10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 25. jan, 2017 11:28

Dejligt!

Cou har med underskrivelsen af en ny kontrakt vist at han tror på Klopps projekt, og det betyder at det kan blive lettere at tiltrække dygtige spillere til sommer.

Og hvis han som de fleste sydamerikanske spillere ser RM og Barca som det ultimative, så må de hoste op med ufattelig mange penge. Vi har fat i den lange ende med forlængelse af kontrakten.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af zalcos » onsdag, 25. jan, 2017 13:36

At klubbens absolut bedste spiller er 24 og vælger at forlænge er så absolut positivt.

Jeg er dog lidt bange for at det er en 'Suarez-forlængelse', der blot sørger for at vi får lidt flere knaster ved salget til sommer end vi ellers ville have fået.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Thommo » onsdag, 25. jan, 2017 18:25

Lækker nyhed mit i en mega træls uge, det trængte jeg sgu til :alcohol:
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Thommo » torsdag, 23. feb, 2017 22:51

Vidste ikke Cou havde vundet Samba Gold Award, heller ikke at den pris eksisterede. Men herligt for Cou og Co. Troede egentligt Neymar fik den uanset præstationerne på banen, pga hans popularitet derovre.

Philippe Coutinho nyder stor succes i Liverpool, hvor han nyder den taktiske frihed under Jürgen Klopp.

Jürgen Klopp er kendt for sin positive mandskabspleje, men det er ikke kun i den mentale del af spillet, at den tyske træner giver sine spillere stor frihed.

Ifølge offensivspilleren Philippe Coutinho giver Liverpool-manageren nemlig også Liverpool-spillerne stor frihed i det taktiske aspekt af spillet.

- Alle har spillet godt i denne sæson og har gjort, hvad træneren har bedt os om. Han giver os dog også meget frihed på banen, siger Coutinho til Liverpools hjemmeside, inden han uddyber.

- Selvfølgelig har alle hver deres ansvar, når vi ikke har bolden, men ellers lader han os gøre, hvad vi vil. Ingen føler sig pressede til at træffe beslutninger. Vi arbejder sammen som et hold.

Philippe Coutinho har netop vundet Samba Gold Award, der gives til den bedste brasilianske spiller i Europa.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/cout ... der-klopp/
Verden er smask fuld af hyklere....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » søndag, 12. mar, 2017 21:49

Det er godt nok en mærkværdig sæson i forhold Coutinho's præstationer. Før hans skade var han på niveau med de allerbedste i verden. Efter skaden har hans niveau været lavere end nogensinde før og reelt slet ikke godt nok til en startplads i Liverpool. Han ser ud som om, at han overhovedet ikke nyder at være på banen.

Hvad pokker er der sket?

Vi kan undre os lige så meget vi vil over, hvorfor vi ikke kører de mindre hold over på samme måde, som vi gjorde tidligere på sæsonen. Svaret må være, at det er fordi, at magikeren har mistet sit tryllestøv. Håber, at han finder det meget snart igen.
Kloppite

mortenbak
Indlæg: 3098
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

10 - Philippe Coutinho

Indlæg af mortenbak » søndag, 12. mar, 2017 22:37

Eller at vi liverpoolfans har sat ham op på en pedistal hvor han ikke hører hjemme.
Rygter om Barca/Real interresse har bidraget yderligere til hypen!

Måske har han altid været på ca det vi ser nu, men hele holdet præsterede bedre dengang.
De største og bedste præsterer og forventes at vise vejen... Det gør Coutinho slet ikke!
Egentlig meget sigende at han bliver udskiftet i næsten hver kamp.
Den optimiske vil sige at det er fordi han har været skadet...
Den pessimiske fordi han har spillet som en pose nødder og været elendig.... Så store udfald vil man ikke se hos de store stjerner.
Han bliver aldrig en lfc legend!



Sent from my iPhone using Tapatalk

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Kasper88 » søndag, 12. mar, 2017 22:47

mortenbak skrev: Han bliver aldrig en lfc legend!



Sent from my iPhone using Tapatalk
Javel ja.


Sent from my headshacking over such statement
Corner taken quickly...

mortenbak
Indlæg: 3098
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af mortenbak » søndag, 12. mar, 2017 23:02

Kasper88 skrev:
mortenbak skrev: Han bliver aldrig en lfc legend!



Sent from my iPhone using Tapatalk
Javel ja.


Sent from my headshacking over such statement
Er det påstand mod påstand ?

Jeg omskriver....
Jeg tror ikke Coutinho bliver Lfc Legend.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 12. mar, 2017 23:54

Ja, han har da godt nok haft en Dr. Jekyll and Mr. Hyde sæson. De første 4 måneder frem til skaden, var han i Hazard klassen. Men efter skaden, har han slidt med at finde formen. Det er lidt tankevækkende, for vi har brug for ham i kampen om at komme i top 4.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Surf » mandag, 13. mar, 2017 04:36

Synes ikke det er udsædvanligt at Coutinho har problemer med at holde et konsistent højt niveau. I mine øjne er han altid blevet en smule talt op af både fans og medier, hvilket nok skyldes hans høje topniveau. Både Mane, Firmino og Lallana har vel alle bidraget mere denne sæson ift. slutprodukt. Af en eller anden grund går Coutinho ofte lidt fri af kritik, som til gengæld er ved at finde ham lidt nu.

Angående hans form i de første 3-4 måneder af sæsonen, kan det vel siges om stort set alle spillerne, at de spillede på et enormt højt niveau. Så det er ikke unikt for Cou.

Han er stadig en vigtig spiller, men der er måske en lille håndfuld jeg synes er vigtigere for holdet end ham.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Valdemax
Indlæg: 488
Tilmeldt: lørdag, 10. mar, 2012 18:21
Alder: 51

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Valdemax » mandag, 13. mar, 2017 09:42

Jeg tror mere problemet er i hans hovedet, det er ligesom om at han ikke kan sætte sig op til kampe imod de dårligere hold. og frem for at hjælpe holdet trækker han holdet ind.
Men han er ikke den eneste der er har problemer med hovedet imod de små hold. Måske skulle Liverpool hyre en ny og meget bedre psykolog, til at løse det problem de har.
Når vi spiller imod top holden spiller Coutinho meget bedre, end at gøre imod de dårligere hold.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 13. mar, 2017 19:14

Coutinho har vel i samtlige sæsoner haft nogle gevaldige udsving i sine præstationer. Fra det sublime til det elendige.

Coutinho fylder 25 år til sommer, og noget kunne efterhånden tyde på, at disse udsving ikke skyldes alderen, men i stedet skyldes Coutinho's personlighed.

Jeg synes Coutinho er en fantastisk spiller - på sine bedste dage matcher han de bedste spillere på sin position. Jeg ser dog ikke Coutinho som en spiller, hvorom holdet bygges op. Som det tidligere har været tilfældet med Keegan, Dalglish, Gerrard og senest Suarez. Coutinho er glasurer på kagen.

Der er behov for en Coutinho i topform til sæsonens sidste 10 kampe. Specielt mod de mindre hold, hvor individuelt kvalitet kan bryde et tætpakket forsvar op.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Kasper88 » mandag, 13. mar, 2017 23:58

@mortenbak:

Nej. Jeg vil ikke begynde at spå om, hvorvidt han kan blive en legende i Liverpool eller ej. Jeg ved blot, at han nytårsaften blev kåret til årets brasilianske fodboldspiller i en europæisk klub. Det er lidt ærgerligt, at vores nuværende indtryk af ham, bliver skæmmet af, at han ikke helt har fundet tilbage efter sin ankelskade. Det skal nok komme.

Men du er selvfølgelig i din ret til at tro, at han ikke bliver det.
Corner taken quickly...

Larry Dillman
Indlæg: 1061
Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Larry Dillman » tirsdag, 14. mar, 2017 17:32

Jeg synes nærmest, at hans bedste periode var den første halvsæson, hvor han for alvor excellerede med overblik og timing ved stikningerne i dybden.....det var en vanvittig kompilation, der blev lavet pbga disse første 10-15 kampe! Sæson 2 var han så en part i et ualmindeligt velsmurt angrebs-maskineri, og han demonstrerede til fulde, at han godt kan tænkes ind i en midtbanetrio (men nok ikke samtidig med Lallana...). Efter Suarez' afgang har han nu i 2 ½ været italesat som vores offensive omdrejningspunkt og vel nok den største kreative kraft + stjerne. Han har velsagtens udviklet sig i en mere komplet retning med skudstyrke, (relativ) arbejdsomhed og slutprodukt....men jeg savner nu det ubekymrede legebarn med de dér stikninger... og selvfølgelig især i de sidste to måneder!
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Niels K » onsdag, 15. mar, 2017 09:11

Robbie_God_Fowler skrev:Coutinho har vel i samtlige sæsoner haft nogle gevaldige udsving i sine præstationer. Fra det sublime til det elendige.

Coutinho fylder 25 år til sommer, og noget kunne efterhånden tyde på, at disse udsving ikke skyldes alderen, men i stedet skyldes Coutinho's personlighed.

Jeg synes Coutinho er en fantastisk spiller - på sine bedste dage matcher han de bedste spillere på sin position. Jeg ser dog ikke Coutinho som en spiller, hvorom holdet bygges op. Som det tidligere har været tilfældet med Keegan, Dalglish, Gerrard og senest Suarez. Coutinho er glasurer på kagen.

Der er behov for en Coutinho i topform til sæsonens sidste 10 kampe. Specielt mod de mindre hold, hvor individuelt kvalitet kan bryde et tætpakket forsvar op.
Enig, og denne analyse underbygger det:

http://eplindex.com/79543/philippe-cout ... -made.html

Coutinho lider i de kampe, hvor modstanderne ikke tillader ham skud udefra og at ligge sine afleveringer i dybden til angriberne. Måske skal Coutinho finde andre aspekter frem i sit spil, hvis modstanderne er ordentligt indstillet på hans sædvanlige spillestil, og måske skal holdkammeraterne gøre deres til, at opmærksomheden tages fra Coutinho og dermed giver ham mere plads og flere muligheder ?

Som der skrives er han kun 24 år, og de bedste år ligger således foran ham, hvorfor man også ad den vej må formode, at han vil finde et højere bundniveau, men en type som ham, vil altid have sine udfald, og Klopp skal måske netop have ham ud efter 60 minutter eller allerede i pausen, hvis man kan se, at han er læst, og at han ikke kan finde løsninger i den enkelte kamp. Vores bænk skal blot kunne erstatte ham af en spiller med lige så høj kvalitet, og der har vi måske nok et problem ?

Besvar