17 - Mamadou Sakho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Aggerdoo » lørdag, 19. sep, 2015 23:05

Aggerdoo skrev:Forlængelsen giver i min verden ikke ret meget mening. Ikke kun fordi jeg ikke synes, han er nogen god spiller, men også fordi Rodgers åbenlyst heller ikke stoler fuldt og fast på ham.

Jeg har set tal omkring 95.000 til 100.000 pund om ugen nævnt, og det er alt, alt for meget for en spiller, som ikke er fast mand. Jeg havde hellere set, at man forsøgte at sælge ham til vinter og få en bedre eller billigere - på samme niveau - mand ind.

Men rygterne er jo også gået på, at det er ejerne, der ville forlænge med Sakho, og ikke så meget Rodgers. Måske er det et signal til træneren.
Som sagt:

Ser mærkeligt ud. Hele det sportslige setup virker ude af harmoni.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Scherwin » søndag, 20. sep, 2015 11:08

Du spiller ikke før du forlænger? :)
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Surf » søndag, 20. sep, 2015 11:48

Hvis den slags foregår, så er strukturen i vores klub for alvor uholdbar. Det indikerer vel, at man er begyndt at se og planlægge til tiden efter Rodgers...
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af AndreasN » søndag, 20. sep, 2015 12:41

Jeg læste mig frem til på Twitter (jeg mener, at den oprigtige information stammer fra Independant), at mange i komiteen stadig har tiltro til de spillere, der blev købt for Suarez-pengene. Derfor vælger man at forlænge med spillere, der faktisk ikke bliver brugt. Nu tyder det på, at Sakho endelig(!!!!!!!) starter inde frem for Lovren og så håber jeg på, at det forbliver sådan. Uanset hvor dårligt han måtte gøre det, så kan han umulig blive dårligere end Lovren. Jeg er dog sikker på, at han vil spille op til sin vanligt høje standard, som vi også så i Bordeaux.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Alonso » søndag, 20. sep, 2015 13:32

Det er jo rigtig fornuftigt at planlægge længere ud i fremtiden. Jeg er helt enig i komiteens vurdering, hvis det, AndreasN skriver, passer. Men så burde der nok være en manager i klubben, der er mere enig i den måde, som komiteen vurderer spillere. Det nytter ikke noget at have to så magtfulde personer/organer i klubben, der modarbejder hinanden.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » mandag, 21. sep, 2015 09:30

Det er bindegalt, hvis vi har to fløje internt i klubben, der på en eller anden måder bekriger hinanden.

Jeg er personligt ligeglad med hvem, der har købt hvem. I mine øjne er langt størstedelen af indkøbene (inklusive Sakho) ikke gode nok. Men hvis der i perioder lægges pres på manageren i forhold til, hvem han skal vælge til sin startelver, så er det jo komplet ligegyldigt, at beholde ham som manager.

Det lyder faktisk som en ren gentagelse af Billie Bean og Oakland A's, hvor Head Coachen heller ikke spillede spillerne på den måde, som de via stats var indkøbt til. Desværre udebliver succesen med den slags statistiske indkøb i vores tilfælde, fordi fodbold er en lang mere kompliceret og i øvrigt også kontaktbetonet sport end baseball.

Forstår sgu godt, hvis spillerne er forvirrede, når vi i den ene kamp spiller på den måde Rdogers helst vil, for så i den næste at spille på den måde, som Rodgers har fået besked på, at vi skal spille. Hvis det ellers er det, der er tilfældet.

Tony Evans har skrevet en lille artikel for et stykke tid siden, som godt kunne antyde, at der er noget om snakken.

http://www.espnfc.com/club/liverpool/36 ... inish-four

Det er en frygtelig situation, hvis det er sandt. For så er vores problemer så omfattende, at en trænerfyring ikke er nok til at rette op på noget som helst. Vi skal jo starte helt forfra, hvis vi skal have bygget noget op, som jeg kan tro på. Væk med Rodgers - ja. Men også væk med hele det tåbelige analyse-team - eller i hvert fald væk med alle deres beføjelser. De skal fremadrettet lave de analyser, som den nye manager efterspørger. Væk med hele den åndsvage transferkomite. Væk med alle idéer om, at en fodboldklub kan drives som et baseball-hold.

Tror sgu, at vi har brug for nye ejere med indsigt i og passion for fodbold.

Sorry, det handlede ikke rigtigt om Sakho.
Kloppite

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Jesper » mandag, 21. sep, 2015 10:11

Mon vi ved, om det er sandt? Noget kunne tyde på det, for hele forløbet op til den kontraktforlængelse er så underligt. Pudsigt at han også var anfører i EL-kampen..

Texy, du har desværre skræmmende ret, hvis vi antager at dit postulat holder. Man kunne også spørge, hvem der egentlig bestemmer i klubben? I sidste medlemsblad var vores organisering forsøgt beskrevet og dermed også magtbalancen, men spørgsmålet er dels om det er sådan virkeligheden er, dels om de forskellige strukturer i klubben modarbejder hinanden?

Uanset hvad, så sætter det jo Rodgers under et gevaldigt, og jeg vil lige i det her tilfælde også sige urimeligt, pres. At han ikke selv har magten til at bestemme, hvem han skal arbejde med fremover, dvs. at have det sidste ord desangående, det må være det samme som at tabe omklædningsrummet. Og hvem sætter holdet er vel det næste spørgsmål...?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

L4
Indlæg: 478
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 13:55

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af L4 » mandag, 21. sep, 2015 11:58

Emmy skrev:Ok så. Jeg mener du har en elendig fodbold forstand.
som Mølby sagde igår imod Norwich:" som midterforsvar i LFC får du altid en chance mere, selvom du ryger på bænken, fordi standarden er så lav". Helt enig med ham.

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 24. okt, 2015 11:58

Sakho er klasse. Mod Rubin Kazan viste Sakho virkelig høj klasse.

100% tackles won
85% pass accuracy
3 clearances
3 interceptions
1 chance created

Super statistik og kampens absolut bedste spiller.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » lørdag, 24. okt, 2015 12:07

Hr. Drejer skrev:Sakho er klasse. Mod Rubin Kazan viste Sakho virkelig høj klasse.

100% tackles won
85% pass accuracy
3 clearances
3 interceptions
1 chance created

Super statistik og kampens absolut bedste spiller.
Han har i hvert fald været god under Klopp indtil videre. Men jeg tvivler stadig på hans klasse. I mine øjne har han et meget lavt bund-niveau. Eller også var der et eller andet totalt galt med Rodgers' instrukser til ham.
Kloppite

mortenbak
Indlæg: 3064
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af mortenbak » lørdag, 24. okt, 2015 13:58

Det kunne vel også tænkes at Rodgers instrukser til holdet generelt gav forsvarerne lidt sværere betingelser. Hans force har jo aldrig rigtig været det defensive...

Jeg glæder mig til at se hvordan vores forsvar præsterer når Klopp får indøvet midtbanen og angrebets genpres. Det er tydeligt at spillerne lige skal lære mønstrene og at det PT nogengange fejler (naturligvis).

Rubins mål kom som jeg oplevede netop da et genpress fejlede og en hurtig og dygtig aflevering overraskede forsvaret. Den slags vil ske også når det er vel instuderet, men det vil nok ske oftere her i starten...

Hvem ved... måske endda Lovren vil vise sig bedre... man har jo lov at håbe.

Ellers må vi bygge forsvaret op om Sakho.

YNWA

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 06. nov, 2015 08:45

Sakho er det bedste køb siden Suarez. Han fortjener stor ros.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

L4
Indlæg: 478
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 13:55

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af L4 » fredag, 06. nov, 2015 10:45

Hr. Drejer skrev:Sakho er det bedste køb siden Suarez. Han fortjener stor ros.
....lader til at den blev lidt høj igår :alcohol:

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 06. nov, 2015 11:01

L4 skrev:
Hr. Drejer skrev:Sakho er det bedste køb siden Suarez. Han fortjener stor ros.
....lader til at den blev lidt høj igår :alcohol:
Hvem af indkøbene siden LS7 har været markant bedre end Sakho? Coutinho, Benteke, Firmino, Moreno eller Lallana kan måske blive det, men er det imo ikke endnu.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Jesper » fredag, 06. nov, 2015 11:16

Sakho har løftet sig enormt, ingen tvivl om det. Jeg har altid synes at han havde 4 store mangler:
- Positioneringsevne
- Evnen til at udnytte sin store fysisk
- Tendens til at "sætte" sig
- Problemer med at komme af med bolden ved pressede situationer. Læg mærke til, at jeg ikke nævner det som et generelt problem, for han er dygtig under upressede situationer.

Jeg synes klart, at han stadigvæk har store mangler i de situationer, hvor vi ikke har etableret forsvaret, så den der naturlige evne til at positionere sig, har han ikke, men omvendt bliver han stadigvæk bedre til det. Jeg er sikker på, at det er et fokuspunkt til træning.
Hans evne til at udnytte sin fysisk er god mod mindre spillere, men jeg mener stadigvæk at der er et forbedringspotentiale, når han støder ind i andre store brød.
Han sætter sig stadigvæk, men det er stadigt sjældnere og det arbejdes der givetvis også med på træningsbanen.
Han kommer i færre situationer, hvor han bliver presset, da han afvikler spilsituationerne hurtigere, så han ikke når at blive presset. Når han så bliver presset, har han fået betydeligt større selvtillid og fejlene bliver færre, om end de ikke er udryddet.

Alt i alt en stor forbedring, men i mine øjne er der stadigvæk et stort udviklingspotentiale. Især hvis jeg skal frem med de helt store komplimenter, når man skal vurdere ham fra andet end et øjebliksbillede og sammenligne ham med andre stjerner på positionen. Pilen peger dog kun en vej for tiden, så det er jo skønt og skal anerkendes!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar