18 - Takumi Minamino

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

18 - Takumi Minamino

Indlæg af YNWA! » torsdag, 19. dec, 2019 09:05



Så blev han officiel. Så derfor får han lige sin egen tråd. 7,25 millioner pund får vi ham for, fra Salzburg.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 18 - Takumi Minamino

Indlæg af Jesper » torsdag, 19. dec, 2019 10:21

Velkommen! Han vil bidrage med noget energi, mulighed for bedre rotation og konkurrence hos de forreste og samlet set vil det forhåbentligt blive en gevinst. Hvor god han reelt er, må tiden vise. Jeg har set en del video, og synes faktisk hans koreanske angrebsmakker så endnu bedre ud, men det skal ikke ligge ham til last.
Uanset hvad, så vil det sådan rent økonomisk være en gevinst fra start. Bare stakkels Klopp. Alle de japanske journalister!!!


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: 18 - Takumi Minamino

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 31. dec, 2019 03:10

Jesper skrev:
torsdag, 19. dec, 2019 10:21

Uanset hvad, så vil det sådan rent økonomisk være en gevinst fra start.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på om det kun er det han er købt for, han kostede hvad der svarer til i dagens fodbold en pose peanuts og mon ikke han også vil bruges til PR i Japan.
Jeg ved ikke hvad han har som Shaqiri ikke besidder, dog er han hurtigere og mere eksplosiv, han vil være en god indskifter i den sidste fjerdedel af en kamp netop pga hans fart. Det bliver spændende at se om han slår til, japanere har ikke haft det super nemt i PL.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 18 - Takumi Minamino

Indlæg af Thommo » tirsdag, 31. dec, 2019 13:00

Jeg brækker mig hvis det er et pr stunt, jeg håber og tror at han bliver gjort til rendyrket Firmino konkurrent. Også selv om han hidtil mere har spillet kant iflg transfermarkt. 6 pl mål når sæsonen er slut er mit bud :dance:
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 18 - Takumi Minamino

Indlæg af Niels K » onsdag, 01. jan, 2020 12:26

Liverpool gjør grep for å hjelpe Minamino til å komme raskt inn i spillergruppen

Det er nok ikke tilfeldig hvilken plass japaneren har fått i garderoben.

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/1 ... ergruppen/

Mon ikke vi ser både Minamino og Nat Philips mod Everton ?

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 18 - Takumi Minamino

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 01. jan, 2020 15:51

Fowler89 skrev:
Jesper skrev:
torsdag, 19. dec, 2019 10:21

Uanset hvad, så vil det sådan rent økonomisk være en gevinst fra start.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på om det kun er det han er købt for, han kostede hvad der svarer til i dagens fodbold en pose peanuts og mon ikke han også vil bruges til PR i Japan.
Jeg ved ikke hvad han har som Shaqiri ikke besidder, dog er han hurtigere og mere eksplosiv, han vil være en god indskifter i den sidste fjerdedel af en kamp netop pga hans fart. Det bliver spændende at se om han slår til, japanere har ikke haft det super nemt i PL.
Jeg tror at Edwards og Klopp godt ved at hvis de kun køber ham for PR-værdi, så ødelægges denne værdi hurtigt.

Jeg tænker han i første omgang er et glimrende supplement til Origi og Shaqiri som angrebsreserver. Han kan spille den venstrekant på en helt anden måde end Origi, han kan potentielt også udfylde Firmino rollen rigtig godt og så er han også en mulighed i en lidt dybere playmaker rolle.

Der er selvfølgelig et bjerg af niveau forskel han skal bestige hvis han skal etablere sig som den reserve der kan udfordre de tre stjerner, men hvis han i første omfang kan konkurrere med Shaq og Origi, så er det jo en fin start.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 18 - Takumi Minamino

Indlæg af Mads T. » onsdag, 01. jan, 2020 16:51

Jeg tror ikke Shaqiri er i Liverpool efter denne sæson og måske bliver han allerede solgt her i januar.

Jeg er ret sikker på, at Minamino har det der skal til for at blive en god spiller for os. Ikke nødvendigvis en fast starter, men en god squadspiller. Han har samtidig et kæmpe økonomisk potentiale på det asiatiske markede, men jeg er helt sikker på, at han ikke er købt som et PR-stunt. Ligemeget hvad, giver denne handel økonomisk rigtig god mening og vi er nærmest sikre på at tjene penge på den lige meget hvad.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 18 - Takumi Minamino

Indlæg af Niels K » lørdag, 04. jan, 2020 15:44

Takumi Minamino set to show Jürgen Klopp he is more than a handyman

The likelihood is that Liverpool’s latest signing – Japan’s 24-year-old former Red Bull Salzburg forward – will prove too good and too ambitious for utility-man status

https://www.theguardian.com/football/20 ... -liverpool

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 18 - Takumi Minamino

Indlæg af Niels K » søndag, 05. jan, 2020 12:34

Takumi Minamino breaks record ahead of possible Liverpool debut against Everton

Takumi Minamino has yet to make his debut for Liverpool, but it's safe to say the forward has caught the eye of the fans by breaking a record on a Japanese TV show - video i linket.

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... d-21217092

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 18 - Takumi Minamino

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 06. jan, 2020 11:11

Han fik vil en god, men ikke fantastisk debut.

Jeg ville gerne have set ham på fløjen med lidt mere plads at boltre sig på, men det var jo taktik.

Hans største problem var nok også at han ikke havde holdkammeraternes løbemønstre inde under huden endnu og så var det hårdt fysisk at håndtere de blå midtstoppere. Og indtil Chambo kom på banen så manglede midtbanen også lidt ud i chance skabelsen, der heller ikke har gjort det nemmere.

Men jeg har da god tro på at han allerede i næste kamp (sandsynligvis i FA Cuppen) vil være bedre spillet ind på holdet og kan lægge nogle sukker-baller til Elliott og Origi


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 18 - Takumi Minamino

Indlæg af Niels K » mandag, 27. jan, 2020 15:31

Minamino gjorde det faktisk fint nok mod Shrewsbury. Han tilbød sig hele tiden og var i konstant bevægelse. Der var lidt problemer ift forståelsen af sine medspillere, og så gjorde banen ikke sagen lettere.
Han havde en rigtig stor hovedstødschance, som vores andre angribere nok havde sat med lidt mere højde og/eller springkraft, så havde han en chance i feltet, hvor han vil tæmme den først, og den skulle bare være sendt afsted første gang, så var der den, hvor han prøver at dreje den ind med ydersiden, hvor han nok skulle have forsøgt med venstre og ellers være stoppet op og forsøgt sig højre om. Endelig tror jeg, at der laves straffe på ham, da han mases i jorden i feltet.
I øvrigt var deres straffe da begået en god del udenfor feltet, eller hvad ?

(Video) Minamino highlights v Shrewsbury: Taki improves on Wolves display in false-9 role

https://www.empireofthekop.com/2020/01/ ... se-9-role/

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 18 - Takumi Minamino

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 28. jan, 2020 09:50

Ja, jeg syntes da at han ser ok ud, tror de også jeg har ham som favorit til at tage Mané-pladsen i morgen aften. Rollen skal selvfølgelig tilpasses, men hvis nu det er Minamino på kanten, der trækker ind, så kan Chambo jo spille midt bagved og skubbe lidt ud og potentielt trække ind for skud og så skal Firmino måske angribe målet lidt mere end han ellers gør.

Men en plads på kanten giver jo også Minamino lidt ekstra tid på bolden og mere plads.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 18 - Takumi Minamino

Indlæg af Niels K » tirsdag, 28. jan, 2020 11:24

Filos of Isk skrev:
tirsdag, 28. jan, 2020 09:50
Ja, jeg syntes da at han ser ok ud, tror de også jeg har ham som favorit til at tage Mané-pladsen i morgen aften. Rollen skal selvfølgelig tilpasses, men hvis nu det er Minamino på kanten, der trækker ind, så kan Chambo jo spille midt bagved og skubbe lidt ud og potentielt trække ind for skud og så skal Firmino måske angribe målet lidt mere end han ellers gør.

Men en plads på kanten giver jo også Minamino lidt ekstra tid på bolden og mere plads.
Så vil jeg mene, at vi skal se den mest udfordrende udgave af sig selv, som han også selv siger skal frem, da han får en taknemmelig opgave overfor Zapaleta. Hvis han ikke forstår at udnytte sin hurtighed overfor 35 årige Zapaleta, så får jeg en rynke i panden mere.
Robbo, Bobby og andre skal jo også byde ind på dén opgave, og det bliver spændende at se, om han allerede har lært sine holdkammeraters løbemønstre bedre at kende, så vi kan få lagt det tungest mulige pres på dem.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 18 - Takumi Minamino

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 28. jan, 2020 14:07

Niels K skrev:
tirsdag, 28. jan, 2020 11:24
Hvis han ikke forstår at udnytte sin hurtighed overfor 35 årige Zapaleta, så får jeg en rynke i panden mere.
Det er der jo mange der har sagt når de skulle spille imod Milner :D *

*ved godt han er yngre, men rutine kan gøre meget

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 18 - Takumi Minamino

Indlæg af Niels K » fredag, 17. apr, 2020 08:38

Salzburg manager reveals what he’s been told about Takumi Minamino in Liverpool training

https://www.anfieldwatch.co.uk/salzburg ... -training/

Besvar