Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 6 af 21 [ 304 indlæg ] Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 21  Næste

Stem om Man of the match
Afstemning sluttede onsdag, 24. jan, 2018 19:40
Karius 0%  0%  [ 0 ]
Gomez 1%  1%  [ 2 ]
Lovren 0%  0%  [ 1 ]
Matip 0%  0%  [ 0 ]
Robertson 25%  25%  [ 53 ]
Can 18%  18%  [ 38 ]
Wijnaldum 7%  7%  [ 14 ]
Oxlade-Chamberlain 28%  28%  [ 59 ]
Mane 1%  1%  [ 2 ]
Salah 3%  3%  [ 6 ]
Firmino 17%  17%  [ 35 ]
Milner 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 210

Forfatter besked

Geografisk sted: Midtjylland

Alder: 39
Bojangles skrev:
Bøgvad skrev:
Reelt spørgsmål.. Hvem fra PL mener I kan spille pladsen bedre end Gini?

Sådan bare lige lynhurtigt - Shaquiri, Allen, R.Sanchez, Højbjerg, Rooney, Gylfi, Mahrez, Shelvey og sikkert en hel masse flere jeg ikke har lagt mærke til. Men byttede gerne lige over med hvem som helst af ovenstående, hvis vi så på det rent fodboldmæssige.

Og så har jeg ikke inkluderet nogen fra de andre top 6. hold

Utrolig gang vrøvl. Skab en ny tråd til dette vås. Som at diskutere med "flatearthers". Største fejl er overhovedet at have den slags diskussioner.

PS: lad os nu bare bruge målscoreren fra sidste vinter hvor vi slog City.

ilusio skrev:
Bojangles skrev:
Bøgvad skrev:
Reelt spørgsmål.. Hvem fra PL mener I kan spille pladsen bedre end Gini?

Sådan bare lige lynhurtigt - Shaquiri, Allen, R.Sanchez, Højbjerg, Rooney, Gylfi, Mahrez, Shelvey og sikkert en hel masse flere jeg ikke har lagt mærke til. Men byttede gerne lige over med hvem som helst af ovenstående, hvis vi så på det rent fodboldmæssige.

Og så har jeg ikke inkluderet nogen fra de andre top 6. hold

Utrolig gang vrøvl. Skab en ny tråd til dette vås. Som at diskutere med "flatearthers". Største fejl er overhovedet at have den slags diskussioner.

PS: lad os nu bare bruge målscoreren fra sidste vinter hvor vi slog City.

Eller også kunne du hive dig op på et voksent niveau og argumenter for, hvorfor vi skulle starte med Gini - og gerne forhold dig til det der bliver skrevet. At han engang har scoret et mål er et ikke-argument. Lidt ligesom en et år gammel lovprisning fra Klopp heller ikke ligefrem kan betragtes som et godt argument.

Men klart, lad os ikke argumentere hvorfor enkelte spillere bør eller ikke bør starte. Det lyder som et røvsygt forum.

Undskyld Mr. Bojangles - det kan godt være at jeg ikke har fulgt helt med - men hvor har i du argumenteret for at Wijnaldum ikke skulle spille?

Altså udover at du synes at han er usynlig og ligegyldig...

Geografisk sted: København

Alder: 42
pingel skrev:
Undskyld Mr. Bojangles - det kan godt være at jeg ikke har fulgt helt med - men hvor har i du argumenteret for at Wijnaldum ikke skulle spille?

Altså udover at du synes at han er usynlig og ligegyldig...

Tror du kan finde de tre-fire altoverskyggende argumenter (for mig) i de fleste tråde efterhånden.

1: Han holder meget længe på bolden. Tager så mange berøringer, at han presses og spiller den baglæns eller sidelæns. Nogle gange betyder det, at han dermed presser vores forsvarsspillere ud i situationer, hvor det er dem, som kommer til at se skidt ud, fordi han får malet dem op i et hjørne.

2: Han gør i store perioder ikke nok for at være spilbar.

3: Han taber for ofte sine fysiske dueller på midten. Det kan jeg sådan set godt leve med, hvis man bare presser sin modstander, så han har det svært med bolden. Men Gini slipper tit sin markering, eller undlader at jagte ham tilbage, når duellen er tabt. Sådan oplever jeg det i hvert fald.

4: Han spiller vel næsten 80% af sine afleveringer baglæns eller til siden. Det har jeg ikke noget præcist tal på, men jeg har i nogle kampe siddet og talt, og har oplevet, at der i en halvleg kun var en enkelt fremadrettet aflevering. Med tanke på, at han ikke er forreste midtbane, skuffer det mig. Og som med punkt 1, betyder det, at vi spiller langsomt.

Det er mine anker imod Gini. Jeg medgiver samtidig, at der nogle gange sker noget med ham, og så spiller han fantastisk. Det er et af mysterierne ved ham. Men i mine øjne, har han det laveste bundniveau af vores midtbanespillere. Og jeg er ikke sikker på, at han har det højeste topniveau.

Bør han starte i denne kamp? Ikke efter min overbevisning. Jeg ville bruge Milner. Men dette er en af den slags kampe (hvor modstanderne kommer frem og efterlader lidt plads), som Gini typisk har størst sandsynlighed for at ramme sit høje niveau i.

Enig med texy og Bojangles angående Wijnaldum.

Til texy's fine liste af grunde vil jeg gerne tilføje at jeg synes han "gemmer sig" for meget. Han deltager meget lidt i opspillet i forhold til at han næsten altid spiller på en position hvor mange bolde bør gå igennem ham. Han har det med at stille sig imellem et par forsvarsspillere når vi har bolden i stedet for at være en decideret mobil spilstation.

Til dagens kamp vil jeg gerne se denne startopstilling:

Mignolet
Gomez-Matip-Van Dijk-Robertson
Can
Lallana-Ox
Salah-Mané
Firmino

tror dog Klopp starter med Wijnaldum i stedet for Lallana eller Ox

Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj
Jeg synes Gini er vores klart bedste midtbanespiller. Jeg håber ikke vi stiller med Hendo, Can og Milner. Den konstellation er for tung og langsom, og ville let blive overspillet.

Vi behøver Gini taktiske sans, for at dæmme op for et
Man C hold, som på papiret er langt stærkere end os, og som rider på en bølge i øjeblikket.

Jeg håber på Can som defensivt anker og Ox og Gini foran. Det vil skabe en dynamiske midtbane, med lidt fysik og hjerne.

Man skal huske, at Gini er god mod de gode. Og en spiller der vurderes til 85 millioner euro af Football Observatory skal ikke på bænken 8-) :headbang:

God kamp!

Sam Carroll (Liverpool Echo journalist) om Karius. "watching Karius guard Liverpool’s goalposts is akin to a marathon viewing of the Blair Witch Project in a haunted asylum. On Halloween. With a full moon."

Jeg ville godt nok ønske, at Karius havde været den frelser, der med overbevisning havde slået Mignolet af posten, men han har slet ikke overbevist. Han virker mere usikker end Migs på hans dårligste dage. Hvad pokker der er gået galt aner jeg ikke, for det kan ikke være med det niveau, han blev Bundesligaens anden bedste målmand.

Men ud over den lille snak, om et svagt rygte om at Karius tager plads mellem stængerne, så er alle fire Echo journalister stort set 100% enige i opstillingen.

Migs
Gomez - Matiz- VvD - Robertson
Can
Ox- Gini
Salah - Firmino - Mané

En enkelt har Milner istedet for Gini.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Bojangles skrev:
Sam Carroll (Liverpool Echo journalist) om Karius. "watching Karius guard Liverpool’s goalposts is akin to a marathon viewing of the Blair Witch Project in a haunted asylum. On Halloween. With a full moon."

Jeg ville godt nok ønske, at Karius havde været den frelser, der med overbevisning havde slået Mignolet af posten, men han har slet ikke overbevist. Han virker mere usikker end Migs på hans dårligste dage. Hvad pokker der er gået galt aner jeg ikke, for det kan ikke være med det niveau, han blev Bundesligaens anden bedste målmand.

Men ud over den lille snak, om et svagt rygte om at Karius tager plads mellem stængerne, så er alle fire Echo journalister stort set 100% enige i opstillingen.

Migs
Can
Ox- Gini
Salah - Firmino - Mané

Den tror jeg også på.

Berorende på dagsform har vi en alternativ midt i:

Lallana - Milner
-- Henderson --

Som kan være lige så godt men i dagens kamp, giver den øverste nok bedst mening, selvom Milner også ville være god at have med. Lallana skal lige i 100% omdrejninger, før han er klar til en topkamp.

Jeg glæder mig til kampen, men jeg har dårligt fornemmelse

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 30
Bojangles skrev:

Migs
Can
Ox- Gini
Salah - Firmino - Mané

Jeg syntes Karius har udviklet sig en hel del siden bare starten af denne sæson og er blevet mere sikker og jeg syntes det ser ud til at holdet stoler meget mere på ham, så især i de kampe hvor vi gerne vil stå højt i banen er han imø bedre end migs. Men altså Migs kan jo lave vilde redninger når han rammer dagen og når han er sur nok dominerer han også sit felt(første Leicesterkamp efter deres 2. mål).

Karius er stadig meget ung og målmænd er nok de spillere der modnes langsomst, men når nu alle vores målmænd udviser usikkerhed så må vi også bare konstatere at problemet, i det mindste til dels, har ligget i den generelle defensive struktur. For Reina i den sidste periode syntes jeg også havde problemer med usikre indgreb. Så forhåbentlig hjælper van Dijk målmanden, der så kan hjælpe forsvaret osv. og så har vi en jerndefensiv inden marts.

Lige til denne kamp vil jeg også vælge Mignolet, men jeg må indrømme at Karius har halet ind på ham i de sidste par måneder.

Ellers tror jeg også det der er min foretrukne opstilling.

HHAHAHAHHAHAHAHA

VVD skadet og ude med en forstrækning.

vi har købt en ny Daniel agger :)

Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj
Agger kostede kun £6 m, VVD kostede 12 gange mere. Det er noget låårt! Jeg frygter virkelig vi bliver revet rundt, og får en sæk.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro

Alder: 33
Hr. Drejer skrev:
Agger kostede kun £6 m, VVD kostede 12 gange mere. Det er noget låårt! Jeg frygter virkelig vi bliver revet rundt, og får en sæk.

Vi skal bare spille som vi gjorde i de første 40 minutter på Etihad, hvor vi spillede lige op med dem. Det er meget længe siden at City har vundet på Anfield og det må gerne blive ved med at være sådan.

Hr. Drejer skrev:

Vores midtbane bliver det helt store problem. City har for vane at løbe lige igennem den og lukke den ned i offensiven. Lange bolde til Mané og Salah bør dog give lidt chancer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 6 af 21 [ 304 indlæg ] Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 21  Næste

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner