FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » lørdag, 06. jun, 2015 11:36

@ Emmy:

Hvorfor er det uhørt at bebrejde en spiller, der i mange kampe spiller langt under sit niveau, og som selv erkender, at det har været tilfældet ?

Jeg er jo ikke ude på, at vi skal sælge ham eller andet men angiver, at Mignolets dårlige præstationer kostede os mange point i starten af sæsonen. Nu vil jeg ikke komme ind på, at organisationen på hele holdet ikke var på plads startende med presspillet fra de forreste og ned, men isoleret set kunne man konstatere, at Mignolet ikke tog, hvad han skulle og at hans generelle spil var under niveau.
Der var jo kolossal forskel på Mignolet forrige sæson og efter hans tilbagevenden sidste sæson og så hans start på sæsonen.

Sturridge var fraværende - ja, men jo pga skader, og når han så fik spilletid, så er det da klart, at han ikke er 100% i kampform. Ham har jeg altså svært ved at bebrejde hans manglende form og tilstedeværelse, men at vi ikke havde en fuldgod erstatter klar, det var et enormt problem hele sæsonen igennem og det alene, kostede os med stor sandsynlighed CL spil i denne sæson, men en normalt spillende Mignolet i hele sæsonen kunne også have sikret os de nødvendige point.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: FSG

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 06. jun, 2015 13:24

Niels K skrev:@ Emmy:

Hvorfor er det uhørt at bebrejde en spiller, der i mange kampe spiller langt under sit niveau, og som selv erkender, at det har været tilfældet ?

Jeg er jo ikke ude på, at vi skal sælge ham eller andet men angiver, at Mignolets dårlige præstationer kostede os mange point i starten af sæsonen. Nu vil jeg ikke komme ind på, at organisationen på hele holdet ikke var på plads startende med presspillet fra de forreste og ned, men isoleret set kunne man konstatere, at Mignolet ikke tog, hvad han skulle og at hans generelle spil var under niveau.
Der var jo kolossal forskel på Mignolet forrige sæson og efter hans tilbagevenden sidste sæson og så hans start på sæsonen.

Sturridge var fraværende - ja, men jo pga skader, og når han så fik spilletid, så er det da klart, at han ikke er 100% i kampform. Ham har jeg altså svært ved at bebrejde hans manglende form og tilstedeværelse, men at vi ikke havde en fuldgod erstatter klar, det var et enormt problem hele sæsonen igennem og det alene, kostede os med stor sandsynlighed CL spil i denne sæson, men en normalt spillende Mignolet i hele sæsonen kunne også have sikret os de nødvendige point.
Jeg synes faktisk ikke Mignolet, spillede særligt godt i sidste sæson og han var en af vores svageste på banen. I den sidste halvdel af denne sæson, har han været god i de fleste kampe. Sturridge skader skulle der være taget bedre højde for. Han har jo nærmest i hele hans karriere, kun været klar til 50% af kampene.

Håber der kommer en god anden målmand og en habil angriber til klubben snarest.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: FSG

Indlæg af Emmy » lørdag, 06. jun, 2015 13:29

Niels K skrev:@ Emmy:

Hvorfor er det uhørt at bebrejde en spiller, der i mange kampe spiller langt under sit niveau, og som selv erkender, at det har været tilfældet ?

Jeg er jo ikke ude på, at vi skal sælge ham eller andet men angiver, at Mignolets dårlige præstationer kostede os mange point i starten af sæsonen. Nu vil jeg ikke komme ind på, at organisationen på hele holdet ikke var på plads startende med presspillet fra de forreste og ned, men isoleret set kunne man konstatere, at Mignolet ikke tog, hvad han skulle og at hans generelle spil var under niveau.
Der var jo kolossal forskel på Mignolet forrige sæson og efter hans tilbagevenden sidste sæson og så hans start på sæsonen.

Sturridge var fraværende - ja, men jo pga skader, og når han så fik spilletid, så er det da klart, at han ikke er 100% i kampform. Ham har jeg altså svært ved at bebrejde hans manglende form og tilstedeværelse, men at vi ikke havde en fuldgod erstatter klar, det var et enormt problem hele sæsonen igennem og det alene, kostede os med stor sandsynlighed CL spil i denne sæson, men en normalt spillende Mignolet i hele sæsonen kunne også have sikret os de nødvendige point.
Skal man kigge på enkelte spillere så er der mange andre end Mignolet man kan bebrejde den elendige sæson. Han spillede bag et elendigt forsvar og en meget skidt spillende midtbane. Lovren, Gerrard, Balo, Lambert, Sterling, Lallana, Markovic og Sturridge er alle navne man kan nævne som i den grad heller ikke har slået til og for mig at se i højere grad end Mignolet. Jeg er ikke tilhænger af syndebuk kulturen og det med at hænge enkelte spillere ud for en hel sæsons resultater.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Jan
Indlæg: 2714
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:45
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 51

Re: FSG

Indlæg af Jan » lørdag, 06. jun, 2015 13:30

http://www.thisisanfield.com/2015/06/10 ... ls-owners/

Interessant artikel med 10 spørgsmål som vi vel alle ønsker svar på (men som vi ikke får!). Specielt FSG's kompetence eller mangel på samme-spørgsmålet finder jeg vigtigt at få belyst.
Up The RedMen... we go again!

Brugeravatar
Jan
Indlæg: 2714
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:45
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 51

Re: FSG

Indlæg af Jan » lørdag, 06. jun, 2015 13:34

At ansætte legender ala Sami eller Carra (hvor meget jeg end beundrer dem) vil jeg anse som en klar ledelsesmæssig fejl. Deres status er så meget højere end - ja, vel kun Kenny og Stevie G er over - Rodgers at der blot skal et par nederlag til (og de kommer, det ved vi!) førend fansene - meget "u-Liverpool'sk" vil kræve managerens afgang og afløsning er legenderne.
Det er en meget hårfin og farlig balanceakt man i givet fald bevæger sig ud på, og det tror jeg simpelthen ikke hverken FSG eller Rodgers kan håndtere.
Up The RedMen... we go again!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » lørdag, 06. jun, 2015 14:13

Emmy skrev:
Niels K skrev:@ Emmy:

Hvorfor er det uhørt at bebrejde en spiller, der i mange kampe spiller langt under sit niveau, og som selv erkender, at det har været tilfældet ?

Jeg er jo ikke ude på, at vi skal sælge ham eller andet men angiver, at Mignolets dårlige præstationer kostede os mange point i starten af sæsonen. Nu vil jeg ikke komme ind på, at organisationen på hele holdet ikke var på plads startende med presspillet fra de forreste og ned, men isoleret set kunne man konstatere, at Mignolet ikke tog, hvad han skulle og at hans generelle spil var under niveau.
Der var jo kolossal forskel på Mignolet forrige sæson og efter hans tilbagevenden sidste sæson og så hans start på sæsonen.

Sturridge var fraværende - ja, men jo pga skader, og når han så fik spilletid, så er det da klart, at han ikke er 100% i kampform. Ham har jeg altså svært ved at bebrejde hans manglende form og tilstedeværelse, men at vi ikke havde en fuldgod erstatter klar, det var et enormt problem hele sæsonen igennem og det alene, kostede os med stor sandsynlighed CL spil i denne sæson, men en normalt spillende Mignolet i hele sæsonen kunne også have sikret os de nødvendige point.
Skal man kigge på enkelte spillere så er der mange andre end Mignolet man kan bebrejde den elendige sæson. Han spillede bag et elendigt forsvar og en meget skidt spillende midtbane. Lovren, Gerrard, Balo, Lambert, Sterling, Lallana, Markovic og Sturridge er alle navne man kan nævne som i den grad heller ikke har slået til og for mig at se i højere grad end Mignolet. Jeg er ikke tilhænger af syndebuk kulturen og det med at hænge enkelte spillere ud for en hel sæsons resultater.
Det var egentlig heller ikke for at hænge ham ud eller at gøre ham ansvarlig for hele sæsonen. Det er jo i FSG tråden, at dette skrives, og det var lidt ift transferkommité, Rodgers, om vi skal købe ind til den korte/lange bane, lønstruktur, og om det ser helt sort ud i det hele taget eller ej.

Jeg highlightede blot et par områder, hvor vi i forrige sæson grundet en enkelt fejltæmning (groft og forenklet sagt) mistede mesterskabet, og hvor vi på 2 områder (ud af mange andre små og større) kunne have sikret os det nødvendige antal point til at kvalificere os til CL spil eller måske top 3, hvor jeg nævner dårlig form hos Mignolet i starten af sæsonen - netop fordi han og en målmand generelt kan redde mange point til holdet, og i den anden ende af banen spillede vi nærmest en sæson uden en topangriber, hvorfor det ville være helt absurd nærmest, HVIS vi havde taget 4. pladsen, og her kunne en fit Sturridge have sikret os top 4 pladsen.

Dette sagt for at understrege, at der således er basis for en vis optimisme, når vi alligevel havde en flot serie som ubesejret, og når vi alligevel var relativ tæt på CL pladserne.

Mignolet viste jo, hvordan han kan stå på mål, og Sturridge viste os forrige sæson hvor god en angriber, han er og hvor mange mål, han kan score.

Hvis vi virkelig får en god angriber ind, og Mignolet spiller som i hans gode periode i denne sæson, så har vi faktisk hentet meget af det tabte ind ift forrige sæson, men det er klart, at der skal arbejdes med mange flere aspekter også.

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: FSG

Indlæg af thefugle » lørdag, 06. jun, 2015 14:41

Emmy skrev:
Niels K skrev:Jeg opfatter det også som en sidste chance, hvor de fortæller Rodgers, at trænerteamet bestemt havde deres del af ansvaret for den dårlige start og afslutning på sæsonen, men vel også, at de selv har deres del af ansvaret for, at det gik, som det gik, da der måske er en del ting, Rodgers har ønsket, som de ikke ville honorere bl.a måske i de sidste 2 transfervinduer ?

Jeg synes også, at man er nød til at have hele billedet med, da vi forrige sæson meget vel kunne være blevet mestre, hvis en enkelt episode blev eksekveret bedre, og da en meget stor del af denne sæsons dårlige start skyldtes en dårligt spillende Mignolet og givetvis deraf følgende dårligt forsvarsspil.
Selvom vi skulle have haft en anden og bedre angriber end Balotelli, så havde Rodgers nok ikke forventet en hel sæson med skader til Sturridge, og jeg mener ikke, at man kan bebrejde Rodgers hverken Mignolets dårlige start på sæsonen eller Sturridges lange skadesfravær.
Havde vi haft Mignolet i formen, han viste efter, han returnerede fra bænken eller Sturridge med det meste af sæsonen, så er jeg meget sikker på, at vi havde taget min. 4. pladsen.
Det var en decideret fejlbeslutning at købe Balotelli, som skulle være vores stjerne angriberkøb (ikke Lambert), og jeg tror ikke, at Rodgers står alene om, at den beslutning blev truffet, og den blev utrolig dyr for os. Man kan også kalde det en lottokupon, og det skal en klub som Liverpool ikke operere med i en så afgørende situation og på så vigtig en position, når ens stjerneangriber er skadet op til sæsonstart.
Der er ingen tvivl om, at vi KUNNE have fået en virkelig god angriber, HVIS vi ville betale prisen og lønnen, og det tror jeg ikke, at FSG ville på daværende tidspunkt.
Når vi uden Sturridge (en rigtig god angriber i det hele taget - se lige vores topscorerliste og sammenlign med sidste sæson) og med en virkelig skidt spillende Mignolet alligevel kunne komme så tæt på en 4. plads (ser bort fra den rædselsfulde afslutning, da løbet var kørt), når vi ved, hvad bl.a scum har købt af spillere, og hvordan de lønner dem, så er der altså potentiale i vores trup, så det er ikke for sent at komme tilbage i kampen om at få det sidste på plads.
Jeg synes, at spillere som Milner og Ings passer godt ind i truppen, da de begge altid har arbejdshandskerne på udover at være dygtige fodboldspillere, og vi kan godt bruge en større arbejdsindsats og bl.a. levere et bedre presspil, end vi gjorde i sidste sæson.
Det er helt fejlplaceret nærmest at give Mignolet skylden alene for en dårlig sæson. Sturridge har været en kæmpe fiasko hele sæsonen, godt nok på grund af skader, men han har været fraværende. Jeg synes det er helt uhørt at bebrejde Mignolet overhovedet.

@texy: Meulensteen skal fanme aldrig nogensinde sætte sine ben i vores klub. Han er uduelig.
Uden at være helt sikker så tør jeg godt påstå du ikke ved noget som helst om Meulensteen er uduelig eller ej.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: FSG

Indlæg af JTN » lørdag, 06. jun, 2015 17:13

Jan skrev:At ansætte legender ala Sami eller Carra (hvor meget jeg end beundrer dem) vil jeg anse som en klar ledelsesmæssig fejl. Deres status er så meget højere end - ja, vel kun Kenny og Stevie G er over - Rodgers at der blot skal et par nederlag til (og de kommer, det ved vi!) førend fansene - meget "u-Liverpool'sk" vil kræve managerens afgang og afløsning er legenderne.
Det er en meget hårfin og farlig balanceakt man i givet fald bevæger sig ud på, og det tror jeg simpelthen ikke hverken FSG eller Rodgers kan håndtere.
Det er sgu et mærkeligt kriterium for nye til trænerteamet - klubkoryfæer eller ej. Ledelsen ville da netop være inkompetent, hvis de lod deres valg afhænge af risikoen for, at en sektion af fansene ville kalde på managerens hoved - det gør de jo alligevel. Nej, det må være det rette match og kompetencerne, der er det afgørende. Jeg vil næsten vende det om og sige, at kandidaten til assistentrollen skal være så kompetent, at han kan træde op, og som minimum være caretaker sæsonen ud om nødvendigt.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: FSG

Indlæg af texy » søndag, 07. jun, 2015 08:33

JTN skrev:
Jan skrev:At ansætte legender ala Sami eller Carra (hvor meget jeg end beundrer dem) vil jeg anse som en klar ledelsesmæssig fejl. Deres status er så meget højere end - ja, vel kun Kenny og Stevie G er over - Rodgers at der blot skal et par nederlag til (og de kommer, det ved vi!) førend fansene - meget "u-Liverpool'sk" vil kræve managerens afgang og afløsning er legenderne.
Det er en meget hårfin og farlig balanceakt man i givet fald bevæger sig ud på, og det tror jeg simpelthen ikke hverken FSG eller Rodgers kan håndtere.
Det er sgu et mærkeligt kriterium for nye til trænerteamet - klubkoryfæer eller ej. Ledelsen ville da netop være inkompetent, hvis de lod deres valg afhænge af risikoen for, at en sektion af fansene ville kalde på managerens hoved - det gør de jo alligevel. Nej, det må være det rette match og kompetencerne, der er det afgørende. Jeg vil næsten vende det om og sige, at kandidaten til assistentrollen skal være så kompetent, at han kan træde op, og som minimum være caretaker sæsonen ud om nødvendigt.
Jeg er enig med Jan så langt, at man naturligvis skal passe på med at ansætte folk af nostalgiske årsager.

Men man må i mine øjne ikke diskvalificere folk blot fordi, de har gjort det godt i klubben. Det vil være en lige så stor fejl, som kun at ansætte dem på grund af nostalgi.

Folk skal ansættes på baggrund af deres kvalifikationer. Når jeg og andre ofte bringer tidligere Liverpool-spillere på bane, så er det jo fordi, at vi ved, at de har den rigtige spillemæssige erfaring. Og samtidig så ved vi, at de med al sandsynlighed kunne være interesserede i at arbejde for LFC. Og det er jo ikke uset at gøre brug af tidligere spillere i træner-teamet hos storhold. Barca har nærmest gjort en dyd ud af, at ansætte tidligere spillere som manager. Man Utd har Giggs siddende som assistent-træner. Vi havde selv engang stor succes med Kenny Dalglish.

Det er rigtigt, at der kan komme pres på manageren fra fan-siden, hvis det ikke går efter planen. Men i næste sæson vil Rodgers være underlagt det pres uanset, hvem han har som assistenter.

Er i øvrigt glad for at have Pako tilbage.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: FSG

Indlæg af texy » søndag, 07. jun, 2015 08:36

Mugge skrev:
texy skrev:Jeg efterspurgte noget handling i mit tidligere indlæg. Det lader det heldigvis til, at jeg får. Det er altid hårdt, når især en Liverpool-mand som Marsh afskediges. Men det glæder mig at se noget handling og nogle konsekvenser. Og jeg har også hele tiden peget på, at der ikke er nok erfaring i vores setup. Marsh er ganske vist tidligere spiller, men i mine øjne mangler der noget mere topfodbold på hans CV. Enten som spiller eller i et manager-team. Det samme kan vel næsten siges i endnu højere grad om Pascoe.

Det er ikke nødvendigvis Marsh og Pascoe's skyld. Det vil være unfair at påstå. Men vi har brug for nye øjne, nye idéer og mere erfaring. Og en udskiftning skal desværre gå ud over nogen.

Ser frem til, hvem der hentes ind. Meulensteen har været nævnt. Det er i mine øjne ikke et uinteressant navn. Han har været længe i gamet og har været med til at vinde meget i Man Utd. Hyypia kunne også være en kandidat (især fordi defensiven har haltet). Carra måske for hans engagement og skarpe analyser, men han mangler noget erfaring fra management. Men der må være mange andre kvalificerede alternativer.

Godt at se, at FSG ikke sidder med hænderne i skødet.
Mener du helt seriøst, at en tidligere assisterende manager i Man. Utd. overhovedet skal overvejes?
Hyypiä derimod ville jeg tage imod med åbne arme - ikke nødvendigvis som assisterende manager, men i det mindste som træner.
Hvis man mener, at han har nogle kvalifikationer, der kan gøre os bedre, så ja. Jeg vil også gerne have Rooney og De Gea. Mit ønske om succes for LFC er langt større end mit mishagsforhold til Man Utd.
Kloppite

Weissmuller
Indlæg: 373
Tilmeldt: torsdag, 06. sep, 2012 22:28
Geografisk sted: Ringsted
Alder: 44

Re: FSG

Indlæg af Weissmuller » søndag, 07. jun, 2015 11:12

texy skrev:
JTN skrev:
Jan skrev:At ansætte legender ala Sami eller Carra (hvor meget jeg end beundrer dem) vil jeg anse som en klar ledelsesmæssig fejl. Deres status er så meget højere end - ja, vel kun Kenny og Stevie G er over - Rodgers at der blot skal et par nederlag til (og de kommer, det ved vi!) førend fansene - meget "u-Liverpool'sk" vil kræve managerens afgang og afløsning er legenderne.
Det er en meget hårfin og farlig balanceakt man i givet fald bevæger sig ud på, og det tror jeg simpelthen ikke hverken FSG eller Rodgers kan håndtere.
Det er sgu et mærkeligt kriterium for nye til trænerteamet - klubkoryfæer eller ej. Ledelsen ville da netop være inkompetent, hvis de lod deres valg afhænge af risikoen for, at en sektion af fansene ville kalde på managerens hoved - det gør de jo alligevel. Nej, det må være det rette match og kompetencerne, der er det afgørende. Jeg vil næsten vende det om og sige, at kandidaten til assistentrollen skal være så kompetent, at han kan træde op, og som minimum være caretaker sæsonen ud om nødvendigt.
Jeg er enig med Jan så langt, at man naturligvis skal passe på med at ansætte folk af nostalgiske årsager.

Men man må i mine øjne ikke diskvalificere folk blot fordi, de har gjort det godt i klubben. Det vil være en lige så stor fejl, som kun at ansætte dem på grund af nostalgi.

Folk skal ansættes på baggrund af deres kvalifikationer. Når jeg og andre ofte bringer tidligere Liverpool-spillere på bane, så er det jo fordi, at vi ved, at de har den rigtige spillemæssige erfaring. Og samtidig så ved vi, at de med al sandsynlighed kunne være interesserede i at arbejde for LFC. Og det er jo ikke uset at gøre brug af tidligere spillere i træner-teamet hos storhold. Barca har nærmest gjort en dyd ud af, at ansætte tidligere spillere som manager. Man Utd har Giggs siddende som assistent-træner. Vi havde selv engang stor succes med Kenny Dalglish.

Det er rigtigt, at der kan komme pres på manageren fra fan-siden, hvis det ikke går efter planen. Men i næste sæson vil Rodgers være underlagt det pres uanset, hvem han har som assistenter.

Er i øvrigt glad for at have Pako tilbage.
Pako, som i vores gamle ass. Manager?

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: FSG

Indlæg af Oomph242 » søndag, 07. jun, 2015 11:23

Weissmuller skrev:
texy skrev:
JTN skrev:
Jan skrev:At ansætte legender ala Sami eller Carra (hvor meget jeg end beundrer dem) vil jeg anse som en klar ledelsesmæssig fejl. Deres status er så meget højere end - ja, vel kun Kenny og Stevie G er over - Rodgers at der blot skal et par nederlag til (og de kommer, det ved vi!) førend fansene - meget "u-Liverpool'sk" vil kræve managerens afgang og afløsning er legenderne.
Det er en meget hårfin og farlig balanceakt man i givet fald bevæger sig ud på, og det tror jeg simpelthen ikke hverken FSG eller Rodgers kan håndtere.
Det er sgu et mærkeligt kriterium for nye til trænerteamet - klubkoryfæer eller ej. Ledelsen ville da netop være inkompetent, hvis de lod deres valg afhænge af risikoen for, at en sektion af fansene ville kalde på managerens hoved - det gør de jo alligevel. Nej, det må være det rette match og kompetencerne, der er det afgørende. Jeg vil næsten vende det om og sige, at kandidaten til assistentrollen skal være så kompetent, at han kan træde op, og som minimum være caretaker sæsonen ud om nødvendigt.
Jeg er enig med Jan så langt, at man naturligvis skal passe på med at ansætte folk af nostalgiske årsager.

Men man må i mine øjne ikke diskvalificere folk blot fordi, de har gjort det godt i klubben. Det vil være en lige så stor fejl, som kun at ansætte dem på grund af nostalgi.

Folk skal ansættes på baggrund af deres kvalifikationer. Når jeg og andre ofte bringer tidligere Liverpool-spillere på bane, så er det jo fordi, at vi ved, at de har den rigtige spillemæssige erfaring. Og samtidig så ved vi, at de med al sandsynlighed kunne være interesserede i at arbejde for LFC. Og det er jo ikke uset at gøre brug af tidligere spillere i træner-teamet hos storhold. Barca har nærmest gjort en dyd ud af, at ansætte tidligere spillere som manager. Man Utd har Giggs siddende som assistent-træner. Vi havde selv engang stor succes med Kenny Dalglish.

Det er rigtigt, at der kan komme pres på manageren fra fan-siden, hvis det ikke går efter planen. Men i næste sæson vil Rodgers være underlagt det pres uanset, hvem han har som assistenter.

Er i øvrigt glad for at have Pako tilbage.
Pako, som i vores gamle ass. Manager?
Jeps den Pako, er på rygte.

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: FSG

Indlæg af Aarde » søndag, 07. jun, 2015 11:23

texy skrev:
Mugge skrev:
texy skrev:Jeg efterspurgte noget handling i mit tidligere indlæg. Det lader det heldigvis til, at jeg får. Det er altid hårdt, når især en Liverpool-mand som Marsh afskediges. Men det glæder mig at se noget handling og nogle konsekvenser. Og jeg har også hele tiden peget på, at der ikke er nok erfaring i vores setup. Marsh er ganske vist tidligere spiller, men i mine øjne mangler der noget mere topfodbold på hans CV. Enten som spiller eller i et manager-team. Det samme kan vel næsten siges i endnu højere grad om Pascoe.

Det er ikke nødvendigvis Marsh og Pascoe's skyld. Det vil være unfair at påstå. Men vi har brug for nye øjne, nye idéer og mere erfaring. Og en udskiftning skal desværre gå ud over nogen.

Ser frem til, hvem der hentes ind. Meulensteen har været nævnt. Det er i mine øjne ikke et uinteressant navn. Han har været længe i gamet og har været med til at vinde meget i Man Utd. Hyypia kunne også være en kandidat (især fordi defensiven har haltet). Carra måske for hans engagement og skarpe analyser, men han mangler noget erfaring fra management. Men der må være mange andre kvalificerede alternativer.

Godt at se, at FSG ikke sidder med hænderne i skødet.
Mener du helt seriøst, at en tidligere assisterende manager i Man. Utd. overhovedet skal overvejes?
Hyypiä derimod ville jeg tage imod med åbne arme - ikke nødvendigvis som assisterende manager, men i det mindste som træner.
Hvis man mener, at han har nogle kvalifikationer, der kan gøre os bedre, så ja. Jeg vil også gerne have Rooney og De Gea. Mit ønske om succes for LFC er langt større end mit mishagsforhold til Man Utd.
Helt, helt enig. Hvor ville jeg ønske, at flere fans var store nok til at se sådan på tingene.

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: FSG

Indlæg af Alonso » mandag, 08. jun, 2015 13:00

Meulensteen ville umiddelbart være en rigtig god tilføjelse til vores trænerteam. Han var i hvert fald yderst værdifuld i Manchester United, hvor han arbejdede dygtigt med de enkelte spilleres tekniske færdigheder. Ser man på vores evige ungdomssatsning, så er det soleklart, at det er et område, som vi bør prioritere i den daglige træning - og formentlig over mindre taktiske spidsfindigheder.

Men Meulensteen har også nogle åbenlyse svagheder. Derfor bør han kun overtage Mike Marsh' rolle som first team coach. En assistent skal have lidt mere fokus på det generelle billede og være taktisk mere velfunderet end Meulensteen. Og ser man på tidligere problemer med spillernes positioner i meget elementære situationer, så bør vi nok have en assistent ind, der er meget dygtig til at gøre taktik let forståeligt ude på træningsbanen og som samtidig kan udfordre Rodgers i taktiske diskussioner.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: FSG

Indlæg af Jesper » mandag, 08. jun, 2015 13:30

Alonso skrev:Meulensteen ville umiddelbart være en rigtig god tilføjelse til vores trænerteam. Han var i hvert fald yderst værdifuld i Manchester United, hvor han arbejdede dygtigt med de enkelte spilleres tekniske færdigheder. Ser man på vores evige ungdomssatsning, så er det soleklart, at det er et område, som vi bør prioritere i den daglige træning - og formentlig over mindre taktiske spidsfindigheder.

Men Meulensteen har også nogle åbenlyse svagheder. Derfor bør han kun overtage Mike Marsh' rolle som first team coach. En assistent skal have lidt mere fokus på det generelle billede og være taktisk mere velfunderet end Meulensteen. Og ser man på tidligere problemer med spillernes positioner i meget elementære situationer, så bør vi nok have en assistent ind, der er meget dygtig til at gøre taktik let forståeligt ude på træningsbanen og som samtidig kan udfordre Rodgers i taktiske diskussioner.

Interessant betragtning. Jeg tror der meget vel kan gå politik i de her to positioner. Dels så tror jeg, at man godt vil signalere sit historiske ståsted i klubben, hvorfor jeg tror at en af de to positioner bliver besat af en Liverpool-mand, dels så er specielt assistentrollen speciel, for enten vil man putte en mand ind, som er så lidt en trussel som muligt for Rodgers, dels kan man placere en potentiel afløser ind. Det kommer jo helt an på, hvem der egentlig står for den ansættelse. Er det via fodboldfaglige termer, hvoraf det vel ret beset er en sportsdirektør (havde man den funktion), der ville være mest egnet til at ansætte de sportslige folk eller er det topledelsen, som har andre kvalifikationer og måske også nogle andre agendaer? Og har Rodgers noget at have sagt?! Det sidste tror jeg ikke, for selv om han tilkendegav at han var enig med fyringerne, så var det vist med en pistol for tindingen. Så med andre ord, så tror jeg ikke på, at man sætter en mand ind, som ikke udgør en trussel (lidt konspiratorisk, jeg ved det), men snarere end mand, der er topledelsens udpegning og som ånder Rodgers i nakken - for at statuere magt og for at presse Rodgers - hvilket godt kan give positive resultater. Management by fear
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar