27 - Darwin Nunez

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 02. nov, 2023 10:21

12 målinvolverninger(7 mål + 5 assists) i 14 kampe denne sæson: Consider me stoked!

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11297
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af Cynwal » torsdag, 02. nov, 2023 11:08

Tom_Jorsal skrev:
torsdag, 02. nov, 2023 10:21
12 målinvolverninger(7 mål + 5 assists) i 14 kampe denne sæson: Consider me stoked!
Har det noget at gøre med:
"...men kan han levere en regnfuld onsdag aften i Stoke....?"
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13751
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 05. nov, 2023 20:05

Cynwal skrev:
torsdag, 02. nov, 2023 11:08
Tom_Jorsal skrev:
torsdag, 02. nov, 2023 10:21
12 målinvolverninger(7 mål + 5 assists) i 14 kampe denne sæson: Consider me stoked!
Har det noget at gøre med:
"...men kan han levere en regnfuld onsdag aften i Stoke....?"
...og du fik ret, Cynwal. Det var blot Luton. Han er altså ikke til start-11 materiale. Han er frustrerende upålidelig som angriber. Han er for usleben. Jeg ser ham hellere som impact-spiller fra bænken.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af Redtothebone » mandag, 06. nov, 2023 20:05

Hr. Drejer skrev:
søndag, 05. nov, 2023 20:05
Cynwal skrev:
torsdag, 02. nov, 2023 11:08
Tom_Jorsal skrev:
torsdag, 02. nov, 2023 10:21
12 målinvolverninger(7 mål + 5 assists) i 14 kampe denne sæson: Consider me stoked!
Har det noget at gøre med:
"...men kan han levere en regnfuld onsdag aften i Stoke....?"
...og du fik ret, Cynwal. Det var blot Luton. Han er altså ikke til start-11 materiale. Han er frustrerende upålidelig som angriber. Han er for usleben. Jeg ser ham hellere som impact-spiller fra bænken.
Hvordan skal man blive bedre af at sidde på bænken? Og hvem har vi der er bedre?
YNWA

Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af Fowler89 » mandag, 06. nov, 2023 20:57

Han havde bare et utroligt dårlig game. Næste gang scorer han hattrick og så er alt glemt. Det er fodbold.

Hr. Drejer
Indlæg: 13751
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 07. nov, 2023 15:10

Jeg synes han er bedre som en slags super-sub, hvor han kan skabe ravage med sine fysiske ryk. Han er specielt god til vores hurtige kombinationer. Men når de andre er en smule trætte, så kan han komme ind, og skabe lidt kaos.

Jeg ser slet ikke Nunez som god nok til at starte inde for et tophold i øjeblikket.

Gakpo er langt bedre i de kampe hvor vi har bolden den største del af tiden. Dernæst har Gakpo langt mere game-intelligence. I
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13751
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 19. dec, 2023 05:27

Nunez har ikke scorer i 10 kampe. Hans sidste scoring var den smukke skruebold mod Bournemouth 1. november.

Jeg mener stadig at han er en utrolig dårlig afslutter. Men nu kommer han heller ikke til chancerne. I artiklen fra Liverpool Echo mener man at formdykket til Szobo, Mac Allisters skade, samt Jones fravær har indflydelse på ar Nunez ikke kommer til chancerne.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... m-28306918
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 19. dec, 2023 14:12

Tror du trænger til at komme i julestemning Hr. Drejer

Så her er en video specielt til dig :love3: https://www.instagram.com/p/C0j4cU7u9WZ/
YNWA

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af texy » tirsdag, 19. dec, 2023 19:25

Jeg elsker altså også Nunez lidt mindre nu, end jeg gjorde for 14 dage siden.

Han er nødt til at finde noget kølighed frem. Både i forhold til afslutninger. Men også i forhold til ageren og beslutningstagen. Han virker alt for drevet af følelser, hvilket betyder, at han tager dårlige beslutninger.

Det er lettere sagt end gjort. For jo flere kampe der går, uden at han scorer, jo mere vokser presset. Og desperationen efter at få scoret fører til konstante offsides og forhastede eller forkerte afslutninger.

Jeg tror, at han har et hav af mål i sit spil. Men hvis ham ikke kommer i gang snart, så er det ikke sikkert, at det ender med at være i Liverpool, at han får det vist. Tror, at han skal have præsteret omkring 15 PL mål til sommer, hvis han ikke skal være i risiko for at blive handlet.
Kloppite

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af sjampen » tirsdag, 19. dec, 2023 21:02

Problemet er jo også mest, at han burde have en masse mål i hans spil. Det har han bare ikke, i hvert fald lige nu og generelt ikke som Liverpoolspiller. Nu skal statistik ikke være alting, for jeg synes faktisk at vi er bedre med ham på banen, men det siger vist mere om den ualmindelig skuffende form Gakpo og Diaz er inde i, samt at Jota sidder ude. Alligevel, skal man passe på med at lade statisik vinde, hvis øjnene fortæller en anden historie.

xG skal heller ikke bare tages til genstand for ren fakta, men det understreger meget godt hvor store problemer Nunez har. Og fortæller måske hvad vi alle rigtig gerne vil undgå at indse, nemlig at manden er en forfærdelig afslutter. xG fortæller hvor ofte der i gennemsnit bliver scoret på lignende chancer, hvilket ofte forklarer hvorfor gode angribere overpræsterer for deres xG. En af mine absolutte kæpheste, er når man uden yderligere kommentarer, præsentere skabt xG som noget positivt, for hvis ikke målene følger med, så er det altså negativt at have meget xG. Det der med at, så siger lov om udligning at man når sin xG næste sæson. Måske, hvis man konsekvent er uheldig med at møde målmænd som bare hiver feberredninger op KUN mod en selv. Mere sandsynligt er det dog, at man er en under gennemsnittet afslutter.

Darwin har i år en scoret 4 mål i PL, men opnået en xG på 9.10 i 16 kampe/1000 minutter. Han burde altså have scoret mere end dobbelt så mange mål som han rent faktisk gør. En underpræstation på 5.10, hvilket så vidt jeg kan se er værst i PL. Faktisk er de spillere der kommer tæt på Nicholas Jackson, Neal Maupay, Marcus Rashford og Rasmus Højlund. Næppe spillere som Nunez ønsker at blive sammenlignet med når det kommer til målscoringsevner.

Sidste år hed hans fordeling 9 mål mod 14.37 xG på 29 kampe/1700 minutter, en underpræstation på 5.37. Det er ganske enkelt ikke godt nok, hverken i år eller sidste år. Og understreger vel det vi ser på banen, nemlig at han brænder for mange chancer.

Som altid vil mange jo nok sige, det gør Salah også. Korrekt. Han scorer bare også en del mål på meget små chancer. Men han ligger generelt også og veksler mellem at overpræstere og underpræstere sin xG. Hans bedste sæson var hans første, hvor han som bekendt scorede på altid og havde en xG forskel på -6.86, altså næsten 7 mål mere end han burde. Hans værste var sidste sæson hvor forskellen på mål ift. xG var +4.43, altså han burde have lavet godt 5 mål mere end han gjorde. Igen, det understøtter vel hvad vi ser på banen.

Til sammenligning har Haaland også underpræsteret sit xG i år, hvilket vel ikke er så overraskende med hans og Citys form in mente. Det er bare første gang i hans karriere han er ved at underpræstere sit xG. Harry Kane har kun en enkelt gang underpræsteret sin xG, hvor han så havde sin bedste sæson målt på xA og alligevel scorede 17 basser. I år er Jarrod Bowen i gang med en god overpræstation, imens Ollie Watkins faktisk burde have scoret et mål mere end han har.

Det eneste positive er, at Darwin faktisk overpræstere sin xA i denne sæson, hvilket vi vel alle har lagt mærke til. Men det skal godt nok til at være nu, hvis Darwin skal begyndte at vise han kan score på sine chancer. Det er trods alt begrænset hvor meget værdi vi kan lægge i expected kaos.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af Bock » tirsdag, 19. dec, 2023 22:58

Jeg er meget enig med Texy i, at Nunez bliver følelsesladet. Alene episoden hvor ha i m.u.-kampen protesterer istedet for at følge op på en farlig situation for slet ike at tale om, når han ironisk klapper ad dommeren. Manden reagerer irrationelt og i sine følelsers vold, og dette er netop ikke, hvad en såkaldt "klinisk" afslutter gør. Michael Owen ( må jeg skrive navnet?) sagde forleden i Ljungbergs program, at en man ved en afslutningsmulighed får puls og adrenalin bragt op (vist ikke helt korrekt citeret, men læs: bragt pisset i kog), og dette skal man som angriber bekæmpe og aktivt modvirke. Her mangler manden i den grad coaching, hvilket staben omkring ham utvivlsomt er vidende om, og det har de sikkert været længe. Suarez var ligeledes overpassioneret i sit vindergen - men iskold foran mål. Ikke at jeg håber, at Nunez tillægger sig Suarez's øvrige fremtræden, men vi mangler noget "stone killer" kan alle vist blive enige om. Måske skal coachingen vægtes mere på psykologbænken end ved skudtræningen, for jeg synes ikke hans teknik er dårlig - en lang angriber vil altid se teknisk dårligere ud end en mindre.

Når alt dette er sagt, viste Nunez engagement, dedikation, sjæl (fortsæt selv) mod m.u. og også i andre kampe. Ingen kan være i tvivl om, at han vil det her .I modsætning til en ikke ubetydelig del af holdet på det seneste har han på ingen måde virket psykisk eller fysisk træt. Vi har mistet et par ronkedorer, der denne status til trods bar holdet i modvind til (og måske lidt længere), de ikke kunne mere. En afløser kunne måske blive Nunez, men jeg tror s´gu ikke, at han finder ud af det alene.

Jeg er ikke Nunez-fan og på mange måder enig med Hr. Drejer i den henseende, men han er en spændende spiller (altså Nunez),som balancerer på et knivsæg, hvor vi hverken på den ene eller anden måde ikke har råd til at balancere meget længere. Er der stadig uvished til sommer, så lad os fyre ham af!

Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 03. jan, 2024 16:57

Billede
For helvede Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hr. Drejer
Indlæg: 13751
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 14. apr, 2024 13:31

Nunez minder mig om Benteke eller Alvaro Morata. Ligesom dem har han næsten hele pakken; han er fysisk stærk, hurtig, skaber rum, men han mangler det væsentligste. Han mangler spilforståelse og hans afslutninger er ikke et tophold værdigt. Nunez løber konsekvent ind i offside, hvilket gav Klopp grå hår i hovedet i sidste sæson. Men Klopp formåede at lære ham at presse, og det er han blevet ok til.

Mange ser på stats, når talen falder på Nunez. Men kig bag tallene, det er her frustrationerne over hans middelmådighed gemmer sig. Problemet med Nunez er at vi ikke kan stole på at han scorer, når vi har brug for ét mål. Nunez har i denne sæson haft 27 ’big chances’, mens kampen vipper med et enkelt mål, og han har scoret på, misset målet 12 gange, og målmanden har reddet 9. Det viser Big Chances, som er en OPTA stat. Det er fra PL og Euro League.

Mo har haft 22, misset 4, scoret 12, mens 6 er reddet
Diaz har haft 15, scoret 6, misset 6, mens 3 er reddet
Jota har haft 9, scoret 7, ingen er misset, mens 2 er reddet.

https://twitter.com/simonbrundish/statu ... K_z7VefQpg

Vi så mod Atalanta, hvor Nunez brænder friløberen. Han skyder simpelthen forbi mål. Han vælger en helt forkert løsning. En topangriber vil åbne ’kroppen op’, og sætte den til målmandens venstre side, altså modsat. Eller han vil fortsætte sit løb forbi målmandens højre side, og sende bolden ind i et tomt mål med en blød inderside. Nunez vælger noget helt tredje, som er fuldstændigt uforståeligt for mig, men som til gengæld vil have set smukt ud, hvis det var lykkes. Hvis han havde valgt én af de to første løsninger, og misset chancen, så vil jeg være forhåbningsfuld. Så skal der blot arbejdes med teknikken. Men han vælger en helt uforståelig løsning; en vanskeligere løsning, som viser manglen forståelse i afslutningsøjeblikket. Nunez scorer nogle gange vidunderlige mål, men det er ikke helt nok, når man mangler et mål, og han så brænder.

Jeg håber stadig på han bliver god. Men vi skal klart overveje at have en anden løsning næste sæson. Enten købe en anden angriber eller prøve Danns, og så kan Nunez være back-up. Vi kan ikke stole på at Nunez scorer, når vi har brug for det.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar