10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 07. jan, 2018 12:09

Aggerdoo skrev:
Filos of Isk skrev:
Niels K skrev:
Hr. Drejer skrev:Fab Four holdt en halv sæson.

Jeg håber at vi en eller to spillere ventende i kulissen. Jeg vil blive træt i ansigtet, hvis vi har solgt Cou uden gardering.
Og det var ikke engang mange kampe, de fik sammen alle 4
Jeg vil vove den påstand at de fore sammen aldrig rigtig kom i gang, de har fået et par kampe sammen, men jeg har da siddet og tænkt at jeg måske tog fejl da jeg påstod at Coutinho som en af de tre midtbaner var vejen frem.
Personligt synes jeg ikke, Coutinho nogensinde kom til at fungere på den midtbane. Balancen på holdet blev virkelig dårlig, når fab four spillede sammen, så at det eksperiment nu er forbi, begræder jeg sådan set ikke. Men derfor er det da stadig en katastrofe, at han er væk.
Nej det syntes jeg heller ikke og jeg tror noget af det handlede om at Klopp holdt fast i de to sidestillede midtbaner istedet for at bruge Cou som rigtig 10’er, det handlede måske om at Klopp ikke ville lægge strategien efter Coutinho når nu man vidste at han ville smutte.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Mads T. » søndag, 07. jan, 2018 12:18

Det er da en gang ynk at læse denne tråd. Mener folk seriøst at vi var et one-man team med Coutinho på trods af at vi kun har vundet 44 % af vores kampe med ham på holdet mod 71 % uden ham.

Fatter ikke hvordan folk kan være sure på klubben efter dette salg. Vi taler om en spiller der åbenlyst ikke ønsker at være i klubben og en spiller som Klopp ikke ønsker at arbejde sammen med mere af samme grund.

Hvis man havde kunne overtale Coutinho til at blive indtil sommer, var det sket, men det var ikke tilfældet. Jeg er overbevist om, at det skaber dårlig harmoni i en trup, såfremt man har en spiller i truppen, som ikke ønsker at være der. Det har det måske allerede gjort siden i sommers.
Og hvor stor indflydelse ville det ikke kunne få på vores hold, hvis vi skulle have været igennem denne rygtemølle hele januar måned? I øvrigt en måned hvor Coutinho jo ville være "skadet" i de 6 kampe vi skal/har spillet. Hvor grimt ville det ikke blive sidst på måneden, når Coutinho kunne se, at han ikke ville få sin vilje? Det skal man bare kigge tilbage på sommervinduet for at se, hvor den spanske presse var i gang med de store digterier omkring dårligt samarbejde med Klopp osv. Hvad skulle det ikke være blevet til denne gang?

Vi skal ikke holde på spillere mod deres vilje. Hvis en spiller ikke gider Liverpool, så er der ingen grund til at spilde mere tid på ham. End of story. Ingen er større end klubben.

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af MP » søndag, 07. jan, 2018 12:50

Helt enig Mads T! +1


Sent from my iPhone using Tapatalk

JonasOJ
Indlæg: 3
Tilmeldt: lørdag, 06. jan, 2018 21:26

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af JonasOJ » søndag, 07. jan, 2018 13:03

TAK Mads T!! Kæmpe opbakning på det der. Han var god, vildt god, men slap nu af. Jeg er optimistisk omkring fremtiden. For første gang i min 20 årige Liverpool fankarriere har vi et projekt folk vælger over de andre PL hold.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14366
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Emmy » søndag, 07. jan, 2018 13:07

Dommedag er nær... tag jer dog sammen. Vi er meget mere end en enkelt spiller
"We're not racist, we only hate the mancs"

Weissmuller
Indlæg: 373
Tilmeldt: torsdag, 06. sep, 2012 22:28
Geografisk sted: Ringsted
Alder: 44

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Weissmuller » søndag, 07. jan, 2018 13:10

Nej, så har jeg købt kassevis af gær og tørmælk, til ingen verdens nytte?

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Surf » søndag, 07. jan, 2018 13:50

Tak, Mads T. Det er nemlig ynk. Pinligt faktisk, som andre jo ynder at kalde det når vi lukker et mål ind.

Selvfølgelig er det kritisk at sælge sin bedste spiller. Det er noget lort. Men så er det altså ikke værre. Man skulle næsten tro vi var gået konkurs - at klubbens eksistens var truet - når man læser reaktionerne.

Angående om vi bliver "sælgende" klub, så må man jo sætte sin lid til, at de indkøb vi laver under Klopp er her for Klopps projekt. Salah, VvD, Keita, Oxlade - spillerne har tilvalgt LFC, har tilvalgt Klopp. Det havde Coutinho ikke. Særligt Keita, VvD, Oxlade har alle udvist en stor loyalitet ved i det hele taget at vælge LFC til over andre tilbud, der måske på papiret var bedre.

Vi ligger godt til. Jeg håber, at vi i maj kan gå tilbage til denne tråd og læse den som ren hysteri og overdrivelseskunst.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af YNWA! » søndag, 07. jan, 2018 15:08

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... l-14123525


Rigtig god artikel omkring Coutinho salget. Ifølge Pearce er det Klopp’s beslutning. Hvis det er Klopp’s beslutning så har jeg også tiltro til at han har en plan.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Rasputin
Indlæg: 430
Tilmeldt: lørdag, 07. jul, 2007 14:13

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Rasputin » søndag, 07. jan, 2018 15:31

Vi mister en spiller, der gør vores elskede spil smukt. Tvivler på at vi får en så elegant spiller at se igen i vores røde trøje, i hvert fald i en nær fremtid. Men lige så effektiv, kan nu godt lade gøre, så selvom det er et tab, så behøver det ikke at være '2 skridt tilbage' for klubben.

Vi klarer os uden ham, faktisk bliver vi markant bedre! :dance: :army7: :headbang:

pingel
Indlæg: 1001
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af pingel » søndag, 07. jan, 2018 15:35

Har ser været linke til denne historie så undskylder jeg, men ellers..

http://www.independent.co.uk/sport/foot ... ssion=true

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » søndag, 07. jan, 2018 16:25

pingel skrev:Har ser været linke til denne historie så undskylder jeg, men ellers..

http://www.independent.co.uk/sport/foot ... ssion=true
Dette citat fra artiklen summer meget godt forskellen op på dengang vi var en ambitiøs og succesfuld klub og så nu.
Ian Rush became Liverpool’s greatest goalscorer but in 1983, he wanted to leave for Napoli when a £5million offer was made. It was reported then that Rush would improve his salary by six times but Bob Paisley and John Smith, the chairman, said, “No”. Rush didn’t speak to Smith for three months but scored 49 goals that season. He would eventually depart for Juventus four years later, but only when Liverpool were ready to let him go. Ultimately, this is a position Liverpool will need to return to if they wish to enjoy sustained success, never mind pockets of success: a position where they shape the market rather than react to it.
Kloppite

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 07. jan, 2018 17:19

Mads T. skrev:Det er da en gang ynk at læse denne tråd. Mener folk seriøst at vi var et one-man team med Coutinho på trods af at vi kun har vundet 44 % af vores kampe med ham på holdet mod 71 % uden ham.

Fatter ikke hvordan folk kan være sure på klubben efter dette salg. Vi taler om en spiller der åbenlyst ikke ønsker at være i klubben og en spiller som Klopp ikke ønsker at arbejde sammen med mere af samme grund.

Hvis man havde kunne overtale Coutinho til at blive indtil sommer, var det sket, men det var ikke tilfældet. Jeg er overbevist om, at det skaber dårlig harmoni i en trup, såfremt man har en spiller i truppen, som ikke ønsker at være der. Det har det måske allerede gjort siden i sommers.
Og hvor stor indflydelse ville det ikke kunne få på vores hold, hvis vi skulle have været igennem denne rygtemølle hele januar måned? I øvrigt en måned hvor Coutinho jo ville være "skadet" i de 6 kampe vi skal/har spillet. Hvor grimt ville det ikke blive sidst på måneden, når Coutinho kunne se, at han ikke ville få sin vilje? Det skal man bare kigge tilbage på sommervinduet for at se, hvor den spanske presse var i gang med de store digterier omkring dårligt samarbejde med Klopp osv. Hvad skulle det ikke være blevet til denne gang?

Vi skal ikke holde på spillere mod deres vilje. Hvis en spiller ikke gider Liverpool, så er der ingen grund til at spilde mere tid på ham. End of story. Ingen er større end klubben.
Spot on. Kunne ikke have udtrykt det bedre selv. Coutinho var en lost cause siden i sommers, kun et spm om tid.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

sjampen
Indlæg: 1734
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af sjampen » søndag, 07. jan, 2018 19:22

Sledgehammer skrev:
Spot on. Kunne ikke have udtrykt det bedre selv. Coutinho var en lost cause siden i sommers, kun et spm om tid.
Og rette tid var så midt i sæsonen hvor vi kæmper temmelig hårdt om CL pladser der vil have enorm indflydelse på vores transferemner til sommer eller hvad? Iøvrigt tilsyneladende uden at have gjort sig de mindste tanker om at andre klubber ikke så gerne sælger deres spillere midt i sæsonen og uden at have gjort sig synderlige overvejelser om erstatninger. Jeg tror det fleste af os, var klar over at Coutinho på et eller andet tidspunkt var væk. Men den finte de har lavet her, så kunne man sq ligeså godt have solgt ham i sommers og købt Klopps erstatning, hvad enten det så er Lemar eller andre.

James Pearce er som klubbens mundstykke også allerede begyndt på den gamle sang med, at Klopp har vist sig villig til at vente hvis han ikke kan få den rigtige spiller og det ved vi selvfølgelig godt alle sammen er en udtalelse fra klubben om, at vi skal altså ikke sætte næsen alt for højt efter en erstatning i dette vindue.

Så kan man selvfølgelig rose for rettidig omhu og at Klopp kun vil have de bedste og alt det der. Det er da også rigtigt nok, men hvorfor helvede synes man så det var den rette tid til at sælge Coutinho? Var han så destruktiv i truppen? Det er der vel ikke meget der tyder på, selvom han tydeligvis har opført sigt forfærdeligt. Også må man så også sige, at Klopps generelle gevinster på transfermarkedet og evnen til at vente jo er imponerende. Men samtidig må man så sige at han bare har ventet for længe på at forbedre vores forsvars og målmandspositioner, hvilket har kostet point. Ikke bare i år med VVD. Og det var så problemer vi alle sammen herinde godt kunne have fortalt Klopp fandtes inden han overhovedet havde haft sin første dag i klubben.

Det bliver så først rigtig sjovt når vi med rettidig omhu venter til sommer hvor Monaco vil sælge Lemar. Problemet er bare at vi i mellemtiden måske har smidt CL eller at der er andre klubber interesserede eller andet der gør, at Lemar egentligt fortæller os at han ikke længere er interesseret. Nu gik den med VVD, omend rygterne jo går vi at vi var de eneste der var villige til at betale Saints pris. Det er naturligvis positivt at klubber vælger os. Nu får vi så og se om det også virker med Lemar som tilsyneladende er Klopps foretrukne Coutinho erstatning hvis man skulle tro på rygterne. Det kan sagtens lykkedes. Men rette tid, det er det i hvert fald ikke. Jeg ville ønske, at man ligesom Texy har nævnt flere gange at City, Scum og Chelsea gør, simpelthen bare siger at vores spillere ikke er til salg og fuck af, men selv jeg der er ret kraftig kritiker af FSG kan selvfølgelig også godt se, at man ikke kan have den her slags uro i årevis og at der på et eller andet tidspunkt skal findes en løsning, senest ved Coutinhos kontraktudløb findes løsningen i hvert fald.

Men det her er simpelthen så amatøragtigt og det har ingenting med vores sportslige setup at gøre. Selvfølgelig kan vi komme videre fra Coutinho på banen, også selvom han var vores bedste spiller og vores eneste kreative element. Det kan løses alt sammen på banen. Om det bliver løst og hvornår, får vi så at se nu. Men udviklingen er en katastrofe, og det værste er at det ikke engang er en udvikling, det er status quo og det må vi vende os til. Vi er med afstand sat i forhold til flere klubber i verden og nogle stykker i PL. Nogle gange henter vi lidt ind på dem af sportslige grunde, primært en god træner og gode spillere, men vi kommer aldrig til at hente klubber der fundamentalt er anderledes end os i deres jagt på succes. Vi kan sikkert godt hente et trofæ en gang i mellem, det har vi allerede haft muligheden for under Klopp, men vi er ikke konkurrenter med Barca, Real, Bayern, PSG, City, Chelsea, United etc. Vi er nøjagtigt for dem hvad midterklubber i PL er for os. Så nej, ingen over klubben. Men det er andre klubber over os, medmindre man altså er fan af Liverpool, og det er der desværre ikke mange spillere der er i så udpræget grad at de vælger os på bekostning af Barca. FSG havde en mulighed for at ændre den situation, og gjorde det da også en kort overgang, hvorefter de så smed det hele på gulvet. 1 skridt frem og 2 tilbage, og nu står vi så og skal fremad igen, og der er ingen mulighed for at erstatningen bringer os endnu et skridt frem med det samme, for de gider ikke LFC. Det kan de selvfølgelig gøre på sigt, men til den tid har FSG allerede solgt Salah eller hvem der nu bliver vores bedste spiller, også starter vi forefra. Imens har City, Chelsea og Scum beholdt alle deres profiler og hentet en ny, ganske givet for absurde beløb.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

bblauritzen
Indlæg: 1059
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af bblauritzen » søndag, 07. jan, 2018 20:00

sjampen skrev:
Sledgehammer skrev:
Spot on. Kunne ikke have udtrykt det bedre selv. Coutinho var en lost cause siden i sommers, kun et spm om tid.
...
Iøvrigt tilsyneladende uden at have gjort sig de mindste tanker om at andre klubber ikke så gerne sælger deres spillere midt i sæsonen og uden at have gjort sig synderlige overvejelser om erstatninger.
...
Jeg syntes godt nok ikke du tillægger hverken klubben eller Klopp nogen som helst tiltro. Tror du seriøst på at de har rendt rundt med bind for øjnene det sidste halve år uden at skænke Coutinho's afgang en tanke og uden at overveje forskellige afløsere, alternative formationer etc.?

Skovdal
Indlæg: 2676
Tilmeldt: mandag, 31. mar, 2008 00:40
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Skovdal » søndag, 07. jan, 2018 20:05

Dagen derpå, de positive tanker klemmer sig lige så stille ind mellem de negative efter Coutinho salget...


Derfor havde jeg idag en tanke - kunne det tænkes, at vi med Keita faktisk ville få en bedre balance og dermed hold end med Coutinho? Jeg er med på, at vi selvfølgelig kommer til at mangle Coutinhos åbenlyse kvaliteter såsom langskud og præcise vendinger og stikninger. Keita er dog heller ikke tabt bag en vogn med hans teknik.

Men vi behøver jo heller ikke at vinde hverken 4 eller 5-1, derfor ville en defensiv balance vel være at foretrække og så nøjes med at kunne score en enkelt eller to? Tanken der så her tæller imod, er at sådan har Klopp ikke ligefrem vist sig, at ville spille.

Derfor tænker jeg at med et hold der hedder følgende, kommer vi stadig til at score mål, men med tilføjelsen af bl.a Van Dijk og eventuelt en ny målmand til sommer vil kunne komme til at stå stærkere til næste sæson:

Trent Matip Virgil Robertson/(Moreno?)

Hendo/Lallana Keita

Salah Firmino Mané



Jeg håber stadig vi får skiftet Hendo ud, jeg synes ikke han bidrager med nok - dernæst er Lallana selvfølgelig tiltænkt pladsen mod hold der pakker sig på Anfield.


Måske prøver jeg bare at finde det positive i mørket, men så mørkt er det vel trods alt heller ikke. Selvom jeg stadig mener, at det er en katastrofe timing klubben har haft omkring dette salg.
Senest rettet af Skovdal søndag, 07. jan, 2018 20:12, rettet i alt 3 gange.
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Besvar