)

og så er der som du siger . den øgede værdig på hans med spillere :)
vi købte:
gomez for 4.9mil euro og han er 35mil. euro værd i dag, og d. 3 januar 2018 var han 18mil værd da hans værdig er øget med 17mil
robertson for 9mil euro og han er 45mil. euro værd i dag, og d. 2 januar 2018 var han 10mil værd så hans værdig er øget med 35mill euro
arnold er jo som bekendt gratis, men er 45mil euro værd i dag, og d. 2 januar 2018 var han 8mil værd, så hans værdi er øget 37mil

selv lovren er steget med 3 mil og
så sammenlagt så er deres værdier jo steget mere end vi har brugt på van dijk + alle de penge vi har fået ind i chl og ligaen ved at ligge højere placeret.

jeg ville med glæde, bruge den slags penge igen.

(kilde til beløberne transfermarkt)

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Cynwal » onsdag, 26. dec, 2018 09:57

lunderskov skrev:
Bruce skrev:Isoleret set er prisen for en enkelt spiller jo lidt "crazy". Men han har nok været med til at øge værdien markant på de andre (meget billige) forsvarsspillere betragteligt. Den samlede omkostning på vores nok bedste forsvarslinie (Robertson-Van Dijk, Gomez, Alexander-Arnold) er mig bekendt stadig noget lavere end den samlede udgift hos vores konkurrenter, som vel har givet 20-50 millioner pund pr spiller. I den kontekst har han været billig og uanset hvad et fantastisk køb.
+ at van dijk nok er en af grundende til en chl finale sidste sæson, og kampene efter gruppe spillet som han var en del af, har klubben tjent 400mil kr. ca. med tv og alt, (kilde BT)

og så er der som du siger . den øgede værdig på hans med spillere :)
vi købte:
gomez for 4.9mil euro og han er 35mil. euro værd i dag, og d. 3 januar 2018 var han 18mil værd da hans værdig er øget med 17mil
robertson for 9mil euro og han er 45mil. euro værd i dag, og d. 2 januar 2018 var han 10mil værd så hans værdig er øget med 35mill euro
arnold er jo som bekendt gratis, men er 45mil euro værd i dag, og d. 2 januar 2018 var han 8mil værd, så hans værdi er øget 37mil

selv lovren er steget med 3 mil og
så sammenlagt så er deres værdier jo steget mere end vi har brugt på van dijk + alle de penge vi har fået ind i chl og ligaen ved at ligge højere placeret.

jeg ville med glæde, bruge den slags penge igen.

(kilde til beløberne transfermarkt)
Udfordringen er jo, at bare fordi man smider en vis portion penge, så er man sikret afkast. Som eksempel kan nævnes, hvad Man U har fået ud af Pogba og Fred. Vi skal bare glæde os ud over alle grænser, at konstellationen Michael Edwards/Jürgen Klopp er så velfungerende.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar