10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af YNWA! » lørdag, 02. dec, 2017 15:27

søren a skrev:Jeg er lidt i tvivl om Cou må spille i CL, for Barca, hvis han skifter i januar ? Ellers tror jeg ikke han skifter før tidligst til sommer.
Det må han ikke. Han er spærret.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

peter42
Indlæg: 459
Tilmeldt: mandag, 24. sep, 2007 11:28
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 58

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af peter42 » torsdag, 07. dec, 2017 16:28

Lagde mærke til at han ikke virkede særligt glad over sine 3 mål igår. Om det var fordi at modstanderen var ringe eller at han allerede er i Barcelona vides ikke. Men tror nu nok at han solgt til sommer.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af AJ » torsdag, 07. dec, 2017 16:37

Ja, det bliver spændende at se, hvordan vi håndterer salget af Coutinho. Der er dog allerede spændende muligheder i den nuværende trup. Specielt når Lallana kommer i omdrejninger. Dertil kommer tilgangen af Keita. Men der kommer til at mangle en der kan støbe kuglerne på samme niveau som Cou.

Oomph242
Indlæg: 5679
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 07. dec, 2017 16:42

YNWA! skrev:
søren a skrev:Jeg er lidt i tvivl om Cou må spille i CL, for Barca, hvis han skifter i januar ? Ellers tror jeg ikke han skifter før tidligst til sommer.
Det må han ikke. Han er spærret.
Hvis vi ikke var gået videre kunne han. Men det blev heldigvis ikke sådan.

“Adding players in the knockout rounds
For games in the knockout stages of either the Champions League or Europa League, a club can register up to three new players.

The new players must be communicated to UEFA by 11pm UK time on February 1. Squad lists are then locked in for all remaining games in the competition.

There are several guidelines clubs must follow when looking to add players.

A maximum of one player who has already played for another club in UEFA competition in the same season can be registered.
But they must not have played in the group stage of the competition a new club is trying to register them for, nor can they be registered if their previous club is still in the same competition.
Any of the three players added can have played in the qualifying rounds or play-off stage for another club. This isn't a barrier to being registered by a new club.”

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hendo » torsdag, 07. dec, 2017 18:48

AJ skrev:Ja, det bliver spændende at se, hvordan vi håndterer salget af Coutinho. Der er dog allerede spændende muligheder i den nuværende trup. Specielt når Lallana kommer i omdrejninger. Dertil kommer tilgangen af Keita. Men der kommer til at mangle en der kan støbe kuglerne på samme niveau som Cou.
Men det vil nu alligevel godt nok være en uset fedtethed (hvilket siger lidt) hvis man ikke henter en erstatning på niveau med Fekir, Lemar eller Draxler når Coutinho sælges. Mht. et salg så tror faktisk der overraskes og han desværre sælges allerede til januar for over 1 milliard. Den mest oplagte afløser er vel Draxler som er strandet i PSG, måske prisen kan presses ned på 250-300 mio. kr.? Draxler var rygtet tæt på tidligere, men valgte så pengene i PSG og mener Klopp faktisk kommenterede den handel lidt indirekte? Hvilket vel kunne tyde på at det var tæt på han skiftede? Mener han sagde han ikke ville have spillere der vælger på den måde? Men mon ikke en "billig" Draxler bliver aktuel alligevel?
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af RedRedRed » torsdag, 07. dec, 2017 18:52

Oomph242 skrev:
YNWA! skrev:
søren a skrev:Jeg er lidt i tvivl om Cou må spille i CL, for Barca, hvis han skifter i januar ? Ellers tror jeg ikke han skifter før tidligst til sommer.
Det må han ikke. Han er spærret.
Hvis vi ikke var gået videre kunne han. Men det blev heldigvis ikke sådan.

“Adding players in the knockout rounds
For games in the knockout stages of either the Champions League or Europa League, a club can register up to three new players.

The new players must be communicated to UEFA by 11pm UK time on February 1. Squad lists are then locked in for all remaining games in the competition.

There are several guidelines clubs must follow when looking to add players.

A maximum of one player who has already played for another club in UEFA competition in the same season can be registered.
But they must not have played in the group stage of the competition a new club is trying to register them for, nor can they be registered if their previous club is still in the same competition.
Any of the three players added can have played in the qualifying rounds or play-off stage for another club. This isn't a barrier to being registered by a new club.”
Om vi så var røget ud i går, kunne Barca stadig ikke registrere ham til KO runderne.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Niels K » torsdag, 07. dec, 2017 18:53

Hendo skrev:
AJ skrev:Ja, det bliver spændende at se, hvordan vi håndterer salget af Coutinho. Der er dog allerede spændende muligheder i den nuværende trup. Specielt når Lallana kommer i omdrejninger. Dertil kommer tilgangen af Keita. Men der kommer til at mangle en der kan støbe kuglerne på samme niveau som Cou.
Men det vil nu alligevel godt nok være en uset fedtethed (hvilket siger lidt) hvis man ikke henter en erstatning på niveau med Fekir, Lemar eller Draxler når Coutinho sælges. Mht. et salg så tror faktisk der overraskes og han desværre sælges allerede til januar for over 1 milliard. Den mest oplagte afløser er vel Draxler som er strandet i PSG, måske prisen kan presses ned på 250-300 mio. kr.? Draxler var rygtet tæt på tidligere, men valgte så pengene i PSG og mener Klopp faktisk kommenterede den handel lidt indirekte? Hvilket vel kunne tyde på at det var tæt på han skiftede? Mener han sagde han ikke ville have spillere der vælger på den måde? Men mon ikke en "billig" Draxler bliver aktuel alligevel?
Lucas Moura kunne også være en mulighed fra samme klub, og han minder vel lidt mere om Coutinho, og så bevarer vi det gode brasser-humør i truppen ? :D

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 07. dec, 2017 19:23

Moura minder slet ikke om Coutinho. Han er nærmere en brasiliansk light udgave af Raheem Sterling.

Draxler synes jeg er ekstremt overvurderet. Han er niveauer under Coutinho, og besidder slet ikke samme farlighed hvad angår mål og assist. Jeg vil gerne vove den påstand, at Draxler ender med at blive et evighedstalent, der sporadisk viser glimt af et stort potentiale, men som aldrig formår at hæve sit bundniveau. Det peger i øjeblikket i den retning.

Vi skal sigte højere end ovenstående to spillere, også selvom det bliver tæt på umuligt at finde en 1:1 erstatning.

AJJ
Indlæg: 2410
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af AJJ » torsdag, 07. dec, 2017 19:34

Hvorfor skulle FSG holde fast i Cou med næb og kløer i sommer - for så at sælge ham i januar? Hvor sæsonen jo er helt åben ift. PL og CL. Altså det giver jo slet ikke mening. Meget kan man sikkert sige om FSG, men dumme og irrationelle er de i hvert fald ikke. Han bliver solgt til sommer. Så kan han spille FIFA med Suarez og nyde livet i Barca med 90 pct. badekampe mod Eibar etc.

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hendo » torsdag, 07. dec, 2017 19:39

Robbie_God_Fowler skrev:Moura minder slet ikke om Coutinho. Han er nærmere en brasiliansk light udgave af Raheem Sterling.

Draxler synes jeg er ekstremt overvurderet. Han er niveauer under Coutinho, og besidder slet ikke samme farlighed hvad angår mål og assist. Jeg vil gerne vove den påstand, at Draxler ender med at blive et evighedstalent, der sporadisk viser glimt af et stort potentiale, men som aldrig formår at hæve sit bundniveau. Det peger i øjeblikket i den retning.

Vi skal sigte højere end ovenstående to spillere, også selvom det bliver tæt på umuligt at finde en 1:1 erstatning.
Nogenlunde enig. Har ikke helt opgivet Draxler. Måske Klopp kan forløse potentialet. Vil dog bestemt helst have Lemar af de nævnte. Eller noget på samme niveau eller bedre. Men det kræver større beløb end hvad Draxler formentligt koster. Synes bare Draxler er den mest realistiske (trods hvad Klopp vist nok udtalte tidligere om Draxlers PSG-skifte) bl.a. fordi han vil væk og samtidig så kan man få en stor profit på at sælge Coutinho og erstatte med Draxler. Det kan så være profitten bruges på en eller to gode spillere mere... eller den "forsvinder"/"arkiveres" under den "sædvanlige" "når den helt rigtige spiller er der bruger vi pengene"-post i regnskabet ;)
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Bojangles » torsdag, 07. dec, 2017 20:01

Hendo skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Moura minder slet ikke om Coutinho. Han er nærmere en brasiliansk light udgave af Raheem Sterling.

Draxler synes jeg er ekstremt overvurderet. Han er niveauer under Coutinho, og besidder slet ikke samme farlighed hvad angår mål og assist. Jeg vil gerne vove den påstand, at Draxler ender med at blive et evighedstalent, der sporadisk viser glimt af et stort potentiale, men som aldrig formår at hæve sit bundniveau. Det peger i øjeblikket i den retning.

Vi skal sigte højere end ovenstående to spillere, også selvom det bliver tæt på umuligt at finde en 1:1 erstatning.
Nogenlunde enig. Har ikke helt opgivet Draxler. Måske Klopp kan forløse potentialet. Vil dog bestemt helst have Lemar af de nævnte. Eller noget på samme niveau eller bedre. Men det kræver større beløb end hvad Draxler formentligt koster. Synes bare Draxler er den mest realistiske (trods hvad Klopp vist nok udtalte tidligere om Draxlers PSG-skifte) bl.a. fordi han vil væk og samtidig så kan man få en stor profit på at sælge Coutinho og erstatte med Draxler. Det kan så være profitten bruges på en eller to gode spillere mere... eller den "forsvinder"/"arkiveres" under den "sædvanlige" "når den helt rigtige spiller er der bruger vi pengene"-post i regnskabet ;)
Lad os nu sige, at vi køber Aubameyang - så kunne han vel som sådan være afløseren for Coutinho...i den henseende, at det kunne frigive Firmino til at komme ned på midtbanen. Jeg vil i hvertfald mene, at Firmino på midten og Aubameyang på toppen vil være langt bedre end Firmino på toppen og Draxler på midten.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 07. dec, 2017 20:13

Bojangles skrev:
Hendo skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Moura minder slet ikke om Coutinho. Han er nærmere en brasiliansk light udgave af Raheem Sterling.

Draxler synes jeg er ekstremt overvurderet. Han er niveauer under Coutinho, og besidder slet ikke samme farlighed hvad angår mål og assist. Jeg vil gerne vove den påstand, at Draxler ender med at blive et evighedstalent, der sporadisk viser glimt af et stort potentiale, men som aldrig formår at hæve sit bundniveau. Det peger i øjeblikket i den retning.

Vi skal sigte højere end ovenstående to spillere, også selvom det bliver tæt på umuligt at finde en 1:1 erstatning.
Nogenlunde enig. Har ikke helt opgivet Draxler. Måske Klopp kan forløse potentialet. Vil dog bestemt helst have Lemar af de nævnte. Eller noget på samme niveau eller bedre. Men det kræver større beløb end hvad Draxler formentligt koster. Synes bare Draxler er den mest realistiske (trods hvad Klopp vist nok udtalte tidligere om Draxlers PSG-skifte) bl.a. fordi han vil væk og samtidig så kan man få en stor profit på at sælge Coutinho og erstatte med Draxler. Det kan så være profitten bruges på en eller to gode spillere mere... eller den "forsvinder"/"arkiveres" under den "sædvanlige" "når den helt rigtige spiller er der bruger vi pengene"-post i regnskabet ;)
Lad os nu sige, at vi køber Aubameyang - så kunne han vel som sådan være afløseren for Coutinho...i den henseende, at det kunne frigive Firmino til at komme ned på midtbanen. Jeg vil i hvertfald mene, at Firmino på midten og Aubameyang på toppen vil være langt bedre end Firmino på toppen og Draxler på midten.
@Hendo: Draxler er bare ikke en spilfordeler. Så at hente ham ind som erstatning for Coutinho vil ikke løse det tomrum den lille brasiliaener efterlader.

@Bojangles: Jeg tror også, at Firmino vil være bedre rustet til at spille positionen. Best case scenariet vil dog stadigvæk være, at der hentes en offensiv midtbane, der kan støbe boldene og iscenesætte de tre forreste. Gerne en ung David Silva klon, hvorend i verden han så end befinder sig.

Forhåbentligt bliver hele denne virak først aktuel til sommer. Som det nævnes ovenfor, vil det ikke give mening at sælge Coutinho på et tidspunkt, hvor der er alt at spille for i 3 turneringer.

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af mawope » torsdag, 07. dec, 2017 20:30

Jeg bed ligeledes mærke i det med Coutinhos fejringer i går. Han virkede noget afmålt i det. Vi skal nok glæde os over, han stadig er motiveret for at spille op til sit bedste i den tid, vi har ham endnu.

Med Suarez-sagen frisk i erindringen sidder de fleste vel nok også med en forventning om, vi har indgået en lignende aftale med Coutinho om lige at give det en halv til en hel sæson mere, og så vil vi lade ham forfølge sit ønske.

Som erstatning. Han er nok en af de få loyale spillere tilbage i den moderne fodboldverden, så det sker nok ikke, men ellers ville det jo have været fantastisk, hvis vi kunne lande Eriksen. Men det lyder til, han har fundet sin træner-bro-mance i Pochettino.

Kunne en 3-årig aftale med Banega være en idé? Vores fortabte søn Suso? Eller måske vi skulle få vores egen De Bruyne-lignede profil i Nainggolan i stedet?

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Thommo » torsdag, 07. dec, 2017 20:39

AJJ skrev:Hvorfor skulle FSG holde fast i Cou med næb og kløer i sommer - for så at sælge ham i januar? Hvor sæsonen jo er helt åben ift. PL og CL. Altså det giver jo slet ikke mening. Meget kan man sikkert sige om FSG, men dumme og irrationelle er de i hvert fald ikke. Han bliver solgt til sommer. Så kan han spille FIFA med Suarez og nyde livet i Barca med 90 pct. badekampe mod Eibar etc.
Det har jeg skrevet før, mere eller mindre ordret. Og hvorfor skulle han skifte, når CL eventyret så er slut, så tvivler reelt på han selv er ret interresseret i skifte til nytår. Hvis FSG sælger til under 250 mill£ til nytår mister jeg en del af troen på den organisation. Idet sommerens nægten at sælge, så bare var princip,og ikke at miste ansigt overfor fans, ikke sportsligt. Cou bliver minimum til sommer, alt andet vil godt nok være overraskende.
Verden er smask fuld af hyklere....

AJJ
Indlæg: 2410
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af AJJ » torsdag, 07. dec, 2017 20:49

Thommo skrev:
AJJ skrev:Hvorfor skulle FSG holde fast i Cou med næb og kløer i sommer - for så at sælge ham i januar? Hvor sæsonen jo er helt åben ift. PL og CL. Altså det giver jo slet ikke mening. Meget kan man sikkert sige om FSG, men dumme og irrationelle er de i hvert fald ikke. Han bliver solgt til sommer. Så kan han spille FIFA med Suarez og nyde livet i Barca med 90 pct. badekampe mod Eibar etc.
Det har jeg skrevet før, mere eller mindre ordret. Og hvorfor skulle han skifte, når CL eventyret så er slut, så tvivler reelt på han selv er ret interresseret i skifte til nytår. Hvis FSG sælger til under 250 mill£ til nytår mister jeg en del af troen på den organisation. Idet sommerens nægten at sælge, så bare var princip,og ikke at miste ansigt overfor fans, ikke sportsligt. Cou bliver minimum til sommer, alt andet vil godt nok være overraskende.
Og du har ret :)

Besvar