Liverpools spillestil og taktiske koncept

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af sjampen » tirsdag, 12. maj, 2015 22:48

texy skrev:
Bellamy_fever skrev:Men bad Agger ikke selv til sit salg ? Mig bekendt var han ganske enkelt ikke interesseret i den position han blev tilbudt i Liverpool - han ønskede garanteret spilletid, det ville vi ikke give han garantier for. Så ville han hellere til DK og spille med om titlen som Superligaens største flop køb.
1. Agger havde to år tilbage af sin kontrakt, så hvad han selv ville havde ingen relevans, hvis vi ville beholde ham.

2. Flop? Hvorfor? Fordi han har været ret skadesramt? I de kampe, som jeg har set, har han været aldeles suveræn.
Når Agger spiller er han med afstand ligaens bedste spiller, om end han måske ikke er ligeså kampafgørende som en offensivspiller som Nicolai Jørgensen. Han forvandler et ganske middelmådigt(at best) Brøndbyforsvar til et forsvar der ofte falder helt sammen og må reddes af Lukas Hradecky når han ikke er på banen.

Skadesproblemer, endda temmeligt store skadesproblemer ja, men at kalde ham et flop et simpelthen hamrende uintelligent.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 12. maj, 2015 23:14

Jeg må også sige, at jeg ikke mener, man kan snakke om et flop. Jeg synes dog godt, at man med rette kan sige, at det har været skuffende. Ikke fordi Agger spiller dårligt, for han har ene mand sat brøndbys forsvar sammen - selv når han ikke er med er det helt tydeligt, at fx Dumic har lært af ham.

Jeg bliver dog nødt til at holde fast i, at man i England ikke kan bruge en så skrøbelig spiller, der har kæmpe problemer med at holde sig fit i en liga som den danske. Men den debat skal vi for Guds skyld ikke tage igen (ved godt jeg selv bringer det på banen...).

Jeg ville blot sige, at jeg - som københavner - slet ikke kan se, at han skulle være et flop. Alene at have sådan en kapacitet i truppen må være motiverende og inspirerende.
Liverpool Football Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af texy » tirsdag, 12. maj, 2015 23:21

AndreasN skrev: Jeg bliver dog nødt til at holde fast i, at man i England ikke kan bruge en så skrøbelig spiller, der har kæmpe problemer med at holde sig fit i en liga som den danske. Men den debat skal vi for Guds skyld ikke tage igen (ved godt jeg selv bringer det på banen...).
Jeg ved godt, at en spiller, der ikke er på banen ret meget heller ikke bidrager ret meget.

Men debatten er jo aldeles relevant i forhold til vores nuværende trup, hvor vi har Sturridge og Sakho, som begge er endnu mere skadesplagede end Agger.

Jeg kunne da godt tænke mig at vide, om du mener, at de to spillere ikke kan bruges i England, og om vi i dine øjne bør skille os af med dem?
Kloppite

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 12. maj, 2015 23:32

Nej, det mener jeg ikke af nogle meget simple grunde. Sturridge er vores eneste gode angriber, og jeg har svært ved at se os hente en på samme niveau - alligevel vil jeg sige, at vi ikke har andet valg end at sælge ham, hvis hans næste sæson ikke er markant bedre end denne. Jeg mener ikke, vi har råd til at gamble og sælge ham allerede nu her, mens jeg mener, at Agger slet ikke var et uundværligt medlem af truppen. Vi havde to spillere på positionen, jeg synes er bedre.

Det er lidt det samme med Sakho, som jeg har sagt før. Vi har ikke råd til at gamble, fordi vi ikke har nogle alternativer, og jeg kan ikke se os hente en på samme niveau. Som jeg dog har sagt tidligere i en af vores diskussioner, så er vi nødt til at overveje det, hvis næste sæson ikke er bedre.

Det kan faktisk koges ned til, at de begge har en sæson til at bevise, de kan holde sig skadesfrie. Sådan ser jeg i hvert fald på det. Uanset hvor god man er, så kan man ikke bruges til noget, hvis man altid er skadet.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » lørdag, 16. maj, 2015 20:50

Har vi en spillestil og et taktisk koncept ?

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af sjampen » lørdag, 16. maj, 2015 21:23

Niels K skrev:Har vi en spillestil og et taktisk koncept ?
Med inspiration fra Indianapolis Colts' 2011 Suck for Luck scheme, mon vores koncept er Suck for Klopp?
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
rnh
Indlæg: 1121
Tilmeldt: onsdag, 28. jan, 2009 22:58
Geografisk sted: Fredericia

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af rnh » lørdag, 13. jun, 2015 11:00

Hvilken formation tror i at Rodgers vil foretrække stille med i den kommende sæson ?
Hvordan forestille i jer at vores midtbane / kanter vil se ud med Milner og Mateo Kovacic i truppen?

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af jensemand » lørdag, 13. jun, 2015 12:58

Mignolet
Ny back/Manquillo...Skrtel.....Sakho........Moreno
..........................Kovacic/Can........................
....Henderson/Lallana...............Milner..............
.........................Coutinho/Lallana...................
...............Sturridge.................Ings/Ny ang......

Så 4-4-2 med diamant på midtbanen kunne jeg godt forestille mig han vil spille med. Medmindre han vil tilbage til 4-2-3-1 som han spillede i Swansea. Så spiller en blanding af Henderson, Can, Milner og måske Kovacic foran en blanding af Coutinho, Lallana, Sterling, Ibe og Markovic.. og måske Kovacic... kan ikke helt finde ud af hvor på banen han er tiltænkt at spille. De siger han skal være Gerrards afløser, men er det så den gamle Gerrard eller den unge Gerrard? :)
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af sjampen » lørdag, 13. jun, 2015 14:18

Mateo Kovacic er ikke defensiv midtbanespiller, både Henderson og Milner har langt større defensive egenskaber, og imod hold der er bare noglelunde dygtige vil vores midtbane bliver overløbet hurtigere end Raheem Sterling kan nå at brokke sig over sin kontrakt. Han kan måske bruges som dybdeliggende playmaker, selvom jeg nu ikke mener at det er den bedste måde at udnytte hans kompetencer, ligesom det stadig ikke vil løse det defensive problem. Vores forsvar taget i betragtning er det måske en OK ide at løse det defensive problem.

Derudover, det er vel en anelse tidligt at sætte Kovacic i startopstillingen? Primært fordi han spiller i Inter og ikke i Liverpool.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11371
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Cynwal » lørdag, 13. jun, 2015 14:40

sjampen skrev:Derudover, det er vel en anelse tidligt at sætte Kovacic i startopstillingen? Primært fordi han spiller i Inter og ikke i Liverpool.
Nu skal man jo ikke lade en god diskussion ødelægge af noget så kedeligt som facts. Tjek f.eks. valg-kamp-hanerne (hønerne) ;)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af jensemand » lørdag, 13. jun, 2015 15:07

haha godt ord igen ;) men satte ham på fordi de sidste rapporter lyder på at Inter og Liverpool er blevet enige om en pris, men selvfølgelig nok lidt forhastet :) Synes dog vi mangler en midtbanespiller til den defensive midt/ dybe playmaker rolle da jeg synes det er for tidligt at lægge alt ansvaret for den rolle på Can selvom han har vist gode takter.

Da jeg satte Kovacic på dernede var det også pga meldingerne om at han er udset som Gerrards afløser og han spillede netop den dybe playmakerrolle i diamanten så jeg gik ud fra det måske var der Kovacic også havde sine spidskompetencer, men det kan jeg så næsten forstå er misforstået :D
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Redmaniac » lørdag, 13. jun, 2015 15:27

Skal man sammenligne Kovacic med nuværende spillere i Liverpool truppen, så er Henderson det oplagte valg. Kovacic virker dog til at have et noget kun bedre drive med bolden i forhold til Henderson. Modsat så vurderer jeg Hendersons løbepensum som noget kun større, men så igen; Hvem matcher ham udi i den kategori?

Jævnfør ovenstående er jeg derfor noget uforstående over for en eventuel Kovacic transfer, hvilket jeg også har beskrevet i "Hvem skal ind" tråden for et par uger siden. Han ville være en klar opgradering breddemæssigt i forhold til Allen, men jeg kan ikke se ham fungere på en midtbane sammen med Henderson og Milner, som ligner sikre kort i startopstillingen - selv denne konstellation har jeg mine forbehold over for.

Jeg savner virkeligt nogle rygter, der linker os til en midtbanespiller med et mere defensivt udgangspunkt. Det virker desværre ikke til at være noget Rodgers prioterer specielt højt, hvilket skuffer mig en smule, når den manglende balance på midtbane mere eller mindre har været et problem de sidste 3 sæsoner. Især når man ser hvor meget bedre Arsenal har været kørende efter, at de fik implementeret Coquelin på deres midtbane.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Callesen » tirsdag, 16. jun, 2015 12:26

@Redmaniac

Hvis Lucas holder sig skades fri så er det ikke alfa omega at hente en defensiv midtbanespiller. Allen og Milner kan godt varetage den opgave i kortere periode, hvor vi forhåbentligt ikke skal møde alt for gode modstandere.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » tirsdag, 16. jun, 2015 16:23

Callesen skrev:@Redmaniac

Hvis Lucas holder sig skades fri så er det ikke alfa omega at hente en defensiv midtbanespiller. Allen og Milner kan godt varetage den opgave i kortere periode, hvor vi forhåbentligt ikke skal møde alt for gode modstandere.
Can's favoritposition er vel også def midt ?

Lucas, Can, Allen = rigeligt

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af TomViolence » tirsdag, 16. jun, 2015 18:31

Niels K skrev:
Callesen skrev:@Redmaniac

Hvis Lucas holder sig skades fri så er det ikke alfa omega at hente en defensiv midtbanespiller. Allen og Milner kan godt varetage den opgave i kortere periode, hvor vi forhåbentligt ikke skal møde alt for gode modstandere.
Can's favoritposition er vel også def midt ?

Lucas, Can, Allen = rigeligt
Det er altså en meget, meget svag defensiv midtbane. Jeg har aldrig været fan af Allen, som aldrig har har levet op til det potentiale, folk mener, han har haft. Derudover tager det altid Lucas et par måneder at blive uundværlig, og så bliver han skadet igen. Can er ung og ny i klubben, og derfor skal vi ikke lægge for meget ansvar på hans skuldre lige med det samme. Jeg vil i øvrigt mene, at hans yndlingsposition er på den centrale midtbane, da han har masser at byde på offensivt, som vi så i den forgående sæson.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Besvar