17 - Mamadou Sakho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Aarde » mandag, 24. nov, 2014 18:39

Hekkem skrev:Imens de diskuterer i den transfer komite, så glider de egentlige gode spillere ud af vores hænder og ender hos rivalerne.
Det er da på ingen måde det, der har været tilfældet. Vi har jo netop været med i kampen om rigtigt mange topspillere. Problemet er, at vi enten ikke har været sportsligt eller geografisk attraktive nok, eller ikke har ville matche de økonomiske forhold, de andre klubber har kunne tilbyde. Det er jo ikke fordi, spillerne er blevet handlet inden komitéen overhovedet har besluttet, om vi skal gå efter dem.

Hr. Drejer
Indlæg: 13755
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 24. nov, 2014 21:56

Aarde skrev:
Hekkem skrev:Imens de diskuterer i den transfer komite, så glider de egentlige gode spillere ud af vores hænder og ender hos rivalerne.
Det er da på ingen måde det, der har været tilfældet. Vi har jo netop været med i kampen om rigtigt mange topspillere. Problemet er, at vi enten ikke har været sportsligt eller geografisk attraktive nok, eller ikke har ville matche de økonomiske forhold, de andre klubber har kunne tilbyde. Det er jo ikke fordi, spillerne er blevet handlet inden komitéen overhovedet har besluttet, om vi skal gå efter dem.
Enig. Parry's dage er ovre. Vi er med i kampen, men Liverpool er ingen metropol, og kan ikke tilbyde det som topspillere efterspørger, sammenholdt med vores stramme lønpolitik. Vi skal betale langt mere i løn, hvis vi skal gøre os håb om at tiltrække topspillere. Og vi skal være med i CL hvert år, så kan det måske være vi kan tiltrække topspillere. Men ikke før.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Jesper » fredag, 09. jan, 2015 22:11

Gad hvad BR egentlig mener med sidste del af det her interview? http://touch.liverpool.no/Nyheter/-Sakh ... ansen.aspx
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Bellamy_fever » lørdag, 10. jan, 2015 02:32

Jesper skrev:Gad hvad BR egentlig mener med sidste del af det her interview? http://touch.liverpool.no/Nyheter/-Sakh ... ansen.aspx
[...] Han spilte der før de brukte store penger i transfermarkedet, men da han kom hit spilte han ikke og fikk ikke erfaring.

- Her har han fått en mulighet. Forhåpentligvis kan han nå dedikere sin tid til sitt yrke og sørge for at han er helt klar til å spille kamper.
Dette ?

velsagtens det han siger.. at han skal fokusere på sine styrker, fokusere på sig selv og sin udvikling og koncentrere sig om at være 100% klar når muligheden byder sig (hvilket vel er lidt af en kliché, som man siger til alle sportsfolk - fokuser på dig selv og grib chancen når den byder sig) - gribe den chance som Liverpool har givet ham, som han ikke fik i PSG... tror såmænd ikke der er det store implicitte gemt i det, jeg kan ihvertfald ikke se det.

der er nogle gange managers gemmer implicitte beskeder til spillerne via pressen... men OFTE er det mit indtryk at manageren siger noget, uden at det nødvendigvis betyder noget helt vildt andet end det han ordret siger... ser man også ofte ved forlæsninger af bøger hvor forfatteren bliver spurgt af gymnasie elever om "hvad mener du egentlig med denne passage?" eller "er "XXXXXXXXX" ikke et skjult budskab om karakterens sande følelse om at "XXXXXXXX" hvortil forfatteren svare: "nej hvor sjovt, sådan har jeg da aldrig selv tænkt over det - næ det betyder såmænd bare det jeg skrev."

eller når en forelsket fyr/kvinde læser sms fra hans/hendes crush.. ALT kan fortolkes i alle tænkelige retninger.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Jesper » lørdag, 10. jan, 2015 06:25

Bellamy_fever skrev:
Jesper skrev:Gad hvad BR egentlig mener med sidste del af det her interview? http://touch.liverpool.no/Nyheter/-Sakh ... ansen.aspx
[...] Han spilte der før de brukte store penger i transfermarkedet, men da han kom hit spilte han ikke og fikk ikke erfaring.

- Her har han fått en mulighet. Forhåpentligvis kan han nå dedikere sin tid til sitt yrke og sørge for at han er helt klar til å spille kamper.
Dette ?

velsagtens det han siger.. at han skal fokusere på sine styrker, fokusere på sig selv og sin udvikling og koncentrere sig om at være 100% klar når muligheden byder sig (hvilket vel er lidt af en kliché, som man siger til alle sportsfolk - fokuser på dig selv og grib chancen når den byder sig) - gribe den chance som Liverpool har givet ham, som han ikke fik i PSG... tror såmænd ikke der er det store implicitte gemt i det, jeg kan ihvertfald ikke se det.

der er nogle gange managers gemmer implicitte beskeder til spillerne via pressen... men OFTE er det mit indtryk at manageren siger noget, uden at det nødvendigvis betyder noget helt vildt andet end det han ordret siger... ser man også ofte ved forlæsninger af bøger hvor forfatteren bliver spurgt af gymnasie elever om "hvad mener du egentlig med denne passage?" eller "er "XXXXXXXXX" ikke et skjult budskab om karakterens sande følelse om at "XXXXXXXX" hvortil forfatteren svare: "nej hvor sjovt, sådan har jeg da aldrig selv tænkt over det - næ det betyder såmænd bare det jeg skrev."

eller når en forelsket fyr/kvinde læser sms fra hans/hendes crush.. ALT kan fortolkes i alle tænkelige retninger.
Næ, det var faktisk den aller sidste sætning, jeg undrede mig over. Jeg er ikke konge til norsk, men at man 'Forhåpentligvis kan han nå dedikere sin tid til sitt yrke og sørge for at han er helt klar til å spille kamper" indikerer det ikke, at han tidligere ikke har været dedikeret og professionel? Sådan læser jeg det og der var der måske denne hentydning, som du også er inde på, gemt i den offentlige kommentar.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » lørdag, 10. jan, 2015 10:41

@ Jesper

Hvis dit engelske er bedre end dit norske, så får du formuleringen her fra den artikel, som nordmændene har stjålet fra.
He only made 19 appearances last season and has added just 11 to that tally so far this term. But Rodgers insists bringing in Sakho was always a long-term investment and now he’s hoping he will realise his full potential.

“He’s still relatively young in centre-back terms,” Rodgers added.

“Martin Skrtel has great experience but some of our other defenders are very inexperienced. Mamadou wasn’t in the team at PSG when he came here. That’s the reality of it.

“Before they spent a lot of money in the transfer market to bring in players he was playing there. But at that time he came here he wasn’t playing and wasn’t getting experience.

“What he has been given here is an opportunity. Hopefully now he can really devote his time to the profession and make sure he’s fully fit to play games.”

I mine øjne er der en lille stikpille til sidst, men overvejende er der stor ros fra Rodgers. Måske bemærkningen om, at han kun spillede for PSG, før de fik råd til at investere i store spillere har til hensigt at skrue folks forventninger lidt ned i forhold til Sakho, samtidig med at den sikkert også er designet til at prøve at få Sakho til at værdsætte den gigantiske chance han har fået i Liverpool. Uanset hvad, så virker det fornuftigt på mig, at give noget opbakning i medierne til en spiller, der har været udsat for noget kritik og vel også har været lidt involveret i et par scoringer.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... ed-8415813
Kloppite

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Kelly » onsdag, 28. jan, 2015 06:04

Er der nyt om hans skade
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Scherwin » onsdag, 28. jan, 2015 08:29

Er sakho vores sorte agger?

han bliver satme også skadet let :(
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Kelly » onsdag, 28. jan, 2015 09:42

Wormie skrev:Er sakho vores sorte agger?

han bliver satme også skadet let :(
Jeps det er så ikke noget nyt, det gjorde han også før han kom til Liverpool. Til gengæld er han super godt spillende. Når han er klar :D
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Aarhus » onsdag, 28. jan, 2015 12:52

Håber virkelig ikke, hans skade er alvorlig. Han har været fremragende i forsvaret det sidste stykke tid.

Er hans skade alvorlig er det lige før, jeg hellere vil gå tilbage til to midterforsvarer, frem for at Lovren erstatter Sakho...

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af AndreasN » onsdag, 28. jan, 2015 12:57

Echo siger, at det er et ryg-problem, og man vil se ham an frem mod West Ham, så forhåbentligt er det ikke så slemt igen. Jeg håber for alt i verden, at han bliver klar, så vi ikke får Johnson og/eller Lovren at se.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Hendo » onsdag, 28. jan, 2015 13:44

AndreasN skrev:Echo siger, at det er et ryg-problem, og man vil se ham an frem mod West Ham, så forhåbentligt er det ikke så slemt igen. Jeg håber for alt i verden, at han bliver klar, så vi ikke får Johnson og/eller Lovren at se.
Han skal blive klar. Okay, hvis han kun sidder ude i en kamp, men helst ikke længere, han er en af de vigtigste spillere nu, han viser det potentiale man regnede med. Og som prisen svarede til.

Synes i øvrigt han er langt, langt bedre med bolden end han får kredit for af kommentatorer og en del andre.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af thefugle » onsdag, 28. jan, 2015 15:20

Kelly skrev:
Wormie skrev:Er sakho vores sorte agger?

han bliver satme også skadet let :(
Jeps det er så ikke noget nyt, det gjorde han også før han kom til Liverpool. Til gengæld er han super godt spillende. Når han er klar :D
Han er vel vores nye Agger?

Behøver man at nævne hans hudfarve.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Mads T. » onsdag, 28. jan, 2015 15:34

Hendo skrev:Han skal blive klar. Okay, hvis han kun sidder ude i en kamp, men helst ikke længere, han er en af de vigtigste spillere nu, han viser det potentiale man regnede med. Og som prisen svarede til.

Synes i øvrigt han er langt, langt bedre med bolden end han får kredit for af kommentatorer og en del andre.
Helt enig. Specielt Morten Bruun benytter alle muligheder for at nedgøre den del af hans spil. I går havde han to uheldige afleveringer, men ellers synes jeg han gør det godt og at han ofte har nogen rigtig gode fremadrettede afleveringer, som mindst er på højde med det Agger leverede for os.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » onsdag, 28. jan, 2015 15:41

Så længe vi ikke bruger Johnson i stedet for Sakho, så bekymrer det mig ikke, hvis han er ude. Lovren skal nok gøre det lige så godt, nu hvor Lucas er tilbage på holdet.
Kloppite

Besvar