17 - Mamadou Sakho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Jesper » onsdag, 27. apr, 2016 21:57

texy skrev:
Kongegaard skrev:Jeg er på ingen måde fortaler for doping! Det skal I endelig ikke tro.

Men hvordan helvede kan et fedtforbrændingsstof være doping? Altså, hvordan gør det Sakho en bedre fodboldspiller? Er det fordi han kan hoppe højere når han ikke er så tung, eller løbe længere fordi han ikke har så meget fedt at slæbe afsted?

Et fedtforbrændingsstof opbygger vel ikke muskler, eller gør at blodet kan binde mere ilt.

Hvis manden har tænkt, "hey, jeg ka' sgu godt lide en god bøf" og Rodgers har sagt, "Sakho, du er for tyk" , så sker der vel det at man søger på nettet efter helsemidler af forskellig art.

Jeg nægter at tro, at Sakho bevidst har brugt doping. Jeg tror han er en god dreng -og det hele bygger på en misforståelse.
Det er ikke selve fat burner produktet, der er doping. Men det indeholder åbenbart nogle stoffer, som ER doping.

Hvis Sakho havde taget skidtet med hen til klublægerne og spurgt, om han kunne bruge præparatet, så er jeg ganske overbevist om, at det ville blive undersøgt, hvilke stoffer det indeholdt. Ellers er der sgu en læge, der ikke er sit ansvar voksent.
Det er altså også doping at opnå en fordel ift konkurrenter, ved at man kunstigt kommer frem til en god form ved at tabe sig. Dermed får man et bedre kondital. Det bedste eksempel er fra 94, hvor Maradonas karriere reelt stoppede ved VM på tilsvarende vis.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 28. apr, 2016 11:38

Jesper skrev:
texy skrev:
Kongegaard skrev:Jeg er på ingen måde fortaler for doping! Det skal I endelig ikke tro.

Men hvordan helvede kan et fedtforbrændingsstof være doping? Altså, hvordan gør det Sakho en bedre fodboldspiller? Er det fordi han kan hoppe højere når han ikke er så tung, eller løbe længere fordi han ikke har så meget fedt at slæbe afsted?

Et fedtforbrændingsstof opbygger vel ikke muskler, eller gør at blodet kan binde mere ilt.

Hvis manden har tænkt, "hey, jeg ka' sgu godt lide en god bøf" og Rodgers har sagt, "Sakho, du er for tyk" , så sker der vel det at man søger på nettet efter helsemidler af forskellig art.

Jeg nægter at tro, at Sakho bevidst har brugt doping. Jeg tror han er en god dreng -og det hele bygger på en misforståelse.
Det er ikke selve fat burner produktet, der er doping. Men det indeholder åbenbart nogle stoffer, som ER doping.

Hvis Sakho havde taget skidtet med hen til klublægerne og spurgt, om han kunne bruge præparatet, så er jeg ganske overbevist om, at det ville blive undersøgt, hvilke stoffer det indeholdt. Ellers er der sgu en læge, der ikke er sit ansvar voksent.
Det er altså også doping at opnå en fordel ift konkurrenter, ved at man kunstigt kommer frem til en god form ved at tabe sig. Dermed får man et bedre kondital. Det bedste eksempel er fra 94, hvor Maradonas karriere reelt stoppede ved VM på tilsvarende vis.
Så skal man vel også til at diskutere, om det er doping at gå i sauna, træne i højden, sove i ilttelt og meget andet, og så får det jo aldrig ende. Eneste måde at lukke sagen på er, om stoffet står på dopinglisten eller ej. Gør den, så er det doping, gør den ikke, så er det ikke doping.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af nikand » torsdag, 28. apr, 2016 12:09

Jesper skrev:
texy skrev:
Kongegaard skrev:Jeg er på ingen måde fortaler for doping! Det skal I endelig ikke tro.

Men hvordan helvede kan et fedtforbrændingsstof være doping? Altså, hvordan gør det Sakho en bedre fodboldspiller? Er det fordi han kan hoppe højere når han ikke er så tung, eller løbe længere fordi han ikke har så meget fedt at slæbe afsted?

Et fedtforbrændingsstof opbygger vel ikke muskler, eller gør at blodet kan binde mere ilt.

Hvis manden har tænkt, "hey, jeg ka' sgu godt lide en god bøf" og Rodgers har sagt, "Sakho, du er for tyk" , så sker der vel det at man søger på nettet efter helsemidler af forskellig art.

Jeg nægter at tro, at Sakho bevidst har brugt doping. Jeg tror han er en god dreng -og det hele bygger på en misforståelse.
Det er ikke selve fat burner produktet, der er doping. Men det indeholder åbenbart nogle stoffer, som ER doping.

Hvis Sakho havde taget skidtet med hen til klublægerne og spurgt, om han kunne bruge præparatet, så er jeg ganske overbevist om, at det ville blive undersøgt, hvilke stoffer det indeholdt. Ellers er der sgu en læge, der ikke er sit ansvar voksent.
Det er altså også doping at opnå en fordel ift konkurrenter, ved at man kunstigt kommer frem til en god form ved at tabe sig. Dermed får man et bedre kondital. Det bedste eksempel er fra 94, hvor Maradonas karriere reelt stoppede ved VM på tilsvarende vis.
Den eneste gang jeg har lagt mærke til at sygeplejersken/dopingkontrollanten har hentet en pågældende spiller på banen. Forrykt, FIFA. Men El Diego havde desværre forbrudt sig mod reglerne. Trods det faktum at det er 22 år siden, kom de dengang umiddelbart efter med et svar på prøverne, og ikke som idag.
We need a new Fowler...

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Kelly » torsdag, 28. apr, 2016 15:43

http://plbold.dk/nyhed/breaking-sakho-f ... karantaene

30 dages karantæne til Sakho mens sagen behandles. Han er ude af spillet.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

L4
Indlæg: 478
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 13:55

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af L4 » torsdag, 28. apr, 2016 16:07

KÆMPE egoist, han skal kyles langt ud af Liverpool FC!

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Bellamy_fever » torsdag, 28. apr, 2016 17:27

L4 skrev:KÆMPE egoist, han skal kyles langt ud af Liverpool FC!
Man kan kalde ham mange ting , men egoist er han ederbankemig ikke - han har hidtil været en eksemplarisk ambassadør for klubben , med en lille svipser mod Everton så hut jeg hvisker - og han skal ikke kyles nogen vejne .. Kan han overbevise klubbens ledelse om at der vitterligt er tale om en fejl så skal han udstå den straf han nu engang for, og så videre i programmet , er der tvivl skal hans kontrakt ophæves med et tak for denne gang - kom godt videre
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 28. apr, 2016 23:59

L4 skrev:KÆMPE egoist, han skal kyles langt ud af Liverpool FC!
Enig. Han skulle have delt ud af de gode sager.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Niels K » søndag, 22. maj, 2016 09:18

Måske nok en alvorlig årsag til vores sløje sæsonafslutning:

http://www.thisisanfield.com/2016/05/ma ... -rock-ban/?

Jeg synes sq også, at vi er uheldige mange gange som klub. Denne gang får vi rigtig godt styr på defensiven med Sakho/Lovren, og så fældes han af en doping test. Hvor tit sker det lige i fodboldverden ??? Det er jo hamrende uheldigt for Liverpool FC igen igen

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 31

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af LFC-Aaby » søndag, 22. maj, 2016 10:39

Niels K skrev:Måske nok en alvorlig årsag til vores sløje sæsonafslutning:

http://www.thisisanfield.com/2016/05/ma ... -rock-ban/?

Jeg synes sq også, at vi er uheldige mange gange som klub. Denne gang får vi rigtig godt styr på defensiven med Sakho/Lovren, og så fældes han af en doping test. Hvor tit sker det lige i fodboldverden ??? Det er jo hamrende uheldigt for Liverpool FC igen igen
Det er ikke en skid andet end snothamrende dumt!
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af TomViolence » søndag, 22. maj, 2016 11:41

Det er uheldigt for os fans og dem i klubben, at Sakho er så snothamrede dum.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Niels K » søndag, 22. maj, 2016 15:13

TomViolence skrev:Det er uheldigt for os fans og dem i klubben, at Sakho er så snothamrede dum.
Lige præcis. Det var jo ikke selve handlingen, der var uheldig. Den var i bedste fald Amalie-dum / tankeløs eller i værste fald forsætlig.

Det smadrer jo bare en defensiv, som ellers var begyndt at ligne noget, og det er sq da mega uheldigt for os allesammen.

Brugeravatar
rnh
Indlæg: 1121
Tilmeldt: onsdag, 28. jan, 2009 22:58
Geografisk sted: Fredericia

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af rnh » søndag, 22. maj, 2016 20:30

Er der nogen tidsramme for hvornår dommen skal falde?

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af YNWA! » lørdag, 28. maj, 2016 15:00



Hvis dette er rigtigt..... Det havde jeg godt nok ikke set komme.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Callesen » lørdag, 28. maj, 2016 15:07

Stoffet var ikke på dopinglisten:

The arguments presented by Sakho's lawyers were retained: the fat burner that has ingested was not on the list of unauthorized products.

pommelfeen
Indlæg: 1593
Tilmeldt: onsdag, 09. jul, 2008 21:39
Geografisk sted: nordborg
Alder: 38

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af pommelfeen » lørdag, 28. maj, 2016 15:16

Callesen skrev:Stoffet var ikke på dopinglisten:

The arguments presented by Sakho's lawyers were retained: the fat burner that has ingested was not on the list of unauthorized products.
Dejligt hvis sandt :) , men til gengæld pænt irriterende at han missede finalen, hvis han intet ulovligt har gjort.

Besvar