21 - Lucas Leiva

Underkategori til tidligere LFC-spillere
12345678

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af 12345678 » torsdag, 01. dec, 2011 17:20

Med lidt taktisk tilvænning kan Daniel Agger vel godt fylde pladsen ud, han har i hvert fald både de defensive og spillemæssige kvaliteter til at fylde pladsen, eneste men er vel hans skrøbelige fysik der kan gå hen og blive et problem i de mange hårde midtbanedueller.

Brugeravatar
Harvey
Indlæg: 1894
Tilmeldt: søndag, 05. aug, 2007 11:04

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Harvey » torsdag, 01. dec, 2011 17:22

Jeg er rystet. det må jeg sgu sige. Det er simeplthen tæt på at være det ALLER værste der kunne ske lige nu i vores trup. Hold da op. Det virker helt urealistisk og surealistisk at vi ikke har Lucas med i resten af sæsonen. Så må vi ud og hente enmega stærk defensiv midtbane i januar, simpelthen. Men hvem? Jeg aner det ikke. Famler i blinde og der dukker navne op som De Jong og andre som vieker helt forkerte. Måske der findes en derude der kan erstatte Lucas, for det går altså ikke med Spearring. Måske man kan lave Gerrard om til en hængende midtbane i stedet for en offensiv? Jeg er godt nok ude i tovene nu må jeg sige.
Hold kæft noget lort. Simpelthen. Noget forbandet lort.
"Sometimes its not all about winning or losing, its about how you play the game".

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Hekkem » torsdag, 01. dec, 2011 17:23

Uha, det er en grim skade. Og måske endda en skade man ikke rigtig kommer sig over. Lignende skade som Mathias Zanka Jørgensen og Martin Vingaard. Martin Vingaard var ude fra 16. marts til 20. november.
Hvis korsbåndslæsionen er kombineret med meniskskade og/eller læsion af udvendige sideledbånd, kan det være nødvendigt at foretage en kikkertundersøgelse (arthroskopi) ret hurtigt.

Hvis det kun drejer sig om en forreste korsbåndslæsion, er der ofte ingen grund til at skynde sig med en operation. Dels fordi korsbåndsrekonstruktion (et nyt korsbånd) i den tidlige fase kan give dårlige resultater med sammenvoksninger inde i knæet og nedsat bevægelighed til følge. Men også fordi skaden hos nogle giver så få problemer, at de kan klare sig med genoptræning og derfor ikke behøver operation.

Såfremt operation er nødvendig, er man nødt til at foretage en korsbåndsrekonstruktion. Flere undersøgelser har vist, at man ikke har nogen gavn af at sy det overrevne korsbånd sammen. Det giver ikke bedre resultater end at undlade at operere. Korsbåndet heler heller ikke op af sig selv.

Når først der er kommet ro i knæet, giver en korsbåndsskade ikke i sig selv smerter. Senere i forløbet er problemet, at man føler, at benet giver efter eller er ustabilt. Man får en fornemmelse af manglende styring af underbenet.

Dette kan i sig selv være meget generende, men kan også medføre yderligere læsioner, for eksempel en meniskskade.

Det er vigtigt, at knæ/muskler er så velfungerende som overhovedet muligt i forbindelse med operationen. Efter operationen følger mindst tre måneders genoptræning.

Cykling og svømning (crawl), kan som regel genoptages efter seks uger. Løb kan man ofte starte med efter cirka tre måneder, såfremt knæet ikke hæver. Anden lettere sport må først genoptages efter cirka seks måneder. Mere belastende sport som for eksempel håndbold eller fodbold må først genoptages efter 9-12 måneder. Man skal dog ikke forvente, at knæet har helt samme styrke/stabilitet som tidligere.
Samme skade som jeg i øvrigt selv har.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 01. dec, 2011 17:32

Det var højst sandsynlig en C.L. plads der røg med Lucas' skade. Der er ikke andet for end ønske god bedring til Lucas, og op med humøret.

Spearing kan spille pladsen, men vil King Kenny satse på ham, når der er en C.L. plads på spil? Eller skal vi købe dyrt ind til Januar?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Emmy » torsdag, 01. dec, 2011 17:37

phl skrev:Med lidt taktisk tilvænning kan Daniel Agger vel godt fylde pladsen ud, han har i hvert fald både de defensive og spillemæssige kvaliteter til at fylde pladsen, eneste men er vel hans skrøbelige fysik der kan gå hen og blive et problem i de mange hårde midtbanedueller.
Nej nej og nej. Agger skal under ingen omstændigheder spille den plads.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Liverdrengen
Indlæg: 1703
Tilmeldt: søndag, 10. aug, 2008 15:46
Geografisk sted: danemark

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Liverdrengen » torsdag, 01. dec, 2011 17:39

fuck fuck fuck fuck fuck fuck fuck fuck fuck... FUCK
"Tour de france er den bedste novelle der nogensinde er skrevet" - Jørgen Leth

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Aarde » torsdag, 01. dec, 2011 17:41

Hr. Drejer skrev:Det var højst sandsynlig en C.L. plads der røg med Lucas' skade. Der er ikke andet for end ønske god bedring til Lucas, og op med humøret.

Spearing kan spille pladsen, men vil King Kenny satse på ham, når der er en C.L. plads på spil? Eller skal vi købe dyrt ind til Januar?
Aaarh, skal vi nu ikke liige..?

Når det er sagt, så: :( :? :x :cry: :evil: :twisted: :| :doh1: :naughty: :wall: :gunfire: :aliboronz4: :army2: :army5: :army6:

Get well soon, lad. Men come on, det er Lucas - han er tilbage til ManC-kampen 3. januar :headbang:

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Aarhus » torsdag, 01. dec, 2011 18:13

Øv hvor er det ærgeligt. Jeg er sikker på, at han kunne have været en af de bedste defensive midtbanespillere i verden, hvis hans udvikling og niveau havde fortsat, som den har gjort, specielt den sidste måneds tid.

Jeg håber, vi henter en erstatning ind i januar, eller i hvert fald laver en lejeaftale for resten af sæsonen med en habil spiller.

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af JTN » torsdag, 01. dec, 2011 18:25

Pisse ærgerligt. Nu kommer Jonjo tilbage, men det er vel snarere for at kunne rykke Hendo eller Adam længere tilbage. Jonjo virker ikke umiddelbart til at have disciplinen eller evnerne til at omstille sig til en defensiv midtbane. Om de to andre har er dog også tvivlsomt. Hvad me Conor Coady? Han var med i preseason, og er siges at have lederskabsevner in the making. Jeg foretrækker bare en midterforsvarer, der rykkes op på Lucas plads end en offensivt indstillet midtbanespiller.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
Webmartin
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 2392
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:01
Geografisk sted: CPH
Alder: 61

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Webmartin » torsdag, 01. dec, 2011 18:41

Hvor er det sort :evil:

En af mine favoritspillere ude for sæsonen, og måske med karrierekonsekvenser.

Der må være noget ekstraordinært godt på vej for Liverpool FC!
Bill Shankly, Bob Paisley, Joe Fagan, Ron Moran, Reuben Bennet and Tom Saunders.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 01. dec, 2011 18:45

Det er virkelig noget lort og synd for ham, da han virkelig har kæmpet sig til den plads,
han nu har på holdet. Jeg håber Shelvey, Spearing eller Coady får chancen. De BLIVER gode, spørgsmålet er hvor hurtigt? Coady er både central forsvarer og defensiv midt - kunne godt have en fidus til ham. Ville virkelig gavne med Gerrard tilbage snart.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af AJ » torsdag, 01. dec, 2011 19:06

Ja, Coady havde jeg helt glemt. Det er da i hvert fald værd at tage ham med i kamptruppen. Det var han vist hen mod slutningen af sidste sæson.

Brugeravatar
LFC Søren
Indlæg: 1852
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:15
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 54

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af LFC Søren » torsdag, 01. dec, 2011 19:33

Skader er desværre en del af fodbold, og nu må andre træde i karakter. Vi har invisteret massivt netop for, at kun klare dette. Måske dette er chancen for, Spearing, Shelvey, måske en helt tredie.

Vi har ikke haft vores største spiller Gerrard, til rådighed i en længere periode i rigtig lang tid, og måske er han tilbage snart.

Jeg syntes det er surt, og jeg har sgu ondt af Lucas, men der er sgu ikke andet at gøre end, at komme op på hesten, for der er en ny kamp på mandag.
Senest rettet af LFC Søren torsdag, 01. dec, 2011 19:50, rettet i alt 1 gang.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Asbjørn M
Indlæg: 160
Tilmeldt: fredag, 10. aug, 2007 12:54
Alder: 33

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Asbjørn M » torsdag, 01. dec, 2011 19:35

Puha.. Tragisk og helt forfærdeligt synd for Lucas, der virkelig har præsteret på det seneste.
Men sådan er fodbold, desværre.. Jeg vil slå et slag for at få Spearing spillet ind på midtbanen igen, hurtigst muligt.
Mener simpelthen ikke Adam har hverken evnerne eller konditionen til at udfylde Lucas' rolle..

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Fribytter » torsdag, 01. dec, 2011 19:44

Ang. erstatninger for Lucas i truppen, så har Flanagan flere gange spillet defensiv midt.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Besvar