FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
bblauritzen
Indlæg: 1053
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: FSG

Indlæg af bblauritzen » fredag, 01. sep, 2017 11:44

Hr. Drejer skrev:Hvorfor FSG ikke vil sælge Coutinho:

http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 23351.html
Der ligger forhåbentlig sportslige overvejelser bag beslutningen og ikke gammelt småligt nag.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 01. sep, 2017 11:45

bblauritzen skrev:
Hr. Drejer skrev:Hvorfor FSG ikke vil sælge Coutinho:

http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 23351.html
Der ligger forhåbentlig sportslige overvejelser bag beslutningen og ikke gammelt småligt nag.
Jeg læser det lidt som en blanding af begge.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 01. sep, 2017 11:45

bblauritzen skrev:
Hr. Drejer skrev:Hvorfor FSG ikke vil sælge Coutinho:

http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 23351.html
Der ligger forhåbentlig sportslige overvejelser bag beslutningen og ikke gammelt småligt nag.
Jeg læser det lidt som en blanding af begge.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: FSG

Indlæg af Kasper88 » fredag, 01. sep, 2017 18:10

Hr. Drejer skrev:Hvorfor FSG ikke vil sælge Coutinho:

http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 23351.html
Skal love for at sølvpapirshatten strammer om ørerne på Simon Hughes. Aaaarh hva, den må I længere ud på landet med.
Corner taken quickly...

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: FSG

Indlæg af AJJ » fredag, 01. sep, 2017 19:30

Kasper88 skrev:
Hr. Drejer skrev:Hvorfor FSG ikke vil sælge Coutinho:

http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 23351.html
Skal love for at sølvpapirshatten strammer om ørerne på Simon Hughes. Aaaarh hva, den må I længere ud på landet med.
Enig. Uunderbyggede spekulationer. Typisk sportsjournalistik...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » søndag, 08. okt, 2017 08:30

Amanda Staveley blev spottet på St. James Park, og nu summes der om et salg af klubben. Puha, der er godt nok mange, jeg håber, vi ikke sælges til:

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... e-11303882

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: FSG

Indlæg af Bojangles » søndag, 08. okt, 2017 11:54

Man kan ikke fortænke dem i at ville sælge når størstedelen af Liverpoolfans ønsker et ManC/PSG slags ejerskab og brokker sig hele tiden. Hvorfor bruge tid på at gøre noget på de rigtige måde, når der ikke er støtte til det. De kan sælge nu og tjene vanvittig mange penge i forhold til deres investering i klubben. Det er tydeligvis ikke det de ønsker, men det er det vi fans skubber dem til at gøre.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » søndag, 08. okt, 2017 12:02

Bojangles skrev:Man kan ikke fortænke dem i at ville sælge når størstedelen af Liverpoolfans ønsker et ManC/PSG slags ejerskab og brokker sig hele tiden. Hvorfor bruge tid på at gøre noget på de rigtige måde, når der ikke er støtte til det. De kan sælge nu og tjene vanvittig mange penge i forhold til deres investering i klubben. Det er tydeligvis ikke det de ønsker, men det er det vi fans skubber dem til at gøre.
100% enig. Alt går i den rigtige retning, og det fik lige et ekstra gear med Klopp, og det staff, han har omkring sig. Stadion udbygges. Nyt træningsanlæg, flere sponsorer osv, osv.
For mig er det et spm, om den endelige finetuning af holdet, før vi helt oppe, hvor vi kan sige, at går efter det hele med tung vægt bag ordene.
Jeg har temmelig stor tålmodighed med Klopp, jeg synes det er fedt og overraskende, at vi nu kan købe Keita for så mange penge og det samme med VvD, og så elsker jeg den måde, vi spiller bold på generelt.

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: FSG

Indlæg af Hendo » mandag, 09. okt, 2017 01:25

Bojangles skrev:Man kan ikke fortænke dem i at ville sælge når størstedelen af Liverpoolfans ønsker et ManC/PSG slags ejerskab og brokker sig hele tiden. Hvorfor bruge tid på at gøre noget på de rigtige måde, når der ikke er støtte til det. De kan sælge nu og tjene vanvittig mange penge i forhold til deres investering i klubben. Det er tydeligvis ikke det de ønsker, men det er det vi fans skubber dem til at gøre.
Tvivler på at de lytter ret meget efter hvad fans ønsker, når der tales så store penge. Har også utroligt svært ved at se de bliver presset på nogen som helst måde af fans. Hvilke fans er det der skubber dem til at sælge klubben? Der er ingen protester, ingen skov af flag og bannere, ingen massiv sang. Der er lidt brok i krogene. Lidt debat på alle mulige forum og Twitter osv. Det er fodbold. Hvis de er så ømskindede havde de nok aldrig købt en fodbold-franchise. De har vel bare set en mulighed for at købe forholdsvis billigt og enten malke den ved at køre Arsenal style to the max, eller sælge dyrt. Det virker næsten som om, at hvis man kritiserer ejerne af deres engelske fodbold-franchise aka Liverpool så "brokker man sig hele tiden" og ønsker et ejerskab a la olieklubberne. Eller også får man denne: "Synes du måske ikke de er bedre end de svindlere og fuskere fra før FSG kom ind"? Hehe, jamen vi bukker og takker, de er ikke fuskere og svindlere. Ikke nødvendigvis møntet på dig ;) men synes der er en del der har den holdning. Forstår den ikke rigtigt. Jo, de er bedre, og meget går i den rigtige retning, men der er godt nok også mange ufatteligt dyre og dumme fejl. Som bare gentager sig oven i købet. De har godt nok ikke ofret de ressourcer og vist den sult og det drive man kunne ønske. Igen, bare det at de næsten aldrig er i Liverpool OG alligevel samtidig ikke ansætter flere dygtige folk er latterligt og skuffende. Det handler ikke om beskidte oliepenge. Mange meter kan indhentes på f.eks. Chelsea, Man City, PSG osv. på mange andre måder. Simpelthen fordi Liverpool er Liverpool. Utroligt stort potentiale.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: FSG

Indlæg af Oomph242 » mandag, 09. okt, 2017 19:11

Niels K skrev:Amanda Staveley blev spottet på St. James Park, og nu summes der om et salg af klubben. Puha, der er godt nok mange, jeg håber, vi ikke sælges til:

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... e-11303882
Det første tænkte, da jeg så hende var Glenn Close (Fatal attraction).

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: FSG

Indlæg af ilusio » tirsdag, 10. okt, 2017 05:01

1. Ro på. Med den fremgang vi har vist over de sidste 2 år, så er der intet der tyder på at klubben ikke bliver markant dyrere de næste 2-3 år. Alene ud fra de TV aftaler der ligger de næste år gør at værdien af klubben automatisk stiger (såvel som alle andre PL hold)
2. Jeg vil en milliard gange hellere have FSG som ejere end en sugardaddy som vi blot bliver et udstillingsvindue/legetøj for.

Hvis vi får succes med det nuværende set up, så er det fordi vi selv har klaret det. Der er ikke nogen der har købt den til os (læs city og chelsea). Skal man have bare lidt respekt for scum(og det er sgu svært nok i sig selv), så er det da at de selv har tjent deres penge.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: FSG

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 10. okt, 2017 07:48

ilusio skrev:1. Ro på. Med den fremgang vi har vist over de sidste 2 år, så er der intet der tyder på at klubben ikke bliver markant dyrere de næste 2-3 år. Alene ud fra de TV aftaler der ligger de næste år gør at værdien af klubben automatisk stiger (såvel som alle andre PL hold)
2. Jeg vil en milliard gange hellere have FSG som ejere end en sugardaddy som vi blot bliver et udstillingsvindue/legetøj for.

Hvis vi får succes med det nuværende set up, så er det fordi vi selv har klaret det. Der er ikke nogen der har købt den til os (læs city og chelsea). Skal man have bare lidt respekt for scum(og det er sgu svært nok i sig selv), så er det da at de selv har tjent deres penge.
Jeg vil bare gerne have ejere, som har interesse for fodbold og ikke bare forretningsdelen. Så er jeg egentlig ligeglad med om de er rige russere, arabere eller andet.

Jeg har svært ved, at se vi kommer meget længere med FSG end vi er nu... top 4-6 virker de tilfredse med.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: FSG

Indlæg af Surf » tirsdag, 10. okt, 2017 09:18

Hendo skrev:Det handler ikke om beskidte oliepenge. Mange meter kan indhentes på f.eks. Chelsea, Man City, PSG osv. på mange andre måder. Simpelthen fordi Liverpool er Liverpool. Utroligt stort potentiale.
Vil du ikke uddybe dette? Hvilke andre måder?
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: FSG

Indlæg af Redmaniac » tirsdag, 10. okt, 2017 11:17

Jeg forstår ikke den harme, der fortsat er mod Chelsea og deres forretningsmodel.

Nuvist, så investerede Abramovich tungt i de første 5-6 år af hans ejerskab og klubben blev drevet med kæmpe underskud. Det kan der ikke være tvivl om og perceptionen af Chelsea på daværende tidspunkt var med rette, at han blot var en sugardaddy, der øsede endeløse oliemilliarder ind i klubben. Ydermere bød årene efter Mourinho (den føreste æra) på et virvar af trænerfyringer og prædikatet galeanstalt kunne pludselig også påklistres klubben, hvilket blot var med til at forstærke følelsen af, at man havde at gøre med en "legetøjsklub".

Ser man på Chelsea nu så har vi at gøre med at forholdsvis fornuftigt sportslig forretning, men også et ganske sundt økonomisk foretagende. De køber dyrt, men de sælger så sandelig også dyrt. Derudover er der også investeret i ungdomsakadamiet, der vel (uden at jeg har tjekket op på det) har udklækket flere PL spillere end Liverpool på det seneste. Vi har naturligvis stadigvæk ikke rigtigt set nogle bryde igennem på førsteholdet og etablere sig i grundtruppen, men jeg tror nu nok, at Chelsea har en ambition om, at dette skal ske.

Udefra set kan det også set lidt usmageligt ud, at de hamstrer så mange unge spillere og så blot sender dem på udlån uden at give dem changen på førsteholdet. Vi ved dog alle, at for hvert supertalent, der slår igenne, så er der mindst 100 der ikke gøre. Derfor giver det - objektivt set fra - god mening at køre så mange som muligt igennem maskinen for at øge chancerne for at ramme det gode talent. Ja; Der har været svipsere som De Bruyne og Matic og lægger man fokus på disse, så ser Chelsea model naturligvis fjollet ud.

Hvis vi så ser på hele forløbet siden overtagelsen i et retroperspektiv, så er det vel ikke så langt fra det vi ellers ser omkring i den globale virksomhedsverden, hvor virksomheder, der ønsker at træde ind på et nyt marked typisk starter ud med tunge investeringer og dertilhørende underskud for til sidst at stabilisere sig henover tid og udvikle sig til en sund forretning sidenhen.

Ja; Det er ikke kønt i opstarten og det er så sandeligt slet ikke specielt appetitligt for os fans af de ældre traditionsklubber, som vel i bund og grund bare er trætte af den øgede konkurrence. Bottom line er bare, at Abramovich har fået opbygget et såvel sportsligt som økonomisk sundt foretagende i Chelsea.

Holder man FSG's strategi opimod Abramovichs så er jeg i hvert fald ikke i tvivl om, hvilken jeg ville foretrække i Liverpool skulle vi få nye ejere igen - Abramovich er i det mindste også på stadion mere end et par gange om året.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: FSG

Indlæg af ilusio » tirsdag, 10. okt, 2017 20:38

Chelsea brugte årene før FFP til at købe MANGE af de "dyre" talenter op, og så sende dem på lejeophold.
De kan så sælges med fortjeneste i dag som var de en afgrøde. Det er blandt andet det som Chelsea lever af i disse år. De skider højt og flot på menneskene bag og giver dem ingen chance for nogen sinde at komme til at spille på holdet (2-3% chance måske).

Så det er stadig de penge de lever af.

Jeg tager hellere 5 år mere i en opbygning, end den slags indsprøjtninger.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Besvar