CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede tirsdag, 11. jun, 2019 22:55

Alisson
48
34%
Alexander-Arnold
5
4%
Matip
10
7%
Van Dijk
38
27%
Robertson
4
3%
Fabinho
2
1%
Henderson
12
8%
Wijnaldum
0
Ingen stemmer
Mane
8
6%
Salah
1
1%
Firmino
0
Ingen stemmer
Origi
14
10%
Milner
0
Ingen stemmer
Gomez
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 142

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Niels K » torsdag, 23. maj, 2019 10:36

Cynwal skrev:
Niels K skrev:Vi var dem overlegne i første halvleg sidst, og spillerne må ikke lade sig overraske og overrumble af en taktisk ændring fra deres side for det første og for det andet, skal Klopp reagere, hvis han ser, at en taktisk ændring giver os udfordringer og ikke kun stole på, at spillerne fikser den selv.
...og i den rolle er James "Polyvant" Milner en god mand at kunne kaste i spil fra bænken (jeg tror på Fabinho-Hendo-Gini(o) på midtbanen), men han kan også flyttes på positionsmæssigt, som vi så mod Barca, hvor han nappede VB og Gini brillierede på Milners midtbaneplads :D
Enig, der er få spillere, man kan sætte på banen, der kan få rettet op tingene end Milner.

Jeg var nu også temmelig vild med dobbelindskiftningen af Henderson og Milner mod Soton. Jeg tænker, at modstanderne må tænke, at det bliver meget op ad bakke, når disse 2 kæmper kommer ind for at sætte tingene på plads :headbang:

Gini's indskiftning mod Barca var også voldsom imponerende, så den/de spillere, der ikke komme på fra start, kan vi have en forventning til vil gøre en forskel, når de skiftes ind. Mon ikke Klopp skulle vælge at spille ud fra 2. halvleg's start med en udskiftning, hvis vi ellers har haft en god første halvleg, som vi plejer i stedet for at overlade initiativet til Poch ?

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » torsdag, 23. maj, 2019 18:25

Niels K skrev:
Cynwal skrev:
Niels K skrev:Vi var dem overlegne i første halvleg sidst, og spillerne må ikke lade sig overraske og overrumble af en taktisk ændring fra deres side for det første og for det andet, skal Klopp reagere, hvis han ser, at en taktisk ændring giver os udfordringer og ikke kun stole på, at spillerne fikser den selv.
...og i den rolle er James "Polyvant" Milner en god mand at kunne kaste i spil fra bænken (jeg tror på Fabinho-Hendo-Gini(o) på midtbanen), men han kan også flyttes på positionsmæssigt, som vi så mod Barca, hvor han nappede VB og Gini brillierede på Milners midtbaneplads :D
Enig, der er få spillere, man kan sætte på banen, der kan få rettet op tingene end Milner.

Jeg var nu også temmelig vild med dobbelindskiftningen af Henderson og Milner mod Soton. Jeg tænker, at modstanderne må tænke, at det bliver meget op ad bakke, når disse 2 kæmper kommer ind for at sætte tingene på plads :headbang:

Gini's indskiftning mod Barca var også voldsom imponerende, så den/de spillere, der ikke komme på fra start, kan vi have en forventning til vil gøre en forskel, når de skiftes ind. Mon ikke Klopp skulle vælge at spille ud fra 2. halvleg's start med en udskiftning, hvis vi ellers har haft en god første halvleg, som vi plejer i stedet for at overlade initiativet til Poch ?
Jeg er i hvert fald sikker på, at Statistik-nørderne, som omtalt i New York Times artiklen (i tråden om FSG) er i gang med - godt og grundigt - at skille de to tidligere opgør mod Spurs fuldstændig ad. Ligesom de selvfølgelig også decifrerer hvad Pottechino gjorde imod Man Cheaty og Ajax.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Jesper » fredag, 24. maj, 2019 06:40

Kunne man ikke også forestille at en af holdene vil trække en kanin op af hatten? Det kunne være i form af valg af spillere, opstilling eller taktisk indstilling? De to hold kender hinanden, så nogle gange må det dødvande brydes.
Hvis man ser på os selv, så tror jeg ikke vi ændrer vores 4-3-3, for det fungerer bare bedst defensivt og offensivt på den måde. Men kunne man eks forestille os, at vi ville tage dem på sengen med en ultra offensiv i de første 10 min? Måske heller ikke så sandsynligt, omvendt er det set før. Jeg har mere på fornemmelsen, at startopstillingen rummer en overraskelse. Hvis man eks forestiller sige at Ox er hamrende godt kørende i træningslejren, så ville han være en helt anden spillertype end de to andre, som vil spille ved siden af Fabinho. Men ville vores samlede kvalitet falde? Tja, svært at sige. Gomez er også en mulighed ved siden af VvD. Måske ikke en kæmpe overraskelse, men alligevel en andre type end Matip.
Tror I på nogle overraskelser?




Sent from my iPad using Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Niels K » fredag, 24. maj, 2019 09:33

Man kan jo sige, at det vil være vildt at smide Origi på bænken efter Barca kampen, så får han på en eller anden måde en rolle, og bliver det i givet fald med eller uden Firmino.

Gini kom også ind og var et monster. Skal han spille den henholdende Gini, der gør sine ting, men holder sig tilbage offensivt, eller skal vi gave 2 8'ere, Hendo er den anden, der moser på offensivt ? Jeg tror ikke, at Oxlade snupper en plads fra start. Det har jeg svært ved at se giver mening på flere måder, men dels vil du skuffe en spiller, der har givet alt hele sæsonen enormt, dels er han altså uden kampform.

Jeg sætter gerne Chambo ind med 30 minutter tilbage eller fra 2. halvlegs start for den sags skyld, men ikke fra start af kampen.

Ellers kan jeg ikke få øje på overraskelser mandskabsmæssigt, for de 4 bagerste skal ikke gøre andet end det, de plejer, og Matip bør være selvskreven til denne finale, selvom vi skal passe på lille, vævre, hurtige Lucas Moura, som jeg har størst bekymringer omkring.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af AJ » fredag, 24. maj, 2019 09:48

Niels K skrev:Matip bør være selvskreven til denne finale, selvom vi skal passe på lille, vævre, hurtige Lucas Moura, som jeg har størst bekymringer omkring.
Jeg frygter faktisk Son mere. Jeg ved godt, at Moura har været giftig på det seneste, men jeg synes at Son har et ekstra gear og acceleration, der kan gøre ham helt umulig at stoppe. Desuden drømte jeg i nat, at Son scorede i finalen.

Dog er det betryggende, at Matip spillede godt ikke blot mod Barcelona, men også mod Bayern, der også har hurtige spillere som Coman og Gnabry.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Niels K » fredag, 24. maj, 2019 09:56

Slik optimaliseres forholdene for spillerne mellom øktene

Klubben har med seg et stort støtteapparat til Spania.

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/5 ... m-oektene/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Niels K » fredag, 24. maj, 2019 11:00

Debating Liverpool’s Champions League final approach, lineup & key impact subs

https://www.thisisanfield.com/2019/05/d ... pact-subs/

Jeg er enig med de 4 gutter:

Mané ---- Firmino --- Salah

------ Gini ------ Hendo ----

----------- Fabinho ----------

Robbo - VvD - Matip - Trent

-------------- AB -------------

Bænk: Migs, Gomez, Lovren, Milner, Chambo, Keita, Origi

Lallana, Brewster og Sturridge er forhåbentlig alle klar, hvis en af ovennævnte ikke er klar til at sidde på bænken, eller hvis Klopp vil have 2 angribere på bænken.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » fredag, 24. maj, 2019 11:10

Niels K skrev:Debating Liverpool’s Champions League final approach, lineup & key impact subs

https://www.thisisanfield.com/2019/05/d ... pact-subs/

Jeg er enig med de 4 gutter:

Mané ---- Firmino --- Salah

------ Gini ------ Hendo ----

----------- Fabinho ----------

Robbo - VvD - Matip - Trent

-------------- AB -------------

Bænk: Migs, Gomez, Lovren, Milner, Chambo, Keita, Origi

Lallana, Brewster og Sturridge er forhåbentlig alle klar, hvis en af ovennævnte ikke er klar til at sidde på bænken, eller hvis Klopp vil have 2 angribere på bænken.
Vi må have 12 spillere på bænken så der skal ikke vælges nogen fra
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Niels K » fredag, 24. maj, 2019 11:47

Emmy skrev:
Niels K skrev:Debating Liverpool’s Champions League final approach, lineup & key impact subs

https://www.thisisanfield.com/2019/05/d ... pact-subs/

Jeg er enig med de 4 gutter:

Mané ---- Firmino --- Salah

------ Gini ------ Hendo ----

----------- Fabinho ----------

Robbo - VvD - Matip - Trent

-------------- AB -------------

Bænk: Migs, Gomez, Lovren, Milner, Chambo, Keita, Origi

Lallana, Brewster og Sturridge er forhåbentlig alle klar, hvis en af ovennævnte ikke er klar til at sidde på bænken, eller hvis Klopp vil have 2 angribere på bænken.
Vi må have 12 spillere på bænken så der skal ikke vælges nogen fra
Det er da rigtigt - helt perfekt :D

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1368
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af richs » fredag, 24. maj, 2019 11:47

Hos bookmaker er vi farvoritter og sikkert også inden i spillernes hoveder.

Men når kampen går i gang tror jeg det er 50/50, begge hold er friske og opsatte.

Håber vi er klar fra start og ikke tror vi er bedst og "automatisk" vinder. Tottenham vil være klar fra start det er vel deres one and only, så de vil være ultra ultra opsatte.

Tror det bliver taktisk, men enkelte spillere plejer at "poppe op" og afgøre disse kampe - kunne være Salah, Mane, Son, Lucas.

Tror og håber på en 1-3 til LFC

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Niels K » fredag, 24. maj, 2019 17:09

Uanset om begge hold er friske og har de fleste spillere til rådighed klar, så kan kampen ikke være 50/50. Vi er nød til at forholde os til favoritrollen, da vi simpelthen er et bedre hold, da vi vandt de 2 indbyrdes opgør i denne sæson, da vi har klart den bedste form, og da Spurs ingen erfaring overhovedet har ift. at stå i en CL finale.

Jeg vil minimum give os en 60/40 favoritværdighed.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Scherwin » lørdag, 25. maj, 2019 11:35

Vi ser godt nok skarpe ud i Marbella træningen. tegner godt.

Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 26. maj, 2019 18:09

Liverpool ramp up preparations for CL final with Marbella friendly

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... ssageShare

Vi slog Benfica B 3-0 bag lukkede døre Billede

Det kan godt vi skal prioritere FA Cuppen i næste sæson så vi får en kamp lidt tættere på CL finalen Billede

Eller betale Boca Juniors el. Lign. i dyre domme for at komme på besøg. De spiller cup semifinale i aften, så det havde nok kostet boksen at få dem til Europa.


Sent from my iPhone using Tapatalk

pommelfeen
Indlæg: 1593
Tilmeldt: onsdag, 09. jul, 2008 21:39
Geografisk sted: nordborg
Alder: 38

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af pommelfeen » mandag, 27. maj, 2019 18:03

Så seneste nyt fra Tottenham i dag, er at Kane, Alli, Vertonghen, Sanchez & Winks først i dag har trænet
med bold og med truppen. Selv om de alle skulle blive klar, så er det stadigvæk få dage på højste niveau
de får i benene. Vertonghen har været ude i 3 uger, så der er bestemt lidt der.


https://www.physioroom.com/news/english ... _table.php

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 27. maj, 2019 21:01

Jeg synes optakten til en så stor finale, har haltet gevaldigt for begge hold. Vi har spillet to træningskampe mod Benfica's B-hold og mod Stoke U23. det er ikke helt optimalt. Spurs har også slidt med at finde ordentlig modstand. Men det er vel naturligt, at de gode hold er smuttet på ferie efter en lang sæson.


Så spørgsmålet er hvem som har mistet mest skarphed de sidste tre uger? Det bliver spændende!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar