FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 24. jan, 2019 09:46

Niels K skrev:
Filos of Isk skrev:
Niels K skrev:FSG er åbne for at sælge en minoritetsandel af klubben for at kunne vækste og investere endnu mere:

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... s-13897685

Man City solgte 13% af aktierne til nogle kinesere for 265 mio. £ i 2015, og det lyder jo ikke så tosset, men det skal være den rigtige investor i Liverpool FC.
hader ordet vækste, mest fordi det slet ikke er et ord, men et politiker-DJØF-udtryk der blev opfundet for at distrahere folk fra det faktum at ting der vokser har det med at stoppe med at vokse på et tidspunkt. - undskyld Niels K, jeg kan stadig godt lide dig.

men udover det, så er det meget fornuftigt, indtjeningen for PL tophold vil jo stige enormt i de kommende år, må man gå ud fra, så det ville være et skidt tidspunkt for FSG at sælge helt ud, men det kræver jo som altid nogle investeringer, når man gerne vil vokse.
Jeg er nu også lidt ambivalent ift udtrykket, men det dækker jo bredt, og i Liverpool's tilfælde, så er vi jo ikke en morgenavis eller en Flow-TV station, som begge er på den anden side af mæthedspunktet og kun kan se afgrunden foran dem, hvis de ikke sadler om ;)

Vi skal jo udnytte vores Klopp-faktor, vores i offentligheden attraktive spillere, vores spillemæssige udvikling, hele vores historie og smede, mens jernet er varmt, så vi kommer helt op i front på alle parametre, og selvom alla parametre kun er med pil op under FSG, så er der stadig et stykke arbejde at gøre, før vi er i mål og naturligvis skal sætte os nye målsætninger.

En kapitalindsprøjtning i den størrelsesordning af den rette profil ift at matche Liverpool's værdisæt vil jo kunne speede tempoet op for en masse investeringer, som måske stadig kun ligger på skrivebordet ?
Og så behøver vi hverken at sælge Salah eller van Dijk, som vel var det reelle alternativ.

https://politiken.dk/bagsiden/art549767 ... kleste-ord
'Vækste' er det danske sprogs allerækleste ord


jeg er stadig ikke glad for det "ord". uanset hvor bredt det dækker. Markovic kan også bruges på flere pladser end Robertson, men jeg vil stadig hellere se Robertson på banen.(oversimplification FTW :alcohol: )

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: FSG

Indlæg af ilusio » torsdag, 24. jan, 2019 10:22

Hvad mangler vi kapital til?

Vi har sgu da rigeligt med kapital som jeg ser det. Vi genererer overskud, har godt nok brugt lidt penge på transfers (lidt), men de dækkes jo af driften da vi eksempelvis låner 75mio til VVD som så betales tilbage fx over 5 år emd 15 mio per år (groft forsimplet).

Det er jo ikke fordi vi står og manglæer 2 mia til at investere i spillere eller 5 mia til at investere i et stadion.

Vores cashflow er også ganske fornuftigt. Værdien af truppen er steget kraftigt. Værdien af brandet er steget. Alt i alt har vi ALLE muligheder for at låne til at styrke os de steder vi har brug for det. Så eneste årsag jeg kan se til at FSG vil sælge en del af klubben er at de vil bruge pengene i deres andre forretninger.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: FSG

Indlæg af Cynwal » torsdag, 24. jan, 2019 13:20

Niels K skrev:Kampindtægter på hjemmebane 2017 Top 20:

https://talksport.com/football/479721/t ... g-to-uefa/

Hvor mange sæder er det, at vi planlægger ifm næste udvidelse, og går det fremad med planerne ?
Det er foreløbig "kun" en Anfield Road End udvidelse, som er på tegnebrættet, og den vil udvide den samlede kapacitet til ca. 61.000 tilskuere https://www.thisisanfield.com/2018/02/l ... ater-year/
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 24. jan, 2019 15:20

ilusio skrev:Hvad mangler vi kapital til?

Vi har sgu da rigeligt med kapital som jeg ser det. Vi genererer overskud, har godt nok brugt lidt penge på transfers (lidt), men de dækkes jo af driften da vi eksempelvis låner 75mio til VVD som så betales tilbage fx over 5 år emd 15 mio per år (groft forsimplet).

Det er jo ikke fordi vi står og manglæer 2 mia til at investere i spillere eller 5 mia til at investere i et stadion.

Vores cashflow er også ganske fornuftigt. Værdien af truppen er steget kraftigt. Værdien af brandet er steget. Alt i alt har vi ALLE muligheder for at låne til at styrke os de steder vi har brug for det. Så eneste årsag jeg kan se til at FSG vil sælge en del af klubben er at de vil bruge pengene i deres andre forretninger.
Mon ikke der skal installeres alt muligt VR udstyr inden for en overskuelig fremtid og stadion udvidelsen koster jo også en del, foruden det nye træningsanlæg. modernisering af diverse lounge områder er også en mulighed

Det kan også være de bare vil undgå at bygge for meget gæld op. Selvom det er muligt at låne penge når man tjener penge så kan det jo blive en tikkende bombe når det lykken vender.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: FSG

Indlæg af Cynwal » torsdag, 24. jan, 2019 15:23

Filos of Isk skrev:
ilusio skrev:Hvad mangler vi kapital til?

Vi har sgu da rigeligt med kapital som jeg ser det. Vi genererer overskud, har godt nok brugt lidt penge på transfers (lidt), men de dækkes jo af driften da vi eksempelvis låner 75mio til VVD som så betales tilbage fx over 5 år emd 15 mio per år (groft forsimplet).

Det er jo ikke fordi vi står og manglæer 2 mia til at investere i spillere eller 5 mia til at investere i et stadion.

Vores cashflow er også ganske fornuftigt. Værdien af truppen er steget kraftigt. Værdien af brandet er steget. Alt i alt har vi ALLE muligheder for at låne til at styrke os de steder vi har brug for det. Så eneste årsag jeg kan se til at FSG vil sælge en del af klubben er at de vil bruge pengene i deres andre forretninger.
Mon ikke der skal installeres alt muligt VR udstyr inden for en overskuelig fremtid og stadion udvidelsen koster jo også en del, foruden det nye træningsanlæg. modernisering af diverse lounge områder er også en mulighed

Det kan også være de bare vil undgå at bygge for meget gæld op. Selvom det er muligt at låne penge når man tjener penge så kan det jo blive en tikkende bombe når det lykken vender.
Den sidste udvidelse af Anfield (Main Stand udvidelsen) blev financieret gennem et lavt forrentet lån fra FSG til LFC. Så FSG mangler ikke kapital, sku' jeg mene.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: FSG

Indlæg af YNWA96 » torsdag, 24. jan, 2019 15:34

Nu har jeg kun skimtede Deloitte’s rapport igennem, men det er “dyrt” ikke at kvalificere sig til CL. Tottenham har næsten samme omsætning som Arsenal.....
Igen stiger LFC omsætning voldsomt, 25% i 17/18 regnskabet. Først og fremmest pga CL-eventyret og alt det der følger med at pengepræmier og ekstra tv-indtægter. Men jo glædeligt at vi igen er den klub med den højeste stigning i %, af top10 klubberne i verden med de højeste omsætninger.

https://t.co/LSB6D9KtCC?amp=1

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: FSG

Indlæg af Jesper » torsdag, 24. jan, 2019 20:43

YNWA96 skrev:Nu har jeg kun skimtede Deloitte’s rapport igennem, men det er “dyrt” ikke at kvalificere sig til CL. Tottenham har næsten samme omsætning som Arsenal.....
Igen stiger LFC omsætning voldsomt, 25% i 17/18 regnskabet. Først og fremmest pga CL-eventyret og alt det der følger med at pengepræmier og ekstra tv-indtægter. Men jo glædeligt at vi igen er den klub med den højeste stigning i %, af top10 klubberne i verden med de højeste omsætninger.

https://t.co/LSB6D9KtCC?amp=1
Hvis man kigger lidt på tallene, så er der da et ret stor potentiale i at tjene flere penge pr kampdag. Her er vi noget bagud

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » fredag, 25. jan, 2019 07:28

Cynwal skrev:
Filos of Isk skrev:
ilusio skrev:Hvad mangler vi kapital til?

Vi har sgu da rigeligt med kapital som jeg ser det. Vi genererer overskud, har godt nok brugt lidt penge på transfers (lidt), men de dækkes jo af driften da vi eksempelvis låner 75mio til VVD som så betales tilbage fx over 5 år emd 15 mio per år (groft forsimplet).

Det er jo ikke fordi vi står og manglæer 2 mia til at investere i spillere eller 5 mia til at investere i et stadion.

Vores cashflow er også ganske fornuftigt. Værdien af truppen er steget kraftigt. Værdien af brandet er steget. Alt i alt har vi ALLE muligheder for at låne til at styrke os de steder vi har brug for det. Så eneste årsag jeg kan se til at FSG vil sælge en del af klubben er at de vil bruge pengene i deres andre forretninger.
Mon ikke der skal installeres alt muligt VR udstyr inden for en overskuelig fremtid og stadion udvidelsen koster jo også en del, foruden det nye træningsanlæg. modernisering af diverse lounge områder er også en mulighed

Det kan også være de bare vil undgå at bygge for meget gæld op. Selvom det er muligt at låne penge når man tjener penge så kan det jo blive en tikkende bombe når det lykken vender.
Den sidste udvidelse af Anfield (Main Stand udvidelsen) blev financieret gennem et lavt forrentet lån fra FSG til LFC. Så FSG mangler ikke kapital, sku' jeg mene.
Jeg husker godt dét lån, og det er da en rigtig fin måde at skaffe finansiering på for klubben. Men der behøver nu ikke ligge onde mptiver bag at overveje en minoritetsejer/medinvestor mere, da det blot er en anden måde at tilvejebringe penge på, og så er der en mere i spil til at løfte i flok, hvis det bliver nødvendigt af den ene eller den anden årsag.
Jeg er temmelig sikker på, at det vil blive meget nøje overvejet, hvem der lukkes ind i klubben, ellers skal vi fans nok gøre opmærksom på, at ikke alle er velkomne, og så plejer der at blive lyttet

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » fredag, 25. jan, 2019 07:35

Cynwal skrev:
Niels K skrev:Kampindtægter på hjemmebane 2017 Top 20:

https://talksport.com/football/479721/t ... g-to-uefa/

Hvor mange sæder er det, at vi planlægger ifm næste udvidelse, og går det fremad med planerne ?
Det er foreløbig "kun" en Anfield Road End udvidelse, som er på tegnebrættet, og den vil udvide den samlede kapacitet til ca. 61.000 tilskuere https://www.thisisanfield.com/2018/02/l ... ater-year/
Det lyder som om, at der ikke er meget at gøre ved The Kop og KD Stand ? Det skulle vel lige være safe standing, som vil kunne øge kapaciteten udover at give en bedre oplevelse ?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » fredag, 25. jan, 2019 09:29

Er der en, der kan forklare, hvordan mellem 150-200 mio. £ i øgede lønudgifter ifm indgåelse af alle de seneste nye kontrakter skal forståes, for det kan vel ikke være øgede årlige udgifter i den størrelsesorden ?

https://www.thisisanfield.com/2019/01/t ... -strategy/

Måske forklares der mere indgående af Joyce i The Times, men man skal subscribe for at læse hele artiklen, og det gider jeg ikke.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: FSG

Indlæg af texy » fredag, 25. jan, 2019 10:16

Niels K skrev:Er der en, der kan forklare, hvordan mellem 150-200 mio. £ i øgede lønudgifter ifm indgåelse af alle de seneste nye kontrakter skal forståes, for det kan vel ikke være øgede årlige udgifter i den størrelsesorden ?

https://www.thisisanfield.com/2019/01/t ... -strategy/

Måske forklares der mere indgående af Joyce i The Times, men man skal subscribe for at læse hele artiklen, og det gider jeg ikke.
Det må konstituere de samlede stigninger i lønudgiften over den resterende del af kontraktperioderne, hvilket er op til 5 år. Som du selv tidligere har linket til, så var vores lønbudget i 2017 (med vores mest løntunge spiller: Coutinho) på ca. £215M årligt. Vi har næppe doblet den årlige udgift.

https://talksport.com/football/478438/t ... rope-uefa/

Og så kan jeg da godt tvivle på, at der er taget højde for, at en anden løntung spiller i form af Sturridge enten stopper til sommer, eller får en ny kontrakt med reducerede vilkår.

I forhold til Filos of Isk's bemærkning om, at alternativet til en kapitalindsprøjtning er, at sælge Salah og VVD, så er jeg nødt til at pege på, at vi ifølge rygterne står til at have €100M i profit i det kommende regnskab.



Med den slags overskud og i øvrigt kontinuerlig deltagelse i CL og øgede kommercielle aftaler, så ser spillersalg overhovedet ikke ud til, at være en nødvendighed, hvis der mangler kapital. Med den slags overskud vil man enten 1) selv finansiere sine projekter under forudsætning af, at driften fortsat vil levere på samme høje niveau, eller 2) finansiere sine projekter via traditionelle kanaler, som banker.

Når det er sagt, så vil der nok være flere interesserede kommercielle partnere i forhold til medinvestering i endetribune eller træningsanlæg, hvis de kan få deres navn på.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » fredag, 25. jan, 2019 11:10

Det bliver spændende at se 2018 regnskabet, men 2017 regnskabet viser, at vi har bankgæld på 67 mio. £, og at FSG lånte os 109 mio. £:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... t-14352837

Det er vel ikke utænkeligt, at vi vil bruge en del af det forventede 2018 overskud på ca. 100 mio. £ på at tilbagebetale en god del gæld ? Et rigtig godt CL run i denne sæson, vished for endnu en gang CL deltagelse næste sæson, ny trøjeaftale samt, som texy nævner, en navnesponsor, hvor træningsanlægget må være det mest oplagte i første omgang, bør give store forhåbninger om et rigtig godt 2019 regnskab ? Der er også i år indgået en stribe nye partnerships, som gav 12 mio. £ ekstra i kassen i 2017 regnskabet, så det må være minimum det samme for 2018, hvor TV indtægterne også får et ordentlig hak opad.

Spændende, hvornår vi melder noget ud omkring endnu en stadionudvidelse, hvor vi skal give svar senest 01.09.2019.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

FSG

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 27. jan, 2019 09:01

Ok det var selvfølgelig også sat lidt på spidsen med spiller salg, men 100 millioner er hurtigt brugt hvis vi køber en spiller og øger lønbudgettet lidt.

Eller et år uden cl og så er overskud blevet til underskud og så er det rart ikke at have alt for meget gæld.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » søndag, 27. jan, 2019 10:22

Filos of Isk skrev:Ok det var selvfølgelig også sat lidt på spidsen med spiller salg, men 100 millioner er hurtigt brugt hvis vi køber en spiller og øger lønbudgettet lidt.

Eller et år uden cl og så er overskud blevet til underskud og så er det rart ikke at have alt for meget gæld.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Et køb af en spiller bogføres i regnskabet over kontraktens længde så 100 mio. på en 5 års kontrakt udgør 20 mio pr regnskabsår. Der er noget med nogle FFP regler på lønområdet også, hvor der også kigges på at øgede lønudgifter sammenholdes med øgede indtægter, og det oplever vi jo heldigvis hvert år, så vi må se i de kommende regnskaber for 2018 og 2019, hvor meget lønandel udgør af de samlede indtægter, og hvor meget den andel evt. er steget.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: FSG

Indlæg af athomsen » søndag, 27. jan, 2019 12:18

Niels K skrev:
Filos of Isk skrev:Ok det var selvfølgelig også sat lidt på spidsen med spiller salg, men 100 millioner er hurtigt brugt hvis vi køber en spiller og øger lønbudgettet lidt.

Eller et år uden cl og så er overskud blevet til underskud og så er det rart ikke at have alt for meget gæld.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Et køb af en spiller bogføres i regnskabet over kontraktens længde så 100 mio. på en 5 års kontrakt udgør 20 mio pr regnskabsår. Der er noget med nogle FFP regler på lønområdet også, hvor der også kigges på at øgede lønudgifter sammenholdes med øgede indtægter, og det oplever vi jo heldigvis hvert år, så vi må se i de kommende regnskaber for 2018 og 2019, hvor meget lønandel udgør af de samlede indtægter, og hvor meget den andel evt. er steget.
Tror netop lønnen har været afgørende for, at Arsenal har meldt ud st de ikke har råd til at købe i dette vindue. Aube + Özil trækker en heftig løn og det er noget med, at lønnen kun må stige en hvis procentdel hvert år.

Besvar