4 - Virgil Van Dijk

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Niels K » lørdag, 06. jan, 2018 11:36

LEGEND

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af TG12 » lørdag, 06. jan, 2018 11:56

Er det kun mig, som synes Van Dijk ligner en go kombinationer af de bedste kvaliteter fra hhv. Agger og Carragher ?

Tænker Carraghers fight, og kommandering, samt Aggers finesse og drive med bolden.

Larry Dillman
Indlæg: 1061
Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Larry Dillman » lørdag, 06. jan, 2018 12:10

TG12 skrev:Er det kun mig, som synes Van Dijk ligner en go kombinationer af de bedste kvaliteter fra hhv. Agger og Carragher ?

Tænker Carraghers fight, og kommandering, samt Aggers finesse og drive med bolden.
Vil ikke miste jordforbindelse efter en enkelt kamp.....men vel i lige så høj grad Hyypias luftstyrke, ro og spilintelligens som Carras kompetencer (selvom du kan have ret i kommanderingen - husker ikke helt Hyypia på dette område?)
Perfekt timing til at blæse eventuelt Cout-sortsyn en anelse væk....
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Cynwal » lørdag, 06. jan, 2018 13:20

Vi har ikke haft en så komplet forsvarsspiller siden Sami Hyypiä eller skal vi helt tilbage til Ron Yeats under Shankly, når vi har størrelsen/posituren med i betragtning? Det kan nævnes, at historien er, at det var på grund af Ron Yeats, at Shankly skiftede de hvide bukser ud, så vi spillede i helt rødt, da han en dag så Ron Yeats i helt rødt, og udbrød: "he look's 8 feet tall!"
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
McHelmer
Indlæg: 384
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 19:42
Geografisk sted: Nykøbing F
Alder: 61

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af McHelmer » søndag, 07. jan, 2018 20:36

En skam at al glæde og opmærksomhed om VVD drukner fordi en lille forkælet brasilianer skaber sig og får sin vilje.

Fra nu gider jeg ikke bruge mere energi på ham men vil se frem til næste kamp mod City hvor jeg håber VVD er med til at vi holder nullet.

COME ON REDMEN






Snart fan gennem mere end 50 år :-)

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Oomph242 » søndag, 07. jan, 2018 20:53

McHelmer skrev:En skam at al glæde og opmærksomhed om VVD drukner fordi en lille forkælet brasilianer skaber sig og får sin vilje.

Fra nu gider jeg ikke bruge mere energi på ham men vil se frem til næste kamp mod City hvor jeg håber VVD er med til at vi holder nullet.

COME ON REDMEN






Snart fan gennem mere end 50 år :-)

Og så netop når han var købt ind til, at tage det værste skidt fra fanbasen efter Coutinho salget.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Thommo » lørdag, 27. jan, 2018 23:01

Indtil videre er det ikke meget vi har fået ud af pengene, om muligt ser forsvaret jo værre ud end inden entre´en af den mega dyre hollænder. Jeg var inde på det i november/december at der skulle hentes en træner istedet for spiller. Om det er sandt vil resten af sæsonen nok bevise....Hvis ikke bestyrelsen inden dikterer at der skal hyres hjælp, med eller mod Klopps vilje. Det er jo ynkeligt at være vidne til Dijk(og Co.) idag....Og håber ikke på flere forsvars indkøb....For hvad er pointen???? før end der kommer en træner der kan det forsvars pis, i modsætning til tyskeren. En god fagmand bør vide, at man ikke kan være god til alt, Klopp er klasse til de sidste 30-35 meter af banen, resten.......Not so fucking much!!!!! Jeg er godt nok ved at være træt af det ynkelige midt og forsvars pis, som ikke er superligaen værdigt.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Valdemax
Indlæg: 488
Tilmeldt: lørdag, 10. mar, 2012 18:21
Alder: 51

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Valdemax » søndag, 28. jan, 2018 01:13

Thommo skrev:Indtil videre er det ikke meget vi har fået ud af pengene, om muligt ser forsvaret jo værre ud end inden entre´en af den mega dyre hollænder. Jeg var inde på det i november/december at der skulle hentes en træner istedet for spiller. Om det er sandt vil resten af sæsonen nok bevise....Hvis ikke bestyrelsen inden dikterer at der skal hyres hjælp, med eller mod Klopps vilje. Det er jo ynkeligt at være vidne til Dijk(og Co.) idag....Og håber ikke på flere forsvars indkøb....For hvad er pointen???? før end der kommer en træner der kan det forsvars pis, i modsætning til tyskeren. En god fagmand bør vide, at man ikke kan være god til alt, Klopp er klasse til de sidste 30-35 meter af banen, resten.......Not so fucking much!!!!! Jeg er godt nok ved at være træt af det ynkelige midt og forsvars pis, som ikke er superligaen værdigt.
Jeg er langt fra enig med dig, man kan se han er i gang med at tage kontrol nede i forsvar, men rom blev ikke bygget på en dag. Men jeg tror også at det vil hjælpe hvis forsvar har en målmand de stoler på.
Men la os nu se hvad der sker

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 29. jan, 2018 15:06

Valdemax skrev:
Thommo skrev:Indtil videre er det ikke meget vi har fået ud af pengene, om muligt ser forsvaret jo værre ud end inden entre´en af den mega dyre hollænder. Jeg var inde på det i november/december at der skulle hentes en træner istedet for spiller. Om det er sandt vil resten af sæsonen nok bevise....Hvis ikke bestyrelsen inden dikterer at der skal hyres hjælp, med eller mod Klopps vilje. Det er jo ynkeligt at være vidne til Dijk(og Co.) idag....Og håber ikke på flere forsvars indkøb....For hvad er pointen???? før end der kommer en træner der kan det forsvars pis, i modsætning til tyskeren. En god fagmand bør vide, at man ikke kan være god til alt, Klopp er klasse til de sidste 30-35 meter af banen, resten.......Not so fucking much!!!!! Jeg er godt nok ved at være træt af det ynkelige midt og forsvars pis, som ikke er superligaen værdigt.
Jeg er langt fra enig med dig, man kan se han er i gang med at tage kontrol nede i forsvar, men rom blev ikke bygget på en dag. Men jeg tror også at det vil hjælpe hvis forsvar har en målmand de stoler på.
Men la os nu se hvad der sker
Helt sikkert, han spiller på en meget svær plads og defensiven er en enhed, hvor kendskab til hindanden er super vigtigt.
Og ja keeperen er vigtig, men hvis man smed en helt ny keeper ind i dag, ville usikkerheden i defensiven på den korte bane blive endnu større :shock:

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Hendo » mandag, 29. jan, 2018 18:56

Filos of Isk skrev:
Valdemax skrev:
Thommo skrev:Indtil videre er det ikke meget vi har fået ud af pengene, om muligt ser forsvaret jo værre ud end inden entre´en af den mega dyre hollænder. Jeg var inde på det i november/december at der skulle hentes en træner istedet for spiller. Om det er sandt vil resten af sæsonen nok bevise....Hvis ikke bestyrelsen inden dikterer at der skal hyres hjælp, med eller mod Klopps vilje. Det er jo ynkeligt at være vidne til Dijk(og Co.) idag....Og håber ikke på flere forsvars indkøb....For hvad er pointen???? før end der kommer en træner der kan det forsvars pis, i modsætning til tyskeren. En god fagmand bør vide, at man ikke kan være god til alt, Klopp er klasse til de sidste 30-35 meter af banen, resten.......Not so fucking much!!!!! Jeg er godt nok ved at være træt af det ynkelige midt og forsvars pis, som ikke er superligaen værdigt.
Jeg er langt fra enig med dig, man kan se han er i gang med at tage kontrol nede i forsvar, men rom blev ikke bygget på en dag. Men jeg tror også at det vil hjælpe hvis forsvar har en målmand de stoler på.
Men la os nu se hvad der sker
Helt sikkert, han spiller på en meget svær plads og defensiven er en enhed, hvor kendskab til hindanden er super vigtigt.
Og ja keeperen er vigtig, men hvis man smed en helt ny keeper ind i dag, ville usikkerheden i defensiven på den korte bane blive endnu større :shock:
Vel næppe hvis det er en klasse målmand med lederegenskaber?

Mht. Virgil. Tja, som ventet, han har store kvaliteter, ingen tvivl, skal nok blive en stor spiller for Liverpool, men det er bare ikke nok når usikkerheden mht. den vigtige målmandsplads stadig på 3. sæson med Klopp skuffende nok er så stor. Og når midtbanen heller ikke fungerer optimalt. Og når Virgils makkere heller ikke spiller op til deres bedste. Gad godt se Virgil fast med Gomez. Foran en ordentlig målmand med lederegenskaber. Sådan en kombination? Uh, det ville give ro.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Bojangles » mandag, 29. jan, 2018 19:06

Hendo skrev:
Vel næppe hvis det er en klasse målmand med lederegenskaber?

Mht. Virgil. Tja, som ventet, han har store kvaliteter, ingen tvivl, skal nok blive en stor spiller for Liverpool, men det er bare ikke nok når usikkerheden mht. den vigtige målmandsplads stadig på 3. sæson med Klopp skuffende nok er så stor. Og når midtbanen heller ikke fungerer optimalt. Og når Virgils makkere heller ikke spiller op til deres bedste. Gad godt se Virgil fast med Gomez. Foran en ordentlig målmand med lederegenskaber. Sådan en kombination? Uh, det ville give ro.
Hvis det så kunne kombineres med VvD bag en ordentlig midtbane, så er vi ved at være der.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 09. feb, 2018 14:50

Hendo skrev:
Filos of Isk skrev:
Valdemax skrev:
Thommo skrev:Indtil videre er det ikke meget vi har fået ud af pengene, om muligt ser forsvaret jo værre ud end inden entre´en af den mega dyre hollænder. Jeg var inde på det i november/december at der skulle hentes en træner istedet for spiller. Om det er sandt vil resten af sæsonen nok bevise....Hvis ikke bestyrelsen inden dikterer at der skal hyres hjælp, med eller mod Klopps vilje. Det er jo ynkeligt at være vidne til Dijk(og Co.) idag....Og håber ikke på flere forsvars indkøb....For hvad er pointen???? før end der kommer en træner der kan det forsvars pis, i modsætning til tyskeren. En god fagmand bør vide, at man ikke kan være god til alt, Klopp er klasse til de sidste 30-35 meter af banen, resten.......Not so fucking much!!!!! Jeg er godt nok ved at være træt af det ynkelige midt og forsvars pis, som ikke er superligaen værdigt.
Jeg er langt fra enig med dig, man kan se han er i gang med at tage kontrol nede i forsvar, men rom blev ikke bygget på en dag. Men jeg tror også at det vil hjælpe hvis forsvar har en målmand de stoler på.
Men la os nu se hvad der sker
Helt sikkert, han spiller på en meget svær plads og defensiven er en enhed, hvor kendskab til hindanden er super vigtigt.
Og ja keeperen er vigtig, men hvis man smed en helt ny keeper ind i dag, ville usikkerheden i defensiven på den korte bane blive endnu større :shock:
Vel næppe hvis det er en klasse målmand med lederegenskaber?

Mht. Virgil. Tja, som ventet, han har store kvaliteter, ingen tvivl, skal nok blive en stor spiller for Liverpool, men det er bare ikke nok når usikkerheden mht. den vigtige målmandsplads stadig på 3. sæson med Klopp skuffende nok er så stor. Og når midtbanen heller ikke fungerer optimalt. Og når Virgils makkere heller ikke spiller op til deres bedste. Gad godt se Virgil fast med Gomez. Foran en ordentlig målmand med lederegenskaber. Sådan en kombination? Uh, det ville give ro.
Lederegenskaber hjælper på det, hvis det er lederegenskaber bakket op af høj spilnitiligens, men det fjerner ikke det problem at forsvaret skal optræde som en enhed, for mange kokke kan også fordærve maden. Den defensive enhed er meget svær at bygge op og kræver at spillerne kener hinanden og stoler på hinanden og det er nok ved den sidste at rigtig mange af vores fejl stammer fra. van Dijk er et usikkerhedsmoment fordi de andre ikke kender ham er længere tid om at forudse hvilke beslutninger han træffer i forskellige situationer, tilføj en ny keeper og så har du to af de tre ankre der er nye og som gør det svært.

Jeg tror ikke Gomez er klar til at spille i midten endnu, men ja, det kunne meget vel være fremtiden. Jeg tror dog at Lovren eller Matip vil have et rigtig godt samarbejde med van Dijk inden vi når maj, syntes allerede at Lovren så godt ud imod Spurs, for det meste.

Brugeravatar
Pede
Indlæg: 2292
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:05
Geografisk sted: Aalborg

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Pede » lørdag, 03. mar, 2018 20:24

Ham her kan jeg satme godt lide.

Han ligner den spiller vi troede vi fik, da vi købte Lovren.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af athomsen » lørdag, 03. mar, 2018 20:35

Det var dæleme vigtigt, vi fik købt ham.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 03. mar, 2018 20:56

Ja det er vildt så meget en enkelt mand har betydet. Nu er det lige før man er helt rolig, bare vi er foran 1-0. For ikke ret mange måneder siden var man ikke engang rolig selvom vi var foran 3-0.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Besvar