10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af AJJ » torsdag, 04. jan, 2018 14:11

I lyder som om, han allerede er solgt for det beløb, Reddy nævner, og at vi samtidigt ikke får nogen erstatning ind her i januar....Skulle man ikke vente lidt med doom and gloom?

Nu har FSG hentet Klopps to topprioriteter fra i sommers + ham Salah, som har gjort det ok. Derudover håndterede de og Klopp Cou-gate part 1 meget fint i sommers.

Kunne man så ikke have en smule tiltro til, at de også håndterer klubbens interesser på bedste vis i Cou-gate part 2? Umiddelbart vil jeg også mene, at de nok har lidt flere informationer at træffe beslutninger pba.

Oomph242
Indlæg: 5651
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 04. jan, 2018 14:15

AJJ skrev:I lyder som om, han allerede er solgt for det beløb, Reddy nævner, og at vi samtidigt ikke får nogen erstatning ind her i januar....Skulle man ikke vente lidt med doom and gloom?

Nu har FSG hentet Klopps to topprioriteter fra i sommers + ham Salah, som har gjort det ok. Derudover håndterede de og Klopp Cou-gate part 1 meget fint i sommers.

Kunne man så ikke have en smule tiltro til, at de også håndterer klubbens interesser på bedste vis i Cou-gate part 2? Umiddelbart vil jeg også mene, at de nok har lidt flere informationer at træffe beslutninger pba.

Det er vel lidt fordi man kigger ind i fremtiden med baggrunds viden i fortiden:).

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Thommo » torsdag, 04. jan, 2018 14:33

i 13-14 brugte vi 26 mill euro, 14/15 52mill, 15/16 36mill, 16/17 tjente 5mill, 17/18 120mill(incl Keita som, figurer som betalt på https://www.transfermarkt.com/fc-liverp ... /verein/31), så hvor helvede kommer de tal fra Wormie.

Det er grotesk som visse fans, vil fremstille FSG som g&h vol.2 fandme godt nok ynkeligt, meget ofte.
Verden er smask fuld af hyklere....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » torsdag, 04. jan, 2018 14:36

YNWA! skrev:

Ikke gode nyheder...
Nej, ikke gode nyheder. Men forventeligt.

Nu er der jo tale om et forhandlingsforløb, og jeg er ikke i tvivl om, at med mindre de €150M (ca. £130M) er et up-front kontant beløb, så accepteres buddet ikke af Liverpool. Og selv, hvis det skulle være et samlet garanteret beløb, så er jeg ikke 100% sikker på, at det vil blive accepteret.

Liverpool er jo nødt til at skele til, hvad andre spillere har kostet og koster. Barca har givet €145M for Dembele, som på ingen måde er på Coutinho-niveau (endnu). De fik €222M for Neymar. Coutinho er tættere på Neymar's niveau end Dembele er på Coutinho. Så hvis man på nogen måde kan bruge den slags logik i udregning af markedspriser på spillere, så burde Coutinho vel koste €200M. Især hvis han skal handles i et januar-vindue, hvor salget risikerer at ødelægge vores sæson.

Lidt andre priser, der er værd at skele til (alt sammen i Euro for sammenligningens skyld).

Mbappé: €145M + €35M
Pogba (før markedet eksploderede med Neymar): €105M + €5M add-ons.
Lemar (hans angivelige pris): €100M
Van Dijk: €84M
Lukaku: €84M + €17M

Coutinho's form og stabilitet taget i betragtning synes jeg sagtens, at man kan tillade sig at kræve en pris, der matcher Mbappé. Al ære og respekt for Monaco, men Liverpool ER en større klub end dem, og det bliver det ikke billigere at hente spillere af.
Kloppite

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af AJJ » torsdag, 04. jan, 2018 14:46

Oomph242 skrev:
AJJ skrev:I lyder som om, han allerede er solgt for det beløb, Reddy nævner, og at vi samtidigt ikke får nogen erstatning ind her i januar....Skulle man ikke vente lidt med doom and gloom?

Nu har FSG hentet Klopps to topprioriteter fra i sommers + ham Salah, som har gjort det ok. Derudover håndterede de og Klopp Cou-gate part 1 meget fint i sommers.

Kunne man så ikke have en smule tiltro til, at de også håndterer klubbens interesser på bedste vis i Cou-gate part 2? Umiddelbart vil jeg også mene, at de nok har lidt flere informationer at træffe beslutninger pba.

Det er vel lidt fordi man kigger ind i fremtiden med baggrunds viden i fortiden:).
Har du nu husket af opdatere din baggrundsviden i fortiden med sommervinduet + købet af VvD :-)

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Surf » torsdag, 04. jan, 2018 14:48

Der kan vel ikke være tvivl om, at vi er meget bedre stillet som hold og klub til at miste Coutinho, end vi var da vi mistede Suarez. Så som sådan bekymrer salget mig ikke voldsomt. Han kunne sagtens være forskellen på hvor langt vi når i FA og CL givet hans evne til at afgøre kampe, men jeg tror ikke at det ændrer på, at vi stadig har en rigtig god chance for top 4. Dertil præsterer vi trods alt ret stabilt. Også uden Coutinho.

Det er noget pis at miste en af sine 3 bedste spillere midt i sæsonen, men jeg gider ikke lade mit humør ødelægge af det. Det skal Coutinho ikke have lov til, med hans respektløse opførsel. Ingen er, trods alt, over klubben.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Oomph242
Indlæg: 5651
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 04. jan, 2018 14:52

AJJ skrev:
Oomph242 skrev:
AJJ skrev:I lyder som om, han allerede er solgt for det beløb, Reddy nævner, og at vi samtidigt ikke får nogen erstatning ind her i januar....Skulle man ikke vente lidt med doom and gloom?

Nu har FSG hentet Klopps to topprioriteter fra i sommers + ham Salah, som har gjort det ok. Derudover håndterede de og Klopp Cou-gate part 1 meget fint i sommers.

Kunne man så ikke have en smule tiltro til, at de også håndterer klubbens interesser på bedste vis i Cou-gate part 2? Umiddelbart vil jeg også mene, at de nok har lidt flere informationer at træffe beslutninger pba.

Det er vel lidt fordi man kigger ind i fremtiden med baggrunds viden i fortiden:).
Har du nu husket af opdatere din baggrundsviden i fortiden med sommervinduet + købet af VvD :-)
Men vi ved jo ikke om VvD og Keita er finanseret af Coutinho salget endnu. Det må fremtiden vise.

Resten af sommervinduet var vel nogenlunde indenfor budget. (£50m netspend).

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Scherwin » torsdag, 04. jan, 2018 14:54

Thommo skrev:i 13-14 brugte vi 26 mill euro, 14/15 52mill, 15/16 36mill, 16/17 tjente 5mill, 17/18 120mill(incl Keita som, figurer som betalt på https://www.transfermarkt.com/fc-liverp ... /verein/31), så hvor helvede kommer de tal fra Wormie.

Det er grotesk som visse fans, vil fremstille FSG som g&h vol.2 fandme godt nok ynkeligt, meget ofte.
Sagde jeg at liverpool kun kan købe med de penge som vi sælger for?
eller hvad antyder du ?

hvis du rent faktisk læser hvad jeg skriver så siger jeg at vores trusted insiders som james pearce og melissa kommer ud og siger at "dette vindue er transfer budget ca. 40 mil pund eller 60 mil pund.

så hvis vi kun brugte 26 mil euro men havde 60 mil pund at bruge for så er der vel "overskud på transferbudget"

vi har ca. haft mellem 30-40 mil pund at kunne "bruge" for i hvert sommer/vinter vindue hvis nødvendigt. og sidste sommer blev der talt om 150 mil pund pga de enorme tv-rettigheder.

så ja. ca. 200 mil pund i transfer budget overskud.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af AJJ » torsdag, 04. jan, 2018 15:07

Oomph242 skrev:
AJJ skrev:
Oomph242 skrev:
AJJ skrev:I lyder som om, han allerede er solgt for det beløb, Reddy nævner, og at vi samtidigt ikke får nogen erstatning ind her i januar....Skulle man ikke vente lidt med doom and gloom?

Nu har FSG hentet Klopps to topprioriteter fra i sommers + ham Salah, som har gjort det ok. Derudover håndterede de og Klopp Cou-gate part 1 meget fint i sommers.

Kunne man så ikke have en smule tiltro til, at de også håndterer klubbens interesser på bedste vis i Cou-gate part 2? Umiddelbart vil jeg også mene, at de nok har lidt flere informationer at træffe beslutninger pba.

Det er vel lidt fordi man kigger ind i fremtiden med baggrunds viden i fortiden:).
Har du nu husket af opdatere din baggrundsviden i fortiden med sommervinduet + købet af VvD :-)
Men vi ved jo ikke om VvD og Keita er finanseret af Coutinho salget endnu. Det må fremtiden vise.

Resten af sommervinduet var vel nogenlunde indenfor budget. (£50m netspend).
Ifølge Melissa Reddy forsøgte FSG at overtale Cou til at blive med en forbedret lønpakke mv. Det havde de vel ikke gjort, hvis pengene skulle bruges til at finansiere Keita og VvD?

"Sources close to the player revealed to Goal on Tuesday that the Merseysiders unsuccessfully tried to convince Coutinho to remain at Anfield by proposing multiple incentives and a greater wage packet to their highest earner over the course of the season."

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » torsdag, 04. jan, 2018 15:09

Thommo skrev:i 13-14 brugte vi 26 mill euro, 14/15 52mill, 15/16 36mill, 16/17 tjente 5mill, 17/18 120mill(incl Keita som, figurer som betalt på https://www.transfermarkt.com/fc-liverp ... /verein/31), så hvor helvede kommer de tal fra Wormie.

Det er grotesk som visse fans, vil fremstille FSG som g&h vol.2 fandme godt nok ynkeligt, meget ofte.
Ikke at det betyder så meget for debatten, men lfchistory.net kommer frem til lidt andre tal end transfermarkt (i millioner £).

13/14 Ind: 41,3
13/14 Ud: 28,7
13/14 Total: 12,6

14/15 Ind: 116,85
14/15 Ud: 78,5
14/15 Total: 38,35

15/16 Ind: 93,6
15/16 Ud: 70,4
15/16 Total: 23,2

16/17 Ind: 63,9
16/17 Ud: 85,75
16:17 Total: -21,85

Jeg ved ikke, hvad man bør forvente, at der bruges på transfers i en klub med ambitioner om mesterskabet, eller om der i det hele taget behøver at være en forventning om at bruge mere, end man tjener for at opnå det mål. Men umiddelbart lyder £52,3M over 4 sæsoner - £13M per sæson - ikke som et vanvittigt beløb i mine øjne.

Til gengæld er FSG foreløbig gået transfer-amok i denne sæson. Siden de fik hentet Klopp, har jeg ikke haft noget at udsætte på FSG.
Kloppite

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Scherwin » torsdag, 04. jan, 2018 15:14

Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Emmy » torsdag, 04. jan, 2018 15:14

Surf skrev:Der kan vel ikke være tvivl om, at vi er meget bedre stillet som hold og klub til at miste Coutinho, end vi var da vi mistede Suarez. Så som sådan bekymrer salget mig ikke voldsomt. Han kunne sagtens være forskellen på hvor langt vi når i FA og CL givet hans evne til at afgøre kampe, men jeg tror ikke at det ændrer på, at vi stadig har en rigtig god chance for top 4. Dertil præsterer vi trods alt ret stabilt. Også uden Coutinho.

Det er noget pis at miste en af sine 3 bedste spillere midt i sæsonen, men jeg gider ikke lade mit humør ødelægge af det. Det skal Coutinho ikke have lov til, med hans respektløse opførsel. Ingen er, trods alt, over klubben.
Helt enig. Individuelt er det en svækkelse nærmest uanset hvem der kommer ind, hvis nogen. Men derfor kan man altså stadig sagtens bygge et stærkt hold op. Med VvD på plads, Keita til sommer, måske Lemar nu i januar og den berømte kanin, så synes jeg ikke der er grund til at hænge for meget med skuffen. Barca skal malkes maksimalt og så må Cou bare videre. Jeg gider ikke se ham i klubben når han render rundt og opfører sig som en tøs udenfor banen. På banen har han jo i den grad præsteret og skulle handlen glippe så tror jeg helt bestemt vi vil se ham spille et stærkt forår.
Men der er vel gået storpolitik i det her. Barca har reelt set ikke noget at bruge ham til lige nu og her. Han kan ikke spille CL og La Liga skal de nok vinde uden ham. Men de kan ikke tåle at miste ham i endnu et transfervindue, det vil se rigtig skidt ud. Det ville da iøvrigt fryde mig noget så gevaldigt med deres usmagelige mafia metoder. Så jeg tror på en handel hvor vi bare skal presse dem helt ud i hjørnet.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Oomph242
Indlæg: 5651
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 04. jan, 2018 15:15

texy skrev:
Thommo skrev:i 13-14 brugte vi 26 mill euro, 14/15 52mill, 15/16 36mill, 16/17 tjente 5mill, 17/18 120mill(incl Keita som, figurer som betalt på https://www.transfermarkt.com/fc-liverp ... /verein/31), så hvor helvede kommer de tal fra Wormie.

Det er grotesk som visse fans, vil fremstille FSG som g&h vol.2 fandme godt nok ynkeligt, meget ofte.
Ikke at det betyder så meget for debatten, men lfchistory.net kommer frem til lidt andre tal end transfermarkt (i millioner £).

13/14 Ind: 41,3
13/14 Ud: 28,7
13/14 Total: 12,6

14/15 Ind: 116,85
14/15 Ud: 78,5
14/15 Total: 38,35

15/16 Ind: 93,6
15/16 Ud: 70,4
15/16 Total: 23,2

16/17 Ind: 63,9
16/17 Ud: 85,75
16:17 Total: -21,85

Jeg ved ikke, hvad man bør forvente, at der bruges på transfers i en klub med ambitioner om mesterskabet, eller om der i det hele taget behøver at være en forventning om at bruge mere, end man tjener for at opnå det mål. Men umiddelbart lyder £52,3M over 4 sæsoner - £13M per sæson - ikke som et vanvittigt beløb i mine øjne.

Til gengæld er FSG foreløbig gået transfer-amok i denne sæson. Siden de fik hentet Klopp, har jeg ikke haft noget at udsætte på FSG.

Vi ved jo ikke endnu om transferne i denne sæson er et Coutinho salg betinget. Lad os håbe de ikke er.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Surf » torsdag, 04. jan, 2018 15:16

Emmy skrev:Men der er vel gået storpolitik i det her. Barca har reelt set ikke noget at bruge ham til lige nu og her. Han kan ikke spille CL og La Liga skal de nok vinde uden ham. Men de kan ikke tåle at miste ham i endnu et transfervindue, det vil se rigtig skidt ud. Det ville da iøvrigt fryde mig noget så gevaldigt med deres usmagelige mafia metoder. Så jeg tror på en handel hvor vi bare skal presse dem helt ud i hjørnet.
Enig, og hvis han så endelig ryger, så må vi håbe på at vi trækker dem i CL og smadrer det PISPISPISPISPISPISHOLD.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Scherwin » torsdag, 04. jan, 2018 15:38

Surf skrev:
Emmy skrev:Men der er vel gået storpolitik i det her. Barca har reelt set ikke noget at bruge ham til lige nu og her. Han kan ikke spille CL og La Liga skal de nok vinde uden ham. Men de kan ikke tåle at miste ham i endnu et transfervindue, det vil se rigtig skidt ud. Det ville da iøvrigt fryde mig noget så gevaldigt med deres usmagelige mafia metoder. Så jeg tror på en handel hvor vi bare skal presse dem helt ud i hjørnet.
Enig, og hvis han så endelig ryger, så må vi håbe på at vi trækker dem i CL og smadrer det PISPISPISPISPISPISHOLD.
Hvad hvis, vi sælger ham nu men skifter først til sommer så vi kan bruge ham i chl, og vi så trækker barca i en Semifinale eller noget i den dur ? :)
det kunne være is på kagen
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Besvar