17 - Mamadou Sakho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 19. aug, 2015 14:58

@Jesper:

Jo, det tror jeg du har ret i. Det er også lidt det jeg insinuerer ovenfor. Sakho's skadesfrekvens kan være en faktor i beslutningen, som Texy indikerer. Men det kan ligesåvel være så simpelt, at Rodgers vurderer, at Lovren er bedre end Sakho.

Referencen til komite vs. Rodgers indkøb havde til hensigt at belyse, at Rodgers valgte at købe en dyr spiller til selvsamme position, hvor man året forinden også havde foretaget en massiv investering. Det kunne godt indikere, at Rodgers sidste sommer vurderede, at der var behov for en forstærkning på positionen som venstre centerback, selvom man på daværende tidspunkt havde både Sakho og Agger i truppen.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » onsdag, 19. aug, 2015 15:39

@ Jesper

Uanset hvad, der ligger til grund for, at Lovren er valgt foran Sakho, så går jeg da stærkt ud fra, at beslutningen er taget på et sportsligt grundlag. Og det kan sagtens være, at det er så simpelt som, at Rodgers bare vurderer Lovren som bedre end Sakho.

Den vurdering har jeg indtil videre bare ikke været helt enig i. Jeg tror ikke, at der er nogen der er i tvivl om, at jeg ikke er Sakho's største fan. Men kun baseret på præstationerne i en Liverpool-trøje har han i mine øjne (indtil denne sæson) alligevel været bedre end Lovren, når han har kunnet spille. Så Lovren skal efter min mening have vist bedre kvalitet i træningerne og pre-season end Sakho, hvis det er de foreløbige præstationer, der skal agere grundlag.

For mig er det bare også en saglig sportslig vurdering, hvis årsagen er, at Rodgers vurderer at forsvaret vil blive styrket samlet set med kontinuitet på alle pladserne.

Uanset hvad, så er Rodgers' valg i mine øjne vindiceret med 2 clean sheets i 2 kampe.

Sådan en lille smule off-topic, så ville jeg reelt gerne erstatte Sakho med en anden franskmand. Jeg har i en periode haft et meget godt øje til Athletic Bilbao's Aymeric Laporte. Han er kun 21 år, men har flere sæsoner på højeste niveau i Spanien bag sig. Han har CL-erfaring. Og han er lidt højere end Sakho. Senest synes jeg, at han spillede fremragende i de to kampe imod Barca.

Hvis Lovren ikke holder niveau. Hvis Sakho ikke holder niveau og fortsat bliver skadet. Og hvis Ilori alligevel ikke er til noget. Så er det Laporte, som jeg mener vi burde gå efter.
Kloppite

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Surf » onsdag, 19. aug, 2015 17:20

Jeg synes nu, som texy, ikke at man kan adskille hensynet til en spillers skadesfrekvens fra det sportslige hensyn. De ting hænger sammen. Hvis man har vurderet, at Sakho er for skrøbelig til at være reliable (hvilket jeg også tror man gjorde med Agger), så gavner det også holdet bedst at spille et andet CB-par ind - såfremt niveauet selvfølgelig ikke er katastrofalt lavere. Det har det umiddelbart ikke vist sig at være.

Er det tilfældet, kan jeg sådan set godt forstå Rodgers. Men tanke på, hvor skrøbelig holdets rygrad har været, fx Agger-Gerrard-Sturridge eller Sakho-Gerrard-Sturridge eller hvad det nu har været, så tror jeg sagtens det kan have været en prioritet at få historisk set robuste spillere ind. Rygraden hedder nu Skrtel/Lovren-Henderson/Milner/Coutinho-Benteke/Sturridge. Her kan angrebet nok klandres for at være noget skrøbeligt. Sturridge åbenlyst (og det ved jeg vi alle har været trætte af!), mens Benteke også har kæmpet med skader, men eftersigende var igennem et meget grundigt lægetjek, og samtidig mener jeg at have læst, måske her på forum, en analyse af Bentekes skader som ikke-problematiske set ud fra et fysiologisk synspunkt.

Bottum line: Et robust rygrad på holdet, præget af spillere med historisk lave skadesfrekvenser (Skrtel, Lovren, Henderson, Milner, Coutinho) lader til at være en decideret prioritet. På længere sigt (og måske også ganske kort) gavner det os uden tvivl sportsligt. Derfor hænger det selvfølgelig sammen.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Jesper » onsdag, 19. aug, 2015 17:29

Surf, så har jeg kun et spørgsmål: hvorfor sælger man ham så ikke? Hvis han er for skadet til at få tiltro, så ser jeg ingen logik at holde på ham i en situation, hvor der er købere
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Surf » onsdag, 19. aug, 2015 17:32

Jesper skrev:Surf, så har jeg kun et spørgsmål: hvorfor sælger man ham så ikke? Hvis han er for skadet til at få tiltro, så ser jeg ingen logik at holde på ham i en situation, hvor der er købere
Fordi vi stadig har brug for kvalificeret back-up. Som back-up er risikoen mindre for skader henover sæsonen, og samtidig har vi en kvalificeret care-taker ved skade til Lovren eller Skrtel. Og vi har et tæt kampprogram, hvor det ikke er usandsynligt at vi skal rotere en del (om end nok mindre i midterforsvaret).

Desuden kan det jo også godt være vi sælger ham. Interessen er der da, og der er forlydener om at han ikke er tilfreds med ikke at spille.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Kelly » onsdag, 19. aug, 2015 18:19

Surf skrev:
Jesper skrev:Surf, så har jeg kun et spørgsmål: hvorfor sælger man ham så ikke? Hvis han er for skadet til at få tiltro, så ser jeg ingen logik at holde på ham i en situation, hvor der er købere
Fordi vi stadig har brug for kvalificeret back-up. Som back-up er risikoen mindre for skader henover sæsonen, og samtidig har vi en kvalificeret care-taker ved skade til Lovren eller Skrtel. Og vi har et tæt kampprogram, hvor det ikke er usandsynligt at vi skal rotere en del (om end nok mindre i midterforsvaret).

Desuden kan det jo også godt være vi sælger ham. Interessen er der da, og der er forlydener om at han ikke er tilfreds med ikke at spille.
Hvem vil du bruge som backup ?.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Hr. Drejer
Indlæg: 13755
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 19. aug, 2015 20:14

Oliver Kay fra The Times mener at vi prøver at sælge ham. Jeg tænker om han har 'lavet ballade'. Der var jo en hændelse, hvor Sakho blev sur over ikke at være blandt de startende-11, og han skred fra Anfield. Jeg tror han er en hård hund, ham Rodgers. Der er noget der kan tyde på det.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Kelly » onsdag, 19. aug, 2015 20:20

Hr. Drejer skrev:Oliver Kay fra The Times mener at vi prøver at sælge ham. Jeg tænker om han har 'lavet ballade'. Der var jo en hændelse, hvor Sakho blev sur over ikke at være blandt de startende-11, og han skred fra Anfield. Jeg tror han er en hård hund, ham Rodgers. Der er noget der kan tyde på det.

Skal llori være backup. Ja han er hård.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Oomph242
Indlæg: 5681
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 19. aug, 2015 20:48

Hr. Drejer skrev:Oliver Kay fra The Times mener at vi prøver at sælge ham. Jeg tænker om han har 'lavet ballade'. Der var jo en hændelse, hvor Sakho blev sur over ikke at være blandt de startende-11, og han skred fra Anfield. Jeg tror han er en hård hund, ham Rodgers. Der er noget der kan tyde på det.

Jeg tror mere BR er typen den ikke tåler kritik og forventer en patriarkalsk tilgang fra spillerne.

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af AndreasN » onsdag, 19. aug, 2015 21:06

Det ved jeg ikke, om han er. For mig at se, og som engelske journalister også har skrevet, så prøver han han i år med en benhård linje, hvor han er bundærlig over for spillerne og kasserer dem, han ikke vil bruge eller som ikke kan affinde sig med situationen. Som udgangspunkt er jeg glad nok for at have en træner, der har denne ruthlessness, men jeg er usikker på, om Rodgers er en dygtig nok træner til, at han kam bære det som fx alex fergurson kunne.

Jeg er dog fortrøstningsfuld over for, at Sakho bliver i klubben. Selvom Lovren har præsteret udmærket, så er det stadig tydeligt at se hans mangler. Jeg tror ikke, at Sakho kan undgå at få mulighed for at vise sig frem.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Pede
Indlæg: 2292
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:05
Geografisk sted: Aalborg

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Pede » fredag, 21. aug, 2015 00:04

Det ikke helt til at finde hoved og hale i. Men Tony Barrett melder han er blevet tilbudt en ny kontrakt.


Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Bellamy_fever » fredag, 21. aug, 2015 01:51

Pede skrev:Det ikke helt til at finde hoved og hale i. Men Tony Barrett melder han er blevet tilbudt en ny kontrakt.

meldingerne har ellers længe lydt på at klubben ikke ønsker at sælge. Hvad årsagen til at han ikke spiller er, skal jeg ikke kloge i, der kan være flere og forskellige årsager har da også været bragt, men syntes det har været ret klart at Sakho ikke var til salg (undtaget selvfølgelig hvis det helt rigtige bud kom, ligesom stort set alle andre)
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Hr. Drejer
Indlæg: 13755
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 21. aug, 2015 07:08

Dejlig nyhed.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Surf » fredag, 21. aug, 2015 08:57

Nu spekulerer jeg måske, men kunne tanken være at man begynder at tænke på tiden efter Skrtel? Skrtel bliver 31 til december, og selvom forsvarsspillere jo gerne kan fortsætte til en 33-34 års alderen, så gælder det måske mere de forsvarsspillere, der har en god taktisk viden og gode lederegenskaber. De forsvarsspillere, der mere lever på fysisk styrke og aggresivitet, som Skrtel, har måske ikke så mange flere år i sig. Måske tanken er, at Skrtel og Lovren spiller sæsonen ud, og fra næste sommer udfases Skrtel til fordel for Lovren og Sakho.

Jeg kan i hvert fald ikke forestille mig, at man tilbyder Sakho den nye kontrakt uden at love ham (i en eller anden grad), at han kommer til at spille mere fast senere hen.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » fredag, 21. aug, 2015 09:21

Hmmmm, ved ikke helt, om jeg synes, at en spiller der i øjeblikket er udenfor startelveren og som kun har formået at få 34 PL kampe over to sæsoner, er £100.000 om ugen værd.

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... kusen.html

Så vil jeg sgu' hellere sælge Sakho efter denne sæson eller til januar og hente Aymeric Laporte. Vil langt hellere bygge mit forsvar op omkring ham. Og mon ikke han kunne lokkes til LFC til Sakho's nuværende løn på omkring £75.000?
Kloppite

Besvar