10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 11. aug, 2017 15:45

Jesper skrev:Der er da ingen grund til at blive sur på Coutinho. Det er hans lovmæssige ret at give et formelt ønske om at blive solgt.
Det er jo ikke en grund til ikke at blive sur eller skuffet over hans ageren. Han har en kontrakt på 5 år med Liverpool, så klubben har fat i den lange ende. Ingen grund til panik. Men en meget trist udvikling. Men hvad skal man sætte i stedet for transfervinduet, ved jeg ikke.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Aggerdoo » fredag, 11. aug, 2017 15:53

Lille slange. Jeg kan ikke fordrage spillere som Coutinho, van Dijk osv., som på den måde skider på klub og fans. De har underskrevet en kontrakt og har bare af at opfylde den, med mindre klubben indvilger i at sælge. Hvad er det for en idiotisk opførsel at indgive en transfer request, lige efter klubbens ejere har lavet en officiel meddelelse om, at han ikke er til salg for nogen pris? Jeg væmmes.

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af MP » fredag, 11. aug, 2017 16:01

Hr. Drejer skrev:
Jesper skrev:Der er da ingen grund til at blive sur på Coutinho. Det er hans lovmæssige ret at give et formelt ønske om at blive solgt.
Det er jo ikke en grund til ikke at blive sur eller skuffet over hans ageren. Han har en kontrakt på 5 år med Liverpool, så klubben har fat i den lange ende. Ingen grund til panik. Men en meget trist udvikling. Men hvad skal man sætte i stedet for transfervinduet, ved jeg ikke.
Se det fra Coutinho's side. Han har nu muligheden for at være starter for selveste Barcelona som vel er alle Sydamerikaneres drøm. Hvis ikke han skifter nu så risikerer han at pladsen bliver besat af Dybala/Mbappe/Dembele som alle er yngre end ham. Hvis de klare det godt så bliver der måske slet ikke behov for Coutinho i Barcelona næste år fordi hans position vil være vel besat.
Det var vel lidt sådan en situation Sanchez havnede i. Han var verdenklasse, men delte altså positionen med de ubestridte bedste og måtte derfor forlade klubben for at få spilletid. Coutinho's chance i Barcelona afhænger måske derfor meget af timing da han ikke er niveauer over Mbappe, Dybala, Hazard, Sanchez, Eriksen, Veratti og andre spillere på den position. Den timing er der så for ham nu med afgangen af Neymar.
Jeg forstår ham skam godt, også set i lyset af dette transfervindue hvor vi nok ikke ligefrem betegnes som favoritter til CL/PL. Dermed sagt håber jeg da han accepterer han ikke bliver solgt og vil fortsætte med at yde sit bedste.
Jeg vælger at være positiv over at han ikke (endnu) har været ude og lave en scene hos medierne som Suarez og Sterling gjorde

Skovdal
Indlæg: 2676
Tilmeldt: mandag, 31. mar, 2008 00:40
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Skovdal » fredag, 11. aug, 2017 16:14

MP skrev:
Hr. Drejer skrev:
Jesper skrev:Der er da ingen grund til at blive sur på Coutinho. Det er hans lovmæssige ret at give et formelt ønske om at blive solgt.
Det er jo ikke en grund til ikke at blive sur eller skuffet over hans ageren. Han har en kontrakt på 5 år med Liverpool, så klubben har fat i den lange ende. Ingen grund til panik. Men en meget trist udvikling. Men hvad skal man sætte i stedet for transfervinduet, ved jeg ikke.
Se det fra Coutinho's side. Han har nu muligheden for at være starter for selveste Barcelona som vel er alle Sydamerikaneres drøm. Hvis ikke han skifter nu så risikerer han at pladsen bliver besat af Dybala/Mbappe/Dembele som alle er yngre end ham. Hvis de klare det godt så bliver der måske slet ikke behov for Coutinho i Barcelona næste år fordi hans position vil være vel besat.
Det var vel lidt sådan en situation Sanchez havnede i. Han var verdenklasse, men delte altså positionen med de ubestridte bedste og måtte derfor forlade klubben for at få spilletid. Coutinho's chance i Barcelona afhænger måske derfor meget af timing da han ikke er niveauer over Mbappe, Dybala, Hazard, Sanchez, Eriksen, Veratti og andre spillere på den position. Den timing er der så for ham nu med afgangen af Neymar.
Jeg forstår ham skam godt, også set i lyset af dette transfervindue hvor vi nok ikke ligefrem betegnes som favoritter til CL/PL. Dermed sagt håber jeg da han accepterer han ikke bliver solgt og vil fortsætte med at yde sit bedste.
Jeg vælger at være positiv over at han ikke (endnu) har været ude og lave en scene hos medierne som Suarez og Sterling gjorde
Jeg synes folk glemmer, at Iniesta højst sandsynligt kun har et år tilbage på topplan. Det kan også sagtens være den plads han er tiltænkt. Jeg er overbevist om, at der også vil være en plads til ham i Barcelona til næste år - han bliver kun bedre, hvis hans indstilling er i orden til den her sidste sæson i Liverpool.

Hvad angår hans timing med den her transfer request, så er det vel meget lig hvad Torres gjorde.
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Scherwin » fredag, 11. aug, 2017 16:17

Det alle bedste senarie vil være at liverpool gav barca en salgs pris.

Lad os sige 200-250 mil pund (minimum)

Hvis i møder den pris så kan vi forhandle.

Hvis i ikke vil møde den pris. så er der ikke noget at forhandle om og så kan man sige til Coutinho: de vil ikke betale market prisen fordi, de mener ikke du er det værd.

færdig punktum.

Så må man se hvor villig barca er til at betale coutinho's pris.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 11. aug, 2017 16:38

Hr. Drejer skrev:Hvis det er korrekt, at han har indgivet en transfer request, så har jeg mistet alt for ham. Vi tog ham til os, da hans karriere var nedadgående i Inter. Og nu - blot en dag før vi spiller sæsonens første ligakamp, indgiver han en transfer request! For mig vil det have været okey at indgive en transfer request i maj, juni og endda juli, men ikke en sølle dag før vi spiller mod Watford. Jeg håber og tror at FSG beholder ham i denne sæson, og så må han have 6 måneder hos reserverne. Det er et VM år, så det vil ramme ham hårdt, hvis ikke han spiller.
Vi kan dårligt tillade os blive sure på Cou, fordi han (måske) har indgivet en transfer request, samtidig med at vi hepper på at VvD gør det samme hos Soton og ærgrer os over at Keita ikke gjorde det hos RBL. At sige at han burde have gjort det i maj eller juni giver heller ikke megen mening, eftersom Barca først for alvor er kommet på banen nu.

HVIS han har gjort det - jeg er stadig ikke overbevist - så forstår jeg det på sin vis godt. Barcas tilbud kan være en once-in-a-lifetime chance, skader og/eller manglende form kan gøre ham uinteressant efter næste sæson.

Det vi kan gøre er at håbe, at det enten er opspind, eller at klubben som minimum IKKE skriver under på nogen salgsaftale, før kontrakten med en kvalificeret afløser er i hus.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Aggerdoo » fredag, 11. aug, 2017 16:55

Sledgehammer skrev:
Hr. Drejer skrev:Hvis det er korrekt, at han har indgivet en transfer request, så har jeg mistet alt for ham. Vi tog ham til os, da hans karriere var nedadgående i Inter. Og nu - blot en dag før vi spiller sæsonens første ligakamp, indgiver han en transfer request! For mig vil det have været okey at indgive en transfer request i maj, juni og endda juli, men ikke en sølle dag før vi spiller mod Watford. Jeg håber og tror at FSG beholder ham i denne sæson, og så må han have 6 måneder hos reserverne. Det er et VM år, så det vil ramme ham hårdt, hvis ikke han spiller.
Vi kan dårligt tillade os blive sure på Cou, fordi han (måske) har indgivet en transfer request, samtidig med at vi hepper på at VvD gør det samme hos Soton og ærgrer os over at Keita ikke gjorde det hos RBL. At sige at han burde have gjort det i maj eller juni giver heller ikke megen mening, eftersom Barca først for alvor er kommet på banen nu.

HVIS han har gjort det - jeg er stadig ikke overbevist - så forstår jeg det på sin vis godt. Barcas tilbud kan være en once-in-a-lifetime chance, skader og/eller manglende form kan gøre ham uinteressant efter næste sæson.

Det vi kan gøre er at håbe, at det enten er opspind, eller at klubben som minimum IKKE skriver under på nogen salgsaftale, før kontrakten med en kvalificeret afløser er i hus.
Det er heller ikke alle, der "hepper" på van Dijk og Keita for at indgive transfer requests. De skal respektere deres klubber.

Og med hensyn til din tvivl - selvfølgelig har han indgivet den. Alle medier melder om det. Var det forkert, havde klubben helt sikkert været ude at afvise.

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Mambo » fredag, 11. aug, 2017 17:26

Jesper skrev:Der er da ingen grund til at blive sur på Coutinho. Det er hans lovmæssige ret at give et formelt ønske om at blive solgt. Der har jo åbenlyst været et spil i lang tid og det har også været tydeligt, omend meget høfligt, at Coutinho godt ville have den udfordring. Hvad søren skal han da eller gøre?! Baser fordi man skriver en kontrakt med en virksomhed, så er det jo ikke ensbetydende med, at man ikke kan ønske sig andre ting bagefter. Nu har klubbens lagt at komme med en officiel udmelding, hvorfor Coutinho har set sig nødsaget til at komme med den her udmelding. Han har én karriere og den er kort. Det bærer jeg ikke nag over.
I bund og grund ændrer det jo ingenting. Det samme ser vi med VvD.

Skal man være rigtigt kynisk, så er det FSGs legale mulighed for at score kassen, men det sagde jeg ikke højt.

Jeg tror i bund og grund at vi kommer at se samme sag, som med Suarez. De vil sige til ham, at han skal glemme det nu, men så lover vi dig, at du kommer videre næste år.

Jeg tror stadigvæk at han er Liverpool spiller efter 1. september.
Der er da al mulig grund til at blive sur på Coutinho. Han smider en transfer request én dag før sæsonstart. Det er da fuldstændigt ligegyldigt om han er i sin fulde ret til at gøre det rent legalt. Det er en katastrofal timing. Det er et slag i ansigtet på Klopp, på truppen og på os fans, som meget vel kan komme til at påvirke morgendagens kamp. Nøj, hvor er det dårlig stil og lige nu er jeg i tvivl om hvad der er bedst; at lade ham sidde og surmule i klubben det næste halve år eller sende ham afsted hurtigst muligt, så uroen omkring ham kan forsvinde ud af klubben inden vi er kommet for langt ind i den nye sæson.

Brugeravatar
Weissert
Indlæg: 706
Tilmeldt: lørdag, 29. jan, 2011 16:02
Geografisk sted: Tønder, Sdr. Jylland !

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Weissert » fredag, 11. aug, 2017 17:30

Well, vi kan da trøste os med, at klubben har signet en genfødt Moreno(!) og en Millie på midtbanen.

Håber dog at Coutinho (hvis han bliver en sæson mere) ikke render rundt og surmuler, som Torres gjorde. Han har vel ret beset en VM plads på landsholdet at spille for.
“When I've got nothing better to do, I look down the league table to see how Everton are getting along.”

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Kasper88 » fredag, 11. aug, 2017 17:33

Skovdal skrev:
Hr. Drejer skrev:
Skovdal skrev:
Hr. Drejer skrev:@Skovdal

Jeg er en smule bekymret for dig. Er du okey? Hvis du begynder at se flyvende lyserøde elefanter, så lov mig at du søger læge.
What the fuck? Hvad fanden er det for en kommentar?
Du virker uligevægtig.
Og du virker da som et utrolig arrogant fjols.
+1.
Corner taken quickly...

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » fredag, 11. aug, 2017 17:41

Weissert skrev:Well, vi kan da trøste os med, at klubben har signet en genfødt Moreno(!) og en Millie på midtbanen.

Håber dog at Coutinho (hvis han bliver en sæson mere) ikke render rundt og surmuler, som Torres gjorde. Han har vel ret beset en VM plads på landsholdet at spille for.
+ Sturridge x 2 og Henderson.

Hvis Coutinho scorer lige så meget som Torres de sidste 10 måneder. Så sætter jeg pris på hans surmuleri.

TG12
Indlæg: 1626
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af TG12 » fredag, 11. aug, 2017 17:43

Barcelona er pressede - mega pressede. De har mistet en af deres største stjerner og har pt begrænset succes's med at genbesætte med er navn af den kabliber det forventes af dem. Og det ved de udmærket godt!

Ellers taber de image både til RM men hele fodbold verdenen generelt.

Jeg tror de er gået all in og muligvis har suarez skubbet til Cou, tror i hvertfald de er i en situation hvor de vil gøre alt. Så Barca bliver ekstraordinært svære at bide skeer med. Lommen er fuld af guld oh de vil gøre alt for at finde en inden vinduet lukker. Desværre for os er listen af spillere som kan lukke neymar hullet meget lille og Cou er en af dem.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Kasper88 » fredag, 11. aug, 2017 17:55

Spørgsmålet er om det ville have set anderledes ud, hvis vi pt. ville have været forstærket med mere end Salah, Robertson og Solanke. Umiddelbart synes jeg, at det desværre lidt for meget minder om da Torres indgav sin transfer request og al den polemik, der senere fulgte da Torres gav sin egen version af sagen, hvor han bebrejdede falske løfter og manglende indkøb for, hvorfor han valgte at indgive en transfer requst. Det ser altså også ret vagt ud, hvis vi går den kommende sæson, med potentiel Champions League deltagelse, i møde med kun disse tre nye navne og intet andet.

Det ser dog endnu mere kritisabelt ud, hvis vi tilmed går ind i den nye sæson uden Coutinho.
Senest rettet af Kasper88 fredag, 11. aug, 2017 17:57, rettet i alt 3 gange.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Thommo » fredag, 11. aug, 2017 17:56

TG12 skrev: Jeg tror de er gået all in og muligvis har suarez skubbet til Cou, tror i hvertfald de er i en situation hvor de vil gøre alt. Så Barca bliver ekstraordinært svære at bide skeer med. Lommen er fuld af guld oh de vil gøre alt for at finde en inden vinduet lukker. Desværre for os er listen af spillere som kan lukke neymar hullet meget lille og Cou er en af dem.
Det er da vel LFC der er/bliver svære at bide skeer med, vi sidder med varen og barca er desperate i stor stil, ergo har LFC alle trumfer, og ved hvad "hånd"barca sidder med(den hånd er neymar prisen på 222mill eller hvad det nu var), og gentager mig selv fra forleden, jeg forstår hvis 250 mill overvejes, alt under bør afvises omgående. Og det vil stadig være et elendigt signal,selv til 250 mill og i værste fald koste Klopp oveni, for hvem ved om han bliver hvis Cou smutter. Dernæst kan 250 mill jo ikke engang skaffe 2 gode spillere alligevel, denne sommer.
Verden er smask fuld af hyklere....

TG12
Indlæg: 1626
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af TG12 » fredag, 11. aug, 2017 18:04

Thommo skrev:
TG12 skrev: Jeg tror de er gået all in og muligvis har suarez skubbet til Cou, tror i hvertfald de er i en situation hvor de vil gøre alt. Så Barca bliver ekstraordinært svære at bide skeer med. Lommen er fuld af guld oh de vil gøre alt for at finde en inden vinduet lukker. Desværre for os er listen af spillere som kan lukke neymar hullet meget lille og Cou er en af dem.
Det er da vel LFC der er/bliver svære at bide skeer med, vi sidder med varen og barca er desperate i stor stil, ergo har LFC alle trumfer, og ved hvad "hånd"barca sidder med(den hånd er neymar prisen på 222mill eller hvad det nu var), og gentager mig selv fra forleden, jeg forstår hvis 250 mill overvejes, alt under bør afvises omgående. Og det vil stadig være et elendigt signal,selv til 250 mill og i værste fald koste Klopp oveni, for hvem ved om han bliver hvis Cou smutter. Dernæst kan 250 mill jo ikke engang skaffe 2 gode spillere alligevel, denne sommer.

Lad os håbe. Vi har blot set der anerledes mere end en gang før.

Jeg er heller ikke helt enig i din betragtning om 250m ikke ville give mere end to gode spillere.

Feks Milan har købt to glimrende spillere til langt mindre, bonucci og ham fra Porto.

Besvar