10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Sivi » tirsdag, 02. jan, 2018 15:21

Jeg ville ikke have noget imod at sælge Cou, hvis vi bruger alle pengene på nye spillere. Enten køb Mahrez, Lemar, Fekir (Mahrez ville kunne bruges i CL) samt en målmand.
Justice for the 96! <3

Oomph242
Indlæg: 5680
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 02. jan, 2018 15:26

Sivi skrev:Jeg ville ikke have noget imod at sælge Cou, hvis vi bruger alle pengene på nye spillere. Enten køb Mahrez, Lemar, Fekir (Mahrez ville kunne bruges i CL) samt en målmand.
Kan Lemar og Fekir ikke også bruges i CL?

Oomph242
Indlæg: 5680
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 02. jan, 2018 15:28

Filos of Isk skrev:
TG12 skrev:
Oomph242 skrev:
Filos of Isk skrev:
Thommo skrev:
Niels K skrev: Sagen kan komme til at koste Barca dyrt:

http://www.teamtalk.com/news/coutinho-l ... er-blunder
Dyrt og dyrt, hvis det bare er 50 mill£ oveni sommerens pris er det jo ingenting, de bør få transfer karantæne i de kommende 6-8 vinduer,som ikke kan appeleres, lige pr omgående. De opfører sig som svin non stop overfor alt og alle klubber med gode spillere, og sidste karantæne(var den ikke på 2 vinduer?) hjalp jo ikke.
Bare det er dyrere end den ekstra regning vi fik på van Dijk....

Vigtigere endnu, hvis vi spiller kortene rigtigt kan vi bruge det til at enten at få startet den god budkrig eller måske bare overbevise Cou om at han ikke vil til Catalonien
Suarez og €100m så er jeg tilfreds.
Så gerne Suarez tilbage, men manden fylder 31 lige om lidt, og nedgangen i hans spil er allerede at spore.

Suarez på £150m kunne jeg måske acceptere, men heller ikke mindre.
Jeg tør slet ikke tænke på hvilket lønkrav Suarez ville stille...
Formentligt noget mindre end hvad det koster, at misse en CL plads.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 02. jan, 2018 15:30

Det koster vel ikke noget at misse CL! Det er vel vanskeligt at miste noget man ikke har.

Vi går vel 'blot' glip af en ekstra indtægt ;)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 02. jan, 2018 15:33

Hr. Drejer skrev:Det koster vel ikke noget at misse CL! Det er vel vanskeligt at miste noget man ikke har.

Vi går vel 'blot' glip af en ekstra indtægt ;)
tjooo, men det var stadig en fin pointe.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » tirsdag, 02. jan, 2018 16:01

Hvor er det frustrerende, at vi nu igen har dette forstyrrende element til at fjerne vores fokus i en periode.

Jeg accepterer, at min generelle holdning om, at Coutinho bare ikke skal sælges, nok ikke deles af klubben. Men nedenstående finder jeg bestemt ikke urimeligt.

1: Coutinho skal ikke sælges i januar. Vi kan godt indgå handlen i denne måned, men skiftet sker først til sommer.

2: Beløbet skal være MARKANT højere, end hvad de betalte for Dembele. £130m (hvoraf INTET er add-ons) må være et absolut minimum. Vi taler om en af spillets allerstørste profiler på vej ind i hans peak-periode.

Og må jeg så indskyde, at jeg hellere sælger ham til alle andre end Barca.
Kloppite

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af YNWA96 » tirsdag, 02. jan, 2018 16:15

https://t.co/o0RbcWsQcI?amp=1

Lidt status hvor sagen står fra “Melissa Pigen”, hun har jo godt styr på hvad der op og ned i diverse omkring klubben.

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af TG12 » tirsdag, 02. jan, 2018 16:16

texy skrev:Hvor er det frustrerende, at vi nu igen har dette forstyrrende element til at fjerne vores fokus i en periode.

Jeg accepterer, at min generelle holdning om, at Coutinho bare ikke skal sælges, nok ikke deles af klubben. Men nedenstående finder jeg bestemt ikke urimeligt.

1: Coutinho skal ikke sælges i januar. Vi kan godt indgå handlen i denne måned, men skiftet sker først til sommer.

2: Beløbet skal være MARKANT højere, end hvad de betalte for Dembele. £130m (hvoraf INTET er add-ons) må være et absolut minimum. Vi taler om en af spillets allerstørste profiler på vej ind i hans peak-periode.

Og må jeg så indskyde, at jeg hellere sælger ham til alle andre end Barca.
Jeg er generelt ikke fortaler for handler indgået før spilleren skifter.

Umiddelbart synes jeg det er for risikabelt da vi dels har en risiko for prisen er for lav - hvis Coutinho præsterer endnu bedre i anden halvdel af sæsonen har vi snydt os selv, og ligeledes risikere vi en spiller der mentalt allerede er skiftet, noget "vores egen" Keita ser ud til at slås med ligenu i Leipzig.

Eneste umiddelbare positive fra vores side er såfremt, Counthio går helt i brædderne og underpræstere kan det vise sig prisen er "go".

Medmindre vi kan overbevise Couthino om at han får lov at skfite til sommer til højest bydende, så skal vi maksimere profitten nu, og helst skubbe overgangen til vi har købt en erstatning allerende nu i Januar!

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Scherwin » tirsdag, 02. jan, 2018 16:53

De 3 ting vi ved er

1. Barcalona har ikke afgivet et bud
2. Liverpool vil kræve en MEGET højere løsesum end den som Pogba gik til (folk regner med omkring 150 mil pund)
3. Coutinho vil gerne til barcalona


det stadigvæk Liverpool som har alle kortene på hånden og det er stadigvæk os der bestemmer prisen.
Uanset hvor mange aviser barcalona kan sælge.

alt som har "spansk avis" labelet på sig er 99.999 % løgne og har intet på sig
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 02. jan, 2018 16:56

Wormie skrev:De 3 ting vi ved er

1. Barcalona har ikke afgivet et bud
2. Liverpool vil kræve en MEGET højere løsesum end den som Pogba gik til (folk regner med omkring 150 mil pund)
3. Coutinho vil gerne til barcalona


det stadigvæk Liverpool som har alle kortene på hånden og det er stadigvæk os der bestemmer prisen.
Uanset hvor mange aviser barcalona kan sælge.

alt som har "spansk avis" labelet på sig er 99.999 % løgne og har intet på sig
Det er også nummer 3 der er så bekymrende, men det er klart at der skal smækkes et ordentligt tilbud på bordet og det har de indtil videre ikke vist sig villige til, spørgsmålet er om de er i stand til det, men for Coutinho lyder 100 mill. jo som et ganske fint tilbud, er jeg bange for.

men ja lad os nu lige se tiden an en gang og så tager Coutinho en pause så han kan køre non stop igennem fra februar til slut maj :army8:

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af YNWA! » tirsdag, 02. jan, 2018 17:05

Filos of Isk skrev:
Wormie skrev:De 3 ting vi ved er

1. Barcalona har ikke afgivet et bud
2. Liverpool vil kræve en MEGET højere løsesum end den som Pogba gik til (folk regner med omkring 150 mil pund)
3. Coutinho vil gerne til barcalona


det stadigvæk Liverpool som har alle kortene på hånden og det er stadigvæk os der bestemmer prisen.
Uanset hvor mange aviser barcalona kan sælge.

alt som har "spansk avis" labelet på sig er 99.999 % løgne og har intet på sig
Det er også nummer 3 der er så bekymrende, men det er klart at der skal smækkes et ordentligt tilbud på bordet og det har de indtil videre ikke vist sig villige til, spørgsmålet er om de er i stand til det, men for Coutinho lyder 100 mill. jo som et ganske fint tilbud, er jeg bange for.

men ja lad os nu lige se tiden an en gang og så tager Coutinho en pause så han kan køre non stop igennem fra februar til slut maj :army8:
Tror ikke 100 millioner pund er nok for FSG. Tror nærmere den lyder 130-135 millioner pund. Og hvis det er upfront ville det også være okay hvis det stod til mig. Men så skal pengene også bruges på nye spillere.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af AJ » tirsdag, 02. jan, 2018 17:26

Vi kan ikke erstatte Coutinho. Så jeg køber ikke det argument, at pengene bare kan gå til nye spillere. Og nej, vi kan heller ikke bare købe spillere til flere forskellige positioner, da der er noget, der hedder lønstruktur. End ikke Isco vil være en helt fuldgod erstatning, men han er nok det, der ville komme tættest på. Jeg aner ikke, om han er realistisk, men han er blevet nævnt herinde nogle gange. Vi går jo ikke ud og henter De Bruyne eller Hazard, og det er det niveau, Coutinho befinder sig på.

Jeg ser ikke, at vi kan gøre andet end at skifte spillestil, satse på nogle andre typer, og fortsætte med at udvikle klubbens unge talenter. Lallana bør få en mere afgørende rolle fremover, og måske endda Ox, da han bringer noget anderledes fra midtbanen. Måske har Klopp allerede tænkt på dette, da han købte Ox i sommer, men det kan også være en overfortolkning.

Oomph242
Indlæg: 5680
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 02. jan, 2018 17:31

AJ skrev:Vi kan ikke erstatte Coutinho. Så jeg køber ikke det argument, at pengene bare kan gå til nye spillere. Og nej, vi kan heller ikke bare købe spillere til flere forskellige positioner, da der er noget, der hedder lønstruktur. End ikke Isco vil være en helt fuldgod erstatning, men han er nok det, der ville komme tættest på. Jeg aner ikke, om han er realistisk, men han er blevet nævnt herinde nogle gange. Vi går jo ikke ud og henter De Bruyne eller Hazard, og det er det niveau, Coutinho befinder sig på.

Jeg ser ikke, at vi kan gøre andet end at skifte spillestil, satse på nogle andre typer, og fortsætte med at udvikle klubbens unge talenter. Lallana bør få en mere afgørende rolle fremover, og måske endda Ox, da han bringer noget anderledes fra midtbanen. Måske har Klopp allerede tænkt på dette, da han købte Ox i sommer, men det kan også være en overfortolkning.
Men er Oxlade og Lallana gode nok til, at gøre os bedre end vi er nu? (top 4)... samt er Lallana ikke ligefrem fremtidens mand.

Vi må gå udfra målet ikke er nået og vi bare skal stabilisere os.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af AJ » tirsdag, 02. jan, 2018 17:36

Oomph242 skrev:Men er Oxlade og Lallana gode nok til, at gøre os bedre end vi er nu? (top 4)...

Vi må gå udfra målet ikke er nået og vi bare skal stabilisere os.
Nej, ikke nødvendigvis, men jeg kan godt se dem indgå i vores fremtidige hold. Det bliver dog umådelig svært at blive bedre, når vi sælger Coutinho. Sådan er det.

Vi kan sagtens gå efter Thomas Lemar, men han er en helt anden type igen jf. min betragtning om, at vi bliver nødt til at skifte stil med ikke ligeså kreative spillere, men til gengæld flere af dem (dvs. fra kvalitet til kvantitet). Vores 8'ere på midtbanen skal bidrage mere i den kreative proces. Det hjælper dog allerede på det, at Keita er bedre til at sætte spillet i gang end de fleste af vores nuværende midtbanefolk.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 02. jan, 2018 17:38

YNWA! skrev:
Filos of Isk skrev:
Wormie skrev:De 3 ting vi ved er

1. Barcalona har ikke afgivet et bud
2. Liverpool vil kræve en MEGET højere løsesum end den som Pogba gik til (folk regner med omkring 150 mil pund)
3. Coutinho vil gerne til barcalona


det stadigvæk Liverpool som har alle kortene på hånden og det er stadigvæk os der bestemmer prisen.
Uanset hvor mange aviser barcalona kan sælge.

alt som har "spansk avis" labelet på sig er 99.999 % løgne og har intet på sig
Det er også nummer 3 der er så bekymrende, men det er klart at der skal smækkes et ordentligt tilbud på bordet og det har de indtil videre ikke vist sig villige til, spørgsmålet er om de er i stand til det, men for Coutinho lyder 100 mill. jo som et ganske fint tilbud, er jeg bange for.

men ja lad os nu lige se tiden an en gang og så tager Coutinho en pause så han kan køre non stop igennem fra februar til slut maj :army8:
Tror ikke 100 millioner pund er nok for FSG. Tror nærmere den lyder 130-135 millioner pund. Og hvis det er upfront ville det også være okay hvis det stod til mig. Men så skal pengene også bruges på nye spillere.
undskyld jeg tog 100 millioner fordi det er for lavt et beløb for os, især i januar, men det er stadig så mange penge at Countinho risikerer at blive utilfreds når vi siger nej.
Ja vi er oppe i det leje, og så er der endda kun til et eller to klasse indkøb :shock:

Og det er ikke fordi jeg syntes at vi skal give efter for børnefornærmede spillere, men jeg bliver bekymret for harmonien i truppen under hele dette forløb, hvilket også er derfor vi er så sure på FCB som vi er.

Besvar