10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hekkem » onsdag, 18. sep, 2013 23:28

Wormie skrev:Den er til gult fordi han prøver at stoppe et angreb men hårheden er jo ikke så slem.

Kan ikke se hvorfor coutinho skal spring sådan fordi williams stikker foden ud. det er jo kun nødvendigt for at gøre situationen mere dramatisk. og derved pådrog han sig en 6 ugers skade.
Han kunne sagtens have blevet stående men så ville det måske ikke have givet williams gult.
Intentionen for a. Williams er at stoppe Coutinho. Og gør han også. Problemet består i han har muligheden for at sænke sit venstre ben og blot ramme Coutinho længere nede på Coutinhos ben. Men netop dét han først sænker sit ben lidt og så hæver det igen, viser han netop vil gøre større skade på sin modstander, end hvis han blot havde fuldført sænkelsen af sit ben og 'blot' ramt Coutinho længere nede.

Man ser også at Coutinho ændre retning og vil hoppe for at bringe sig selv i balance, men i det han bliver ramt, på det ben han næste gang ville betræde græsset, i selve hoppet medfører hans bevægelse i hoppet bliver voldsommere. Synes ikke han hopper for at gøre bevægelsen mere dramatisk, men hopper for for ændringen af retning og holde balancen, hvor han så bliver ramt hårdt øverst på benet.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Kelly » torsdag, 19. sep, 2013 09:02

Wormie skrev:Den er til gult fordi han prøver at stoppe et angreb men hårheden er jo ikke så slem.

Kan ikke se hvorfor coutinho skal spring sådan fordi williams stikker foden ud. det er jo kun nødvendigt for at gøre situationen mere dramatisk. og derved pådrog han sig en 6 ugers skade.
Han kunne sagtens have blevet stående men så ville det måske ikke have givet williams gult.
Det ekstra spark mod skridtet er ikke nødvendigt og bevist. Hmmm. den kan altså godt give rødt sådan en bevist svinestreg.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11306
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Cynwal » torsdag, 19. sep, 2013 09:23

Hekkem skrev:
Wormie skrev:Den er til gult fordi han prøver at stoppe et angreb men hårheden er jo ikke så slem.

Kan ikke se hvorfor coutinho skal spring sådan fordi williams stikker foden ud. det er jo kun nødvendigt for at gøre situationen mere dramatisk. og derved pådrog han sig en 6 ugers skade.
Han kunne sagtens have blevet stående men så ville det måske ikke have givet williams gult.
Intentionen for a. Williams er at stoppe Coutinho. Og gør han også. Problemet består i han har muligheden for at sænke sit venstre ben og blot ramme Coutinho længere nede på Coutinhos ben. Men netop dét han først sænker sit ben lidt og så hæver det igen, viser han netop vil gøre større skade på sin modstander, end hvis han blot havde fuldført sænkelsen af sit ben og 'blot' ramt Coutinho længere nede.

Man ser også at Coutinho ændre retning og vil hoppe for at bringe sig selv i balance, men i det han bliver ramt, på det ben han næste gang ville betræde græsset, i selve hoppet medfører hans bevægelse i hoppet bliver voldsommere. Synes ikke han hopper for at gøre bevægelsen mere dramatisk, men hopper for for ændringen af retning og holde balancen, hvor han så bliver ramt hårdt øverst på benet.
Jeg vil mene at sandheden ligger et eller andet sted midt imellem:
@ Hekkem: du udlægger, at det at han hæver sit ben, er et tegn på en bevidst handling for at gøre skade på modstanderen. Det mener jeg er en overfortolkning. Det kan ligesåvel være, at han har benet ude, og så ser: "Shit, jeg bliver snydt nu" og derfor strækker benet lidt ekstra ud, for at sikre det professionelle frispark. At han så rammer Coutinho et ømtåleligt sted, betragter jeg som uheld, og det er jo heller ikke i den region, at Coutinho bliver skadet (må man da håbe). Bedømmelsen af "straffen" ligger i mine øjne, så et rødt kort er en lettere overfortolkning, mens et gult kort måske er underkanten. Altså et typisk "orange kort".

Coutinho reagerer også, som man typisk ser angribere reagere: Han fornemmer, at frisparket er undervejs, og slipper derfor "jordkontakten" med fødderne, da man jo generelt/normalt risikerer større skader, hvis man rammes på et ben, hvor foden/støvlen er fastholdt i græstæppet. Uheldigvis falder Coutinho så ned på en måde, så han beskadiger sin skulder, hvilket er dybt uheldigt, men det kan ikke udlægges som en bevidst skadende handling fra Ashley Williams side af.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Fribytter » torsdag, 19. sep, 2013 09:34

Men det er lidt hensynsløst. Jeg tror, det er helt rigtigt, at Coutinho hopper inden - og i et oprigtigt forsøg på at undgå kontakten (om det er i håbet om at løbe videre bagefter eller for at beskytte sig selv, er lidt svært at se, men det kan vel også være begge dele - han smider sig i hvert fald ikke i bedste Bale-stil) - men i en sådan situation skal man helst ikke begynde at gå efter at få lidt ekstra kontakt. I håndbold kunne den slags have kostet en direkte udvisning, men her er underlaget selvfølgelig også et andet. Williams' tackling er imø. hensynsløs, men jeg tror ikke, han er gået efter at skade Coutinho bevidst. Men en hensynsløs tackling er jo sig selv en definition med så tilpas meget elastik, at man kan forsvare de fleste kendelser i de situationer, hvor hensynsløse tacklinger begås.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hekkem » torsdag, 19. sep, 2013 12:19

Fribytter skrev:Men det er lidt hensynsløst. Jeg tror, det er helt rigtigt, at Coutinho hopper inden - og i et oprigtigt forsøg på at undgå kontakten (om det er i håbet om at løbe videre bagefter eller for at beskytte sig selv, er lidt svært at se, men det kan vel også være begge dele - han smider sig i hvert fald ikke i bedste Bale-stil) - men i en sådan situation skal man helst ikke begynde at gå efter at få lidt ekstra kontakt. I håndbold kunne den slags have kostet en direkte udvisning, men her er underlaget selvfølgelig også et andet. Williams' tackling er imø. hensynsløs, men jeg tror ikke, han er gået efter at skade Coutinho bevidst. Men en hensynsløs tackling er jo sig selv en definition med så tilpas meget elastik, at man kan forsvare de fleste kendelser i de situationer, hvor hensynsløse tacklinger begås.
Du skriver min holdning ganske fint her.

Man skal også huske på FA i sommerpausen proklamerede de ville hensynstaklinger til livs. Dette er en er de hensynsløse taklinger. Igen man ser a. Williams lige hæve sin fod lidt, da han opdager det er umuligt at redde situationen på fair vis. Måske han ikke direkte vil skade Coutinho, men han hæver foden lidt. Han kunne have valgt at lade være med at hæve foden, og nøjes med at ramme Coutinho lidt længere nede, for stadig at lave det professionelle frispark. Men det valgte han ikke.

a. Williams sindstilstand var han oppe og køre i hele kampen, og havde et par bataljer med flere Liverpool spillere, husker en med Gerrard, en med Henderson og en lidt tidligere med Coutinho, hvortil det virkede til han kunne finde på at udføre noget overilet. Hvilket jeg mener han gjorde med denne hensynsløse takling.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Red_as_Anfield
Indlæg: 52
Tilmeldt: mandag, 04. jun, 2012 22:42
Geografisk sted: Den jyske hede

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Red_as_Anfield » søndag, 20. okt, 2013 09:33

Nogle der kender status på hans skadessituation?
In Brendan Rodgers We Trust!

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Scherwin » søndag, 20. okt, 2013 11:10

Han skulle være ude i 1-2 uger mere. måske lige klar før arsenal kampen, det ihvert fald hans prognose
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hekkem » mandag, 21. okt, 2013 09:07

Nøj hvor vi mangler ham
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Kelly » mandag, 21. okt, 2013 10:41

Hekkem skrev:Nøj hvor vi mangler ham
Ja og en backup.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Aarhus » mandag, 21. okt, 2013 19:26

Hekkem skrev:Nøj hvor vi mangler ham
Det er uhyggeligt, at en spiller kan have så stor indflydelse på, om man spiller fantastisk eller som en pose kartofler.

Spillemæssigt var savnet af Suarez slet ikke lige så stort, som det er med savnet af Coutinho. Desværre tror jeg, vi skal nøjes med Coutinho til den offensive plads i resten af sæsonen, for jeg tror, Rodgers satser på en meget mere moden Suso til næste sæson.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Kelly » mandag, 21. okt, 2013 19:40

Aarhus skrev:
Hekkem skrev:Nøj hvor vi mangler ham
Det er uhyggeligt, at en spiller kan have så stor indflydelse på, om man spiller fantastisk eller som en pose kartofler.

Spillemæssigt var savnet af Suarez slet ikke lige så stort, som det er med savnet af Coutinho. Desværre tror jeg, vi skal nøjes med Coutinho til den offensive plads i resten af sæsonen, for jeg tror, Rodgers satser på en meget mere moden Suso til næste sæson.
Jeg tror der kommer offensiv forstærkning til januar.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Kristoffer
Indlæg: 860
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:54

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Kristoffer » fredag, 25. okt, 2013 14:01

Kelly skrev:
Aarhus skrev:
Hekkem skrev:Nøj hvor vi mangler ham
Det er uhyggeligt, at en spiller kan have så stor indflydelse på, om man spiller fantastisk eller som en pose kartofler.

Spillemæssigt var savnet af Suarez slet ikke lige så stort, som det er med savnet af Coutinho. Desværre tror jeg, vi skal nøjes med Coutinho til den offensive plads i resten af sæsonen, for jeg tror, Rodgers satser på en meget mere moden Suso til næste sæson.
Jeg tror der kommer offensiv forstærkning til januar.
Mon ikke Rodgers går og lurer på en utilfreds landsholdsspiller, som gerne vil bevise noget inden slutrunden til sommer? (Pastore, Mata) Eller måske Jovetic hvis han ikke begynder at få mere spilletid. Det ville passe godt ind i vores strategi i hvertfald..
Alfred Hitchcock - I have a perfect cure for a sore throat: cut it.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hekkem » onsdag, 11. dec, 2013 08:04

Hvor har han dog bare et vidunderligt touch og blik for medspillere. Han finder rum, ingen andre har set. Nu er han begyndt at komme med gyldne afleveringer igen, og hans formkurve er opadgående.

Billede
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Thommo » mandag, 20. jan, 2014 01:28

Hvem har stjålet min Luis Garcia version 2.0? Han er sgu savnet, og ikke set siden sidste sæson, dusør gives. en stor kold fad :aliboronz8:
Verden er smask fuld af hyklere....

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af nrg » lørdag, 25. jan, 2014 19:29

Thommo skrev:Hvem har stjålet min Luis Garcia version 2.0? Han er sgu savnet, og ikke set siden sidste sæson, dusør gives. en stor kold fad :aliboronz8:
Jeg synes han spillede rigtig godt i starten af sæsonen og jeg tror det er bedre, du giver ham en Red Bull, i stedet for en fad, for han trænger sgu' til lidt energi.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Besvar