48 - Curtis Jones

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 02. nov, 2019 14:13

Hekkem skrev:
lørdag, 02. nov, 2019 12:25

Jeg tror min næste trøje skal være med '48 Jones' bagpå.
Det er vel hans debut sæson. Jeg ærger mig stadig over at jeg ikke fik fat i Gerrard's debutsæson trøje. Jeg mener det var med nr. 28 på ryggen.

Jones og Elliots trøjer denne sæson, skal jeg da have.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af Jesper » lørdag, 02. nov, 2019 14:13

Hekkem skrev:
Jesper skrev:
lørdag, 02. nov, 2019 13:11
Ja, han kan et eller andet. Jeg synes hans styrke er hans svaghed. Han er en der kan lidt af hvert og intet helt specifikt. Og så tror jeg det gør det sværere at bryde igennem på vores hold, hvor konkurrencen bare er enorm.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Synes du ikke hans teknik er mere end det sædvanlige?

Det mener jeg helt klart, Har set ham live 2 gange, og set ham i diverse ukampe på LFCtv. Alle gange, jeg har set ham, har han været den spiller på banen med bedste tekniske kunnen. Hans problem tidligere har været, han ikke vidste hvad han skulle bruge sin overlegne teknik til, hvor han ofte tog de forkerte valg og søgte alt for meget sin egen mulighed, i stedet for en mere åbenlys mulighed for en medspiller. Det er blevet bedre, selvom der stadig mangler lidt i de evner. Men jeg vil, i forhold til hans alder, hellere have han prøver og af den vej finder ud af, hvor langt det rækker, end han altid skal spille den åbenlyse mulighed. Det skaber uventetheder som er så vigtig for at åbne et låst modstanderhold.

Så er jeg også vild med en scouser på holdet :)

For mig minder han mig meget om McManaman, da han brød igennem i start 90'erne.
Jo, han minder måske om vores 90er helt, men jeg kan tvivle på om der er plads til en type som ham. Og som jeg beskrev, så har en mange gode kompetencer, men teknikken er eksempelvis ikke bedre end Wijnaldums.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af Hekkem » søndag, 03. nov, 2019 01:07

Jesper skrev: Jo, han minder måske om vores 90er helt, men jeg kan tvivle på om der er plads til en type som ham. Og som jeg beskrev, så har en mange gode kompetencer, men teknikken er eksempelvis ikke bedre end Wijnaldums.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hmm og jo det tror jeg ved gud da han har.

Men ikke mere at debattere om da


Sent from my iPhone using Tapatalk
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Ponzac
Indlæg: 268
Tilmeldt: søndag, 02. okt, 2011 21:34
Geografisk sted: Danmark
Alder: 35

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af Ponzac » søndag, 03. nov, 2019 11:50

Hekkem skrev:
søndag, 03. nov, 2019 01:07
Jesper skrev: Jo, han minder måske om vores 90er helt, men jeg kan tvivle på om der er plads til en type som ham. Og som jeg beskrev, så har en mange gode kompetencer, men teknikken er eksempelvis ikke bedre end Wijnaldums.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hmm og jo det tror jeg ved gud da han har.

Men ikke mere at debattere om da


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg er helt enig med dig Hekkem! Jeg er rimelig sikker på at der nok skal blive plads til ham på holdet. Og hans teknik er bestemt på højde med Ginis, selvom han bestemt heller ikke er den værste at have dårligere teknik end :roll:

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af Niels K » mandag, 06. jan, 2020 08:21

‘100 percent a Liverpool player’ – Klopp’s big praise for Jones after starring role

Joanna Durkan
Liverpool FC News
5 January 2020

Jurgen Klopp was confident Curtis Jones is on the way to establishing himself as a first team player after he scored the match-winning goal against Everton.

The Toxteth-born midfielder made his fifth career outing for the Reds in the third round clash against Everton and commemorated it with his first senior goal which sent Liverpool into the next round.

With the clock ticking over the 70-minute mark, a replay was looking ever the more likely before Jones stepped up to the plate and dispatched a sumptuous curling effort into the top corner.

A strike and all-round performance which oozed confidence, and after the game Klopp was rightfully full of praise for the 18-year-old – who he feels has a bright future in the first team at Anfield.

“Unbelievable player. Scouser, very confident! He can’t wait to play in the first team, and he will be a Liverpool player if nothing strange happens, 100 percent,” he told reporters.

“I’m not surprised Curtis scored a goal like that. But he still has a lot to learn and improve.

“But he’s 18, unbelievable. In Germany he’d still play 100 percent in the youth team, here he is surrounded by the first team. I like our boys used everything to cause Everton problems.”

Jones was one of a handful of youth players who took to the field on Sunday, with Harvey Elliott, Pedro Chirivella, Yasser Larouci, Neco Williams and Rhian Brewster all featuring throughout.

And the boss could not hide his pride as they each proved key to the final result and, vitally, were again provided with another invaluable experience on the big stage.

“The goal was exceptional, the boy is an outstanding player but I can’t understand why people aren’t asking about Chirivella, Larouci and Williams. Must they score a goal to be talked about?

“It’s so important that the youngsters learned how we play. I saw that today. I told the boys they have to be proud of their performance, it was exceptional.”

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af Niels K » mandag, 06. jan, 2020 08:34

Fin hilsen fra Fowler til Jones

I en alder av 18 år og 340 dager er Curtis Jones den yngste målscoreren for Liverpool i et Mersyside-derby siden Robbie Fowler scoret 18 år og 338 dager i mars 1994.

Robbie Fowler

@Robbie9Fowler

Hello @curtisjr_10 ...put your hand up if you're from toxteth and have scored a winner in a Merseyside Derby 🙋🏻‍♂️

20.2K
11:30 PM - Jan 5, 2020

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af AJJ » mandag, 06. jan, 2020 11:58

Håber ikke, at hele virakken ovenpå i går stiger ham til hovedet.

Selvtilliden fejler i hvert fald ikke noget. Det så man tydeligt ved målet, hvor Oxlaide skriger på bolden, men Jones så tænker - den curler jeg sgu lige ind i stedet for.

Ikke mange 18-årige, der havde afsluttet i samme situation.

Han skal dog lære at slippe den bold hurtigere i visse situationer. Som om han altid lige skal have 3-4 touch. Det får man lange løg af - især hvis Mané/Salah er i fuldt firspring.

Har tidligere linket til denne artikel af Neil Jones

https://www.goal.com/en/news/a-serious- ... ojy88r9zig
In April, Critchley held what was described as “a full and frank” meeting with the player, in which he made clear that his physical and technical skills would only take him so far. He now needed to show he had the mindset, the desire and the hunger to go and influence games on a consistent basis.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af Niels K » mandag, 06. jan, 2020 15:11

Curtis Jones was tipped by Steven Gerrard to star for Liverpool - Stephen Warnock

"[Jones] just glides past players, making it look so effortless, so easy," former Liverpool defender Stephen Warnock tells SSN

https://www.skysports.com/football/news ... en-warnock

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af Niels K » søndag, 14. jun, 2020 10:11

Curtis Jones could be Liverpool's new 16/17 Lallana

https://anfieldindex.com/45059/curtis-j ... llana.html

Han kan dog fint tage The Cruyff Turn mere ind i sit spil også, da det er ganske effektivt, og det ligger godt til Jones.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af texy » mandag, 15. jun, 2020 10:54

Niels K skrev:
søndag, 14. jun, 2020 10:11
Curtis Jones could be Liverpool's new 16/17 Lallana

https://anfieldindex.com/45059/curtis-j ... llana.html

Han kan dog fint tage The Cruyff Turn mere ind i sit spil også, da det er ganske effektivt, og det ligger godt til Jones.
Teknikken hos Jones er helt i top. Men hvis han skal være vores nye 16/17 Lallana, så skal hans løbearbejde lige gå et niveau eller to op.

Reelt ser jeg Minamino som en mere naturlig arvtager til den rolle lige nu. Men det ser ud som om, at Klopp vurderer, at Minamino skal bruges som alternativ til Bobby.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af Niels K » tirsdag, 16. jun, 2020 16:07

texy skrev:
mandag, 15. jun, 2020 10:54
Niels K skrev:
søndag, 14. jun, 2020 10:11
Curtis Jones could be Liverpool's new 16/17 Lallana

https://anfieldindex.com/45059/curtis-j ... llana.html

Han kan dog fint tage The Cruyff Turn mere ind i sit spil også, da det er ganske effektivt, og det ligger godt til Jones.
Teknikken hos Jones er helt i top. Men hvis han skal være vores nye 16/17 Lallana, så skal hans løbearbejde lige gå et niveau eller to op.

Reelt ser jeg Minamino som en mere naturlig arvtager til den rolle lige nu. Men det ser ud som om, at Klopp vurderer, at Minamino skal bruges som alternativ til Bobby.
Enig i begge dele men alene det faktum, at Curtis spiller sammen med verdensklassespillere bør jo betyde, at hans niveau løfter sig en tak eller to. Det må jo være hensigten og det, at han er så ung skal jo også betyde, at han netop ikke er en færdigudviklet spiller som Lallana 16/17, men at der er et stort udviklingspotentiale, da han allerede er så god og så moden i sit spil.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af YNWA! » lørdag, 04. jul, 2020 20:01

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af Niels K » lørdag, 04. jul, 2020 21:38

Fedt :army7:

Jürgen Klopp: Curtis' new contract is a reward for his development

Jürgen Klopp credits Curtis Jones' progression as a footballer this season as the reason for his new long-term Liverpool contract.

https://www.liverpoolfc.com/news/first- ... w-contract

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af Niels K » tirsdag, 07. jul, 2020 08:59

How Curtis Jones has stepped up as a timely problem-solver for Liverpool

Curtis Jones‘ perfect weekend has further cemented the belief that he can take up an important role at Liverpool, which could solve a number of problems this summer.

https://www.thisisanfield.com/2020/07/h ... liverpool/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af Niels K » mandag, 13. jul, 2020 10:59

Liverpool might have found long-term Philippe Coutinho replacement from unlikeliest surprise source

Some of the current team might be obvious role models - but someone else might be an even better one.

https://www.liverpool.com/liverpool-fc- ... o-18585523

Besvar