38 - Jon Flanagan

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Thommo » mandag, 01. aug, 2016 20:51

Det er da helt vildt som Moreno deler vandende, ikke set lige siden jesus gjorde dette. Fra august til nytår i sidste sæson var han så absolut den eneste der holdt et højt niveau, specielt offensivt var han jo reelt den eneste trussel. Jeg kan simpelthen ikke forstå den store tvivl mange har om hans evner, overall altså. Spændende diskussion at følge med i fra side linien, jeg er godt nok gevaldigt glad for ham.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Surf » mandag, 01. aug, 2016 20:58

Du skal vist have fat i en anden profet der, Thommo.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af texy » mandag, 01. aug, 2016 21:43

AndreasN skrev:Det er godt nok et cheap shot at sige, at andre ikke er ligeså kloge som dig, fordi de er uenige.

Det er jo ikke et problem, at Moreno - retmæssigt - skubber med frem og har en aggressiv tilgang, når han gør det. Problemet består i, at Morenos spilintelligens er på niveau med Enriques. Han træffer beslutninger, der normalt kun ses på serieniveau, når han forsvarer - som eksempelvis at sparke folk ned i feltet eller fuldkommen glemme, at han har noget ansvar, når vi forsvarer os og ikke følger sin mand. Flere gange har han jo nærmest ikke engang overvejet, at han har en mand. Det er mangler, som man ikke kan gøre op for med hurtighed.

Finalen mod Sevilla var et stilstudie i, hvordan man ikke skal forsvare. Det kan ikke lade sig gøre for resten af forsvarer at være ansvarlige for hans uansvarlighed. Sådan fungerer det altså ikke. I såfald kunne vi jo ligeså godt hente Enrique tilbage. Problemet består ikke i, at andre ikke kan kompensere for Morenos manglende tilsteværelse, når han drøner fremad - det både skal og gør de. Problemet består i, at Moreno ikke er i stand til at opfylde sine opgaver, når andres ikke er at gøre det for ham.

Jeg ved ikke, om Moreno på et tidspunkt bliver god nok til at spille for os, men indtil da er vi nødt til at have en, der er. Min fornemmelse er dog, at der ikke er nogle ledige venstre backs på markedet, det er gode nok til os.
Lidt sjov retorik.

Først sabler du en debattør ned for at påstå, at han er klogere end andre, hvorefter du præsenterer en lang subjektiv smøre som fakta.

Må bare konstatere, at jeg er voldsomt uenig i dine vurderinger af Moreno's spilintelligens og i øvrigt også hans præstation i finalen. Jeg tror, at Moreno har nok spilintelligens til at udføre de opgaver på banen, som Klopp pålægger ham. Og de er mange og krævende.

Jeg hæfter mig da også ved, at venstre back ikke har haft stor nok prioritet i transfervinduet til, at man ville hente en backup eller ny starter tidligt nok til at kunne deltage i pre-season, som det har været tilfældet i målet, midterforsvaret og i offensiven.

I øvrigt hæfter jeg mig også ved, at det lader til, at ekstremt uprøvede Chillwell var vores foretrukne køb til venstre back. En så uprøvet spiller slår mig ikke som et indkøb, der ville påtænkes at træde ind i startelveren.

Men det kan da være, at Hector kommer om en uge og lukker munden på mig. Indtil da vil jeg dog glæde mig over at have en back, der tør, kan og har lyst til at gå med frem i alle angreb, således at vi rent faktisk har nok bredde til at vores offensive spillere får bare en smule mere plads. En back med nok fart til af og til også at redde Clyne og andre i bagkæden fra at koste mål, fordi han når hjem og rydde op for dem engang imellem. Og en back med en personlighed, der altid lader til at være smilende og positiv.

Og når alt det er sagt, så ja.... jeg kan også godt se, at han har begået absurd tåbelige straffespark samt løbet hjem og forsvaret på ydersiden af modstanderen. Men vi har altså 11 spillere på banen, der alle begår fejl i kampens løb. Og jeg synes klart, at det positive overskygger det negative.

Det blev lidt for langt. Ville faktisk kun have lavet den indledende one-liner.
Kloppite

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af AndreasN » mandag, 01. aug, 2016 22:27

Nu er der jo markant forskel på at insinuere, at andre ikke kan se nok fodbold, hvis man ikke er af samme holdning og så skrive sin holdning. Jeg har vitterligt svært ved at forstå, hvordan du ikke selv kan se det. Jeg har ligeså svært ved at forstå, hvordan du er kommet frem til, at jeg skriver det som fakta. Jeg skriver sådan set bare, hvad jeg mener. Så kan man være enig eller uenig, men jeg fremlægger da overhovedet ikke andet end min holdning.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 02. aug, 2016 00:07

AndreasN skrev:Nu er der jo markant forskel på at insinuere, at andre ikke kan se nok fodbold, hvis man ikke er af samme holdning og så skrive sin holdning. Jeg har vitterligt svært ved at forstå, hvordan du ikke selv kan se det. Jeg har ligeså svært ved at forstå, hvordan du er kommet frem til, at jeg skriver det som fakta. Jeg skriver sådan set bare, hvad jeg mener. Så kan man være enig eller uenig, men jeg fremlægger da overhovedet ikke andet end min holdning.
Jeg synes såmænd bare jeg gav svar på tiltale.

Jeg tror ikke der er nogen herinde, som ikke kan se, at Moreno har defensive mangler. Jeg synes bare ofte at kritikken af vores spillere herinde, bliver alt for sort/hvid. Moreno tilbyder utroligt meget til vores hold offensivt, og det er der mange der fuldstændig ignorerer. Med tanke på den måde vi gerne vil spille fodbold på, så betyder det offensive utroligt meget for vores backs.

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 02. aug, 2016 15:35

Jeg synes ikke, at jeg er sort/hvid. Jeg er helt på linje med, at Moreno har nogle kvaliteter, der kan bruges offensivt, og at han har nogle facetter i sit spil, som jeg også er sikker på, Klopp gerne vil arbejde med. Hans hurtighed, aggressivitet og - til tider - farlige venstre ben er helt sikkert kvaliteter, Klopp kan bruge i sit system. Men så synes jeg altså heller ikke, at de er bedre. Og når vi på rygtebasis har været kædet sammen med diverse backs, så tror jeg, at Klopp har det på samme måde - Moreno er ikke god nok, men måske kan han udvikles til at blive det. Jeg er dog ualmindelig meget i tvivl om, hvorvidt han nogensinde bliver god nok defensivt, hvor jeg bestemt ikke synes, at han er bedre end Enrique. De ovennævnte kvaliteter er for mig det, der betyder, at Moreno trods alt kan mere end Enrique.
Liverpool Football Klopp

L4
Indlæg: 478
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 13:55

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af L4 » tirsdag, 02. aug, 2016 16:14

AndreasN skrev:Jeg synes ikke, at jeg er sort/hvid. Jeg er helt på linje med, at Moreno har nogle kvaliteter, der kan bruges offensivt, og at han har nogle facetter i sit spil, som jeg også er sikker på, Klopp gerne vil arbejde med. Hans hurtighed, aggressivitet og - til tider - farlige venstre ben er helt sikkert kvaliteter, Klopp kan bruge i sit system. Men så synes jeg altså heller ikke, at de er bedre. Og når vi på rygtebasis har været kædet sammen med diverse backs, så tror jeg, at Klopp har det på samme måde - Moreno er ikke god nok, men måske kan han udvikles til at blive det. Jeg er dog ualmindelig meget i tvivl om, hvorvidt han nogensinde bliver god nok defensivt, hvor jeg bestemt ikke synes, at han er bedre end Enrique. De ovennævnte kvaliteter er for mig det, der betyder, at Moreno trods alt kan mere end Enrique.
Underlig logic taget i betraktning hvor meget rygte-"bullshit" der er i omløb når transfervinduet er åbent.
P.S. Tror at i skal fortsætte i Moreno-tråden.

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 02. aug, 2016 16:17

Jeg tror, du skal blande dig udenom, hvis du ikke har intentioner om at bidrage med noget alligevel.
Liverpool Football Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 02. aug, 2016 16:32

Diskussionen om Moreno havner let i en 'han er god offensiv, men mindre god defensivt' diskussion. Jeg mener ikke han er god offensivt eller defensivt. Jeg mener at det er hans spilintelligens som har store mangler. Han foretager også tåbelige beslutninger offensivt - dribler når han bør aflevere og vice versa.

Men det taler til hans fordel at hans fysik er ganske glimrende, han er ung og han har Klopp som træner. Hvis der ikke kommer en ny back - som jeg håber - må det vel betyde at Klopp mener han kan forbedre ham.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af texy » onsdag, 03. aug, 2016 01:37

AndreasN skrev:Nu er der jo markant forskel på at insinuere, at andre ikke kan se nok fodbold, hvis man ikke er af samme holdning og så skrive sin holdning. Jeg har vitterligt svært ved at forstå, hvordan du ikke selv kan se det. Jeg har ligeså svært ved at forstå, hvordan du er kommet frem til, at jeg skriver det som fakta. Jeg skriver sådan set bare, hvad jeg mener. Så kan man være enig eller uenig, men jeg fremlægger da overhovedet ikke andet end min holdning.
Hvordan er denne udlægning andet end en præsentation af sin egen holdning som fakta?
AndreasN skrev:Det er jo ikke et problem, at Moreno - retmæssigt - skubber med frem og har en aggressiv tilgang, når han gør det. Problemet består i, at Morenos spilintelligens er på niveau med Enriques. Han træffer beslutninger, der normalt kun ses på serieniveau, når han forsvarer - som eksempelvis at sparke folk ned i feltet eller fuldkommen glemme, at han har noget ansvar, når vi forsvarer os og ikke følger sin mand. Flere gange har han jo nærmest ikke engang overvejet, at han har en mand. Det er mangler, som man ikke kan gøre op for med hurtighed.

Finalen mod Sevilla var et stilstudie i, hvordan man ikke skal forsvare. Det kan ikke lade sig gøre for resten af forsvarer at være ansvarlige for hans uansvarlighed. Sådan fungerer det altså ikke. I såfald kunne vi jo ligeså godt hente Enrique tilbage. Problemet består ikke i, at andre ikke kan kompensere for Morenos manglende tilsteværelse, når han drøner fremad - det både skal og gør de. Problemet består i, at Moreno ikke er i stand til at opfylde sine opgaver, når andres ikke er at gøre det for ham.
Ikke et eneste sted påpeger du, at det er din holdning eller at det er DIG, der anser ham som en serie-spiller, hvilket vel ikke er et mere seriøst postulat (i forhold til en EL-vinder), end den debattør hvis argumentation du nedgør?

Serieklub? Alvorligt talt?

Jamen, så er Klopp (og før ham Rodgers) godt nok inkompetente.
Kloppite

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af AndreasN » onsdag, 03. aug, 2016 02:43

Jeg troede vitterligt, at alle herinde var med på, at det ligger implicit i de respektive diskussionsindlæg, at det er ens egen holdning, man fremfører. For pædagogikkens skyld skal jeg nok fremover konsekvent skrive "jeg synes/mener", så selv ikke du bliver forvirret over, hvad der menes.

Og nej, jeg mener ikke bogstaveligt talt serieniveau. Overdrivelsen understreger bare pointen, og jeg har næsten en lille idé om, at du godt vidste det. Hans straffespark mod Norwich og perioder af hans kamp i finalen burde dog aldrig kunne finde sted i professionel fodbold.
Liverpool Football Klopp

L4
Indlæg: 478
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 13:55

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af L4 » onsdag, 03. aug, 2016 03:15

AndreasN skrev:Jeg tror, du skal blande dig udenom, hvis du ikke har intentioner om at bidrage med noget alligevel.
Så forklar hvad du mener.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af nikand » torsdag, 04. aug, 2016 14:44

AndreasN skrev:Jeg troede vitterligt, at alle herinde var med på, at det ligger implicit i de respektive diskussionsindlæg, at det er ens egen holdning, man fremfører. For pædagogikkens skyld skal jeg nok fremover konsekvent skrive "jeg synes/mener", så selv ikke du bliver forvirret over, hvad der menes.

Og nej, jeg mener ikke bogstaveligt talt serieniveau. Overdrivelsen understreger bare pointen, og jeg har næsten en lille idé om, at du godt vidste det. Hans straffespark mod Norwich og perioder af hans kamp i finalen burde dog aldrig kunne finde sted i professionel fodbold.
Alle kan have dårlige momenter og dårlige kampe, også Moreno og Flanagan og andre i prof fodbold. Måske du igen benytter overdrivelse men det er svært vide



Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af AndreasN » torsdag, 04. aug, 2016 15:05

Det begynder bare at blive lidt træls, når det er mere reglen end undtagelsen synes jeg. Men hvad ved jeg - måske Moreno blomstrer op og bliver fantastisk i denne sæson, og så kan vi alle sidde og grine af mine indlæg om et års tid.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Cynwal » torsdag, 04. aug, 2016 15:49

AndreasN skrev:......og så kan vi alle sidde og grine af mine indlæg om et års tid.
Det lyder faktisk som en Win-Win sitjuahsion ;)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar