Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 8 af 8 [ 119 indlæg ] Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Stem om Man of the match
Afstemning sluttede onsdag, 17. okt, 2018 18:45
Alisson 13%  13%  [ 13 ]
Gomez 21%  21%  [ 22 ]
Lovren 28%  28%  [ 29 ]
van Dijk 5%  5%  [ 5 ]
Robertson 3%  3%  [ 3 ]
Milner 0%  0%  [ 0 ]
Henderson 12%  12%  [ 12 ]
Wijnaldum 14%  14%  [ 14 ]
Mane 3%  3%  [ 3 ]
Salah 2%  2%  [ 2 ]
Firmino 0%  0%  [ 0 ]
Keita 0%  0%  [ 0 ]
Sturridge 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 103

Forfatter besked
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Alder: 23
Delt førsteplads med Man City og Chelsea.
Begge hold vi har fået et points mod, og spillet næsten ligeop med begge top klubber.

Chelsea havde Hazard til at true Liverpool FC, i sidste weekend.
Man City kunne ikke komme igennem et stærkt forsvar, fra Liverpool FC hvor primært Gomez, Lovren og Van Djik fik lukket perfekt af - selvom Mahrez skød langt over på et straffespark (som jeg så bagefter)... På highlights.

Liverpool befinder sig i en OK situation med både PrL og CHL, hvor der kun har været ét nederlag i 9-10 betydningsfulde kampe!

Meget stærkt og når man tænker Anfield Road har ikke lukket nogle mål ind i Premier League, som betegnes #Verdens-stærkeste-liga!

Get in, næste 3 kampe Huddersfield ude, røde stjerne hjemme og Cardiff hjemme.
Fuldt udbytte ellers kan man godt glemme alt om mesterskabs håbet (for en stund)

Brugeravatar

Geografisk sted: 8700 Horsens

Alder: 22
Hr. Drejer skrev:
Denne kamp var en 6 points kamp, og en der skulle vindes. Men som kampen forløb er jeg tilfreds med det ene point. Bagefter sad jeg med en fornemmelse af, at Man C lige var et halvt nøk bedre end os i deres boldomgang, sammenspil og i at skabe chancer.

Jeg lagde mærke til følgende:

#Lovren er tilbage og vi er dermed rigtig godt besat i midterforsvaret

#Vores midtbane er udmærket, men mangler kreativitet i små områder. Hendo er god til at splitte et forsvar med en 30 meters aflevering, men vi mangler en spiller der kan sætte et hold skakmat med en kort aflevering.

#Når kampen ikke er højt intensiv, så mangler vi idéer (løsning: en kreativ midtbanespiller)

#Vi er uhyre vanskelige at nedbryde, Man C var ikke i stand til at score mod os, og det er første gang i år, at de går fra banen uden at have scoret.

#Vores offensiv har ikke scoret i fire kampe i streg. Det skal vi have løst asap!

#Trods spillemæssige bekymringer samler vi point, og det er KLASSE!

Skal Klopp ryste posen, og starte med enten Shaqiri eller Sturridge ude mod Huddersfield, som erstatning for en af vores 3 forreste?

Har vores offensiv ikke scoret 4 kampe i træk? Hvad med Sturridge mod Chelsea........ :mrgreen:

Brugeravatar

Folk er lidt efter Salah, men det er jo hele den frygtede offensiv, der er lidt i knæ. Skyldtes det et manglende kreativt led fra midtbanen? Jo, men så skulle vi have været i kæmpe problemer siden nytår.
Der har været nævnt nogle årsager:
- Den kreative spiller mangler
- Keita er ikke helt slået til
- One hit wonder
- Hårdt kampprogram
- VM

Det ovenstående er sikkert lidt rigtigt hver især, men jeg synes faktisk er der to andre ting, som er værd at tage med i betragtning. For det første skal vi huske, at det ikke kun var Coutinho vi mangler fra sidste sæson. Vi mangler også Can og Ox.
Nu ved jeg godt Can ikke blev specielt værdsat her på forum, men jeg synes han kunne noget, som vores nuværende midtbanespillere ikke kan. Han kunne drive bolden og dermed bryde kæder. Han var til tider et fysisk monster, hvilket frigav kræfter for de øvrige to på midten og til sidst var han faktisk rigtig god til at føre bolden op fra målmanden, hvilket gjorde at vi kunne trække vores to backer meget langt frem, hvilket igen gav et offensivt overskud længere fremme på banen.
Ox kunne det samme, det der med at drive bolden. Og han kunne levere noget højoktan, samtidigt med at han kunne score.
Det leder frem til en pointe, som jeg har råbt op om et stykke tid: Vi mangler mål fra midtbanen! Fordi hvis man tilføjer Lallana, så er det faktisk 4 spillere (Coutinho, Lallana, Can og Ox) som alle var garant for en hel del mål. Coutinho i særdeleshed.
Det gjorde nemlig, at forsvarerne ikke bare kunne koncentrere sig om de 3 forreste, hvilket de kan nu, og det gav os en hel anden bredde. Og det er i mine øjne faktisk endnu vigtigere, altså at vi får mål fra midtbanen, end at vi får en kreativ type på midten.

Den anden faktor jeg vil fremhæve, er, at vi rent taktisk spiller på en noget anden facon i sidste sæson. Rent placeringsmæssigt, så er vores to ydermidtbanespillere langt tættere placeret på vores to backer. Deres defensive rolle har altså ændret sig markant. Det betyder samtidigt, at de afstandsmæssigt har længere hen til modstanderens mål ved bolderobringer. Den anden ændring er at vores to backer i langt højere grad er defensivt påpasselige, hvilet gør at de aldrig angriber samtidigt og meget sjældent går så langt frem, at de i virkeligheden er fløjspillere. Det gør så, at vores 3 angribere i langt, langt højere grad er overladt til sig selv. Og modstanderne har færre spillere at koncentrere sig om.
Den tredje ændring rent taktisk er, at vi er meget afmålte med vores pres. Vi presser i bølger og vi står langt oftere i en mere defensiv udgangsposition. Igen, så betyder det at der rent lavpraktisk ofte har længere hen til mål, når vi fanger modstanderne i ubalance.

Er den taktik skidt? Nej, det synes jeg egentlig ikke, for vores defensiv er nu blandt landets bedste. Og med den balance er vi delt nummer 1. Vi er bundsolide og laver meget få fejl og vi kommer meget sjældent i ubalance. Det, det drejer sig om, det er at finde balancen mellem at være offensive og defensive og at få begge ting til at fungere samtidigt. Og så skal vi have bragt midtbanen i nogle situationer, hvor de også kan blive målfarlige.

Så alt i alt, så er der mange årsager til at Salah og co ikke ikke er oppe i gear, men det sammenhængen mellem flere faktorer, der gør at vi har scorings udfordringer.

Geografisk sted: Midtjylland

Alder: 40
Nu er der "pause" i programmet.
Faktisk ser vores program fint ud indtil nytår. Så vi har gode muligheder for at cementere vores plads i mesterskabskonkurrencen samt sikre en kvalifikation til CL slutspillet.

Man kan håbe at vi kan få Keita lidt op i gear, give en lille pause til Salah og co.
Alt i alt tror jeg vi har godt af en pause til holdet og Klopp.

Wormie skrev:
Så et tweet tidliger jeg ikke lige kan finde igen.

Men based på vores første 8 konkurranters position efter 8 kampe så har vores start program været det sværeste NOGENSINDE i premier league

Så det vel ok at være top of the league. når alle vores modstander samler mange point op i de andre kampe de spiller

Det var her:

Siger godt nok kun Liverpools sværeste start. men mener også jeg så et hvor der stod overall sværeste start.

så vidt jeg kan regne mig frem til så var Liverpool start 1764 elo

hvilket vil svare til den sværeste start nogensinde i de første 10 kampe for noget hold i hele verden.
og så står vi alligevel med 20 point i PrL og 3 i champions league.

On Second note, så skal salah og Mane have skyde træning. de kommer jo til de rigtige positioner, men kan ikke ramme en ladeport på 10 meters afstand.

Geografisk sted: Skee
YNWA! skrev:
Hr. Drejer skrev:
Denne kamp var en 6 points kamp, og en der skulle vindes. Men som kampen forløb er jeg tilfreds med det ene point. Bagefter sad jeg med en fornemmelse af, at Man C lige var et halvt nøk bedre end os i deres boldomgang, sammenspil og i at skabe chancer.

#Vores midtbane er udmærket, men mangler kreativitet i små områder. Hendo er god til at splitte et forsvar med en 30 meters aflevering, men vi mangler en spiller der kan sætte et hold skakmat med en kort aflevering.

#Når kampen ikke er højt intensiv, så mangler vi idéer (løsning: en kreativ midtbanespiller)

#Vi er uhyre vanskelige at nedbryde, Man C var ikke i stand til at score mod os, og det er første gang i år, at de går fra banen uden at have scoret.

#Vores offensiv har ikke scoret i fire kampe i streg. Det skal vi have løst asap!

Skal Klopp ryste posen, og starte med enten Shaqiri eller Sturridge ude mod Huddersfield, som erstatning for en af vores 3 forreste?

Har vores offensiv ikke scoret 4 kampe i træk? Hvad med Sturridge mod Chelsea........ :mrgreen:

Ja, måske han snart skal starte inde. Men eg mente vores vante offensiv - Salah, Firmino og Mané. De har vist nok ikke scoret i fire kampe i streg.

Hr. Drejer skrev:

Man kunne også smide Firmino ned på den offensive midtbane og ligge Daniel Sturridge på toppen. Sturridge har evnerne som afslutter, men kan også sætte sine medspillere op.

Alternativt kan Klopp forsøge sig med Shaqiri igen på den offensive midtbane. Det øgede gennembrudsstyrken mod Southampton, men kostede lidt på holdets balance. Mod hold som Huddersfield og Cardiff skal to centrale midtbanespillere dog kunne diktere kampen. Det er noget andet, når modstanderen hedder Manchester City, Chelsea og PSG.

Robbie_God_Fowler skrev:
Hr. Drejer skrev:

Man kunne også smide Firmino ned på den offensive midtbane og ligge Daniel Sturridge på toppen. Sturridge har evnerne som afslutter, men kan også sætte sine medspillere op.

Alternativt kan Klopp forsøge sig med Shaqiri igen på den offensive midtbane. Det øgede gennembrudsstyrken mod Southampton, men kostede lidt på holdets balance. Mod hold som Huddersfield og Cardiff skal to centrale midtbanespillere dog kunne diktere kampen. Det er noget andet, når modstanderen hedder Manchester City, Chelsea og PSG.
Både Sturridge og Shaq fortjener at starte inde.

Er bare bange for at give Sturridge 90 min.

Det vil være spændende at hive Bobby en position ned og Sturridge foran.

En anden crazy opstilling. Drømmer om at se det på et tidspunkt

Mané Firmino Salah
Shaq
Gini Hendo
Fabinho
Vvd Lovren Gomez
Alisson

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
I forlængelse af, at Wormie skriver, at vi har haft et historisk hårdt startprogram, så forklarer Klopp at grunden til, at vi har brugt meget de samme spillere her i starten netop skyldes de stærke modstandere, sæsonen indtil videre har budt på, og her tænker jeg, at man ikke veksler meget i de første kampe, da holdet skal spilles sammen, og start 11 skal i kampform, når man ser på kampene derefter.

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/1 ... valiteten/

Der er 6 kampe indtil næste landskamppause, hvor Arsenal ude stikker ud som den på papiret sværeste. Mon ikke vi får nogle "nye" spillere introduceret i start 11 i disse kampe, hvor jeg særligt tænker på, at Lovren/Matip får kampe sammen med Fabinho, Keita, Shaqiri og Sturridge som de mest åbenlyse ?

Alder: 40
Jesper skrev:
Folk er lidt efter Salah, men det er jo hele den frygtede offensiv, der er lidt i knæ. Skyldtes det et manglende kreativt led fra midtbanen? Jo, men så skulle vi have været i kæmpe problemer siden nytår.
Der har været nævnt nogle årsager:
- Den kreative spiller mangler
- Keita er ikke helt slået til
- One hit wonder
- Hårdt kampprogram
- VM

Det ovenstående er sikkert lidt rigtigt hver især, men jeg synes faktisk er der to andre ting, som er værd at tage med i betragtning. For det første skal vi huske, at det ikke kun var Coutinho vi mangler fra sidste sæson. Vi mangler også Can og Ox.
Nu ved jeg godt Can ikke blev specielt værdsat her på forum, men jeg synes han kunne noget, som vores nuværende midtbanespillere ikke kan. Han kunne drive bolden og dermed bryde kæder. Han var til tider et fysisk monster, hvilket frigav kræfter for de øvrige to på midten og til sidst var han faktisk rigtig god til at føre bolden op fra målmanden, hvilket gjorde at vi kunne trække vores to backer meget langt frem, hvilket igen gav et offensivt overskud længere fremme på banen.
Ox kunne det samme, det der med at drive bolden. Og han kunne levere noget højoktan, samtidigt med at han kunne score.
Det leder frem til en pointe, som jeg har råbt op om et stykke tid: Vi mangler mål fra midtbanen! Fordi hvis man tilføjer Lallana, så er det faktisk 4 spillere (Coutinho, Lallana, Can og Ox) som alle var garant for en hel del mål. Coutinho i særdeleshed.
Det gjorde nemlig, at forsvarerne ikke bare kunne koncentrere sig om de 3 forreste, hvilket de kan nu, og det gav os en hel anden bredde. Og det er i mine øjne faktisk endnu vigtigere, altså at vi får mål fra midtbanen, end at vi får en kreativ type på midten.

Den anden faktor jeg vil fremhæve, er, at vi rent taktisk spiller på en noget anden facon i sidste sæson. Rent placeringsmæssigt, så er vores to ydermidtbanespillere langt tættere placeret på vores to backer. Deres defensive rolle har altså ændret sig markant. Det betyder samtidigt, at de afstandsmæssigt har længere hen til modstanderens mål ved bolderobringer. Den anden ændring er at vores to backer i langt højere grad er defensivt påpasselige, hvilet gør at de aldrig angriber samtidigt og meget sjældent går så langt frem, at de i virkeligheden er fløjspillere. Det gør så, at vores 3 angribere i langt, langt højere grad er overladt til sig selv. Og modstanderne har færre spillere at koncentrere sig om.
Den tredje ændring rent taktisk er, at vi er meget afmålte med vores pres. Vi presser i bølger og vi står langt oftere i en mere defensiv udgangsposition. Igen, så betyder det at der rent lavpraktisk ofte har længere hen til mål, når vi fanger modstanderne i ubalance.

Er den taktik skidt? Nej, det synes jeg egentlig ikke, for vores defensiv er nu blandt landets bedste. Og med den balance er vi delt nummer 1. Vi er bundsolide og laver meget få fejl og vi kommer meget sjældent i ubalance. Det, det drejer sig om, det er at finde balancen mellem at være offensive og defensive og at få begge ting til at fungere samtidigt. Og så skal vi have bragt midtbanen i nogle situationer, hvor de også kan blive målfarlige.

Så alt i alt, så er der mange årsager til at Salah og co ikke ikke er oppe i gear, men det sammenhængen mellem flere faktorer, der gør at vi har scorings udfordringer.

Rigtig gode betragtinger. Specielt den manglende Can betyder imø meget for vores lidt svagere offensiv. Can turde netop ofte tage chancer, som var grunden til at han var udskældt. Men det var netop disse chancer, der var med til at gøre os langt farligere offensivt. Det var lidt det samme dengang vi hentede Shelley hjem. Han turde også bryde ud af sin position og skabte så meget for os i det første halve år, han var tilbage.

Jeg er meget enig om, at vi i langt højere grad skal have en midtbane der truer med mål, end den der tekniske finurlighed, der kan ligger sukkerbolde. Vi kan sgu godt finde ud af at spille os fri. Men vi er for nemme at lukke ned, når der ingen trussel er fra distancen. Og ja, Det var jo netop noget Coutinho kunne.

Geografisk sted: Skee
Robbie_God_Fowler skrev:
Hr. Drejer skrev:

Den er jeg frisk på! Firmino arbejder defensivt, og det gør han på en overbevisende facon. Jeg tror ikke på Shaqiri på den position, da han ikke arbejder lige så meget defensivt som Firmino. Jeg synes Shaqiri mangler lidt spilintelligens til at spille i den position.

Lad os prøve med Firmino, så vil holdopstillingen vel se sådan ud:

--Gini---Hendo--
----Firmino-----
Salah-Sturridge-Mané

Men måske vil Klopp først afprøve denne opstilling, når han føler at Fabinho har vænnet sig til engelsk fodbold, da han måske er bedre i en opstilling med en offensiv midtbanespiller, og ikke tre på linje - sådan da.

edit: jeg mener også at have læst - kan ikke huske hvor - at Klopp vil rotere mere fra nu af.

Senest rettet af Hr. Drejer tirsdag, 09. okt, 2018 12:59, rettet i alt 1 gang.

Skal vi nu ikke lige give Keita og Fabinho en mulighed for at lande ordentligt i klubben og spillestilen, inden vi danner os for skarpe meninger om dem? Og fremhævelsen af Can har en lidt underlig bismag. Jeg kan godt medgive, han kunne være et fysisk bæst i især kampene mod tophold. Men han var altså også i lange perioder vanvittigt udisciplineret på den defensive midtbane, som ret så ofte solgte vores bagkæde med retvendte løb fra modstanderne lige imod dem. Der har i lange perioder været en ret bred holdning til, at vores midtbane (incl. Can og Lallana) manglede flair. Keita har da allerede vist, han kan drive bolden frem mellem kæderne. Jeg synes, han virker til at skulle vænne sig til, en stor del af spillet også er stramme, defensive pligter. Han skal nok blive god for os. Selv rigtig gode spillere kan sagtens bruge tid på at finde sig til rette (Mahrez, Moura, Oxlade-Chamberlain osv.). Fabinho skal også nok komme.

Både Klopp og Guardiola har været ude og kritisere mængden af kampe. Klopp vil gerne se et frisk hold på banen hver gang, og Guardiola mener, det slider for meget på spillernes helbred (skader). Kampen i søndags er rosinen i pølseenden i et langt hårdt træk for begge klubber, og indstillingen var tydeligvis, at det vigtigste var ikke at tabe. Den prioritet kommer selvfølgelig fordi, begge managerer tvivler en smule på spillernes forfatning. Jeg tror ikke, Guardiola var gået så defensivt til værks med et City-hold i én af deres peak-perioder. Han må have set problemerne med vores offensiv lige nu, men alligevel følt han ikke skulle ud i en åben kamp med os.

Jeg synes stadig, det er et lidt svært call, om man skal give en spiller som Salah en pause. Der er sneget sig nogle mærkelige beslutninger ind i de afgørende øjeblikke, hvor han var så skarp sidste sæson. For vi producerer altså stadig masser af chancer, hvilket også gør jeg ikke helt køber kritikken af vores midtbane endnu. Salah har indtil videre haft 32 skud denne sæson, hvor han efter hele sidste havde 144. Jeg kan godt savne, han nogle gange driblede sine chancer lidt større end altid gå efter at curl'e den med det samme. Der er et lidt (måske forventeligt) febrilsk element i den fase af hans spil for tiden desværre. Men begynder det at blive lidt mere stolpe-ind for ham, så kommer niveauet fra sidste sæson ret hurtigt, er jeg sikker på.

Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Alder: 23
Gratis podcast fra Redmens Family (Liverpool Denmark Family).

Kan klart anbefales:

https://www.facebook.com/36605673010694 ... 260807478/

(Et fedt Liverpool FC selvskab, med gode snakke og fede pubs arrangementer...)

YNWA, Liverpool fællesskab no.1 :army7:

Jeg er stadig optimistisk. Vi ligger rigtigt godt med i både PL og CL. Vi har vist vi kan spille på et meget hørt niveau (Tottenham, PSG, det første kvarter mod City). Jeg kan ikke huske vi nogensinde har set så gode ud i forsvaret.
Vi skal have gang i først og fremmest midtbanen, hvor det er ligesom vi ikke rigtigt får gang i Fabinho og Keita - og de andre bliver lidt slidte. Wijnaldum har spillet konsekvent godt.
Angrebet halter lidt, delvis grundet midtbanen. Når midtbanen kommer lidt op i gear, måske får noget selvtillid i de kommende lidt lettere kampe og Salah først kommer i gang - så tror jeg vi trækker fra.
Jeg tænker, at Keita og Shaqiri kan blive nøglen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 8 af 8 [ 119 indlæg ] Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner