1 - Alisson Becker

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Mads T. » torsdag, 06. dec, 2018 12:56

Filos of Isk skrev:
Wormie skrev:Er Alisson Becker verdens bedste målmand, argumentet på ihvertfald være at han er den bedste lige pt i Premier league, De gea har droppet meget og ikke været særlig god i år. mens Alisson har redet os 10+ point.

han har været alle 60 millioner pund være, og hvis jeg vidste hvordan det var gået de første 15 kampe, så havde jeg også gerne betalt 90.
10+ point er mange når man tænker på at forsvaret har været så godt at han ikke altid har haft super meget at lave, men han holdt os helt sikkert inde i de sidste tre kampe. Men det er ikke så væsentligt, det væsentlige er at Alisson stadig mangler at gøre det over længere tid og helst også i en finale. Før end man kan udnævne ham til den bedste i PL eller verden. Ikke for at pille Alisson ned, han er godt på vej og var også lidt af en sensation i Roma. Men han mangler lige at lave en god redning i en CL finale, så lad os vente med udnævnelsen til slutningen af maj måned :dance: .
Han var i hvert fald Serie A's bedste målmand i sidste sæson og har vel været PL's bedste målmand i de første 15 kampe. Så jeg synes egentlig at man med rette godt kan sige, uden at jeg har styr på alle verdens målmænds nuværende form, at Alisson som minimum er i top 3/5 over målmænd pt. og nok også generelt.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 06. dec, 2018 13:09

Mads T. skrev:
Filos of Isk skrev:
Wormie skrev:Er Alisson Becker verdens bedste målmand, argumentet på ihvertfald være at han er den bedste lige pt i Premier league, De gea har droppet meget og ikke været særlig god i år. mens Alisson har redet os 10+ point.

han har været alle 60 millioner pund være, og hvis jeg vidste hvordan det var gået de første 15 kampe, så havde jeg også gerne betalt 90.
10+ point er mange når man tænker på at forsvaret har været så godt at han ikke altid har haft super meget at lave, men han holdt os helt sikkert inde i de sidste tre kampe. Men det er ikke så væsentligt, det væsentlige er at Alisson stadig mangler at gøre det over længere tid og helst også i en finale. Før end man kan udnævne ham til den bedste i PL eller verden. Ikke for at pille Alisson ned, han er godt på vej og var også lidt af en sensation i Roma. Men han mangler lige at lave en god redning i en CL finale, så lad os vente med udnævnelsen til slutningen af maj måned :dance: .
Han var i hvert fald Serie A's bedste målmand i sidste sæson og har vel været PL's bedste målmand i de første 15 kampe. Så jeg synes egentlig at man med rette godt kan sige, uden at jeg har styr på alle verdens målmænds nuværende form, at Alisson som minimum er i top 3/5 over målmænd pt. og nok også generelt.
Ja, jeg er egentlig enig nok, min eneste anke er tiden, at han ikke har været god længe nok til at være ubestridt 1'er. Og så de store præstationer på den helt store scene, der var for Roma imod Barcelona i fjor, og så er det også lidt ondt for hvis vi havde fået 2-2 eller 2-3 imod PSG så havde Alisson vundet os det ene point/ de tre fordi han var rigtig god i den kamp.

Men han er helt sikkert godt på vej opad rangstigen.

Og ja, så kan man argumentere for at han er den keeper der er i bedst form i ligaen og verden i dette efterår, det er han muligvis også, uden at jeg helt har set hvad f.eks. Oblak render og laver.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 06. dec, 2018 14:29

Wormie skrev:Er Alisson Becker verdens bedste målmand, argumentet på ihvertfald være at han er den bedste lige pt i Premier league, De gea har droppet meget og ikke været særlig god i år. mens Alisson har redet os 10+ point.

han har været alle 60 millioner pund være, og hvis jeg vidste hvordan det var gået de første 15 kampe, så havde jeg også gerne betalt 90.
Det er altid svært at vurdere hvor mange points en målmand er "værd", ikke mindst fordi det vel er en del af jobbeskrivelsen at der med passende intervaller skal leveres kampafgørende, point-reddende redninger. Men ja, han reddede helt sikkert mindst 2, måske 3, points for os mod Everton, og havde det ikke været for hans "big hand" oppe i målhjørnet i 92. minut i aftes var situationen med Shaq´s mål aldrig opstået, og så var vi rejst hjem med en flad 2-2 fornemmelse :(

Når vi nu ikke kunne få en etableret verdensstjerne som Oblak eller, nå ja, de Gea, så var Alisson imo et af de, om ikke DET, bedste køb, vi kunne gøre, og fortsætter han som han er begyndt ser jeg gerne at vi forlænger med ham indtil, skal vi sige 2026. Det samme gælder i øvrigt VvD.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af AJJ » torsdag, 06. dec, 2018 15:27


athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af athomsen » søndag, 09. dec, 2018 12:09

Jamen hold nu kæft han er god. Ved godt han kostede kassen. Men hold nu kæft han er god.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Fowler89 » søndag, 09. dec, 2018 14:55

athomsen skrev:Jamen hold nu kæft han er god. Ved godt han kostede kassen. Men hold nu kæft han er god.
Synes satme han er billig i forhold til hans kompetencer. Tænk på Kepa som er halv så god kostede 80m euro.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Oomph242 » søndag, 09. dec, 2018 18:48

Fowler89 skrev:
athomsen skrev:Jamen hold nu kæft han er god. Ved godt han kostede kassen. Men hold nu kæft han er god.
Synes satme han er billig i forhold til hans kompetencer. Tænk på Kepa som er halv så god kostede 80m euro.
Jeg synes nu Kepa er rigtig god. Men han mangler lige et par år på bagen...

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af YNWA96 » søndag, 09. dec, 2018 19:13

Lidt stats på “den lyserøde panter”....:-)

https://t.co/jISN9oysbE?amp=1

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Fowler89 » mandag, 10. dec, 2018 11:52

Oomph242 skrev:
Fowler89 skrev:
athomsen skrev:Jamen hold nu kæft han er god. Ved godt han kostede kassen. Men hold nu kæft han er god.
Synes satme han er billig i forhold til hans kompetencer. Tænk på Kepa som er halv så god kostede 80m euro.
Jeg synes nu Kepa er rigtig god. Men han mangler lige et par år på bagen...
Han er ret god, men jeg vil stadig sige at Alisson er meget bedre og billigere.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af texy » mandag, 10. dec, 2018 12:17

Jeg bukker mig i støvet for det, som Alisson har leveret i Liverpool. Jeg var skeptisk, da vi signede ham, fordi han kun havde en enkelt god sæson i Seria A bag sig. Men han har jo leveret næsten på VVD niveau.

Han lavede den ene tossede fejl mod Leicester, som heldigvis ikke kostede noget udover et mål. Derudover har han bare været bundsolid. Og så virker han ovenikøbet som en mentalt stærk fyr, der også gør sit for på positiv vis at hanke op i eller motivere de andre. Med andre ord endnu en af de ledertyper, som vi længe talte om, at vi manglede. Nu har vi i hvert fald to nede bagi.

Alisson skal nok komme til at lave flere fejl. Men det gør alle keepere. Og det ændrer ikke den opfattelse jeg nu har af, at han er et vanvittigt godt køb.
Kloppite

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Scherwin » tirsdag, 11. dec, 2018 15:54

Manden har kun været her i 5 måneder...

Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

lunderskov
Indlæg: 77
Tilmeldt: mandag, 05. jan, 2015 09:39

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af lunderskov » torsdag, 27. dec, 2018 08:22

igen måtte han lave et par villde indgreb, nåede lige at tænke nu går det galt, men den mand er så fuld af selvtillid, at han formår og komme ind i feltet og så lave en feber redning. det altså vildt! :)

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... edning-her

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Fowler89 » fredag, 04. jan, 2019 19:48

I 2018 er der kun scoret 10 mål mod ham i Anfield, 5 af dem var da han spillede for Roma. :D

https://www.reddit.com/r/LiverpoolFC/co ... s_alisson/ Iøvrigt.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Niels K » onsdag, 09. jan, 2019 15:07

Vi har ofte talt om, hvad der motiverer en spiller til at vælge en bestemt klub. Nogle mener, det kun drejer sig om penge andre om, at det er en storby, der trækker, vejret eller andet, men Liverpool er ofte blevet talt ned i denne sammenhæng. Her er grundene til, at Alisson valgte Liverpool FC fremfor Chelsea:

Derfor valgte Alisson Liverpool foran Chelsea

I sommer ble Alisson Becker tidenes dyreste keeper da han signerte for Liverpool, til tross for interesse fra Chelsea.
09.01.2019 kl 11:42 Odd Sindre Tonning

Liverpool topper Premier League etter 21 serierunder, mye takket være et solid forsvar. Så langt denne sesongen har de røde fra Merseyside bare sluppet inn ti mål, færrest av alle i ligaen.
Sommerens storkjøp, Alisson Becker, skal også ær for dette. Gjennom hele kalenderåret 2018 slapp han faktisk bare inn ti mål på Anfield, hvorav halvparten var som keeper for Roma.

Best for karrieren

Nå forteller han om hvorfor han valgte å dra til Liverpool, til tross for at også Chelsea var interesserte i hans signatur.

– Jeg valgte Liverpool av samme grunn som jeg valgte Roma da jeg forlot Brasil. Jeg trodde dette ville være det beste valget for min karriere, forteller Alisson til FourFourTwo.

Det at Liverpool klarte å sikre seg fjerdeplassen i Premier League på sesongens siste dag i fjor, foran nettopp Chelsea, viste seg å bli avgjørende for denne overgangen. Dette var nemlig en av grunnene til at den brasilianske målvakten foretrakk Liverpool heller enn London-klubben.

– Chelsea var i et trener-bytte og de spilte heller ikke i Champions League. I tillegg til dette har jeg alltid beundret Liverpool sin historie. De har vunnet Champions League fem ganger. Dette er en historie jeg ønsker å være en del av.

Drømmer om suksess

Champions League trofeet henger høyt for Liverpools sisteskanse, som forteller at det er en drøm for ham å vinne denne turneringen.

– Jeg var nære ved å vinne turneringen med Roma og jeg jobber hardt nå for å få det til å skje med Liverpool. Hva er livet dersom man ikke kjemper for drømmene sine? Jeg drømmer om å vinne Champions League, sier Alisson.

Dette er en drøm han fremdeles har en mulighet til å oppfylle denne sesongen, etter den høyst dramatiske kampen mot Napoli i gruppespillet. Det gjorde Alisson jobben sin med en kampvinnende redning på tampen. Dette sørget for at Liverpool kvalifiserte seg til første utslagsrunde, der de skal møte den tyske giganten Bayern München.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 13 - Alisson Becker

Indlæg af Niels K » fredag, 11. jan, 2019 08:30

Alisson lukker færrest mål ind i Top 5 ligaerne i Europa:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/1 ... -i-europa/

Besvar