FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
bblauritzen
Indlæg: 1053
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: FSG

Indlæg af bblauritzen » tirsdag, 20. okt, 2020 19:42

Hr. Drejer skrev:En helt ny liga i FIFA regi. Den skulle starte fra 2022.

Det økonomiske grundlag er på plads - JP Morgan stiller $6 Milliarder til rådighed.

https://www.skysports.com/football/news ... tournament
En CL erstatning hvor det kun er dem med penge der er plads til..

Helt sikkert et format det vil få success rent seer mæssigt men sportsligt not so much. De rige klubber bliver rigere og så skide være med resten..

-----------------
bblauritzen


mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: FSG

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 20. okt, 2020 23:36

TG12 skrev:
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 20. okt, 2020 15:55
En helt ny liga i FIFA regi. Den skulle starte fra 2022.

Det økonomiske grundlag er på plads - JP Morgan stiller $6 Milliarder til rådighed.

https://www.skysports.com/football/news ... tournament
Mange er sikkert uenige - men jeg hilser det velkommen.

Jeg synes det er på tide klubberne får mere at sige, større del af pengene, og ikke mindst at fodbold'en fornyer sig.

Derudover er det da på alle punkter en gave af rang - de bedste hold spiller mere, jeg vil da langt hellere se Liverpool vs. Real end Liverpool Brighton.
Fy for s.... siger jeg!
I forvejen synes jeg at Chl er ved at ødelægge de nationale ligaer.
Jeg vil langt hellere se Liverpool mod Brighton i PL.
Chl handler om penge og ikke om fodbold/sport.
Bevares jeg følger chl sålænge Liverpool er med, men ellers har det ikke stor priotet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: FSG

Indlæg af liverpoolfc86 » tirsdag, 20. okt, 2020 23:49

mortenbak skrev:
TG12 skrev:
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 20. okt, 2020 15:55
En helt ny liga i FIFA regi. Den skulle starte fra 2022.

Det økonomiske grundlag er på plads - JP Morgan stiller $6 Milliarder til rådighed.

https://www.skysports.com/football/news ... tournament
Mange er sikkert uenige - men jeg hilser det velkommen.

Jeg synes det er på tide klubberne får mere at sige, større del af pengene, og ikke mindst at fodbold'en fornyer sig.

Derudover er det da på alle punkter en gave af rang - de bedste hold spiller mere, jeg vil da langt hellere se Liverpool vs. Real end Liverpool Brighton.
Fy for s.... siger jeg!
I forvejen synes jeg at Chl er ved at ødelægge de nationale ligaer.
Jeg vil langt hellere se Liverpool mod Brighton i PL.
Chl handler om penge og ikke om fodbold/sport.
Bevares jeg følger chl sålænge Liverpool er med, men ellers har det ikke stor priotet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tildeles enig.

Hvad skal vi bruge en EU liga til.

Det vil kun handle om penge. Mere end det allerede gør. Skal Liverpool så flyve til Spanien den ene uge og Italien den næste osv. Velkommen til Co2 og med miljøet som hoved sponsor.

Meeen som jeg forstår det, er det i stedet for eks CHL, men at der stadig er en hjemlig liga?

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 21. okt, 2020 06:18

liverpoolfc86 skrev:
mortenbak skrev:
TG12 skrev:
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 20. okt, 2020 15:55
En helt ny liga i FIFA regi. Den skulle starte fra 2022.

Det økonomiske grundlag er på plads - JP Morgan stiller $6 Milliarder til rådighed.

https://www.skysports.com/football/news ... tournament
Mange er sikkert uenige - men jeg hilser det velkommen.

Jeg synes det er på tide klubberne får mere at sige, større del af pengene, og ikke mindst at fodbold'en fornyer sig.

Derudover er det da på alle punkter en gave af rang - de bedste hold spiller mere, jeg vil da langt hellere se Liverpool vs. Real end Liverpool Brighton.
Fy for s.... siger jeg!
I forvejen synes jeg at Chl er ved at ødelægge de nationale ligaer.
Jeg vil langt hellere se Liverpool mod Brighton i PL.
Chl handler om penge og ikke om fodbold/sport.
Bevares jeg følger chl sålænge Liverpool er med, men ellers har det ikke stor priotet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tildeles enig.

Hvad skal vi bruge en EU liga til.

Det vil kun handle om penge. Mere end det allerede gør. Skal Liverpool så flyve til Spanien den ene uge og Italien den næste osv. Velkommen til Co2 og med miljøet som hoved sponsor.

Meeen som jeg forstår det, er det i stedet for eks CHL, men at der stadig er en hjemlig liga?
Jeg tror det er en helt ny liga kun ned de store drenge og så et slutspil og en super Bowl til sidst


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » onsdag, 21. okt, 2020 07:24

Mon ikke det primært er for at presse både PL og UEFA/CL ift., at de skal tage større hensyn til de store klubber, som trækker turneringerne og giver de store seertal ?

Jeg er tilfreds med det nuværende set up, men der skal drosles ned på antal kampe, så der er god tid til pre season, og de store klubber skal kunne have tid til at deltage i en eller 2 sommerturneringer rundt om i verden, som deres fans gerne vil have, og som styrker deres økonomi.

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: FSG

Indlæg af Niche » onsdag, 21. okt, 2020 09:36

Det er FIFA, der vil have en bid af Chl kagen, eller rettere overtage Chl kagen fra UEFA. Det er en naturlig udvikling, da UEFA sidder på det mest attraktive produkt i fodboldverdenen. Det er også klart, at UEFA kommer til at kæmpe med næb og kløer for at bibeholde Chl og måske videreudvikle produktet. Magtbalancen er rykket over de sidste 20-30 år, da folk interesserer sig mere for klubfodbold end for landsholdsfodbold, og FIFA vil have fingrene i pengemaskinen. Imø vil FIFA med denne satsning smadre strukturen i verdensfodbolden ved at møve sig ind på det europæiske forbunds territorie. De vil smadre europæisk topfodbold, hvor eliten passer sit eget, og resten kan sejle sin egen sø. De smadrer de nationale ligaer, da forskellene bliver endnu større end de er idag på top og bund. Der tages udelukkende hensyn til generering af penge og konsolidering af nogle få klubbers position i toppen af kransekagen. Jeg forudser en gigantisk magtkamp imellem FIFA og UEFA om hvem, der kommer til at styre europæisk fodbold, og jeg frygter desværre, at FIFA løber af med sejren, da de tilsyneladende har sikret sig investorer, der vil smide fantasilioner efter projektet. Og som i ved - Money talks.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 21. okt, 2020 10:14

Niche skrev:
onsdag, 21. okt, 2020 09:36
Det er FIFA, der vil have en bid af Chl kagen, eller rettere overtage Chl kagen fra UEFA. Det er en naturlig udvikling, da UEFA sidder på det mest attraktive produkt i fodboldverdenen. Det er også klart, at UEFA kommer til at kæmpe med næb og kløer for at bibeholde Chl og måske videreudvikle produktet. Magtbalancen er rykket over de sidste 20-30 år, da folk interesserer sig mere for klubfodbold end for landsholdsfodbold, og FIFA vil have fingrene i pengemaskinen. Imø vil FIFA med denne satsning smadre strukturen i verdensfodbolden ved at møve sig ind på det europæiske forbunds territorie. De vil smadre europæisk topfodbold, hvor eliten passer sit eget, og resten kan sejle sin egen sø. De smadrer de nationale ligaer, da forskellene bliver endnu større end de er idag på top og bund. Der tages udelukkende hensyn til generering af penge og konsolidering af nogle få klubbers position i toppen af kransekagen. Jeg forudser en gigantisk magtkamp imellem FIFA og UEFA om hvem, der kommer til at styre europæisk fodbold, og jeg frygter desværre, at FIFA løber af med sejren, da de tilsyneladende har sikret sig investorer, der vil smide fantasilioner efter projektet. Og som i ved - Money talks.
problemet er jo også bare at FIFA og UEFA vil det samme, nemlig at tjene penge på deres turneringer. Så uanset hvem der vinder den magtkamp, så taber fodbolden. Eller i hvertfald dele af fodbolden.

Jeg vil sige som det er nu, så er det ikke holdbart, spillerne spiller for meget, dommerne dømmer for mange kampe og kvaliteten forringes som resultat. Strukturen i dag har i forvejen gjort at pengene er samlet i nogle enkelte få ligaer, hvor de øvrige bare sejler længere og længere bagud.

Så enten kommer der en løsning hvor man kan tjene de samme penge på færre kampe, FIFA's forslag, eller også ændrer måden man ser en sæson på; at man begynder at se det mere som et cykelhold, hvor nogle ryttere er aktive i dele af sæsonen, for så at tage tid væk fra kampe til træning osv.

Men altså jeg syntes også man skal se på de krav fans af topklubber har til transfers.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: FSG

Indlæg af TG12 » onsdag, 21. okt, 2020 10:26

mortenbak skrev:
tirsdag, 20. okt, 2020 23:36
TG12 skrev:
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 20. okt, 2020 15:55
En helt ny liga i FIFA regi. Den skulle starte fra 2022.

Det økonomiske grundlag er på plads - JP Morgan stiller $6 Milliarder til rådighed.

https://www.skysports.com/football/news ... tournament
Mange er sikkert uenige - men jeg hilser det velkommen.

Jeg synes det er på tide klubberne får mere at sige, større del af pengene, og ikke mindst at fodbold'en fornyer sig.

Derudover er det da på alle punkter en gave af rang - de bedste hold spiller mere, jeg vil da langt hellere se Liverpool vs. Real end Liverpool Brighton.
Fy for s.... siger jeg!
I forvejen synes jeg at Chl er ved at ødelægge de nationale ligaer.
Jeg vil langt hellere se Liverpool mod Brighton i PL.

Chl handler om penge og ikke om fodbold/sport.
Bevares jeg følger chl sålænge Liverpool er med, men ellers har det ikke stor priotet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sådan er man forskellige.

Det jeg også hæfter mig ved er "nytænkning" uden det er specielt sammenligneligt har jeg i svømning som jeg følger ganske meget, set hvordan introduktionen af den private International Swimming Leauge har gavnet sporten.
De har lavet et format, hvor man oftere ser de bedste konkurrere imod hinanden, og lavet et format der gør sporten mere attraktiv og i sidste ende også gavner udøverne.

Private ligaerne er ikke nødvendigvis lig unfair koknurrence eller at de bedste skal rage mest muligt til sig. NFL er et glimrende eksempel, hvor de om noget har LANGT bedre regler der sikre (mere) ligeværdig konkurrence. Der er langt bedre aftaler der sikre ens økonomiske rammer, draft, og hvordan kontrakter/spillerforhold håndteres.

Jeg er også ganske overbevist om, at en liga bestående af de store klubber bedre kunne forhandle økonomiske fairplay aftaler på plads end i et UEFA system, hvor de aldrig kommer i samme rum, men snarere har et incitament til at omgå reglerne, eller pege fingre af hinanden. Fordi det kan gavne dem til at vinde f.eks. CHL som de ikke har den store medbestemmelse over.

Derudover vil et nyt system også åbne døre - mig bekendt er Morgan Stanely ny i fodbold, og det er NYE penge de tilføjer sporten. Det er ikke eksisterende penge de tager, hvorfor ikke deltagende klubber ikke mister nogen penge. Ligeledes såfremt deltagerne i denne liga enten træder helt ud, eller nedprioriterer nationale ligaer åbner det døre for ny klubber til at segmentere sig selv som tophold.

Men jeg er klar over folk generelt er bange for forandringer og generelt fokusere på dårlige ting i forandringer - ikke mulighederne.

Dermed ikke sagt dette forslag er perfekt - eller eneste mulighed. Jeg mener bare fodbold inklusive PL ligesom alt andet har behov for nytænkning. Formatet som er i dag er stortset uændret i årtier og der er "massevis" af ting og tage fat i. Et oplagt sted er sikre det økonomiske fairplay - pt. er det et race to the top fordi hold på tværs af ligaer (og I ligaer) overbyder hinanden og Fairplay med City's dom har vist sig DØDT. Som andre er inde på er antallet af kampe et problem. Hvis man vil undgå rigmænd der bruger det som legetøj er klubberne også nød til at få større del af kagen, eller rimelig del af kagen.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » torsdag, 29. okt, 2020 17:34

Liverpool’s new-look staff put to work with key appointment made from Man City

Liverpool’s new-look medical staff has been put through the ringer in recent weeks, with physio Steve Lilley, brought in from Man City, beginning a busy life with the Reds.

https://www.thisisanfield.com/2020/10/l ... -man-city/

bblauritzen
Indlæg: 1053
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: FSG

Indlæg af bblauritzen » torsdag, 29. okt, 2020 17:48

TG12 skrev:
mortenbak skrev:
tirsdag, 20. okt, 2020 23:36
TG12 skrev:
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 20. okt, 2020 15:55
En helt ny liga i FIFA regi. Den skulle starte fra 2022.

Det økonomiske grundlag er på plads - JP Morgan stiller $6 Milliarder til rådighed.

https://www.skysports.com/football/news ... tournament
Mange er sikkert uenige - men jeg hilser det velkommen.

Jeg synes det er på tide klubberne får mere at sige, større del af pengene, og ikke mindst at fodbold'en fornyer sig.

Derudover er det da på alle punkter en gave af rang - de bedste hold spiller mere, jeg vil da langt hellere se Liverpool vs. Real end Liverpool Brighton.
Fy for s.... siger jeg!
I forvejen synes jeg at Chl er ved at ødelægge de nationale ligaer.
Jeg vil langt hellere se Liverpool mod Brighton i PL.

Chl handler om penge og ikke om fodbold/sport.
Bevares jeg følger chl sålænge Liverpool er med, men ellers har det ikke stor priotet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sådan er man forskellige.

Det jeg også hæfter mig ved er "nytænkning" uden det er specielt sammenligneligt har jeg i svømning som jeg følger ganske meget, set hvordan introduktionen af den private International Swimming Leauge har gavnet sporten.
De har lavet et format, hvor man oftere ser de bedste konkurrere imod hinanden, og lavet et format der gør sporten mere attraktiv og i sidste ende også gavner udøverne.

Private ligaerne er ikke nødvendigvis lig unfair koknurrence eller at de bedste skal rage mest muligt til sig. NFL er et glimrende eksempel, hvor de om noget har LANGT bedre regler der sikre (mere) ligeværdig konkurrence. Der er langt bedre aftaler der sikre ens økonomiske rammer, draft, og hvordan kontrakter/spillerforhold håndteres.

Jeg er også ganske overbevist om, at en liga bestående af de store klubber bedre kunne forhandle økonomiske fairplay aftaler på plads end i et UEFA system, hvor de aldrig kommer i samme rum, men snarere har et incitament til at omgå reglerne, eller pege fingre af hinanden. Fordi det kan gavne dem til at vinde f.eks. CHL som de ikke har den store medbestemmelse over.

Derudover vil et nyt system også åbne døre - mig bekendt er Morgan Stanely ny i fodbold, og det er NYE penge de tilføjer sporten. Det er ikke eksisterende penge de tager, hvorfor ikke deltagende klubber ikke mister nogen penge. Ligeledes såfremt deltagerne i denne liga enten træder helt ud, eller nedprioriterer nationale ligaer åbner det døre for ny klubber til at segmentere sig selv som tophold.

Men jeg er klar over folk generelt er bange for forandringer og generelt fokusere på dårlige ting i forandringer - ikke mulighederne.

Dermed ikke sagt dette forslag er perfekt - eller eneste mulighed. Jeg mener bare fodbold inklusive PL ligesom alt andet har behov for nytænkning. Formatet som er i dag er stortset uændret i årtier og der er "massevis" af ting og tage fat i. Et oplagt sted er sikre det økonomiske fairplay - pt. er det et race to the top fordi hold på tværs af ligaer (og I ligaer) overbyder hinanden og Fairplay med City's dom har vist sig DØDT. Som andre er inde på er antallet af kampe et problem. Hvis man vil undgå rigmænd der bruger det som legetøj er klubberne også nød til at få større del af kagen, eller rimelig del af kagen.
NFL er da vel om noget et eksempel på en liga som er fuldstændig lukket land for andre hold end dem der kommer med en kæmpe pose penge... Ikke just et sportsligt pragteksemplar..

-----------------
bblauritzen


TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: FSG

Indlæg af TG12 » fredag, 30. okt, 2020 09:21

bblauritzen skrev:
torsdag, 29. okt, 2020 17:48
NFL er da vel om noget et eksempel på en liga som er fuldstændig lukket land for andre hold end dem der kommer med en kæmpe pose penge... Ikke just et sportsligt pragteksemplar..

-----------------
bblauritzen
Det er vi sådan set ikke uenige om - Det jeg advokere for er at NFL gruppen har defineret nogle sunde og retfærdige mekanismer som er med til at sikre retfærdig konkurrence og fornuftig økonomi.

I fodbold er det vi ser et race-to-the-top spillerne får stadigt højere lønninger, fordi klubberne overbyder hinanden, og transfer priserne går kun op, hvilket i virkeligheden nok er den største driver for de store klubber ønsker "støre del af kagen", for uden flere penge er de ude af racet, og er de ude af det race, er de ude af top striden.

Jeg er ikke i tvivl om en liga bestående af mere "ligeværdige" klubber bedre kan få fastsat lignende forhold i fodbold, end UEFA/FIFA som helhed. Det er næsten umuligt at lave et regelsæt omkring økonomi der rammer perfekt når det inkluderer alle store, som små da klubbernes situationer meget forskellige. En gruppe bestående af klubber med mere lige forhold vil lettere kunne lave noget der giver mening for dem.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » torsdag, 05. nov, 2020 07:59

Liverpool snub opened door to improved £10m shirt sponsorship deal

The Reds inked a deal with the travel firm last month that will see the company's branding on the shirt sleeves

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... r-19218025

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » onsdag, 16. dec, 2020 09:54

FSG impact at Liverpool shown by remarkable £248m turnaround

Liverpool's owners have managed to align success on and off the pitch in recent seasons

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... d-19459689

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » søndag, 27. dec, 2020 22:59

Liverpools unike speidernettverk

Liverpool har langt færre speidere enn sine rivaler, men dekker like store områder.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/1 ... rnettverk/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » fredag, 08. jan, 2021 15:01

“He’s No. 1” – Klopp explains latest staff arrival in plan to bring “best people” to LFC

Jurgen Klopp has explained the appointment of Andreas Schlumberger as Liverpool’s new head of recovery and performance, having worked with him at Dortmund.

https://www.thisisanfield.com/2021/01/h ... le-to-lfc/

Besvar