FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Thomas
Indlæg: 7
Tilmeldt: søndag, 07. jan, 2018 14:30

Re: FSG

Indlæg af Thomas » tirsdag, 09. jan, 2018 13:04

Det er jo den gode gamle progressionssnak. Ender vi med at nuppe en plads i top fire, ja, så er der utvivlsomt progression, omend det ikke går hurtigt. Ender vi uden for top fire, så er vi i den altså stadig i den kategori, som vi har været i i al den tid FSG har været ved roret. Nemlig som en subtopklub der befinder sig et sted mellem Premier Leagues fjerde og sjette bedste hold, og som man derfor kan formode med jævne mellemrum tager en Champions League-plads. Som vi gjorde under Rodgers og som vi gjorde sidste sæson, dog i langt mindre overbevisende stil end i 13/14. Jeg mangler stadig at blive overbevist om denne progression, men resultatet af denne sæson vil være et rigtigt godt fingerpreg!

Jeg er fuldstændigt enig i, at truppen er bedre end i mange år, og nok den bedste på papiret siden 2009. Derfor er det da også bemærkelsesværdigt, at vi spillede langt bedre i 13/14. Det skyldes i mine øjne, at vi relativt ikke er blevet bedre i forhold til vores konkurrenter. Og her kommer nettoforbruget ind. Jeg kan simpelthen ikke forstå, at man ikke kan se, at det sætter os tilbage og derfor er ekstremt uambitiøst, at ledelsen ikke bruger penge. Der må være nogen der simpelthen har sat sig for, at FSG bare er the good guys, og at der ikke kan rykkes ved det.
Lige nu vinder vi på, at vi har en god manager, som er god og stædig i forhold til at finde de rigtige spillere. Men i disse vanvittige transfer-tider, så rykker klubber fra os, fordi de bruger penge og vi ikke gør. Vi holdte næsten trit med City sidste sæson og dem er vi ikke i nærheden af! Vi endte over Man Utd og også de har overhalet os. Det er to klubber der har været enormt ambitiøse på transfermarkedet.
Bevares, vi havde et ok vindue i sommer. Salah var et scoop - og han har været en succes, som ingen havde forudset. Ox er en okay breddespiller, som bliver bedre og bedre. Men vi valgte ikke at købe en centerforsvarer. Ham har vi fået nu, men i den halvsæson der er gået, har vi mistet mange point på den manglende usikkerhed og lederskab i forsvaret. Og det er jo en beslutning man tager, at man ikke vil smide de ekstra penge.

Nogle vil sige, at spillerkøb og store udgifter ikke er alt. Og nej, det er det ikke. Det viser Klopp i den grad. Men man må også forstå, at priserne ikke er grebet ud af den blå luft. De penge en spiller koster afspejler jo en vurdering af hans spillemæssig værdi. Det er jo simpel logik, at store udgifter, betyder indkøb af stor spillemæssig værdi (Og ja, der er en risiko for at en spiller fejler eller ikke passer ind i klubben. Men vi taler i det store billede her.). Når man så konsekvent går efter at have ingen eller små udgifter, eller som under Klopp have et plus på spillersalgssiden, så betyder det groft sagt også, at vi bliver nødt til at gå af med spillemæssig værdi for at få spillemæssig værdi ind. Det er derfor, at der helt sort på hvidt findes statistikker, der viser at lønbudget i det store billede vil afspejle sig i klubbernes gennemsnitlige placering. Og her er det altså en voldsomt svær disciplin og et stort handikap, at vi skal forsøge at hæve holdets samlede spillemæssige værdi, uden at hæve den økonomiske værdi. Og det er derfor, at jeg har min tvivl ved, at FSGs projekt fører os derhen hvor jeg personligt godt vil have os - som en fast titeludfordrer. For de er tydeligvis ikke i stand til at spille med de økonomiske muskler, så kræver det en form for kompetence i at "snyde systemet", som jeg mangler at se FSG besidder. Klopp er måske netop manden der kan "snyde systemet". Det bliver spændende at se og selvom jeg tvivler på FSGs projekt, så skal der ikke herske tvivl om, at jeg tror på Klopp.

Jeg er som Surf også fan af, at Klopp har de langsigtede briller på og snakker om 6 år frem og så videre. Men jeg tror ikke det holder i den moderne fodboldverden. Den form for tålmodighed findes ikke. Altså der skulle jo ikke mere end én dårlig sæsonstart til, at dele af fangruppen begyndte at snakke om fyring og så tvivl om Klopps projekt. Derfor tør jeg ikke tænke på, hvad eksempelvis en dårligt run op til sæsonafslutning og en plads uden for top fire vil have af konsekvenser. Derfor frygter jeg, at Klopp på et tidspunkt bliver et offer for FSGs projekt. At han ikke er i stand til at levere, fordi han skal arbejde under omstændigheder, hvor det er nærmest umuligt at få succes i dagens fodboldverden. I sidste ende vil det altid være Klopps eller Rodgers eller Dalglishs skyld når det går nedad. FSG skal i hvert fald nok undgå kritik.
Først og fremmest er jeg fuldstændig enig i, at denne sæson vil give et rigtig godt billede af om vi har rykket os mere i retning af, at være et stabilt top-4 hold. Det vil være første gang i ualmindeligt lang tid, at det i givet fald, vil være 2 sæsoner i træk vi opnår det.

Jeg køber ikke helt, at vi spillede bedre i sæsonen 13/14, omend jeg er fuldstændig enig i at der var et fantastisk "run" af sejre sidst på sæsonen, og mange kampe var yderst interessante, men det skyldtes i høj grad også at vi spillede stort set uden forsvar :-) Hvis du sammenligner vores nuværende sæson med 13/14, så er der er billede af, at vi har lidt sværere ved at vinde kampe, til gengæld taber vi langt færre end vi gjorde de første 22 kampe i 13/14.
https://www.anfield-online.co.uk/stats/ ... rison.html

Ifølge denne så står vi altså med 44 point i dag, hvor vi på samme tidspunkt havde 43 point i 13/14 sæsonen, så sammenligner vi de to sæsoner er vi bedre (Uden jeg har forholdt mig til kampprogram mv.)

Det interessante i denne sæson er også, at vi har forholdsvis mange cleansheets i PL, 9 stk, hvor vi i hele sidste sæson havde 12, så selvom vi ikke fik VVD før i januar, så er der noget der tyder på, at vi har forbedret os defensivt, med mindre vi selvfølgelig holder åbent hus resten af sæsonen...

Man U. er 3 point foran os i den nuværende tabel, bevares, og de har brugt markant flerre "nettokroner" end vi har. Jeg er ikke imponeret af deres spil, men det er helt sikkert en smagssag og jeg vil til enhver tid foretrække vores form for fodbold, selvom jeg ofte skærer 20 år af min forventede levetid under vores kampe :-) Og jeg synes også vi skal vente med at konkludere om de rent faktisk har overhalet os til vi ser slutresultatet af denne sæson. Der er ikke noget i deres nuværende sæson som indikerer for mig, at vi ikke skulle kunne overhale dem hen over foråret.

Jeg er, som Surf og dig, også stor fan af de langsigtede briller, fordi jeg er overbevist om, at vi skaber det mest stabile fundament på den måde. Hvad sker der med eksempelvis City, hvis deres rige ejere en dag vælger en anden sport end fodbold at kaste deres kærlighed på? Jeg synes, i modsætning til dig, at vi havde et transfervindue i sommers, hvor FSG netop viste, at de er villige til at gøre det nødvendige for at bakke Klopp op på transfermarkedet. Klopp ønskede VVD og Keita, og vi bommede den så med VVD, men det handlede ikke om at vi ikke ville betale prisen, men om vores tilgang. Keita fik Klopp også selvom Red Bull ikke ville sælge, så blev der lavet en forhåndsaftale, som var højere end hans frikøbsklausul. VVD blev købt i denne måned før vinduet overhovedet åbnede og til en pris, som er verdens højeste for en forsvarsspiller.

Det virker lidt på mig som om, at FSG er på en umulig mission i at stille alle fans tilfredse;

--> Vi skal vise ambitioner på transfermarkedet, men VVD er handlet for sent og for dyrt!
--> Vi skal købe bedre spillere til truppen og betale hvad det koster, men Ox'en er for dyr!
--> Vi skal købe de spillere Klopp ønsker, men når vi så venter på dem han vil have, så er det for dårligt at vi ikke bare henter et alternativ!
--> Vi skal vise ambitioner og købe dyre spillere, men vi vil ikke acceptere at klubben køres økonomisk uforsvarligt!

Jeg er helt enig i, at der altid er plads til forbedringer, og det er der også med FSG. Jeg er bare glad for at tingene køres ordentligt og at vores fantastiske manager får præcis de spillere han ønsker sig :-)

Mazter81
Indlæg: 936
Tilmeldt: fredag, 18. jun, 2010 10:55
Geografisk sted: Paphos
Alder: 42
Kontakt:

Re: FSG

Indlæg af Mazter81 » tirsdag, 09. jan, 2018 19:36

@Mambo, der er vel stor forskel (omend også en vis korrelation) på nettoforbrug ifht. transfers og lønbudget, hvor det er sidstnævnte, hvor der er påvist en korrelation ifht ligaplacering

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: FSG

Indlæg af Mambo » torsdag, 11. jan, 2018 14:52

Thomas skrev: Først og fremmest er jeg fuldstændig enig i, at denne sæson vil give et rigtig godt billede af om vi har rykket os mere i retning af, at være et stabilt top-4 hold. Det vil være første gang i ualmindeligt lang tid, at det i givet fald, vil være 2 sæsoner i træk vi opnår det.

Jeg køber ikke helt, at vi spillede bedre i sæsonen 13/14, omend jeg er fuldstændig enig i at der var et fantastisk "run" af sejre sidst på sæsonen, og mange kampe var yderst interessante, men det skyldtes i høj grad også at vi spillede stort set uden forsvar :-) Hvis du sammenligner vores nuværende sæson med 13/14, så er der er billede af, at vi har lidt sværere ved at vinde kampe, til gengæld taber vi langt færre end vi gjorde de første 22 kampe i 13/14.
https://www.anfield-online.co.uk/stats/ ... rison.html

Ifølge denne så står vi altså med 44 point i dag, hvor vi på samme tidspunkt havde 43 point i 13/14 sæsonen, så sammenligner vi de to sæsoner er vi bedre (Uden jeg har forholdt mig til kampprogram mv.)

Det interessante i denne sæson er også, at vi har forholdsvis mange cleansheets i PL, 9 stk, hvor vi i hele sidste sæson havde 12, så selvom vi ikke fik VVD før i januar, så er der noget der tyder på, at vi har forbedret os defensivt, med mindre vi selvfølgelig holder åbent hus resten af sæsonen...

Man U. er 3 point foran os i den nuværende tabel, bevares, og de har brugt markant flerre "nettokroner" end vi har. Jeg er ikke imponeret af deres spil, men det er helt sikkert en smagssag og jeg vil til enhver tid foretrække vores form for fodbold, selvom jeg ofte skærer 20 år af min forventede levetid under vores kampe :-) Og jeg synes også vi skal vente med at konkludere om de rent faktisk har overhalet os til vi ser slutresultatet af denne sæson. Der er ikke noget i deres nuværende sæson som indikerer for mig, at vi ikke skulle kunne overhale dem hen over foråret.

Jeg er, som Surf og dig, også stor fan af de langsigtede briller, fordi jeg er overbevist om, at vi skaber det mest stabile fundament på den måde. Hvad sker der med eksempelvis City, hvis deres rige ejere en dag vælger en anden sport end fodbold at kaste deres kærlighed på? Jeg synes, i modsætning til dig, at vi havde et transfervindue i sommers, hvor FSG netop viste, at de er villige til at gøre det nødvendige for at bakke Klopp op på transfermarkedet. Klopp ønskede VVD og Keita, og vi bommede den så med VVD, men det handlede ikke om at vi ikke ville betale prisen, men om vores tilgang. Keita fik Klopp også selvom Red Bull ikke ville sælge, så blev der lavet en forhåndsaftale, som var højere end hans frikøbsklausul. VVD blev købt i denne måned før vinduet overhovedet åbnede og til en pris, som er verdens højeste for en forsvarsspiller.

Det virker lidt på mig som om, at FSG er på en umulig mission i at stille alle fans tilfredse;

--> Vi skal vise ambitioner på transfermarkedet, men VVD er handlet for sent og for dyrt!
--> Vi skal købe bedre spillere til truppen og betale hvad det koster, men Ox'en er for dyr!
--> Vi skal købe de spillere Klopp ønsker, men når vi så venter på dem han vil have, så er det for dårligt at vi ikke bare henter et alternativ!
--> Vi skal vise ambitioner og købe dyre spillere, men vi vil ikke acceptere at klubben køres økonomisk uforsvarligt!

Jeg er helt enig i, at der altid er plads til forbedringer, og det er der også med FSG. Jeg er bare glad for at tingene køres ordentligt og at vores fantastiske manager får præcis de spillere han ønsker sig :-)
Det er nogle interessante stats i forhold til 13/14-sæsonen. Vi var måske ikke så gode i efteråret som jeg huskede os. Jeg tvivler dog på, at vi kommer til at se et ligeså suverænt run i foråret som dengang og jeg vil stadig holde ved, at jeg mener at vi relativt i forhold til vores konkurrenter var bedre end vi er nu.

I forhold til det sidste afsnit om vores transferstrategi, så vil FSG jo helt vildt gerne have, at det skal ligne at de smed pengene i sommer og med købet af Van Dijk. Men faktum er, at vi få dage senere med salget af Coutinho igen er i plus på transferbudgettet. Så er det altså nemt, at smide 600 mio. efter Van Dijk, når man ugen efter sælger Coutinho. Et salg der ifølge flere rygter er blevet forhandlet siden sommerens vindue. Altså var det en handel man må formode, at man vidste ville gå igennem allerede da man købte Van Dijk. Man må også formode, at man allerede i sommer vidste at en milliardhandel for Coutinho ville ske allersenest sommeren 2018. I det perspektiv synes jeg ikke sommerens vindue viste andet end det vi allerede ved: At FSG aldrig kommer til at smide de store penge.

Man kan sagtens køre økonomien forsvarligt, uden at have et plus på transfersiden. At spillerkøb skal finansieres gennem spillersalg er en strategi jeg kan forstå man bruger i en Superliga-klub. Det hører ikke til i en klub med mesterskabsambitioner i verdens bedste liga.

@Mazter81 - Selvfølgelig er der forskel, men derfor vil jeg stadig holde fast i, at pengene i det store billede repræsenterer spillemæssig værdi, og at de klubber der bruger flest penge - også når det kommer til transfers - er dem der får størst succes. Chelsea og Manchester City havde aldrig kunnet løfte sig op på det spillemæssige niveau de har i dag uden pengene. Det er der jo ingen der er i tvivl om. Og jeg forventer ikke, at vi kan eller skal bruge samme mængde penge som City. Jeg peger bare på, at det er en risky strategi, at vi bruger så lidt penge som vi gør, og at jeg er i tvivl om, om vi kan nå toppen på denne måde.
Et glimrende eksempel er jo 2014/15-sæsonen. I 13/14 havde vi vores bedste sæson siden 1990 og vi er tilbage i Champions League. Suarez bliver solgt. Vi køber rigtigt dårligt ind, bl.a. med Balotelli som den direkte afløser til Suarez. Vi falder fuldstændigt sammen i 14/15. Rodgers og transferkomiteen får hele skylden for det fejlede transfervindue og de har bestemt også et meget stort ansvar for at træffe valgene i forhold til hvordan pengene skulle bruges. Men var det Rodgers' skyld, at man blev nødt til at eksperimentere med at købe eksempelvis Balotelli? Han arbejdede jo under de vilkår, som ledelsen gav ham og de tillod ikke, at man gik ud og smed de helt store penge efter "proven quality", som eksempelvis Higuain eller lignende. Man måtte eksperimentere med udviklingsspillere og lottokuponer, som man ville kunne føre de sidste par skridt op til stjernestatus, som vi har set så mange gange i Liverpool. Og igen, jeg frasiger ikke Rodgers sit ansvar. Jeg irriteres bare over, at FSG gik fuldstændigt fri for kritik. Vi var tættere på der hvor vi gerne vil være end vi er nu, og jeg køber ikke præmissen om, at det kun var Rodgers' skyld at korthuset faldt sammen, og at vi måtte starte fra scratch igen med Klopp. FSG udnyttede ikke det momentum vores fremragende 13/14-sæson gav os og jeg syntes, at jeg så lidt af samme mønster i sommer. Heldigvis har vi en langt bedre træner og et langt bedre team end dengang under Rodgers, men jeg frygter, at Klopp på et tidspunkt bliver offer for samme strategi. For når lortet kommer til at brænde, så kommer Klopp til at stå med ansvaret, selvom han arbejder under de vilkår som FSG har givet ham.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: FSG

Indlæg af Bojangles » torsdag, 11. jan, 2018 16:09

Mambo skrev:
Thomas skrev: Først og fremmest er jeg fuldstændig enig i, at denne sæson vil give et rigtig godt billede af om vi har rykket os mere i retning af, at være et stabilt top-4 hold. Det vil være første gang i ualmindeligt lang tid, at det i givet fald, vil være 2 sæsoner i træk vi opnår det.

Jeg køber ikke helt, at vi spillede bedre i sæsonen 13/14, omend jeg er fuldstændig enig i at der var et fantastisk "run" af sejre sidst på sæsonen, og mange kampe var yderst interessante, men det skyldtes i høj grad også at vi spillede stort set uden forsvar :-) Hvis du sammenligner vores nuværende sæson med 13/14, så er der er billede af, at vi har lidt sværere ved at vinde kampe, til gengæld taber vi langt færre end vi gjorde de første 22 kampe i 13/14.
https://www.anfield-online.co.uk/stats/ ... rison.html

Ifølge denne så står vi altså med 44 point i dag, hvor vi på samme tidspunkt havde 43 point i 13/14 sæsonen, så sammenligner vi de to sæsoner er vi bedre (Uden jeg har forholdt mig til kampprogram mv.)

Det interessante i denne sæson er også, at vi har forholdsvis mange cleansheets i PL, 9 stk, hvor vi i hele sidste sæson havde 12, så selvom vi ikke fik VVD før i januar, så er der noget der tyder på, at vi har forbedret os defensivt, med mindre vi selvfølgelig holder åbent hus resten af sæsonen...

Man U. er 3 point foran os i den nuværende tabel, bevares, og de har brugt markant flerre "nettokroner" end vi har. Jeg er ikke imponeret af deres spil, men det er helt sikkert en smagssag og jeg vil til enhver tid foretrække vores form for fodbold, selvom jeg ofte skærer 20 år af min forventede levetid under vores kampe :-) Og jeg synes også vi skal vente med at konkludere om de rent faktisk har overhalet os til vi ser slutresultatet af denne sæson. Der er ikke noget i deres nuværende sæson som indikerer for mig, at vi ikke skulle kunne overhale dem hen over foråret.

Jeg er, som Surf og dig, også stor fan af de langsigtede briller, fordi jeg er overbevist om, at vi skaber det mest stabile fundament på den måde. Hvad sker der med eksempelvis City, hvis deres rige ejere en dag vælger en anden sport end fodbold at kaste deres kærlighed på? Jeg synes, i modsætning til dig, at vi havde et transfervindue i sommers, hvor FSG netop viste, at de er villige til at gøre det nødvendige for at bakke Klopp op på transfermarkedet. Klopp ønskede VVD og Keita, og vi bommede den så med VVD, men det handlede ikke om at vi ikke ville betale prisen, men om vores tilgang. Keita fik Klopp også selvom Red Bull ikke ville sælge, så blev der lavet en forhåndsaftale, som var højere end hans frikøbsklausul. VVD blev købt i denne måned før vinduet overhovedet åbnede og til en pris, som er verdens højeste for en forsvarsspiller.

Det virker lidt på mig som om, at FSG er på en umulig mission i at stille alle fans tilfredse;

--> Vi skal vise ambitioner på transfermarkedet, men VVD er handlet for sent og for dyrt!
--> Vi skal købe bedre spillere til truppen og betale hvad det koster, men Ox'en er for dyr!
--> Vi skal købe de spillere Klopp ønsker, men når vi så venter på dem han vil have, så er det for dårligt at vi ikke bare henter et alternativ!
--> Vi skal vise ambitioner og købe dyre spillere, men vi vil ikke acceptere at klubben køres økonomisk uforsvarligt!

Jeg er helt enig i, at der altid er plads til forbedringer, og det er der også med FSG. Jeg er bare glad for at tingene køres ordentligt og at vores fantastiske manager får præcis de spillere han ønsker sig :-)
Det er nogle interessante stats i forhold til 13/14-sæsonen. Vi var måske ikke så gode i efteråret som jeg huskede os. Jeg tvivler dog på, at vi kommer til at se et ligeså suverænt run i foråret som dengang og jeg vil stadig holde ved, at jeg mener at vi relativt i forhold til vores konkurrenter var bedre end vi er nu.

I forhold til det sidste afsnit om vores transferstrategi, så vil FSG jo helt vildt gerne have, at det skal ligne at de smed pengene i sommer og med købet af Van Dijk. Men faktum er, at vi få dage senere med salget af Coutinho igen er i plus på transferbudgettet. Så er det altså nemt, at smide 600 mio. efter Van Dijk, når man ugen efter sælger Coutinho. Et salg der ifølge flere rygter er blevet forhandlet siden sommerens vindue. Altså var det en handel man må formode, at man vidste ville gå igennem allerede da man købte Van Dijk. Man må også formode, at man allerede i sommer vidste at en milliardhandel for Coutinho ville ske allersenest sommeren 2018. I det perspektiv synes jeg ikke sommerens vindue viste andet end det vi allerede ved: At FSG aldrig kommer til at smide de store penge.

Man kan sagtens køre økonomien forsvarligt, uden at have et plus på transfersiden. At spillerkøb skal finansieres gennem spillersalg er en strategi jeg kan forstå man bruger i en Superliga-klub. Det hører ikke til i en klub med mesterskabsambitioner i verdens bedste liga.

@Mazter81 - Selvfølgelig er der forskel, men derfor vil jeg stadig holde fast i, at pengene i det store billede repræsenterer spillemæssig værdi, og at de klubber der bruger flest penge - også når det kommer til transfers - er dem der får størst succes. Chelsea og Manchester City havde aldrig kunnet løfte sig op på det spillemæssige niveau de har i dag uden pengene. Det er der jo ingen der er i tvivl om. Og jeg forventer ikke, at vi kan eller skal bruge samme mængde penge som City. Jeg peger bare på, at det er en risky strategi, at vi bruger så lidt penge som vi gør, og at jeg er i tvivl om, om vi kan nå toppen på denne måde.
Et glimrende eksempel er jo 2014/15-sæsonen. I 13/14 havde vi vores bedste sæson siden 1990 og vi er tilbage i Champions League. Suarez bliver solgt. Vi køber rigtigt dårligt ind, bl.a. med Balotelli som den direkte afløser til Suarez. Vi falder fuldstændigt sammen i 14/15. Rodgers og transferkomiteen får hele skylden for det fejlede transfervindue og de har bestemt også et meget stort ansvar for at træffe valgene i forhold til hvordan pengene skulle bruges. Men var det Rodgers' skyld, at man blev nødt til at eksperimentere med at købe eksempelvis Balotelli? Han arbejdede jo under de vilkår, som ledelsen gav ham og de tillod ikke, at man gik ud og smed de helt store penge efter "proven quality", som eksempelvis Higuain eller lignende. Man måtte eksperimentere med udviklingsspillere og lottokuponer, som man ville kunne føre de sidste par skridt op til stjernestatus, som vi har set så mange gange i Liverpool. Og igen, jeg frasiger ikke Rodgers sit ansvar. Jeg irriteres bare over, at FSG gik fuldstændigt fri for kritik. Vi var tættere på der hvor vi gerne vil være end vi er nu, og jeg køber ikke præmissen om, at det kun var Rodgers' skyld at korthuset faldt sammen, og at vi måtte starte fra scratch igen med Klopp. FSG udnyttede ikke det momentum vores fremragende 13/14-sæson gav os og jeg syntes, at jeg så lidt af samme mønster i sommer. Heldigvis har vi en langt bedre træner og et langt bedre team end dengang under Rodgers, men jeg frygter, at Klopp på et tidspunkt bliver offer for samme strategi. For når lortet kommer til at brænde, så kommer Klopp til at stå med ansvaret, selvom han arbejder under de vilkår som FSG har givet ham.
Der er ingen tvivl om, at FSG har lavet dumheder - Værst imø, at de ikke ville tilbyde Sterling en ordentlig kontrakt, der matchede, at han var en af vores allerbedste spillere og ikke bare matchede at han var ung. Klart han ville væk, når han kunne komme til City og blive bedre lønnet end Gerrard, istedet for at blive lønnet som en bolddreng i Chelsea, som var den løn vi tilbød ham. Latterligt.

Til gengæld var det en rigtig god strategi fra start, at få ryddet ud i gamle og dyre spillere, og få unge talentfulde spillere ind. Det har gjort, at vi istedet for at stå på fallittens rend, nu står med et udvidet stadion og stærkere trup end længe.

At vi nu rent faktisk er villige til at smide de store penge efter de helt rette spillere, viser at vi står stærkere end længe - og også langt stærkere end vi gjorde da Suarez blev solgt. At man vælger, at se aggressivt sort på det hele fordi vi har solgt en spiller - og nu mener at FSG er latterlige og det beviser de kun er her for pengenes skyld, er imø helt forrykt. Men ja, vi kunne da godt løbe ud og smide en milliard efter at købe Balotelli tilbage - det ville da være helt fantastisk. Og så gøre det et par gange mere og så ende med at gå fallit, og lukke klubben. Ja. Det kunne da være sjovt. Håber godt nok ikke i kører jeres egen økonomi, som i gerne vil have at Liverpool kører deres.

Der er stadig længe til at Vintervinduet lukker. Så masser af tid til at der kan komme forstærkninger - men samtidigt, så må det 100% være Klopp, der tager beslutningen. Der skal ikke købes bare for at købes. Hvis ikke den rette spiller kan fås, i dette vindue (meget sandsynligt) så hellere gemme og få den helt rette til sommer.

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: FSG

Indlæg af Mambo » torsdag, 11. jan, 2018 18:30

Bojangles skrev: Der er ingen tvivl om, at FSG har lavet dumheder - Værst imø, at de ikke ville tilbyde Sterling en ordentlig kontrakt, der matchede, at han var en af vores allerbedste spillere og ikke bare matchede at han var ung. Klart han ville væk, når han kunne komme til City og blive bedre lønnet end Gerrard, istedet for at blive lønnet som en bolddreng i Chelsea, som var den løn vi tilbød ham. Latterligt.

Til gengæld var det en rigtig god strategi fra start, at få ryddet ud i gamle og dyre spillere, og få unge talentfulde spillere ind. Det har gjort, at vi istedet for at stå på fallittens rend, nu står med et udvidet stadion og stærkere trup end længe.

At vi nu rent faktisk er villige til at smide de store penge efter de helt rette spillere, viser at vi står stærkere end længe - og også langt stærkere end vi gjorde da Suarez blev solgt. At man vælger, at se aggressivt sort på det hele fordi vi har solgt en spiller - og nu mener at FSG er latterlige og det beviser de kun er her for pengenes skyld, er imø helt forrykt. Men ja, vi kunne da godt løbe ud og smide en milliard efter at købe Balotelli tilbage - det ville da være helt fantastisk. Og så gøre det et par gange mere og så ende med at gå fallit, og lukke klubben. Ja. Det kunne da være sjovt. Håber godt nok ikke i kører jeres egen økonomi, som i gerne vil have at Liverpool kører deres.

Der er stadig længe til at Vintervinduet lukker. Så masser af tid til at der kan komme forstærkninger - men samtidigt, så må det 100% være Klopp, der tager beslutningen. Der skal ikke købes bare for at købes. Hvis ikke den rette spiller kan fås, i dette vindue (meget sandsynligt) så hellere gemme og få den helt rette til sommer.
Jeg siger ikke, at jeg synes FSG er latterlige. Jeg siger, at jeg stadig her 7 år efter at de overtog, mangler at se at beviset for at de er kompetente nok og er i stand til endegyldigt at føre klubben frem. Jeg siger ikke, at de nødvendigvis har de forkerte intentioner. Jeg mangler bare at se os tage skridtet fra subtophold til et konsistent tophold. Det er ikke noget jeg pludseligt synes, fordi vi sælger Coutinho. Det har jeg syntes en del år. Men jeg var da også fanboy dengang, hvor jeg faldt for alle deres flotte ord og spændende visioner, om moneyball, om at være klogere end de andre og snyde systemet. Og de skal da have, at de har ryddet op i økonomien. Men jeg mangler, at se handling der hvor det er virkeligt tæller - på banen. Men lad os se. En Champions League-placering i år, vil klart lysne mit syn på FSG's projekt.

Hvem har nogensinde sagt, at vi skal smide en milliard efter Balotelli?

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: FSG

Indlæg af Bojangles » torsdag, 11. jan, 2018 19:20

Vi var ikke et top 4 hold da de kom - vi var knapt et hold der kunne soille sig i europa league og pilen pegede kun nedad. Vi er nu et hold, hvor det er en klmpe skuffelse, hvis vi ikke kommer i top 4. Og det kan endda for entes, at vi er med helt i top, samtidigt med at vi også kan være med i CL. Så de har i aller højeste grad vist det på banen. - at de så endda samtidigt har gjort det økonomisk forsvarligt og ikke bare gældsat os eller hældt en masse slave/olie penge i klubben er endnu mere fantastisk.

Men selvfølgelig, hvis man ønsker sig en sugerdaddy, der for urealistiske penge snyder FFP og køber sig til succes, så er FSG selvfølgelig ikke de rigtige. Det ønsker jeg mig ikke. Jeg ønsker at vi gør det her som klub og ikke som solo rigmands legetøjsprojekt

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » torsdag, 11. jan, 2018 19:50

Bojangles skrev:Vi var ikke et top 4 hold da de kom - vi var knapt et hold der kunne soille sig i europa league og pilen pegede kun nedad. Vi er nu et hold, hvor det er en klmpe skuffelse, hvis vi ikke kommer i top 4. Og det kan endda for entes, at vi er med helt i top, samtidigt med at vi også kan være med i CL. Så de har i aller højeste grad vist det på banen. - at de så endda samtidigt har gjort det økonomisk forsvarligt og ikke bare gældsat os eller hældt en masse slave/olie penge i klubben er endnu mere fantastisk.

Men selvfølgelig, hvis man ønsker sig en sugerdaddy, der for urealistiske penge snyder FFP og køber sig til succes, så er FSG selvfølgelig ikke de rigtige. Det ønsker jeg mig ikke. Jeg ønsker at vi gør det her som klub og ikke som solo rigmands legetøjsprojekt
Så enig :army7:

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: FSG

Indlæg af Mambo » torsdag, 11. jan, 2018 22:52

Bojangles skrev:Vi var ikke et top 4 hold da de kom - vi var knapt et hold der kunne soille sig i europa league og pilen pegede kun nedad. Vi er nu et hold, hvor det er en klmpe skuffelse, hvis vi ikke kommer i top 4. Og det kan endda for entes, at vi er med helt i top, samtidigt med at vi også kan være med i CL. Så de har i aller højeste grad vist det på banen. - at de så endda samtidigt har gjort det økonomisk forsvarligt og ikke bare gældsat os eller hældt en masse slave/olie penge i klubben er endnu mere fantastisk.

Men selvfølgelig, hvis man ønsker sig en sugerdaddy, der for urealistiske penge snyder FFP og køber sig til succes, så er FSG selvfølgelig ikke de rigtige. Det ønsker jeg mig ikke. Jeg ønsker at vi gør det her som klub og ikke som solo rigmands legetøjsprojekt
Vi er da heller ikke et top fire hold nu? Altså jo, vi ligger i top fire lige nu, men den er langt fra sikker. Men sådan generelt har vi ikke været et top fire hold under FSG. Her er vores slutpositioner under FSG siden deres første hele sæson i 11/12: 8., 7., 2., 6., 8. og 4.. Altså et subtophold som med jævne mellemrum ender i top fire. Eller som det hedder i dag: Et top 6-hold. Og så skal det siges, at I samtlige af de nævnte sæsoner, har top fire været succeskriteriet. Vi har været i nærheden af mesterskabet én eneste gang i FSG's tid og det er snart fire år siden.

Jeg vil ikke sige, at det hverken er en kæmpe skuffelse eller kæmpe overraskelse, hvis vi ender uden for top fire. Jeg havde selv skudt på en 5. plads, da jeg mener, at der er fire hold der er bedre end os i ligaen. Og jeg er ret sikker på, at det kun er Liverpool-fans der ser det som en overraskelse hvis vi ender under City, Chelsea, Man Utd og Tottenham.

Jeg siger ikke vi skal have en sugar daddy, snyde FFP eller noget i den dur, men der er eddermaneme stor forskel på at køre sin klub som City og den måde vi styres på, og der er helt sikkert et sted midt i mellem. Styres Man Utd af en sugar daddy?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » torsdag, 22. feb, 2018 16:43

Christian Purslow tror godt, at FSG vil fortsætte med at slå transferrekorden mv for at få os til det næste niveau, nu da fundamentet er på vej til at være grundlagt:

https://www.thisisanfield.com/2018/02/f ... g-forward/

De kan godt betale de højeste lønninger i Baseball ligaen i hvert fald :D

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... l-14310903

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » tirsdag, 13. mar, 2018 09:07

Salah med størst værdistigning.

6 Liverpool spillere på Top 50-listen, hvor 4 Klopp-køb figurerer:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/3 ... -en-salah/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » tirsdag, 13. mar, 2018 09:08

Knapt 60 mio. euro tjent på CL indtil videre:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/3 ... ns-league/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » tirsdag, 13. mar, 2018 09:09

Liverpool med 3. højeste gæld i Premier League:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/3 ... er-league/

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: FSG

Indlæg af Jesper » tirsdag, 13. mar, 2018 09:13

Niels K skrev:Liverpool med 3. højeste gæld i Premier League:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/3 ... er-league/
Jeg læste godt den artikel med en serie af kommentarer. Jeg synes, at den er svært at læse, hvis man ikke bare skal læse overskrifter og ikke er en ørn til at forstå de større sammenhænge i de økonomiske nøgletal. Skal man være bekymret? Skal man glædes? Hvad er perspektiverne?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 13. mar, 2018 09:25

Ingen grund til bekymring. Omsætningen stiger hurtigere end gælden. Det meste af gælden er lånt til meget lav rente, og lånt hos ejerne, og de saver vel ikke den gren over de selv sidder på :)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: FSG

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 13. mar, 2018 11:12

Hr. Drejer skrev:Ingen grund til bekymring. Omsætningen stiger hurtigere end gælden. Det meste af gælden er lånt til meget lav rente, og lånt hos ejerne, og de saver vel ikke den gren over de selv sidder på :)
Lige præcis. Det er financieringen af stadionudvidelsen som FSG har lånt til Liverpool FC på favorable vilkår. Det kan således på ingen måde sammenlignes med Gøg og Gokkes gældsætning i slutningen af 00'erne, som gjorde at Royal Bank of Scotland tvangssolgte klubben til FSG.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar