LFC - Chelsea >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede søndag, 14. mar, 2021 22:55

Alisson
4
24%
Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
Kabak
3
18%
Fabinho
0
Ingen stemmer
Robertson
0
Ingen stemmer
Wijnaldum
0
Ingen stemmer
Jones
1
6%
Thiago
2
12%
Mane
0
Ingen stemmer
Salah
5
29%
Firmino
2
12%
Oxlade-Chamberlain
0
Ingen stemmer
Jota
0
Ingen stemmer
Milner
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 17

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 46
Kontakt:

LFC - Chelsea >> Kamptråden

Indlæg af Mugge » mandag, 01. mar, 2021 19:05

Hvornår:
Torsdag d. 4. marts, kl. 21.15

Turnering:
Premier League

TV-kanal:
Xee

Online:
Viaplay

Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Afstemning omkring Man of the match tilføjes tråden kort før/efter kampens afslutning

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Kolding
Alder: 30

Re: LFC - Chelsea >> Kamptråden

Indlæg af zalcos » tirsdag, 02. mar, 2021 08:25

Da jeg var i 20'erne satte jeg vækkeuret kl 20 for at være sikker på at vågne til 20.45 på en onsdag.
I dag kan jeg ikke overskue konsekvenserne af at udsætte min sengetid fra 22 til 23.30 fordi vi spiller 21.15 på en torsdag.

At det er min primære tanke inden et direkte opgør om top-4 ved jeg ikke hvad jeg skal tænke om.

Men ud fra både vores og Chelseas seneste par kampe - så har Chelsea imo spillet på et tydeligt højere niveau.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 43

Indlæg af Emmy » tirsdag, 02. mar, 2021 09:33

Vi vinder stensikkert den kamp. Nu ruller det for os resten af sæsonen
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Geografisk sted: København
Alder: 45

Indlæg af texy » tirsdag, 02. mar, 2021 11:21

Det er en svær kamp at forudsige noget om. I mine øjne er Chelsea ikke blevet bedre under Tuchel. De har stabiliseret deres defensiv, men har også ofret meget af den offensive potens og flair i processen. De er blevet et sværere hold at slå, men ser også ud til at have sværere ved at vinde.

Vores egen situation synes jeg også er enormt svær at analysere på. Imod både Man City og Leicester var vi med længder bedste hold på banen, indtil 20 minutter før tid. Så væltede korthuset. Kvaliteten er der, men det er mentalt meget skrøbeligt. Vi vinder fine sejre over Leipzig og Sheffield, men får så samtidig leveret en af sæsonens dårligste præstationer imod Everton.

Vores helt store svaghed er skaderne taget i betragtning ganske naturligt vores forsvar. Og det flytter noget af balancen, således at det også koster på det offensive. Der kan være et fornuftigt argument for kontinuitet i forsvaret, således at Kabak og Philips bør fortsætte sammen. Men jeg må erkende, at jeg personligt absolut ingen tillid har til Kabak. Så jeg håber, at Fabinho er klar til endnu en tørn dernede. Og helst med Philips, med mindre ham Davies, vi ikke har fået lov at se, kan noget.

Jota starter næppe. Men vil gerne se ham komme ind med 30-35 minutter igen.
Kloppite

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 43

Indlæg af Emmy » tirsdag, 02. mar, 2021 12:08

Fabinho skal op på midten og få den stabiliseret. Så må midterforsvaret igen blive Kabak og phillips, hvilket vel bliver deres 3. kamp sammen? Hvis Jota er klar, så skal han spille fra start. Enten for Mane eller Bobby.
"We're not racist, we only hate the mancs"

TG12

Indlæg af TG12 » tirsdag, 02. mar, 2021 13:06

texy skrev:
tirsdag, 02. mar, 2021 11:21
Det er en svær kamp at forudsige noget om. I mine øjne er Chelsea ikke blevet bedre under Tuchel. De har stabiliseret deres defensiv, men har også ofret meget af den offensive potens og flair i processen. De er blevet et sværere hold at slå, men ser også ud til at have sværere ved at vinde.
Altså med Tuchel har de vundet 6/8 kampe og 2/8 uafgjorte, ingen nederlag. Det er umiddelbart ikke et hold der har svært ved at vinde.

De scorer indtil videre ganske få mål 1.25 per kamp, men har til gengæld kun lukket 0.25 mål ind per kamp. Det er naturligvis ikke prangende målscoring, men det er som du selv skriver en RIGTIG go defensiv statistik, og det kan blive til stor frustration for os. Vi har som bekendt ikke just haft let ved at åbne forsvar op og vælger de et defensivt udgangspunkt kan det blive rigtig svært.
De har også gode kontraspillere og spillere på dødbolde hvorfor at deres udgangspunkt vel kan være at holde nullet og vinde (endnu) en 0-1.

liverpoolfc86

Indlæg af liverpoolfc86 » tirsdag, 02. mar, 2021 20:47

Jeg bilder mig ind, vi engang havde succes med, at spille stik modsat af hvad vi gør nu.

Lod nogle af de større og bedre hold, få lov til at gå frem i banen og så slagtede vi dem på vilde kontra.

Kunne det ikke være en måde at gribe kampen af. Vores forsvar er bare ikke prangende defensivt og kunne man supplerer den op med en eller 2 halv defensive CDM'er og så gå amok på kontra situationer.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 33

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 03. mar, 2021 09:27

liverpoolfc86 skrev:Jeg bilder mig ind, vi engang havde succes med, at spille stik modsat af hvad vi gør nu.

Lod nogle af de større og bedre hold, få lov til at gå frem i banen og så slagtede vi dem på vilde kontra.

Kunne det ikke være en måde at gribe kampen af. Vores forsvar er bare ikke prangende defensivt og kunne man supplerer den op med en eller 2 halv defensive CDM'er og så gå amok på kontra situationer.

Ville helt sikkert gøre det meget nemmere at være Phillips og Kabak.
Thiago er også i rette element hvis han kan smide bolde til Mané og Salah ude i siderne.

Sent from my iPhone using Tapatalk

liverpoolfc86

Indlæg af liverpoolfc86 » onsdag, 03. mar, 2021 09:28

Filos of Isk skrev:
liverpoolfc86 skrev:Jeg bilder mig ind, vi engang havde succes med, at spille stik modsat af hvad vi gør nu.

Ville helt sikkert gøre det meget nemmere at være Phillips og Kabak.
Thiago er også i rette element hvis han kan smide bolde til Mané og Salah ude i siderne.

Ja og frygter vi står langt fremme og bliver over spillet

Eller spiller den igennem forsvaret, så de skal løbe i mod deres hurtige spiller og ender med at trække et rødt kort, eller de bare løber fra dem

mortenbak

Indlæg af mortenbak » onsdag, 03. mar, 2021 09:58

Jeg synes også det kunne ligne en kamp, hvor vi skal forsøge at holde nullet uden at parkere bussen. Hvis Fabinho er tilbage, kan han jo også lægge nogle præcise afleveringer over en god længde. Det er så vigtigt at vi ikke taber denne kamp. En uafgjort vil imo være ok. Jeg synes Chelseas form er bedre end vores for tiden. De kommer til Anfield uden nederlag under Tuchel og hvor vi har de tabt de sidste kampe. De må alt andet lige tro på at de kan få de 3 point med hjem.
Det kan måske også overraske lidt, hvis vi tager et lidt mere defensivt udgangspunkt end Tuchel forventer.
Jeg er sgu nervøs for at løbe ind i endnu et nederlag, som igen tager pusten fra holdet.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 36

Indlæg af Mads T. » onsdag, 03. mar, 2021 10:51

VI skal bare spille som vi gjorde mod City og Leicester og så bare undlade de personlige fejl, så skal vi nok vinde den kamp.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » onsdag, 03. mar, 2021 12:31

Mads T. skrev:
onsdag, 03. mar, 2021 10:51
VI skal bare spille som vi gjorde mod City og Leicester og så bare undlade de personlige fejl, så skal vi nok vinde den kamp.
Jeg håber du har ret :) og at drengene giver den alt hvad de har :)
En sejr og så er vi for alvor med igen i top 4 kampen og vi har en del kampe vi "på papiret" burde kunne samle point i efterflg.

Komså Liverpool!!!

mortenbak

Indlæg af mortenbak » onsdag, 03. mar, 2021 22:30

Med Leicesters uafgjorte i aften bliver kampen imorgen endnu mere vigtig.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 36

Indlæg af Mads T. » onsdag, 03. mar, 2021 23:25

mortenbak skrev:
onsdag, 03. mar, 2021 22:30
Og Villas nederlag samt Man u´s uafgjorte.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » onsdag, 03. mar, 2021 23:31

Mads T. skrev:
mortenbak skrev:
onsdag, 03. mar, 2021 22:30
Og Villas nederlag samt Man u´s uafgjorte.
Ja de andre gør hvad de kan for os Billede

Kom så Boys!
Top 4 er lige dér!
Ynwa

Besvar