10 - Alexis Mac Allister

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Besvar
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

10 - Alexis Mac Allister

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 08. jun, 2023 11:08

Velkommen til Alexis Mac Allister

Han bliver et spændende bekendtskab. Ifølge Fabrizio Romano betaler vi £35 M. for Alexis Mac Allister, hvilket må siges at være en udmærket pris for en spiller med den erfaring og de kvaliteter han besidder.

Alexis Mac Allister kommer fra Brighton og har spillet ca. 20 landskampe for Argentina, og han vandt som bekendt VM. Han er en angrebsivrig midtbanespiller som kan lide at gå med frem. Det så vi til VM, når Messi gik ned i banen og hentede bolden, så blev han overhalet af Alexis Mac Allister, og det betød, at Messi fik en spilstation længere fremme (og at Argentina ikke mistede en spilstation, når Messi går ned i banen).

I slutningen af hans Brighton karriere blev han anvendt som en AM (attacking midtfielder), men han har også spillet i 6'er og 8'er positionen. Så han er en alsidig spiller, og det elsker Klopp. Han kan skyde, lave assist, tackle. Han kan faktisk meget, og det er vel også årsagen til at han kan beklæde flere positioner. Dette illustreres af at han er på Premier Leagues top-10 liste over både dybe stikninger, og vundne bolde på midtbanen. Han er ligeledes på top-10 listen over bolde vundet på den sidste tredjedel af banen. Det viser blot at vi har fået en klassespiller, som kan gøre vores midtbane meget mere dynamisk og truende på den sidste tredjedel.


https://www.skysports.com/football/news ... t-the-ball

https://www.whoscored.com/Players/34531 ... c-Allister

https://www.espn.com/soccer/player/_/id ... c-allister

https://footystats.org/players/argentin ... c-allister
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7251
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: 10 - Alexis Mac Allister

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 08. jun, 2023 13:34

Det er simpelthen bare verdensklasse, at vi får Mac Allister og så til de penge. Han var om nogen den fremtrædende spiller på Argentinas landshold under VM (sammen med Messi) og hele tiden ham Messi forsøgte at skabe noget offensivt sammen med. Samtidig er han den bærende spiller hos Brighton (sammen med Caicedo), hvor jeg ofte har siddet med en følelse af, at hvis de andre ikke kunne, så tog han sagerne i egen hånd. Tror vi har fået os en handel af dem, hvor man når næste sæson er ovre vil sidde og sige, at han er årets køb, især til prisen. Jeg er i hvert fald fan.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 10 - Alexis Mac Allister

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 08. jun, 2023 15:24

KLASSE :clap: :clap: :clap:

Det kan godt være at vi havde et skidt transfervindue sidste sommer, men det er fantastisk at have ham på plads så hurtigt, han er klar til preseason og samtidig sender man et signal til andre spillere klubben skal eller er igang med at forhandle med at der sker noget.

Jeg glæder mig allerede til næste sæson :D
YNWA

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: 10 - Alexis Mac Allister

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 08. jun, 2023 16:22

Fandeme et scoop for 35m.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 10 - Alexis Mac Allister

Indlæg af Cynwal » torsdag, 08. jun, 2023 16:57

Vi skal da lige have et billede af ham iført Verdens Smukkeste Trøje (...og hvor den ikke er Photoshoppet på ham ;) )
Her er fra den officielle:
Billede

Jeg glæder mig også over hans ankomst, og håber at der bliver indkøbt endnu et sæt unge ben til vores midtbane, så vi igen kan begynde at kværne de andre hold med flere løbekilometer og evigt pres, som vi gjorde for 2-3 år siden.
Jeg kan ikke rigtigt beslutte mig for, om jeg vil foretrække Manu Koné fra Gladbach eller Thuram fra Nice. Tror ikke vi får begge, og ser også hellere, at der bliver købt 1 mere til midtbanen og så en kompetent højre back, så vi bliver mere fleksible med hensyn til i nogle kampe at spille med "rigtigt" 4-mands forsvar.

Umiddelbart er Koné måske den potentielt bedste fodboldspiller, men jeg læser mig også til, at han svinger meget i sine præstationer. I modsætning til Thuram, som ser ud til at være et stort POWERhouse på midtbanen, som løber alt og alle ned, men måske ikke kan ligeså meget med en bold som Koné.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: 10 - Alexis Mac Allister

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 08. jun, 2023 17:19

Cynwal skrev:
torsdag, 08. jun, 2023 16:57
Vi skal da lige have et billede af ham iført Verdens Smukkeste Trøje (...og hvor den ikke er Photoshoppet på ham ;) )
Her er fra den officielle:
Billede

Jeg glæder mig også over hans ankomst, og håber at der bliver indkøbt endnu et sæt unge ben til vores midtbane, så vi igen kan begynde at kværne de andre hold med flere løbekilometer og evigt pres, som vi gjorde for 2-3 år siden.
Jeg kan ikke rigtigt beslutte mig for, om jeg vil foretrække Manu Koné fra Gladbach eller Thuram fra Nice. Tror ikke vi får begge, og ser også hellere, at der bliver købt 1 mere til midtbanen og så en kompetent højre back, så vi bliver mere fleksible med hensyn til i nogle kampe at spille med "rigtigt" 4-mands forsvar.

Umiddelbart er Koné måske den potentielt bedste fodboldspiller, men jeg læser mig også til, at han svinger meget i sine præstationer. I modsætning til Thuram, som ser ud til at være et stort POWERhouse på midtbanen, som løber alt og alle ned, men måske ikke kan ligeså meget med en bold som Koné.
En CB ville også være en fin tilføjelse. Vi har kun Konate og Van Dijk pt som er gode nok.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Alexis Mac Allister

Indlæg af texy » torsdag, 08. jun, 2023 18:33

Redtothebone skrev:
torsdag, 08. jun, 2023 15:24
KLASSE :clap: :clap: :clap:

Det kan godt være at vi havde et skidt transfervindue sidste sommer, men det er fantastisk at have ham på plads så hurtigt, han er klar til preseason og samtidig sender man et signal til andre spillere klubben skal eller er igang med at forhandle med at der sker noget.

Jeg glæder mig allerede til næste sæson :D
Enig. Desværre virker det af og til som om, at mange Liverpool fans næsten glemmer de spillere, der hentes i januar og starten af sommertransfervinduet, når de andre klubber begynder at panikhandle i august. Synes ofte, at man ser FSG og Klopp for at få hug for passivitet til den tid.

Jeg ved reelt ikke, hvor hooked jeg har været på, at vi skulle hente Mac Allister. Nok ikke helt vildt. Til gengæld virker enhver transfer til Liverpool for i omegnen af £35M som et "steal". Og det er en spiller, der allerede kender ligaen godt og taler sproget. Ser frem til en dyst om startpladsen på LCM imellem Mac Allister og Jones.
Kloppite

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 10 - Alexis Mac Allister

Indlæg af TG12 » mandag, 12. jun, 2023 17:31

texy skrev:
torsdag, 08. jun, 2023 18:33
Redtothebone skrev:
torsdag, 08. jun, 2023 15:24
KLASSE :clap: :clap: :clap:

Det kan godt være at vi havde et skidt transfervindue sidste sommer, men det er fantastisk at have ham på plads så hurtigt, han er klar til preseason og samtidig sender man et signal til andre spillere klubben skal eller er igang med at forhandle med at der sker noget.

Jeg glæder mig allerede til næste sæson :D
Enig. Desværre virker det af og til som om, at mange Liverpool fans næsten glemmer de spillere, der hentes i januar og starten af sommertransfervinduet, når de andre klubber begynder at panikhandle i august. Synes ofte, at man ser FSG og Klopp for at få hug for passivitet til den tid.

Jeg ved reelt ikke, hvor hooked jeg har været på, at vi skulle hente Mac Allister. Nok ikke helt vildt. Til gengæld virker enhver transfer til Liverpool for i omegnen af £35M som et "steal". Og det er en spiller, der allerede kender ligaen godt og taler sproget. Ser frem til en dyst om startpladsen på LCM imellem Mac Allister og Jones.
Det er et mega steal. Vi kan reelt sælge ham direkte videre for £15-30m mere.

Jeg kunne nu godt se Alexis tage Hendersons plads. Han er bedre til at drible, og har også fornuftige lange afleveringer.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Alexis Mac Allister

Indlæg af Oomph242 » mandag, 19. jun, 2023 22:49

TG12 skrev:
mandag, 12. jun, 2023 17:31
texy skrev:
torsdag, 08. jun, 2023 18:33
Redtothebone skrev:
torsdag, 08. jun, 2023 15:24
KLASSE :clap: :clap: :clap:

Det kan godt være at vi havde et skidt transfervindue sidste sommer, men det er fantastisk at have ham på plads så hurtigt, han er klar til preseason og samtidig sender man et signal til andre spillere klubben skal eller er igang med at forhandle med at der sker noget.

Jeg glæder mig allerede til næste sæson :D
Enig. Desværre virker det af og til som om, at mange Liverpool fans næsten glemmer de spillere, der hentes i januar og starten af sommertransfervinduet, når de andre klubber begynder at panikhandle i august. Synes ofte, at man ser FSG og Klopp for at få hug for passivitet til den tid.

Jeg ved reelt ikke, hvor hooked jeg har været på, at vi skulle hente Mac Allister. Nok ikke helt vildt. Til gengæld virker enhver transfer til Liverpool for i omegnen af £35M som et "steal". Og det er en spiller, der allerede kender ligaen godt og taler sproget. Ser frem til en dyst om startpladsen på LCM imellem Mac Allister og Jones.
Det er et mega steal. Vi kan reelt sælge ham direkte videre for £15-30m mere.

Jeg kunne nu godt se Alexis tage Hendersons plads. Han er bedre til at drible, og har også fornuftige lange afleveringer.
Allister er ikke ligefrem en spiller ala Henderson, Gini eller Fabinho. Måske Klopp vil prøve at ændre spillestilen på midtbanen. Spændende at se hvem han får følgeskab af.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 10 - Alexis Mac Allister

Indlæg af TG12 » tirsdag, 20. jun, 2023 15:48

Oomph242 skrev:
mandag, 19. jun, 2023 22:49
TG12 skrev:
mandag, 12. jun, 2023 17:31
texy skrev:
torsdag, 08. jun, 2023 18:33
Redtothebone skrev:
torsdag, 08. jun, 2023 15:24
KLASSE :clap: :clap: :clap:

Det kan godt være at vi havde et skidt transfervindue sidste sommer, men det er fantastisk at have ham på plads så hurtigt, han er klar til preseason og samtidig sender man et signal til andre spillere klubben skal eller er igang med at forhandle med at der sker noget.

Jeg glæder mig allerede til næste sæson :D
Enig. Desværre virker det af og til som om, at mange Liverpool fans næsten glemmer de spillere, der hentes i januar og starten af sommertransfervinduet, når de andre klubber begynder at panikhandle i august. Synes ofte, at man ser FSG og Klopp for at få hug for passivitet til den tid.

Jeg ved reelt ikke, hvor hooked jeg har været på, at vi skulle hente Mac Allister. Nok ikke helt vildt. Til gengæld virker enhver transfer til Liverpool for i omegnen af £35M som et "steal". Og det er en spiller, der allerede kender ligaen godt og taler sproget. Ser frem til en dyst om startpladsen på LCM imellem Mac Allister og Jones.
Det er et mega steal. Vi kan reelt sælge ham direkte videre for £15-30m mere.

Jeg kunne nu godt se Alexis tage Hendersons plads. Han er bedre til at drible, og har også fornuftige lange afleveringer.
Allister er ikke ligefrem en spiller ala Henderson, Gini eller Fabinho. Måske Klopp vil prøve at ændre spillestilen på midtbanen. Spændende at se hvem han får følgeskab af.
Da vi købte Gini var hans primære position også længere fremme på midten.
Han udviklede / viste sig værende lidt af en switzerkniv, der kunne dække alle pladser.

Grunden til jeg tror Henderson skal frygte mest ved MacAllisters ankomst, er hans alder, som gør en Milner rolle er mere passende, og hans præstationer sidste sæson var langt fra niveau. MacAllisters stats siger han er god til at aflevere, han løber også godt fremad banen, og kan en del af det samme som Henderson. Han har i Brighton også dækket den defensive midtbane, så han bør kunne skabe noget balance også.

Besvar