FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 28. nov, 2018 10:11

ilusio skrev: Til gengæld betaler du vel skat?
En ting er de lønninger klubberne betaler en spiller for at dyrke sin hoppy i 15-20 år. En anden ting er de enorme summer der køres uden om systemet i mange lande. DET brækker jeg mig over.

Jeg siger det HVER gang snakken med min søn falder på penge og fodbold.
"det kan godt være Messi eller Ronaldo har givet 500.000 kr til en syg dreng eller noget, men de har snydt det samme system for mange hundrede mio samtidig, så de skulle snarere købe et helt hospital i stedet".

De er spillere med SÅ mange penge og så vil de snyde de svageste i samfundet ved at snyde i skat. Det kan jeg ikke acceptere. Ind og brumme og fratag dem deres penge. Desværre har disse 2 "idoler" købt sig aflad og undgået fængsel.

Det værste er at de ikke er alene om dette svineri. Det er desværre en gængs metode mange steder og sikkert delvist også i Liverpool.
Stop dette i stedet for at give 1%. (har de undgået 20% i skat er det jo tydeligt hvor hyklerisk det er)
NEMLIG!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » onsdag, 28. nov, 2018 11:47

Filos of Isk skrev:
ilusio skrev: Til gengæld betaler du vel skat?
En ting er de lønninger klubberne betaler en spiller for at dyrke sin hoppy i 15-20 år. En anden ting er de enorme summer der køres uden om systemet i mange lande. DET brækker jeg mig over.

Jeg siger det HVER gang snakken med min søn falder på penge og fodbold.
"det kan godt være Messi eller Ronaldo har givet 500.000 kr til en syg dreng eller noget, men de har snydt det samme system for mange hundrede mio samtidig, så de skulle snarere købe et helt hospital i stedet".

De er spillere med SÅ mange penge og så vil de snyde de svageste i samfundet ved at snyde i skat. Det kan jeg ikke acceptere. Ind og brumme og fratag dem deres penge. Desværre har disse 2 "idoler" købt sig aflad og undgået fængsel.

Det værste er at de ikke er alene om dette svineri. Det er desværre en gængs metode mange steder og sikkert delvist også i Liverpool.
Stop dette i stedet for at give 1%. (har de undgået 20% i skat er det jo tydeligt hvor hyklerisk det er)
NEMLIG!
Jeg tror desværre problemet er mere kompliceret end som så, da jeg ikke tror, at folk der tjener rigtig mange penge er født med en dårligere moral end alle os andre, men jeg ved, at der sker det for Top 100 virksomheder, de rigeste 2% af befolkningen og folk, der tjener mange penge indenfor en overskuelig periode som skuespillere, professionelle sportsfolk, musikere, kunstnere osv. er, at der står en hær af frådende konsulenter, bankfolk, revisorer, advokater osv., der rigtig gerne vil have så stor en luns af deres penge som muligt, og de skal jo lokke med et eller andet for at komme forrest i køen og ind i varmen, og det bedste de ved, de kan lokke med er udsigten til, at de personer og virksomheder kan beholde flest muligt af deres penge selv, de smarteste konstruktioner og fx. de højeste forrentninger. Agenter spiller givetvis også en kæmpe rolle i dette cirkus, da de givetvis står for de indledende samtaler med ovennævnte glubske ulve, da en ikke-uddannet fodboldspiller ikke har en kinamands chance for at kunne gennemskue diverse scenarier og må stole på sikkert deres agent, som de jo også betaler fyrsteligt.
Når alt dette er sat op, så kan man dog stadig sige, at med så store lønninger burde man gavmildt give tilbage, men der går åbenbart grådighed i den for de fleste, når de først er kommet i gang med alle finurlighederne, så det højst kan blive til nogle autografer, hospitalsbesøg og en velgørenhedskamp i ny og næ, hvor de får hilst på gamle venner :dontknow:

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 28. nov, 2018 11:58

Niels K skrev:
Jeg tror desværre problemet er mere kompliceret end som så, da jeg ikke tror, at folk der tjener rigtig mange penge er født med en dårligere moral end alle os andre, men jeg ved, at der sker det for Top 100 virksomheder, de rigeste 2% af befolkningen og folk, der tjener mange penge indenfor en overskuelig periode som skuespillere, professionelle sportsfolk, musikere, kunstnere osv. er, at der står en hær af frådende konsulenter, bankfolk, revisorer, advokater osv., der rigtig gerne vil have så stor en luns af deres penge som muligt, og de skal jo lokke med et eller andet for at komme forrest i køen og ind i varmen, og det bedste de ved, de kan lokke med er udsigten til, at de personer og virksomheder kan beholde flest muligt af deres penge selv, de smarteste konstruktioner og fx. de højeste forrentninger. Agenter spiller givetvis også en kæmpe rolle i dette cirkus, da de givetvis står for de indledende samtaler med ovennævnte glubske ulve, da en ikke-uddannet fodboldspiller ikke har en kinamands chance for at kunne gennemskue diverse scenarier og må stole på sikkert deres agent, som de jo også betaler fyrsteligt.
Når alt dette er sat op, så kan man dog stadig sige, at med så store lønninger burde man gavmildt give tilbage, men der går åbenbart grådighed i den for de fleste, når de først er kommet i gang med alle finurlighederne, så det højst kan blive til nogle autografer, hospitalsbesøg og en velgørenhedskamp i ny og næ, hvor de får hilst på gamle venner :dontknow:
ahh, spoilsport.
Men ja, alting er altid mere kompliceret end som så, så selvfølgelig er dette også mere kompliceret end som så.

Man kan overveje om det overhovedet er muligt at blive top100 inden for sin sport uden at være super ærgerrig :dontknow: ?
- derfor kan man måske godt være gavmild samtidig, men det syntes de jo nok også selv de er når de giver væk eller holder fester hvor man så samtidig samler ind til en eller anden charity.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: FSG

Indlæg af ilusio » onsdag, 28. nov, 2018 13:16

Jeg læste at Kante vist nok, havde afvist at få en del af sin løn udbetalt via et skattely.

Ikke fordi han kommer til at leve af havregrød af den årsag, men NÅR man tjener SÅ mange penge, så er det umoralsk ikke at betale skat.
Som en rig dansker har sagt: "jeg elsker at betale skat. Det betyder nemlig at jeg har tjent mange penge". (tæt på rigtigt citeret men pointen den samme)

Du er ikke ansvarsfri bare fordi du har været dum nok til at lytte til en grådig agent/rådgiver/klub.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 28. nov, 2018 13:21

ilusio skrev:Jeg læste at Kante vist nok, havde afvist at få en del af sin løn udbetalt via et skattely.

Ikke fordi han kommer til at leve af havregrød af den årsag, men NÅR man tjener SÅ mange penge, så er det umoralsk ikke at betale skat.
Som en rig dansker har sagt: "jeg elsker at betale skat. Det betyder nemlig at jeg har tjent mange penge". (tæt på rigtigt citeret men pointen den samme)

Du er ikke ansvarsfri bare fordi du har været dum nok til at lytte til en grådig agent/rådgiver/klub.
Det er helt rigtigt, men de her gutter har meget skole tilbage når de opdager at de er gode nok til måske at blive professionelle, så de må nok også i nogen grad stole på rådgivere.

Ikke at det fritager en for ansvar, men jeg kan også godt forstå at spillerne er lettede over at der er nogen der hjælper dem med alt det der foregår uden for fodbolden.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: FSG

Indlæg af Thommo » onsdag, 28. nov, 2018 19:42

Filos of Isk skrev:
ilusio skrev: Til gengæld betaler du vel skat?
En ting er de lønninger klubberne betaler en spiller for at dyrke sin hoppy i 15-20 år. En anden ting er de enorme summer der køres uden om systemet i mange lande. DET brækker jeg mig over.

Jeg siger det HVER gang snakken med min søn falder på penge og fodbold.
"det kan godt være Messi eller Ronaldo har givet 500.000 kr til en syg dreng eller noget, men de har snydt det samme system for mange hundrede mio samtidig, så de skulle snarere købe et helt hospital i stedet".

De er spillere med SÅ mange penge og så vil de snyde de svageste i samfundet ved at snyde i skat. Det kan jeg ikke acceptere. Ind og brumme og fratag dem deres penge. Desværre har disse 2 "idoler" købt sig aflad og undgået fængsel.

Det værste er at de ikke er alene om dette svineri. Det er desværre en gængs metode mange steder og sikkert delvist også i Liverpool.
Stop dette i stedet for at give 1%. (har de undgået 20% i skat er det jo tydeligt hvor hyklerisk det er)
NEMLIG!
Jamen jeg er ikke for at de skal snyde, men ser det som positivt Mata har sat noget godt i søen. Efter danske bank sagen, fik jeg nok, jeg tror alle der tjener et par mill og derover som udgangspunkt helst vil spytte på en hjemløs, fremfor at købe "hus forbi", jeg direkte foragter snydepelse (når det er i mill klassen, jeg forstår godt en tømrer eksempelvis fusker lidt), og vil gerne spytte danske bank snydepelsen i hovedet, messi lige så. At bagmandspolitiet har åbnet en sag, er ren kosmetisk.....Eller skulle det da være undtagelsen, at en så stor narrøv kommer ind at bure, eller sågar få en mill bøde. Han startede jo ud med at få 14 mill som tak da han sagde op.

Ergo jeg regner slipsefyre som korrupte indtil jeg får det modbevist, og det er ikke overdrivelse fremmer forståelsen, jeg mener det. med slipsefyre, menes også LFC spillerne. Som mortenbak skriver, det er svært at stoppe med fodbold vanen. Jeg fatter dog ikke der kommer nye fans til klub fodbold, når de nu kender til den økonomi der er i det skidt.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » tirsdag, 08. jan, 2019 08:38

Liverpool FC's digital investment to gain 'lifetime value' from global supporters, says CEO:

https://www.arabianbusiness.com/sport/4 ... s-says-ceo

Liverpool FC winning the Premier League would be 'priceless', says club CEO:

https://www.arabianbusiness.com/sport/4 ... s-club-ceo

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: FSG

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 08. jan, 2019 10:25

Niels K skrev:Liverpool FC's digital investment to gain 'lifetime value' from global supporters, says CEO:

https://www.arabianbusiness.com/sport/4 ... s-says-ceo
En fodbold klubs LTV er vel baseret på succes.
Leeds havde nok haft flere supportere i dag hvis de havde bevaret stimen.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » tirsdag, 08. jan, 2019 10:45

Fowler89 skrev:
Niels K skrev:Liverpool FC's digital investment to gain 'lifetime value' from global supporters, says CEO:

https://www.arabianbusiness.com/sport/4 ... s-says-ceo
En fodbold klubs LTV er vel baseret på succes.
Leeds havde nok haft flere supportere i dag hvis de havde bevaret stimen.
Det er han jo også inde på i det andet link, men som jeg husker det, så var Leeds' økonomi baseret på CL deltagelse hver sæson med deres dyre køb og høje lønninger, og da det glippede, gik de jo konkurs, hvor jeg mener, at vi gør det rigtige med at køre en bæredygtig forretning, og udvikler os sportsligt i det rigtige tempo.
Det er da en bedre fornemmelse, end man må sidde med i Chelsea, Man City, PSG og andre steder, hvor man ikke aner, hvad der vil ske, hvis ejerne hellere vil have noget nyt legetøj en dag eller som I Barca og Real Madrid, hvor man lever på sine kreditorers nåde.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » torsdag, 24. jan, 2019 08:18

Vi kommer tættere på scum's omsætning:

https://www.hulldailymail.co.uk/sport/f ... te-2462480

50 mio. £ mere om året for en ny trøjeaftale vil hjælpe meget på det ligesom en udvidelse af Anfield vil:

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... s-13896976
Senest rettet af Niels K torsdag, 24. jan, 2019 09:07, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » torsdag, 24. jan, 2019 08:39

Meget sjovt indlæg:

Liverpool FC’s 10-Year Challenge: How Jurgen Klopp’s Reds compare to Rafa Benitez’s 2009 side

https://www.thisisanfield.com/2019/01/l ... 2009-side/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » torsdag, 24. jan, 2019 08:49

FSG er åbne for at sælge en minoritetsandel af klubben for at kunne vækste og investere endnu mere:

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... s-13897685

Man City solgte 13% af aktierne til nogle kinesere for 265 mio. £ i 2015, og det lyder jo ikke så tosset, men det skal være den rigtige investor i Liverpool FC.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » torsdag, 24. jan, 2019 09:02

Kampindtægter på hjemmebane 2017 Top 20:

https://talksport.com/football/479721/t ... g-to-uefa/

Hvor mange sæder er det, at vi planlægger ifm næste udvidelse, og går det fremad med planerne ?

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 24. jan, 2019 09:17

Niels K skrev:FSG er åbne for at sælge en minoritetsandel af klubben for at kunne vækste og investere endnu mere:

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... s-13897685

Man City solgte 13% af aktierne til nogle kinesere for 265 mio. £ i 2015, og det lyder jo ikke så tosset, men det skal være den rigtige investor i Liverpool FC.
hader ordet vækste, mest fordi det slet ikke er et ord, men et politiker-DJØF-udtryk der blev opfundet for at distrahere folk fra det faktum at ting der vokser har det med at stoppe med at vokse på et tidspunkt. - undskyld Niels K, jeg kan stadig godt lide dig.

men udover det, så er det meget fornuftigt, indtjeningen for PL tophold vil jo stige enormt i de kommende år, må man gå ud fra, så det ville være et skidt tidspunkt for FSG at sælge helt ud, men det kræver jo som altid nogle investeringer, når man gerne vil vokse.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » torsdag, 24. jan, 2019 09:37

Filos of Isk skrev:
Niels K skrev:FSG er åbne for at sælge en minoritetsandel af klubben for at kunne vækste og investere endnu mere:

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... s-13897685

Man City solgte 13% af aktierne til nogle kinesere for 265 mio. £ i 2015, og det lyder jo ikke så tosset, men det skal være den rigtige investor i Liverpool FC.
hader ordet vækste, mest fordi det slet ikke er et ord, men et politiker-DJØF-udtryk der blev opfundet for at distrahere folk fra det faktum at ting der vokser har det med at stoppe med at vokse på et tidspunkt. - undskyld Niels K, jeg kan stadig godt lide dig.

men udover det, så er det meget fornuftigt, indtjeningen for PL tophold vil jo stige enormt i de kommende år, må man gå ud fra, så det ville være et skidt tidspunkt for FSG at sælge helt ud, men det kræver jo som altid nogle investeringer, når man gerne vil vokse.
Jeg er nu også lidt ambivalent ift udtrykket, men det dækker jo bredt, og i Liverpool's tilfælde, så er vi jo ikke en morgenavis eller en Flow-TV station, som begge er på den anden side af mæthedspunktet og kun kan se afgrunden foran dem, hvis de ikke sadler om ;)

Vi skal jo udnytte vores Klopp-faktor, vores i offentligheden attraktive spillere, vores spillemæssige udvikling, hele vores historie og smede, mens jernet er varmt, så vi kommer helt op i front på alle parametre, og selvom alla parametre kun er med pil op under FSG, så er der stadig et stykke arbejde at gøre, før vi er i mål og naturligvis skal sætte os nye målsætninger.

En kapitalindsprøjtning i den størrelsesordning af den rette profil ift at matche Liverpool's værdisæt vil jo kunne speede tempoet op for en masse investeringer, som måske stadig kun ligger på skrivebordet ?

Besvar