17 - Mamadou Sakho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af AndreasN » onsdag, 28. jan, 2015 16:52

Lovren var som ventet ligeså dårlig, som han plejer at være, da han kom ind mod Sunderland, og der spillede Lucas. Det er en katastrofe, hvis Lovren går ind på holdet igen - skulle det desværre ske, så vil han passe klart bedre i Skrtels rolle end i Sakhos. Han er dog ikke i nærheden af deres niveau.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af AndreasN » torsdag, 29. jan, 2015 14:25



:dance:
Liverpool Football Klopp

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Scherwin » torsdag, 29. jan, 2015 14:36

Fantatisk, sakho klar til west ham
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » mandag, 02. feb, 2015 20:46

Synes, at det er passende, hvis jeg (som en af Sakho's kritikkere) lige kommer med en anerkendelse af hans præstation imod West Ham.

Det er første gang, at jeg har oplevet ham som det monster mange har kaldt ham. Det var virkelig fantastisk at se. En helt igennem suveræn indsats. Mere af den slags tak :D
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13795
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 05. apr, 2015 13:05

Vores forsvar skal bygges op omkring Sakho. Vil også hellere have ham som anfører end Hendo. Men desværre er den beslutning taget. Han spillede igen godt mod Arseanal.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » søndag, 05. apr, 2015 14:05

Hr. Drejer skrev:Vores forsvar skal bygges op omkring Sakho. Vil også hellere have ham som anfører end Hendo. Men desværre er den beslutning taget. Han spillede igen godt mod Arseanal.
Ok, det er jeg ikke helt enig i. Selvom han spillede en ok (bestemt ikke mere) kamp, så placerede han sig igen tvivlsomt i flere situationer i går og han begik et unødigt frispark, der gav Özil muligeden for at øge til 2-0. Så i mine øjne spillede han ikke godt, men nærmere gennemsnitligt på et hold, der overvejende var dårligt.

Derudover virker han slet ikke som en dominerende figur på banen, hvorfor jeg slet ikke forstår, hvordan man kan foretrække ham som kommende anfører.

Hvis kampen i går demonstrerede noget som helst, så var det da, at Skrtel med afstand er vores bedste forsvarsspiller. Og i øvrigt også bedste alternativ til anførerbindet i den kæde. I hvert fald i mine øjne.
Kloppite

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

17 - Mamadou Sakho

Indlæg af AndreasN » søndag, 05. apr, 2015 15:13

Selvom han kommer usikkert fra start, så synes jeg, at han spiller sig gevaldigt op og er noget nær eneste spiller (Mignolet også), der har nogle nosser. Toure var i mine øjne manden, der gjorde forsvaret rystende usikkert med sin komplette joke af en præstation, og det smittede i starten af på Can og specielt Sakho, men jeg synes, han virker ekstrem stærk mentalt - når han oplever modgang i kampe, så kommer der altid en trodsreaktion. Det skete mod Swansea, hvor han ligeledes kommer lidt usikkert fra land, og deres fans starter en "oooh" hver gang, han har bolden - det gør ham tilsyneladende kun stærkere, og han er totalt overlegen resten af kampen.

I går viser han prøver på, hvor hamrende kølig han er i pressede situationer, hvor det flere gange er deciderede lækkerier, han laver. Som sagt før er han ingen æstetiker, og det ser usikkert ud, men kan vi ikke blive enige om, at det efterhånden overhovedet ikke er det? Selvfølgelig laver han fejl og bliver fra tid til anden overmodig, hvilket er en af de ting, jeg mener, han skal arbejde på. Det er okay at lufte, frem for konstant at spille sig ud af presset.

Hans fremadrettede afleveringer er imø. nogle af de bedste, man ser fra midterforsvarene i ligaen. Knaldhårde, præcise afleveringer i fødderne på angriberne eller i mellemrum til Coutinho/Lallana/Sterling. Simpelthen et undervurderet våben.

Jeg er helt enig i, at frisparket i går er håbløst, men det ligner mere et tegn på frustration og lyst til at sætte sig igennem - det er jo ikke et frispark, han normalt laver. Derudover skal Mignolet selvfølgelig have det spark, så helt klart hans mål.

Mht. anførerposten mener jeg også klart, at han skal være i top 3. Jeg tror og håber, at det næste sæson bliver Sakho, Skrtel og Henderson - i hvilken rækkefølge er jeg lidt usikker på. Midterforsvaret skal bygges op omkring Skrtel og Sakho næste sæson - det synes jeg slet ikke, at der kan være tvivl om. Det forudsætter selvfølgelig, at Skrtel fortsætter sit høje niveau og ikke falder tilbage til at spille uden hovedet, som han har haft tendens til efter en god sæson.
Liverpool Football Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » søndag, 05. apr, 2015 22:54

Stevie og Sakho støtter velgørenhed i Sakho's barndomsklub.

http://www.express.co.uk/sport/football ... s-Pictures
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » mandag, 13. apr, 2015 08:48

Ude i en lille måneds tid mere.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... ws-9028370

Manden er desværre nærmest mere skadesplaget, end Daniel Agger var.
Kloppite

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af TomViolence » mandag, 13. apr, 2015 11:02

texy skrev:Ude i en lille måneds tid mere.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... ws-9028370

Manden er desværre nærmest mere skadesplaget, end Daniel Agger var.
'

Ja, det er et stort, stort problem. Heldigvis er han ikke mere end et par kampe til at spille godt igen, men det hænger måske også sammen med de kortere skadesperioder, han støder ind i. Det er lidt samme dilemma som med Sturridge, desværre. Begge er i mine øjne klare startellevere, men man bliver nødt til seriøst at overveje at hente nye spillere pga. skaderne. Var han også så ofte skadet i PSG, eller er det et problem, Liverpool har?
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14397
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Emmy » mandag, 13. apr, 2015 11:26

texy skrev:Ude i en lille måneds tid mere.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... ws-9028370

Manden er desværre nærmest mere skadesplaget, end Daniel Agger var.
Der er laaaaaang vej endnu
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af AndreasN » mandag, 13. apr, 2015 11:56

Ja, der er lidt korttidshukommelse indblandet der - selvom jeg er helt enig i, at det er et problem og et kæmpe irritationsmoment, at han har fået en vane med de her muskelskader.
Liverpool Football Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » mandag, 13. apr, 2015 16:13

AndreasN skrev:Ja, der er lidt korttidshukommelse indblandet der - selvom jeg er helt enig i, at det er et problem og et kæmpe irritationsmoment, at han har fået en vane med de her muskelskader.
Er det min hukommelse, du hentyder til?

Sakho var mere skadet end Agger i Agger's sidste sæson.

Og i denne sæson har han desværre fortsat tendensen. Han var ude i to og en halv måned i efteråret. Og dette er nu hans anden skade i 2015.

I 5 af de 8 hele sæsoner, hvor Agger var i LFC, var han til rådighed i flere kampe, end Sakho har været i hans 2. I to af de tre andre sæsoner spillede Agger flere kampe, end Sakho gjorde i sidste sæson (21 og 26 kampe imod Sakho's 19).

Det her handler ikke for mig om at gøre Sakho mere skadet, end han er. Men det åbenlyse faktum er, at indtil videre har han haft en højere skadesfrekvens, end en spiller der sidst i sin karriere hos os netop blev fundet for ustabil til at beholde i truppen på grund af hans skadesfrekvens.

Hvor er det min hukommelse fejler?
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13795
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 13. apr, 2015 16:15

Men han er bedre end Agger.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af AndreasN » mandag, 13. apr, 2015 17:03

Med til den statistik hører jo, at man sagtens kan være klar til kamp, men simpelthen valgt fra. I Aggers tilfælde falder skaderne hyppigere, men var ikke nær så lang tid (som eksemplet her med Sakho, der er ude i en måned). Det betyder, at han aldrig kommer ind i kamprytme, som simpelthen er en nødvendighed for at begå sig i England - det gør Sakho altså. Han har været uheldig med skader, men jeg ser på ingen måde samme tendens som tilfældet var og er med Agger - derfor synes jeg, det er et lidt forfejlet forsøg på at sammenligne Agger og Sakho. Jeg føler mig ganske overbevist om, at Sakho i kommende sæsoner vil bevise, at hans krop ikke er nær så skrøbelig, men som sagt; jeg er helt enig i, at det er et problem, at han har været ramt af de her skader - dem skal han skille sig af med, hvis vi ikke endnu engang skal på jagt efter en midtstopper.
Liverpool Football Klopp

Besvar