17 - Mamadou Sakho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Jan
Indlæg: 2714
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:45
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 51

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Jan » mandag, 13. apr, 2015 19:21

Jeg synes Sakho efter en svær start har gjort det godt, generelt set. Jeg tog allerede beslutning sidste sommer at være pro-Sakho for jeg var klar over, at Agger var dead man walking hos Rodgers.
Dermed forsvandt noget jeg elsker i fodbold - en spillende forsvarer, der også kan forsvare (det synes jeg mange glemmer i omtalen af Agger).
Men Sakho er ung og brølstærk i nærkampe. Det burde han være. Han lærer, hans overblik bliver bedre og det skal hans boldomgang nok også blive. Endvidere tror jeg han besidder store latente lederegenskaber. Umiddelbart efter Hendo må Sakho være favorit som anfører på den lange bane.
Om han er bedre end Agger? No way. Men jeg håber han udvikler sig og bliver det ;)
Up The RedMen... we go again!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » mandag, 13. apr, 2015 19:55

AndreasN skrev:Med til den statistik hører jo, at man sagtens kan være klar til kamp, men simpelthen valgt fra. I Aggers tilfælde falder skaderne hyppigere, men var ikke nær så lang tid (som eksemplet her med Sakho, der er ude i en måned). Det betyder, at han aldrig kommer ind i kamprytme, som simpelthen er en nødvendighed for at begå sig i England - det gør Sakho altså. Han har været uheldig med skader, men jeg ser på ingen måde samme tendens som tilfældet var og er med Agger - derfor synes jeg, det er et lidt forfejlet forsøg på at sammenligne Agger og Sakho. Jeg føler mig ganske overbevist om, at Sakho i kommende sæsoner vil bevise, at hans krop ikke er nær så skrøbelig, men som sagt; jeg er helt enig i, at det er et problem, at han har været ramt af de her skader - dem skal han skille sig af med, hvis vi ikke endnu engang skal på jagt efter en midtstopper.
Jeg håber da, at du får ret i, at Sakho fremadrettet kommer til at rende ind i færre skader. Men det er jo ikke andet end et håb.

Indtil videre har han været mere skadet (ikke kampklar) end Agger gennemsnitligt. Om det er lettere eller sværere at komme i gang igen efter en kort pause end en længere pause, skal jeg ikke gøre mig klog på. Det er muligt, at du har ret, selvom jeg aldrig følte, at Agger havde svært ved at levere på et højt niveau, når han var på banen.

I øvrigt har du helt ret i, at man godt kan være kampklar uden at får spilletid. Det var jo netop tilfældet for Agger i 12 PL-kampe i sidste sæson, hvor Sakho blev valgt i stedet.

Reelt er det dog fuldkommen ligegyldigt, om Sakho har været lidt mere eller lidt mindre skadet end Agger. Det interessante (rent debat-mæssigt) er, at folk stadig godt vil bygge et forsvar op om Sakho - på trods af risikoen for manglende kontinuitet. Modsat var flere ikke villige til at satse på Agger på grund af hans skadeshistorik - på trods af, at han i hans tre sidste sæsoner mindst var kampklar i 27, 35 og 32 PL-kampe. Den del finder jeg lidt mærkværdig.

EDIT: Undskyld. Det var 30 kampe, som Agger mindst var kampklar til i sidste sæson.
Senest rettet af texy mandag, 13. apr, 2015 20:09, rettet i alt 2 gange.
Kloppite

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

17 - Mamadou Sakho

Indlæg af AndreasN » mandag, 13. apr, 2015 20:04

Jeg er stort set enig med dig, men det hører jo med til ligningen, at vi vidste med sikkerhed, at Agger altid har rendt ind i småskader, mens jeg endnu ikke synes, det er en decideret tendens med Sakho. Det er klart, at vi ikke kan bygge et forsvar om en spiller, der er ligeså meget skadet som fit. Uanset hvor god han er.
Liverpool Football Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » mandag, 13. apr, 2015 20:29

AndreasN skrev:Jeg er stort set enig med dig, men det hører jo med til ligningen, at vi vidste med sikkerhed, at Agger altid har rendt ind i småskader, mens jeg endnu ikke synes, det er en decideret tendens med Sakho. Det er klart, at vi ikke kan bygge et forsvar om en spiller, der er ligeså meget skadet som fit. Uanset hvor god han er.
Lad os sige, ar vi giver ham en sæson mere til at vise os, at hans fysik kan holde til, at vi bygger fremtidens forsvar op omkring ham :)
Kloppite

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af AndreasN » mandag, 13. apr, 2015 20:40

Det kan vi godt blive enige om! Skriver du til Rodgers eller skal jeg?
Liverpool Football Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 21. apr, 2015 10:14

Vi manglede Sakho mod Villa. Hans fremadrettede afleveringer op til midtbanen ville have gjort underværker. Jeg håber stadig han bliver anfører, selvom det jo ligger til den slikkede morsdreng Hendo.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Redmaniac » tirsdag, 21. apr, 2015 18:54

Hr. Drejer skrev:Vi manglede Sakho mod Villa. Hans fremadrettede afleveringer op til midtbanen ville have gjort underværker. Jeg håber stadig han bliver anfører, selvom det jo ligger til den slikkede morsdreng Hendo.
Hvad har Henderson dog gjort siden, at han skal have et så negativt ladet prædikat påklistret sig? Usmageligt.

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af AndreasN » torsdag, 16. jul, 2015 14:52

https://www.facebook.com/LiverpoolFC/vi ... 712347573/

Sakho er simpelthen så fantastisk en fyr. Jeg håber virkelig, han kan holde sig skadesfri og blive det monster i forsvaret, som han viser, når han spiller konsistent.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af YNWA! » torsdag, 16. jul, 2015 15:56

AndreasN skrev:https://www.facebook.com/LiverpoolFC/vi ... 712347573/

Sakho er simpelthen så fantastisk en fyr. Jeg håber virkelig, han kan holde sig skadesfri og blive det monster i forsvaret, som han viser, når han spiller konsistent.

Ham i baggrunden bliver ved med at råbe " Toure... Toure... " :lol:
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Belloni » torsdag, 16. jul, 2015 16:23

YNWA! skrev:
AndreasN skrev:https://www.facebook.com/LiverpoolFC/vi ... 712347573/

Sakho er simpelthen så fantastisk en fyr. Jeg håber virkelig, han kan holde sig skadesfri og blive det monster i forsvaret, som han viser, når han spiller konsistent.

Ham i baggrunden bliver ved med at råbe " Toure... Toure... " :lol:
Haha det er fandme sjovt :D

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af DAGGER! » onsdag, 19. aug, 2015 13:00

http://www.skysports.com/football/news/ ... leverkusen :geek:

Sakho vil være i Rodgers planer i denne her sæson, 15/16. LFC har fået afvist Roma og senest Leverkusen på enten køb eller lejekontrakt. Lad os se ham på bænken mod Arsenal i stedet for en Touré, som burde være under i niveau og kvalitet. Fransk landsholdsspiller, som spiller fast i CB men igen han er ikke boldspillende ligesom Lovren, men derimod kan han sætte gang i bolden og frem af, dog mangler en del i den defensive pligter i hans Liverpool- tid. Mon ikke, han mangler vise sit værd endeligt: Derudover er jeg tilfreds med at spille Lovren og Skrtel helt ind i et hav af kampe. NU med to clean-sheet, så må Sakho tage pladsen i de cup kampe til at starte med og evt med EL kampe senere hen, hvis altså nu Lovren får sine udsving. Sakho og Lovren kunne også være frækt, at prøve af mod et af de mindre hold i de cups eller i EL kamp som består af "mindre og middelklasse hold".
You'r Never Walk Alone. ///

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » onsdag, 19. aug, 2015 14:14

Jeg tror, at Rodgers har valgt at satse (for det er bestemt et sats) på Lovren foran Sakho i forsvaret på grund af Sakho's skadeshistorik. Det er vigtigt, at vi får bygget noget forståelse op imellem vores to midterforsvarere, og det kræver altså noget kontinuitet. Man kan vel ikke bebrejde Rodgers, hvis han har været i tvivl om, hvorvidt en sådan kontinuitet kunne opnås med Sakho, hvorfor han har brugt pre-season på at arbejde mest med Skrtel og Lovren.

Sakho må nok desværre vænne sig til at være tredjevalg, med mindre Lovren hurtigt finder sit niveau fra sidste sæson. Til gengæld skal Sakho da også være tredjevalg. Forstår ikke, at han ikke var med på bænken imod Bournemouth.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 19. aug, 2015 14:25

Jeg ser Sakho som vores bedste CB. Rodgers foretrækker Skrtel og Lovren, hvilket jeg ikke er enig i. Men der er jo også Illori, og hvordan indgår han i Rodgers planer?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 19. aug, 2015 14:38

texy skrev:Jeg tror, at Rodgers har valgt at satse (for det er bestemt et sats) på Lovren foran Sakho i forsvaret på grund af Sakho's skadeshistorik. Det er vigtigt, at vi får bygget noget forståelse op imellem vores to midterforsvarere, og det kræver altså noget kontinuitet. Man kan vel ikke bebrejde Rodgers, hvis han har været i tvivl om, hvorvidt en sådan kontinuitet kunne opnås med Sakho, hvorfor han har brugt pre-season på at arbejde mest med Skrtel og Lovren.

Sakho må nok desværre vænne sig til at være tredjevalg, med mindre Lovren hurtigt finder sit niveau fra sidste sæson. Til gengæld skal Sakho da også være tredjevalg. Forstår ikke, at han ikke var med på bænken imod Bournemouth.
God pointe. Dette kan meget vel være begrundelsen, da Sakho i sine to år har haft en række længerevarende perioder med skader. Disse muskelskader er ikke et godt tegn, da de er opstået ved belastning og ikke i et uheld (kontakt). Rodgers virker endvidere til at prioritere sine "egne" indkøb i denne sæson. Lallana, Lovren og Gomez er prioriteret over Markovic, Sakho og Moreno, der angiveligt ifølge pålidelige Tony Barrett, skulle være spillere udvalgt af komiteen. Så jeg tror også, desværre, at Rodgers opfatter Lovren som værende en bedre forsvarsspiller.

Jeg har givet udtryk for det en del gange siden vi blev sat i forbindelse med Dejan Lovren, men jeg kommer aldrig til at forstå interessen og indkøbet af ham - god halvsæson i Southampton eller ej. Lovren spiller med så høj risiko og har samtidig så store taktiske mangler, at jeg er overbevist om, at vi vil se flere katastrofale bommerter fra hans side, skulle han få chancen på den lange bane.

Sakho kan til tider også være for aggressiv og risikovillig i sin tilgang til spillet. Han besidder dog en langt større taktisk indsigt i spillet, hvorfor hans placeringsevne og timing i indgreb er langt bedre end Lovren's ditto. Jeg er ikke Sakho fanatiker, da jeg også ser en del mangler i hans spil. Men alene på førnævnte og Sakho's evne til at føre bolden frem i banen, vil jeg til enhver tid foretrække ham over Lovren.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Jesper » onsdag, 19. aug, 2015 14:49

Robbie_God_Fowler skrev:
texy skrev:Jeg tror, at Rodgers har valgt at satse (for det er bestemt et sats) på Lovren foran Sakho i forsvaret på grund af Sakho's skadeshistorik. Det er vigtigt, at vi får bygget noget forståelse op imellem vores to midterforsvarere, og det kræver altså noget kontinuitet. Man kan vel ikke bebrejde Rodgers, hvis han har været i tvivl om, hvorvidt en sådan kontinuitet kunne opnås med Sakho, hvorfor han har brugt pre-season på at arbejde mest med Skrtel og Lovren.

Sakho må nok desværre vænne sig til at være tredjevalg, med mindre Lovren hurtigt finder sit niveau fra sidste sæson. Til gengæld skal Sakho da også være tredjevalg. Forstår ikke, at han ikke var med på bænken imod Bournemouth.
God pointe. Dette kan meget vel være begrundelsen, da Sakho i sine to år har haft en række længerevarende perioder med skader. Disse muskelskader er ikke et godt tegn, da de er opstået ved belastning og ikke i et uheld (kontakt). Rodgers virker endvidere til at prioritere sine "egne" indkøb i denne sæson. Lallana, Lovren og Gomez er prioriteret over Markovic, Sakho og Moreno, der angiveligt ifølge pålidelige Tony Barrett, skulle være spillere udvalgt af komiteen. Så jeg tror også, desværre, at Rodgers opfatter Lovren som værende en bedre forsvarsspiller.

Jeg har givet udtryk for det en del gange siden vi blev sat i forbindelse med Dejan Lovren, men jeg kommer aldrig til at forstå interessen og indkøbet af ham - god halvsæson i Southampton eller ej. Lovren spiller med så høj risiko og har samtidig så store taktiske mangler, at jeg er overbevist om, at vi vil se flere katastrofale bommerter fra hans side, skulle han få chancen på den lange bane.

Sakho kan til tider også være for aggressiv og risikovillig i sin tilgang til spillet. Han besidder dog en langt større taktisk indsigt i spillet, hvorfor hans placeringsevne og timing i indgreb er langt bedre end Lovren's ditto. Jeg er ikke Sakho fanatiker, da jeg også ser en del mangler i hans spil. Men alene på førnævnte og Sakho's evne til at føre bolden frem i banen, vil jeg til enhver tid foretrække ham over Lovren.
Det er ikke fordi jeg som sådan nødvendigvis tænker, at jeres analyser er forkerte, men drager I ikke alt for hurtige konklusioner? Der er spillet to kampe og hvis Lovren har vist sig bedst til træning, og passer til Rodgers måde at spille på i følge ham, så får han chancen. Hvis han så tager den, så er det vel fair og hvis ikke, så er jeg ikke i tvivl om, at Sakho får chancen. Det tror jeg ikke har noget med transferkomiteens valg (han har trods alt spillet i klubben i lang tid, så det tror jeg altså ikke BR tænker over i hverdagen), ej heller hans skadesfrekvens, da man vel så havde solgt ham, nu hvor man har chancen.
Jeg tror simpelthen det er en sportslig vurdering, og den kan vi så være uenig i eller ej, men så simpelt tror jeg det er. Og så skal vi spille mange, mange kampe i sæsonene og holdet har det med at forme sig i løbet af nogle måneder og der er jeg ikke i tvivl om, at de bedste spiller. Og på det tidspunkt vil Rodgers og vores vurderinger formentlig passe godt sammen. Lovren kunne jo også spille sig op, for uden evner er han trods alt heller ikke.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar