10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
sjampen
Indlæg: 1740
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af sjampen » lørdag, 06. jan, 2018 21:38

pingel skrev:
Jeg synes også at det var et vildt latterligt salg. Men vi ved bare ikke hvad Phil har sagt osv. Han må have været rigtig træt af livet i liverpool siden han fravælger os nu fremfor til sommer - det fatter jeg ikke. Til gengæld vælger jeg at tro på at klubben har gjort deres bedste for at holde på ham et halvt år endnu, for hvad skulle de tabe på det? Så dumme er amerikanerne altså ikke, at de tror han ville tabe værdi over de kommende 5 måneder. Så havde de sgu solgt i sommer...
Enig, man skal bestemt ikke underkende Coutinhos rolle i sagen. Det er naturligvis helt hans egen sag, og da det er hans liv bestemmer han naturligvis også. Nu holder jeg bare ikke med Coutinho, men med Liverpool, og det gør ham til en forræderisk satan. Men det ændrer vel ikke på, at Coutinho har spillet fremragende i den her periode hvor han i bagklogskabens lys har været hamrende utilfreds og hårdt arbejdet i kulissen på at komme så langt væk fra LFC som muligt. Nu havde han heldigvis en kontrakt, og det kan sq godt være min branche, men kontrakter skal fandme overholdes.

Vi må selvfølgelig videre, men som jeg også skrev i sommers så er der nogle spørgsmålstegn ved FSG som ejere, og det er ikke blevet mindre. Historien har gentaget sig flere gange under deres ejerskab. Dumme nægter jeg at kalde dem, selvom man aldrig skal sige aldrig om en befolkning der valgte Donald Trump som præsident. Men det her er bare sygt problematisk for deres ejerskab. Igen.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » lørdag, 06. jan, 2018 21:42

pingel skrev:Man kan altså ikke tvinge nogen til at blive og forvente et positivt udkom. Og Phil ville åbenbar
t ikke være i vores klub længere - og det så meget at han fravalgte CL...
Jo, det kan man godt i fodboldens verden.

Vi kunne have tvunget ham i 4 år. Og det ville have gavnet os i den forstand, at Real ikke ville stå foran Anfield til sommer og bede os udlevere Salah, som vi til den tid også holder som gidsel på en Liverpool-kontrakt.

Klubber henvender sig ikke til Man City om aguero, fordi de ved hvad svaret er. Og jeg havde håbet, med FSG meget voldsomme udtalelser i sommer, at Liverpool nu skulle til at have samme vinder-attitude.
Kloppite

bblauritzen
Indlæg: 1059
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af bblauritzen » lørdag, 06. jan, 2018 21:45

Oomph242 skrev:
bblauritzen skrev:
pingel skrev:
sjampen skrev:
pingel skrev:Så kører FSG ud bussen igen. Der var ellers næsten stille da vi havde købt VVD...
Vi har meget at være taknemmelig for. Også FSG for at redde den synkende skude. Det samme kan vi forhåbentlig sige om snart at have en ejer der går efter at vinde sportsligt, ikke på årsrapporten. Det må som sådan godt være FSG, det skal de så bare til at vise.
Jeg synes også at det var et vildt latterligt salg. Men vi ved bare ikke hvad Phil har sagt osv. Han må have været rigtig træt af livet i liverpool siden han fravælger os nu fremfor til sommer - det fatter jeg ikke. Til gengæld vælger jeg at tro på at klubben har gjort deres bedste for at holde på ham et halvt år endnu, for hvad skulle de tabe på det? Så dumme er amerikanerne altså ikke, at de tror han ville tabe værdi over de kommende 5 måneder. Så havde de sgu solgt i sommer...
Enig.. Jeg kan ikke se hvad det skulle gøre godt for at tvinge ham til at sidde på tribunen i et halvt år, eller til kontrakten udløber som jeg også har set foreslået.

Som forløbet har udviklet sig mener jeg at det er det er fint han smutter nu.

Pisse ærgerligt, ja gu er det så, men vi gav det et halvt år, det gik ikke.. move on..

Det kommer jo heller ikke som en overraskelse. Så man må forvente klubben har forberedt sig.
Ja, lad os håbe det.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af liverpoolfc86 » lørdag, 06. jan, 2018 21:46

Drop tuderiet. Ox'en tager over på hans plads og kommer til at være endnu bedre. Vi behøver ikke Coutinho resten af sæsonen.

Det er en trist afsked og synd han har været sådan en kæmpe når. Mht prisen tror jeg vi ville få 200 mio mindre til sommer. Problemet er bare at køber vi nu, så ved klubberne vi har pengene og priserne er f**king høje pt.

Sad lige og genså videoer med Riyad Mahrez fra sidste sæson. Puh han var vild. Måske ikke verdens dårligste køb.

Brugeravatar
Valdemax
Indlæg: 488
Tilmeldt: lørdag, 10. mar, 2012 18:21
Alder: 51

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Valdemax » lørdag, 06. jan, 2018 21:53

wow for en masse dommedagsprofetier der er her inden.
1. vi kommer ikke i top 4 nu
2. vi ryger ud af CL
3. FSG vil ikke bruge penge på spiller.
4. Det er Klopp skyld.

Jeg vil kun sige til det. Vi ved ikke hvad der kommer til at ske.
1. Måske kommer vi i top 4. Jeg ser ikke nogle grund til det.
2. Det kan godt være at vi ryger ud til Porto. Men det kan også være at vi vinder det hele. Vi har et godt hold.
3. Vi ved meget mere om det, om 3 uger, og jeg håber et eller andet sted at de gemmer nogle til sommer.
4. Det kan godt være at Klopp har meget at sige. men vi ved ikke hvilken aftale der blev lave imellem Liverpool og Coutinho i sommers. Måske blev der lavet en aftale der. Hvis han hjælp os videre i CL og med at være med oppe i top af PL, og FC Barcelona kommer med den rette pris vil vi la ham skifte. Der er så meget vi ikke ved.

Der er så meget vi ikke ved om fortiden eller fremtiden, Liverpool er den bedste klub i verden. og vi er så heldig at vi kan følge dem i mange endnu.
Vi er også igang med at bygge et godt hold op, med mange gode spiller ikke kun en god spiller.

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 06. jan, 2018 21:55

texy skrev:
pingel skrev:Man kan altså ikke tvinge nogen til at blive og forvente et positivt udkom. Og Phil ville åbenbar
t ikke være i vores klub længere - og det så meget at han fravalgte CL...
Jo, det kan man godt i fodboldens verden.

Vi kunne have tvunget ham i 4 år. Og det ville have gavnet os i den forstand, at Real ikke ville stå foran Anfield til sommer og bede os udlevere Salah, som vi til den tid også holder som gidsel på en Liverpool-kontrakt.

Klubber henvender sig ikke til Man City om aguero, fordi de ved hvad svaret er. Og jeg havde håbet, med FSG meget voldsomme udtalelser i sommer, at Liverpool nu skulle til at have samme vinder-attitude.
Vinder-attitude ville også kræve flere indkøb af topspillere. Så vi viser heller ikke rigtigt vores bedste spillere, at vi vil være med helt i top. Spillere som Coutinho, Suarez, Sterling og måske Salah vil jo være med hvor det er sjovest. Så de er svære at holde på. Det sidste 20 år er Gerrard vel den eneste topspiller vi har kunne holde karrieren ud og det var heller ikke nemt.

Det bliver nok heller ikke den sidste salgs-skuffelse vi får under FSG.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Thommo » lørdag, 06. jan, 2018 21:59

sjampen skrev:Nu kan jeg se at andre er begyndt at åbne øjnene for noget jeg argumenterede for i sommers og som er grunden til, at min signatur er som den er. Det glæder mig, også selvom det kun er i et øjeblik af skuffelse.
.
Mærkeligt noget at glæde sig over....Og tror jeg må skuffe dig, tvivler på denne handel får ret mange til at skifte holdning, det ville da også være mystisk, hvis man gjorde....Men forstår da godt du er stolt og glad en dag som idag.....Eller noget...
Verden er smask fuld af hyklere....

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af liverpoolfc86 » lørdag, 06. jan, 2018 22:03

Oomph242 skrev:
texy skrev:
pingel skrev:Man kan altså ikke tvinge nogen til at blive og forvente et positivt udkom. Og Phil ville åbenbar
t ikke være i vores klub længere - og det så meget at han fravalgte CL...
Jo, det kan man godt i fodboldens verden.

Vi kunne have tvunget ham i 4 år. Og det ville have gavnet os i den forstand, at Real ikke ville stå foran Anfield til sommer og bede os udlevere Salah, som vi til den tid også holder som gidsel på en Liverpool-kontrakt.

Klubber henvender sig ikke til Man City om aguero, fordi de ved hvad svaret er. Og jeg havde håbet, med FSG meget voldsomme udtalelser i sommer, at Liverpool nu skulle til at have samme vinder-attitude.
Vinder-attitude ville også kræve flere indkøb af topspillere. Så vi viser heller ikke rigtigt vores bedste spillere, at vi vil være med helt i top. Spillere som Coutinho, Suarez, Sterling og måske Salah vil jo være med hvor det er sjovest. Så de er svære at holde på. Det sidste 20 år er Gerrard vel den eneste topspiller vi har kunne holde karrieren ud og det var heller ikke nemt.

Det bliver nok heller ikke den sidste salgs-skuffelse vi får under FSG.
puuuh en stemning, hvordan er det ikke gået uden Coutinho. Fint. Skal vi stille op i en formation, som kun tilpasser ham. NEJ.
Lad os nu lige få ro på med Salah. Folk går altid amok, når en spiller præstere på højeste klasse og det skal man også. Lad os nu lige se om han holder niveauet. Ingen havde regnet med den klasse ham har vist indtil nu. Med købet af de spiller vi har nu og får og de penge der kommer I kasser, viser det vi vil være med i toppen. Ellers var Klopp også smuttet


Tror vores hold kan blive mere stabil, hvis vi styrker holdet i defensive og offensive efter dette salg.

LÆS fra Klopp

http://www.liverpoolfc.com/news/first-t ... o-transfer

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 06. jan, 2018 22:11

liverpoolfc86 skrev:
Oomph242 skrev:
texy skrev:
pingel skrev:Man kan altså ikke tvinge nogen til at blive og forvente et positivt udkom. Og Phil ville åbenbar
t ikke være i vores klub længere - og det så meget at han fravalgte CL...
Jo, det kan man godt i fodboldens verden.

Vi kunne have tvunget ham i 4 år. Og det ville have gavnet os i den forstand, at Real ikke ville stå foran Anfield til sommer og bede os udlevere Salah, som vi til den tid også holder som gidsel på en Liverpool-kontrakt.

Klubber henvender sig ikke til Man City om aguero, fordi de ved hvad svaret er. Og jeg havde håbet, med FSG meget voldsomme udtalelser i sommer, at Liverpool nu skulle til at have samme vinder-attitude.
Vinder-attitude ville også kræve flere indkøb af topspillere. Så vi viser heller ikke rigtigt vores bedste spillere, at vi vil være med helt i top. Spillere som Coutinho, Suarez, Sterling og måske Salah vil jo være med hvor det er sjovest. Så de er svære at holde på. Det sidste 20 år er Gerrard vel den eneste topspiller vi har kunne holde karrieren ud og det var heller ikke nemt.

Det bliver nok heller ikke den sidste salgs-skuffelse vi får under FSG.
puuuh en stemning, hvordan er det ikke gået uden Coutinho. Fint. Skal vi stille op i en formation, som kun tilpasser ham. NEJ.
Lad os nu lige få ro på med Salah. Folk går altid amok, når en spiller præstere på højeste klasse og det skal man også. Lad os nu lige se om han holder niveauet. Ingen havde regnet med den klasse ham har vist indtil nu. Med købet af de spiller vi har nu og får og de penge der kommer I kasser, viser det vi vil være med i toppen. Ellers var Klopp også smuttet


Tror vores hold kan blive mere stabil, hvis vi styrker holdet i defensive og offensive efter dette salg.

Men hvem skal nu bygge spillet op til Salah. Jeg mener Coutinho har været en vigtigt brik i Salah`s succes.

Firmino er den eneste jeg kan se er dygtig nok til, at overtage Coutinho`s plads og gøre et nogenlunde job. Men så mister vi jo vores angriber.

Jeg frygter lidt Lallana og Oxlade skiftes lidt på hans plads resten af sæsonen og det bliver nok med begrænset succes. Ingen af dem har afleveringerne, kreativiteten eller afslutningerne til, at gøre det rigtig godt.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af athomsen » lørdag, 06. jan, 2018 22:14

Det kommer ikke som et chok - tværtimod. Kan godt forstå mange af dommedagsprofetierne - men mange af dem virker også som om det ville være sikkert med videre CL deltagelse, sikkert med 4. plads, sikkert med mesterskabsudfordring næste sæson, hvis Coutinho stadig blev. Intet af det er sikkert. Umiddelbart er der ingen direkte erstatning for Coutinho - måske man kunne regne med at Klopp har set det og har kalkuleret med en mindre justering af spillestil.

Som tidligere nævnt: køb Oblak og Mahrez i dette vindue. Så er vi lige så meget tilbage i kampen om CL pladserne, som inden salget af Coutinho. Mahrez kombineret med Keita der kommer til sommer, Lallana tilbage i fuldt flor, Clyne tilbage og køb en klasse DM til sommer, så ligner det noget.

Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Belloni » lørdag, 06. jan, 2018 22:15

Mundo Deportivo(vidst nok) skriver at han har betalt 15 mill euro af egen lomme for at få skiftet igennem.
Vildt at være SÅ desperat.
Læste det på twitter. Opslag af DaveOCKop. Selvfølgelig ikke sikkert det passer
Senest rettet af Belloni lørdag, 06. jan, 2018 22:17, rettet i alt 1 gang.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af liverpoolfc86 » lørdag, 06. jan, 2018 22:16

Oomph242 skrev:
liverpoolfc86 skrev:
Oomph242 skrev:
texy skrev:
pingel skrev:Man kan altså ikke tvinge nogen til at blive og forvente et positivt udkom. Og Phil ville åbenbar
t ikke være i vores klub længere - og det så meget at han fravalgte CL...
Jo, det kan man godt i fodboldens verden.

Vi kunne have tvunget ham i 4 år. Og det ville have gavnet os i den forstand, at Real ikke ville stå foran Anfield til sommer og bede os udlevere Salah, som vi til den tid også holder som gidsel på en Liverpool-kontrakt.

Klubber henvender sig ikke til Man City om aguero, fordi de ved hvad svaret er. Og jeg havde håbet, med FSG meget voldsomme udtalelser i sommer, at Liverpool nu skulle til at have samme vinder-attitude.
Vinder-attitude ville også kræve flere indkøb af topspillere. Så vi viser heller ikke rigtigt vores bedste spillere, at vi vil være med helt i top. Spillere som Coutinho, Suarez, Sterling og måske Salah vil jo være med hvor det er sjovest. Så de er svære at holde på. Det sidste 20 år er Gerrard vel den eneste topspiller vi har kunne holde karrieren ud og det var heller ikke nemt.

Det bliver nok heller ikke den sidste salgs-skuffelse vi får under FSG.
puuuh en stemning, hvordan er det ikke gået uden Coutinho. Fint. Skal vi stille op i en formation, som kun tilpasser ham. NEJ.
Lad os nu lige få ro på med Salah. Folk går altid amok, når en spiller præstere på højeste klasse og det skal man også. Lad os nu lige se om han holder niveauet. Ingen havde regnet med den klasse ham har vist indtil nu. Med købet af de spiller vi har nu og får og de penge der kommer I kasser, viser det vi vil være med i toppen. Ellers var Klopp også smuttet


Tror vores hold kan blive mere stabil, hvis vi styrker holdet i defensive og offensive efter dette salg.

Men hvem skal nu bygge spillet op til Salah. Jeg mener Coutinho har været en vigtigt brik i Salah`s succes.

Firmino er den eneste jeg kan se er dygtig nok til, at overtage Coutinho`s plads og gøre et nogenlunde job. Men så mister vi jo vores angriber.

Jeg frygter lidt Lallana og Oxlade skiftes lidt på hans plads resten af sæsonen og det bliver nok med begrænset succes. Ingen af dem har afleveringerne, kreativiteten eller afslutningerne til, at gøre det rigtig godt.
Vent og se. Vi kommer til at smadre det hele. Nu vil drengen squ vise at de er pisse ligeglade med den handel og han ikke betyder en skid.

Firmino spillede også bagved angriberen i Hoffenheim. Så ind med Ings, Solanke, Woodburn, Wilson, Sturridge. En af dem på toppen.

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 06. jan, 2018 22:17

Belloni skrev:Deportivo Mundial (vidst nok) skriver at han har betalt 15 mill euro af egen lomme for at få skiftet igennem.
Vildt at være SÅ desperat.
Læste det på twitter. Opslag af DaveOCKop.

Er det noget han har betalt eller det det han får mindre i løn med Barcelona kontakten?

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Mads T. » lørdag, 06. jan, 2018 22:23

texy skrev:
pingel skrev:Man kan altså ikke tvinge nogen til at blive og forvente et positivt udkom. Og Phil ville åbenbar
t ikke være i vores klub længere - og det så meget at han fravalgte CL...
Jo, det kan man godt i fodboldens verden.

Vi kunne have tvunget ham i 4 år. Og det ville have gavnet os i den forstand, at Real ikke ville stå foran Anfield til sommer og bede os udlevere Salah, som vi til den tid også holder som gidsel på en Liverpool-kontrakt.

Klubber henvender sig ikke til Man City om aguero, fordi de ved hvad svaret er. Og jeg havde håbet, med FSG meget voldsomme udtalelser i sommer, at Liverpool nu skulle til at have samme vinder-attitude.
Så du mener at vi bare skal have et helt hold af dyrt lønnede spillere siddende på tribunen når de ikke længere gider at spille for os. Hvor mange spillere tror du så ville vælge Liverpool i fremtiden? Og dem der ville have lyst til det, ville jo i så fald formentlig kun være villige til at underskrive meget korte kontrakter, hvor det var muligt for dem at forlade klubben på en fri transfer. Det holder ikke og der er ingen klubber i verden der har praktiseret at holde på deres spillere mod deres vilje med succes. I de tilfælde hvor klubber har gjort det, er jeg overbevist om (f.eks. De Gea), at klubben har kunne overbevise spilleren om at han skulle forblive i klubben. Det var tydeligvis ikke tilfældet med Coutinho, selvom vi gav det et halvt års forsøg.

Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Belloni » lørdag, 06. jan, 2018 22:34

Oomph242 skrev:
Belloni skrev:Deportivo Mundial (vidst nok) skriver at han har betalt 15 mill euro af egen lomme for at få skiftet igennem.
Vildt at være SÅ desperat.
Læste det på twitter. Opslag af DaveOCKop.

Er det noget han har betalt eller det det han får mindre i løn med Barcelona kontakten?
Pas. Han linkede ikke til en artikel, men hvis der er noget om det, bliver det nok uddybet :)
Kender ikke til troværdigheden af Mundo Deportivo?

Besvar