10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af DAGGER! » fredag, 09. okt, 2015 17:24

Coutinho lugter vel lunten, til et skifte hvis Top-4 ikke kommer i mål.. og CL på tapetet. Selvom Klopp kan vende ham på andre tanker den kære Brasilianer. MEN de såkaldte rygter giver optale og ikke andet frem til januar hvor Salg/Køb åbner. Barcelona har trods alt, problemer med back ups af offensive spillere, da de har selv egne avl med i deres LA Liga og CL kampe. FC-Barcelona kan lokke med de "rette" midler for de sydamerikanske spillere, desværre. :violin: (Og det ser man på Suarez, som også var en omtalt mand sidst i Liverpools tid da han var holdets bedste.)
You'r Never Walk Alone. ///

Brugeravatar
Kongegaard
Indlæg: 1056
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:23
Alder: 36

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Kongegaard » lørdag, 21. maj, 2016 19:03

AJ skrev:Jeg tror han falder igennem.

Faldt lige over det her :lol:
Gerrard og Agger er Liverpool

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 31

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af LFC-Aaby » lørdag, 21. maj, 2016 21:39

Jeg frygter at vi mister ham til sommer. Til Barca måske.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Mads T. » søndag, 22. maj, 2016 10:08

LFC-Aaby skrev:Jeg frygter at vi mister ham til sommer. Til Barca måske.
Hans formnedgang de sidste par måneder gør forhåbentlig, at ingen af de store klubber er interesserede.

Men et bytte med Arda Turan kunne da være en mulighed.

Oomph242
Indlæg: 5696
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » søndag, 22. maj, 2016 10:41

Mads T. skrev:
LFC-Aaby skrev:Jeg frygter at vi mister ham til sommer. Til Barca måske.
Hans formnedgang de sidste par måneder gør forhåbentlig, at ingen af de store klubber er interesserede.

Men et bytte med Arda Turan kunne da være en mulighed.

Tror desværre storklubberne, kigger mere end et par måneder tilbage. Ved sku heller ikke hvor lun, jeg ville være på Turan. Han laver jo nærmest færre mål og assist end Lallana.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Jesper » mandag, 15. aug, 2016 22:03

Jeg synes de to største "handler" i denne sæson er den langsigtede forlængelse af Klopps kontrakt og det faktum at vi ikke har solgt vores stjerner, i særdeleshed Coutinho. Han har i mine øjne været vores suverænt største stjerne og vigtigste spiller i et godt stykke tid. Alligevel er han på en måde gået lidt under radaren og han har vel heller ikke fået den anerkendelse, som han fortjener, er mit indtryk.
Men det vil ikke fortsætte og i forlængelse af det, så forstår jeg ikke man sørger for en forlængelse og en gedigen lønforhøjelse, så vi forhåbentlig kan holde på ham i mange år endnu.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Surf » mandag, 15. aug, 2016 22:41

Jeg er enig i, at det er vigtigt at vi kunne holde på Coutinho. Det har dog også været en anderledes rolig situation end med Sterling og Suarez de sidste par somre.

Jeg er derimod ikke enig i, at Coutinho er lidt undervurderet, som du jo hentyder til. Tværtimod synes jeg, at han de sidste to sæsoner har været en smule overvurderet. Det ændrer ikke ved, at han har været blandt vores bedste og mest kamp-afgørende spillere. Men den store dirigent, den store verdensklassespiller, det synes jeg langt fra han er. Ej heller så vigtig for vores hold, som han visse steder er blevet gjort til - bl.a. så jeg da folk der argumenterede for, at han burde have været på sidste års PL hold.

Til gengæld har jeg en forhåbning om, at han tager skridtet i denne sæson. Arsenal-kampen lignede i hvert fald, at potentialet er der. Og man skal jo huske på, at han blev 24 år i sommer - samme alder, som Suarez var, da vi købte ham hvis jeg ikke husker galt.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 16. aug, 2016 10:56

Enig med Surf. Jeg tror også, det er derfor, vi ikke har oplevet de store ballader fra de store klubber endnu. For mig at se, så har Coutinho helt klart evner allerede nu til at begå sig på de bedste hold, men han er langt fra konsistent i sine præstationer - jeg synes også folk glemmer, at han spiller en fuldkommen ligegyldig første halvleg mod Arsenal indtil, han knalder frisparket ind. Jeg tror nærmest dårligt, at han havde haft bolden.

Jeg er sikker på, at i takt med han bliver ældre, vil hans præstationer også bliver konsistente, og jeg "frygter" måske, at han allerede i den her sæson vil præstere på så stabilt højt et niveau, at det bliver svært for os at holde på ham til sommer, hvis vi ikke som minimum kommer med i Champions League.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af zalcos » tirsdag, 16. aug, 2016 11:16

Han er gode venner med Suarez, deres familier poster altid al muligt halløj når de besøger hinanden. Han er i Barca 5min efter de beslutter sig for at ringe. Det ligger lige til højrebenet at Coutinho tager over på Iniestas position. Jeg tror ikke et sekund vi kan holde på ham når Barcelona banker på døren, og det tænker jeg egentlig heller ikke der er den store tvivl om internt i klubben.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 16. aug, 2016 12:20

zalcos skrev:Han er gode venner med Suarez, deres familier poster altid al muligt halløj når de besøger hinanden. Han er i Barca 5min efter de beslutter sig for at ringe. Det ligger lige til højrebenet at Coutinho tager over på Iniestas position. Jeg tror ikke et sekund vi kan holde på ham når Barcelona banker på døren, og det tænker jeg egentlig heller ikke der er den store tvivl om internt i klubben.
Så gælder det bare om, at få en ordentlig pris for ham. Med de beløb vi ser i dag (Pogba), så må vi være oppe omkring £100m!

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af nikand » onsdag, 17. aug, 2016 22:28

zalcos skrev:Han er gode venner med Suarez, deres familier poster altid al muligt halløj når de besøger hinanden. Han er i Barca 5min efter de beslutter sig for at ringe. Det ligger lige til højrebenet at Coutinho tager over på Iniestas position. Jeg tror ikke et sekund vi kan holde på ham når Barcelona banker på døren, og det tænker jeg egentlig heller ikke der er den store tvivl om internt i klubben.
Er du mon højre ell venstrebenet. Synes nemlig ikke det oplagt at finde erstatning på Iniestas position.
We need a new Fowler...

Sir16
Indlæg: 3
Tilmeldt: fredag, 19. aug, 2016 12:37

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Sir16 » fredag, 19. aug, 2016 14:08

Coutinho er en dygtig spiller, men Barca-emne?? Ej vel?!
Bare i PL kan jeg nævne spillere som: Mahrez, Ozil, Alli, Eriksen, Silva, De Bruyne, Mata, Hazard, Barkley, alle spillere på mindst samme niveau som vores kære brasillianer, lad os nu få debatten ned et sted hvor den hører hjemme, alt andet er storhedsvanvid.

Bøgvad
Indlæg: 421
Tilmeldt: torsdag, 02. aug, 2012 20:31

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Bøgvad » fredag, 19. aug, 2016 16:01

Sir16 skrev:Coutinho er en dygtig spiller, men Barca-emne?? Ej vel?!
Bare i PL kan jeg nævne spillere som: Mahrez, Ozil, Alli, Eriksen, Silva, De Bruyne, Mata, Hazard, Barkley, alle spillere på mindst samme niveau som vores kære brasillianer, lad os nu få debatten ned et sted hvor den hører hjemme, alt andet er storhedsvanvid.
Okay.. :wall:

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » fredag, 19. aug, 2016 18:12

Sir16 skrev:Coutinho er en dygtig spiller, men Barca-emne?? Ej vel?!
Bare i PL kan jeg nævne spillere som: Mahrez, Ozil, Alli, Eriksen, Silva, De Bruyne, Mata, Hazard, Barkley, alle spillere på mindst samme niveau som vores kære brasillianer, lad os nu få debatten ned et sted hvor den hører hjemme, alt andet er storhedsvanvid.
Er det ikke at stramme den lidt for at illustrere din pointe?

Mahrez (på trods af en fremragende sidste sæson), Alli, Eriksen, De Bruyne (ikke endnu) og Mata (ikke længere) er i mine øjne ikke på niveau med Coutinho.

Hazard er. Og han har et vildt potentiale. Men han havde også et chokerende udfald i sidste sæson (og i mine øjne også under EM). Er spændt på, om han kommer tilbage på niveau i denne sæson. Håber det ikke. Det voldsomme formdyk må have skabt en lille smule tvivl om niveauet hos en spiller, der er halvandet år ældre end Coutinho.

Özil er vel også. Han arbejder dog på ingen måde lige så hårdt defensivt, som Coutinho gør. Og han fylder snart 28.

Så er der Silva. Det er en spiller jeg er helt vild med. Han nærmest svæver hen over banen, som jeg mindes Laudrup gjorde det. Bestemt på samme niveau som Coutinho. Men igen også en spiller, der ikke arbejder defensivt. Og derudover er han 30 år gammel.

Hvis Barca eller en anden spiller kiggede imod PL for at finde en sådan spillertype, så må Coutinho da bestemt ligge i top 3 af listen, når man tager hele pakken med i betragtningen (alder, udviklingspotentiale, arbejdsomhed/holdspiller, teknik, målfarlighed, dødbolde, blik for assist, attitude og taktisk disciplin).

Men hvad skulle han ville til Barca for? Hvis han gerne vil spille sammen med Suarez, så må Luis forlade den ligegyldige spanske klub og komme tilbage til LFC for at deltage den nye revolution af fodbold. Det er her trofæerne kommer til at blive vundet. Startende i denne sæson.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Niels K » lørdag, 27. aug, 2016 10:40

Han er en enestående spiller, som hele tiden ligger på sit spil, men jeg ser ham også værende en stor del af problemet, når vi møder hold som Burnley, da det er ham, vi forventer magien skal komme fra, og han ser ud til at medbringe den forkerte værktøjskasse til sådanne kampe:

http://www.liverpool.no/innsikt/mannen- ... edningene/

Besvar