1 - Alisson Becker

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 27. aug, 2018 08:41

Oomph242 skrev:Håber inderligt at vi endeligt har fundet løsningen på vores målmands problem.
Det ser sådan ud. Han er i hvert fald en kæmpe opgradering i forhold til Karius, og som alle kunne se var PL simpelthen for højt et niveau til ham. Hvorimod Alisson ser ud til at have det ekstra overskud i kampene, at han har tid til at dirigere og kommunikere med sit forsvar.

Det svarer til at gå fra en Berlingo over til en Porsche.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Rasputin
Indlæg: 430
Tilmeldt: lørdag, 07. jul, 2007 14:13

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Rasputin » mandag, 27. aug, 2018 09:00

Han udstråler bare selvtillid, charme og lækkert hår. Han er et nyt våben med sine igangsættelser. Gode redninger, og en han er god boldspiller. Og så får man hjertet op i halsen med den risikobetonet stil han lægger for dagen. Det kræver lidt tilvænning kan jeg mærke :-) Men han virker som en ekstra marksspiller/spilstation og forsvaret bliver sværere at sætte under pres når Alisson er med til spille uden om presset. Jeg kan li' det, ja jeg kan.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Niels K » mandag, 27. aug, 2018 09:44

Her er et meget godt skriv om, når målmænd træder ud af de gængse rammer, tilfører spillet noget nyt, og får os op af stolene :D

https://www.planetfootball.com/in-depth ... -more-fun/

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 27. aug, 2018 10:15

Rasputin skrev:Han udstråler bare selvtillid, charme og lækkert hår. Han er et nyt våben med sine igangsættelser. Gode redninger, og en han er god boldspiller. Og så får man hjertet op i halsen med den risikobetonet stil han lægger for dagen. Det kræver lidt tilvænning kan jeg mærke :-) Men han virker som en ekstra marksspiller/spilstation og forsvaret bliver sværere at sætte under pres når Alisson er med til spille uden om presset. Jeg kan li' det, ja jeg kan.
Men på en anden måde end man fik hjertet op i halsen med Migs eller Karius ... ;)

Han skal bare passe på ikke at blive overmodig, for der kommer til at falde brænde ned den dag hans driblinger etc. går galt og det koster scoringer og - endnu værre - pointtab.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Bojangles » mandag, 27. aug, 2018 11:36

Sledgehammer skrev:
Rasputin skrev:Han udstråler bare selvtillid, charme og lækkert hår. Han er et nyt våben med sine igangsættelser. Gode redninger, og en han er god boldspiller. Og så får man hjertet op i halsen med den risikobetonet stil han lægger for dagen. Det kræver lidt tilvænning kan jeg mærke :-) Men han virker som en ekstra marksspiller/spilstation og forsvaret bliver sværere at sætte under pres når Alisson er med til spille uden om presset. Jeg kan li' det, ja jeg kan.
Men på en anden måde end man fik hjertet op i halsen med Migs eller Karius ... ;)

Han skal bare passe på ikke at blive overmodig, for der kommer til at falde brænde ned den dag hans driblinger etc. går galt og det koster scoringer og - endnu værre - pointtab.
Han har virkelig overrasket mig på den front. Der var masser af hans styrker, som ikke har overrasket mig, såsom hans evner med bolde ved fødderne, og refleksredningerne - men jeg havde ikke set at han ville komme og udstråle så vild en ro og selvtillid og "her bestemmer jeg" attitude. Lige præcis den del, var jeg nervøs for om han kom til at levere - men det har jo overgået alt, hvad man på nogen måde kunne forvente.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 27. aug, 2018 12:15

Bojangles skrev:
Sledgehammer skrev:
Rasputin skrev:Han udstråler bare selvtillid, charme og lækkert hår. Han er et nyt våben med sine igangsættelser. Gode redninger, og en han er god boldspiller. Og så får man hjertet op i halsen med den risikobetonet stil han lægger for dagen. Det kræver lidt tilvænning kan jeg mærke :-) Men han virker som en ekstra marksspiller/spilstation og forsvaret bliver sværere at sætte under pres når Alisson er med til spille uden om presset. Jeg kan li' det, ja jeg kan.
Men på en anden måde end man fik hjertet op i halsen med Migs eller Karius ... ;)

Han skal bare passe på ikke at blive overmodig, for der kommer til at falde brænde ned den dag hans driblinger etc. går galt og det koster scoringer og - endnu værre - pointtab.
Han har virkelig overrasket mig på den front. Der var masser af hans styrker, som ikke har overrasket mig, såsom hans evner med bolde ved fødderne, og refleksredningerne - men jeg havde ikke set at han ville komme og udstråle så vild en ro og selvtillid og "her bestemmer jeg" attitude. Lige præcis den del, var jeg nervøs for om han kom til at levere - men det har jo overgået alt, hvad man på nogen måde kunne forvente.
Du ville ikke være overrasket, hvis du læste mine indlæg i foråret, i stedet for at kritisere mig for at være negativ over for Karius. :)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Bojangles » mandag, 27. aug, 2018 14:06

Hr. Drejer skrev:
Bojangles skrev:
Sledgehammer skrev:
Rasputin skrev:Han udstråler bare selvtillid, charme og lækkert hår. Han er et nyt våben med sine igangsættelser. Gode redninger, og en han er god boldspiller. Og så får man hjertet op i halsen med den risikobetonet stil han lægger for dagen. Det kræver lidt tilvænning kan jeg mærke :-) Men han virker som en ekstra marksspiller/spilstation og forsvaret bliver sværere at sætte under pres når Alisson er med til spille uden om presset. Jeg kan li' det, ja jeg kan.
Men på en anden måde end man fik hjertet op i halsen med Migs eller Karius ... ;)

Han skal bare passe på ikke at blive overmodig, for der kommer til at falde brænde ned den dag hans driblinger etc. går galt og det koster scoringer og - endnu værre - pointtab.
Han har virkelig overrasket mig på den front. Der var masser af hans styrker, som ikke har overrasket mig, såsom hans evner med bolde ved fødderne, og refleksredningerne - men jeg havde ikke set at han ville komme og udstråle så vild en ro og selvtillid og "her bestemmer jeg" attitude. Lige præcis den del, var jeg nervøs for om han kom til at levere - men det har jo overgået alt, hvad man på nogen måde kunne forvente.
Du ville ikke være overrasket, hvis du læste mine indlæg i foråret, i stedet for at kritisere mig for at være negativ over for Karius. :)
Haha Drejer - du kan starte med selv at finde et par af dine citater, hvor du fremhæver disse evner - For generelt var det mere tilsvining af Karius end fremhævelse af Alissons evner du lagde på bordet.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Niels K » onsdag, 29. aug, 2018 09:20

Statistikken ser ok ud for Becker indtil videre ;)

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/8 ... pasninger/

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Jesper » lørdag, 29. sep, 2018 08:14

Længere interview med Alisson, hvor han blandt andet også giver Coutinho noget af æren for at han kom til Liverpool. https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... s-box.html
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Niels K » lørdag, 29. sep, 2018 16:16

Coutinho var en god mand for LFC under forhandlingerne med Alisson :army7:

https://talksport.com/football/427647/l ... g-alisson/

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Thommo » lørdag, 29. sep, 2018 17:06

Var Jesper´s link ikke godt nok Niels K :D

Og noget andet, som ikke kan trænes, kæft han har en"her kommer jeg" attitude, det har Shaq også alle dage haft, og det er altså herligt at have på sit hold. Det kan være træls at se på hos modstandere af og til.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Niels K » lørdag, 29. sep, 2018 17:27

Thommo skrev:Var Jesper´s link ikke godt nok Niels K :D

Og noget andet, som ikke kan trænes, kæft han har en"her kommer jeg" attitude, det har Shaq også alle dage haft, og det er altså herligt at have på sit hold. Det kan være træls at se på hos modstandere af og til.
Sorry Thommo, der manglede lidt overblik ;)

Jeg er enig i, at de begge udstråler rigtig god vinder attitude, og den ser jeg egentlig også hos flere af vores midtbanespillerne, hos angrebsrækken og hele forsvarskæden i vores start 11- de vil det her.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 29. sep, 2018 21:39

Uden Alisson havde vi tabt i dag. Han er klasse!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 29. sep, 2018 22:22

Hr. Drejer skrev:Uden Alisson havde vi tabt i dag. Han er klasse!
Haha, ja, den slags spekulationer kan man jo altid lave. Omvendt havde vi vundet hvis Salah havde været bare tilnærmelsesvis så skarp som sidste år :gunfire:

Men enig, Alisson er lige hvad vi havde brug for. Men ham og VvD behøver man ikke længere at være nervøs hver gang modstanderne kommer ind på vores banehalvdel.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Niels K » torsdag, 04. okt, 2018 12:36

Alisson får faktisk lige en finger eller 2 på Merten's forsøg:

https://www.thesportsman.com/articles/l ... ne-notices

Besvar