17 - Mamadou Sakho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 26. jul, 2016 18:46

Aggerdoo skrev:Når Echo skriver "Echo understands", så kan I være fuldstændig sikre på, at det ikke bare er gætterier. Uanset hvor meget I elsker Sakho og håber, det er "sensationsjournalistik". Så kan man diskutere graden af problemet, men der er ingen tvivl om, at der er noget om snakken. Det er jo noget usædvanligt at blive sendt helt hjem - og det er jo ikke bare for at genoptræne, come on. Echo har i øvrigt et ry for at have et meget tæt samarbejde med klubben, og det vil mediet naturligvis ikke sætte over styr ved at skrive noget, der er løgn. Specielt ikke ved en relativt hård anklage som denne.
Og ja ja, kom så med det. Sig, jeg er helt væk og bla bla bla.
Du er helt væk. bla bla. ;)

Brugeravatar
Kristian M
Indlæg: 264
Tilmeldt: søndag, 15. jul, 2012 11:04

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Kristian M » tirsdag, 26. jul, 2016 19:20

AndreasN skrev:
Kristian M skrev:Selvom man selvfølgelig ikke skal ligge for meget i disse videoer, men jeg kan ikke lade være med at tænke på denne episode:

phpBB [video]
Kristian M skrev:Enig - selvfølgelig er det ikke denne video, der har fået sendt ham hjem, hvilket jeg heller aldrig har påstået. Det er vist nærmere, at du putter ord i min mund.
Men vi kan vel hurtigt blive enige om, at du selv lægger op til den.

Derudover håber jeg, at du har lidt mere sjov i livet end at kalde andre umodne, fordi de laver jokes og tager pis på sine venner. Det kan da godt være, at Klopp ikke har fundet det passende at blive afbrudt i sit interview af en spiller, men det er satme friskt at bruge det som argument for at smide en spiller hjem. Så kan jeg bedre forstå den med, at han kommer for sent til flyet, hvilket heller ikke er i orden - men stadig noget, der burde kunne håndteres med dialog frem for straffe, hvilket jeg som udgangspunkt er mod, hvis man ikke først har prøvet med dialog.

Men nu er det sket og så må vi komme videre. Selvom jeg har en ubetinget kærlighed for Mama, så rokker det ikke det fjerneste ved min tiltro til Klopp. Han skal nok har haft sine grunde og så kan vi være enige eller uenige i dem, men hvis Klopp mener det har været for det bedste, så ved han det bedre end alle andre.
Der er intet sjovt i at skulle kalde en af vores egne spillere for umoden eller useriøs - tværtimod er det en ærgerlig situation, der forhåbentlig bliver løst hurtigst muligt, hvis der altså er noget om snakken. Jeg kan godt fornemme din stærke og passionerede kærlighed til Sahko, hvilket jeg respekterer og kan relatere til, i form af min kærlighed til Liverpool.

Jeg håber dog, at vi kan mødes på midten, da jeg på ingen måder har et had til Sahko, eller mener at det er interview-episoden, der har fået ham sendt hjem. I stedet viser den hvilken indstilling og attitude Sahko har haft til denne pre-season tur.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Billede

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 26. jul, 2016 19:47

Enhver som læser engelske aviser ved at udtrykket 'understands' er ren spekulation. Jeg siger ikke at det ikke passer at Sakho er blevet smidt hjem pga. dårlig opførsel, men der skal en bedre bevisførelse til, for at vinde mig over, end blot 'understands'.

I disse transfer tider er aviserne og nettet fyldt med den ene eller anden 'understands'. Hvis Echo har fået et tip fra en internt i klubben, vi de anvende en anden formulering.

Men hvis hsn ryger på salgslisten, då kunne det tyde på at der er noget om historien. Vi må blot vente og se hvad der sker.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 26. jul, 2016 20:36

Hvordan kan en video klubben selv har bedt ham om at lave og derefter postet på sine egne sociale medier opfattes som et problem? Tror du helt seriøst selv, at klubben producerer en stemningsvideo med en sekvens, hvis det havde været et problem, Kristian? Og mener du dybt seriøst, at den kan bruges som bevis for, at Sakho må have en dårlig attitude? Tror du seriøst, at det er et tilfælde, at det er lige nøjagtigt Sakho, der har fået stukket et GoPro-kamera i hånden? Og tror du, at klubben havde klippet sekvensen med Klopp med, hvis det var et problem?

Igen må jeg jo understrege, at selvom jeg mener, Sakho er en central spiller på vores hold og noget nær eneste leder i truppen, så skal han da bare sendes hjem, hvis Klopp mener, at det er for klubbens bedste. Jeg synes alligevel, at det er noget spøjst, hvordan han nu skal fremstilles som umoden og useriøs fordi, han har lavet en sjov video. Hvis man synes, videoen er umoden og useriøs, så vil på det kraftige råde vedkommende til at løsne op og lade vær med at tage sig selv og andre så højtideligt.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Kristian M
Indlæg: 264
Tilmeldt: søndag, 15. jul, 2012 11:04

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Kristian M » tirsdag, 26. jul, 2016 21:39

Kærlighed gør blind.
Jeg tror du misforstår mig en smule, Andreas. Som sådan er der ikke noget problem med videoen, hvor nogle fans finder det underholdene med Sakhos klovnerier. Det er derfor helt forståeligt, at kameraet er blevet givet til en farverig person som ham og eksempelvis ikke Henderson, der imø virker mere rolig og seriøs.

Jeg forholder mig i stedet til rygtet om, at Sakho er blevet hjemsendt på grund af attitude problemer, hvor disse videoer forstærker mistanken om, at der måske er noget om snakken. For mig skulle det ikke undre mig, hvis dette har været et problem, da jeg fra starten har set en "vild" side af Sakho. Jeg forstår dog godt, at dette rygte for dig kan virke usandt, hvis du altså ser ham som en af de mest seriøse i hele truppen.

For mig er humor og sjov ikke et problem i fodbolden, men når egoet bliver større end holdet, er det til gengæld et problem. Jeg formoder, at det er derfor Klopp nu har reageret.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Billede

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Jesper » tirsdag, 26. jul, 2016 21:48

Uanset hvordan man end vender dopingsagen, så havde han jo stadigvæk taget en substans mod lægernes viden. Sagen er jo heller ikke slut endnu. Deslige var der fra flere analyser, eksempelvis i Echo, kritik af at han i mellemtiden fik en skade. Vist nok fordi han ikke havde passet på sig selv, men det er jeg ikke sikker på var grunden til kritikken.
Hvorfor skriver jeg ovenstående? Fordi det er dårlig timing af Sakho, hvis det viser sig, at han er sendt hjem af ikke fodboldmæssige årsager. En mere lav profil hvor det sportslige var i fokus ville være ønskeligt. Jeg har svært ved at se ham som et eksempel på gennemført professionalisme
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 26. jul, 2016 22:23

Jesper skrev:Uanset hvordan man end vender dopingsagen, så havde han jo stadigvæk taget en substans mod lægernes viden. Sagen er jo heller ikke slut endnu. Deslige var der fra flere analyser, eksempelvis i Echo, kritik af at han i mellemtiden fik en skade. Vist nok fordi han ikke havde passet på sig selv, men det er jeg ikke sikker på var grunden til kritikken.
Hvorfor skriver jeg ovenstående? Fordi det er dårlig timing af Sakho, hvis det viser sig, at han er sendt hjem af ikke fodboldmæssige årsager. En mere lav profil hvor det sportslige var i fokus ville være ønskeligt. Jeg har svært ved at se ham som et eksempel på gennemført professionalisme
Det tror jeg nu nok den er.

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 26. jul, 2016 22:27

Haha, "kærlighed gør blind". Selvom jeg ikke helt føler, at jeg har et kærlighedsforhold til Sakho, så skal jeg da være den første til at indrømme, at jeg er åben over for ideen!

Spøg til side, så handler det jo ikke om, at jeg godt kan lide ham (som fodboldspiller) - det handler om, at der lige pludseligt findes et hav af eksperter herinde og på resten af internettet, der åbenbart har en dyb indsigt i, hvordan Sakho er som person. Og at bruge en video og kaste om sig med begreber som umoden og useriøs som evidens, fordi man er en spasmager, vil jeg altså kalde useriøst. Det må du meget undskylde. Jeg kan ellers godt lide dine velformulerede indlæg. Pointerne rammer i dette tilfælde bare lidt forbi i min verden.

God aften. Nu vil jeg fejre, at jeg som studerende har masser af sommerferie tilbage og tage ud og få mig et par sjusser på en højhellig tirsdag.
Liverpool Football Klopp

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Scherwin » tirsdag, 26. jul, 2016 22:37

AndreasN skrev:Haha, "kærlighed gør blind". Selvom jeg ikke helt føler, at jeg har et kærlighedsforhold til Sakho, så skal jeg da være den første til at indrømme, at jeg er åben over for ideen!

Spøg til side, så handler det jo ikke om, at jeg godt kan lide ham (som fodboldspiller) - det handler om, at der lige pludseligt findes et hav af eksperter herinde og på resten af internettet, der åbenbart har en dyb indsigt i, hvordan Sakho er som person. Og at bruge en video og kaste om sig med begreber som umoden og useriøs som evidens, fordi man er en spasmager, vil jeg altså kalde useriøst. Det må du meget undskylde. Jeg kan ellers godt lide dine velformulerede indlæg. Pointerne rammer i dette tilfælde bare lidt forbi i min verden.

God aften. Nu vil jeg fejre, at jeg som studerende har masser af sommerferie tilbage og tage ud og få mig et par sjusser på en højhellig tirsdag.
det nemt at blive ekspert i en person som ligger meget af sin tid i de sociale medier og filmer hvad han laver. hvis du ikke følger ham skulle du tage og gøre det, det nemlig vildt fedt!
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » onsdag, 27. jul, 2016 08:56

Jeg forstår ikke den store debat herinde. Klopp har følt, at Sakho skulle sendes hjem af den ene eller anden årsag. Det er jeg ganske sikker på, at han enten gør i holdets interesse eller i spillerens interesse.

Enten vil det være bedre for Sakho's skade at blive behandlet og genoptrænet i Liverpool. Eller også vil enten Sakho eller holdet eller måske begge bedre forstå, hvad Klopp forventer af en Liverpool-spiller som konsekvens af hjemsendelsen.

Uanset hvad, så må det efter min mening være den rigtige beslutning, der er truffet. Der er kun én mand, der er gjort ansvarlig for at løfte Liverpools niveau. Det er Klopp. Og det er Klopp alene. Sakho kan blive en del af det, hvis han vil. Men han vil aldrig blive holdt ansvarlig på samme måde som Klopp. Så han må gøre tingene præcis, som Klopp ønsker (hvis vi antager, at der ligge et opførselsproblem bag hjemsendelsen), eller også må han begynde at lede efter en ny klub.

Det her handler ikke om Sakho. Det handler om Liverpool.
Kloppite

Brugeravatar
Kristian M
Indlæg: 264
Tilmeldt: søndag, 15. jul, 2012 11:04

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Kristian M » onsdag, 27. jul, 2016 09:04

AndreasN skrev:Haha, "kærlighed gør blind". Selvom jeg ikke helt føler, at jeg har et kærlighedsforhold til Sakho, så skal jeg da være den første til at indrømme, at jeg er åben over for ideen!

Spøg til side, så handler det jo ikke om, at jeg godt kan lide ham (som fodboldspiller) - det handler om, at der lige pludseligt findes et hav af eksperter herinde og på resten af internettet, der åbenbart har en dyb indsigt i, hvordan Sakho er som person. Og at bruge en video og kaste om sig med begreber som umoden og useriøs som evidens, fordi man er en spasmager, vil jeg altså kalde useriøst. Det må du meget undskylde. Jeg kan ellers godt lide dine velformulerede indlæg. Pointerne rammer i dette tilfælde bare lidt forbi i min verden.

God aften. Nu vil jeg fejre, at jeg som studerende har masser af sommerferie tilbage og tage ud og få mig et par sjusser på en højhellig tirsdag.

Så kan vi vist konkludere, at vi har to meget forskellige syn på Sakho, hvilket jeg respekterer. Jeg synes faktisk, at det har været ret interessant at opleve, da jeg ikke troede, at Sakho var sådan en populær spiller. Rent fodboldmæssigt er jeg dog meget begejstret for ham, og jeg har altid krummet tæer, når en kommentator på forhånd har bestemt, at Sakho er verdens dårligste forsvarsspiller.

Nu er aften jo blevet til dag, men tillykke med huen - jeg håber også, du havde en god aften. Måske du mødte ham her i byen ;)

Billede

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » onsdag, 27. jul, 2016 09:16

Hr. Drejer skrev:Enhver som læser engelske aviser ved at udtrykket 'understands' er ren spekulation. Jeg siger ikke at det ikke passer at Sakho er blevet smidt hjem pga. dårlig opførsel, men der skal en bedre bevisførelse til, for at vinde mig over, end blot 'understands'.

I disse transfer tider er aviserne og nettet fyldt med den ene eller anden 'understands'. Hvis Echo har fået et tip fra en internt i klubben, vi de anvende en anden formulering.

Men hvis hsn ryger på salgslisten, då kunne det tyde på at der er noget om historien. Vi må blot vente og se hvad der sker.
Komplet uenig. Der er i den grad forskel på Echo og alle andre medier, når det kommer til LFC. Som en der ved noget om det siger.

Kloppite

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af AndreasN » onsdag, 27. jul, 2016 10:23

Kristian M skrev:Nu er aften jo blevet til dag, men tillykke med huen - jeg håber også, du havde en god aften. Måske du mødte ham her i byen ;)
Huen kom heldigvis i hus for lang tid siden, så som universitetsstuderende kan jeg jo konkludere, at det hårdeste arbejde er overstået. ;)
Liverpool Football Klopp

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Scherwin » torsdag, 28. jul, 2016 01:30

“He nearly missed the departure of the plane, he missed a session and was late for a meal.

“We have some rules and we have to respect them.

“If somebody doesn’t respect it or somebody gives me the feeling he is not respecting it then I have to react that’s all.”

klopp siger selv det er ikke noget seriøst og han alligevel var planlagt at flyve tilbage til liverpool efter nogle dage for at genoptræne (8-10 dage)
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Kristian M
Indlæg: 264
Tilmeldt: søndag, 15. jul, 2012 11:04

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Kristian M » torsdag, 28. jul, 2016 09:03

"Klopp's comments make a mockery of suggestions that Sakho had returned to the UK for medical reasons."
http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... o-11673417

Med Klopps udtalelse i dag til Echo, er det vel netop bekræftet, at Sakho ikke rejser hjem på grund af genoptræning; men på grund af manglende respekt og brud på klubbens regler. Det får dog nok ikke de store konsekvenser, men det er da helt klart et positivt tegn, at Klopp ikke er bange for at vise, hvem der bestemmer. Jeg synes dog, at det er en smule overraskende, at Klopp melder dette ud til aviserne, da han blot kunne have udtalt, at det var på grund af skadesproblemer og intet andet.
Billede

Besvar